Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-04-2007, 02:01   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 21. TEXT-ALIGN: center" >BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM = o ns = />
Bu model Bruner tarafından geliştirilmiştir. Bu modele göre birey, çevresinde bulunan objeler, kişiler ve fikirlerle etkileşim halindedir ve yaşantıları sonucu oluşan bu bilgileri belleğine depolar.
Bilişsel gelişim sırasında bilgiler; eylemsel, imgesel ve sembolik olmak üzere 3 farklı biçimde elde edilir.
Eylemsel dönemde, bilgilerin oluşması doğrudan nesnelerle ilişkiye girerek oluşur. Bu dönemde duyu organlarının tümünü kullanarak yapılan öğrenme söz konusudur.
İmgesel dönemde bilgiler, görsel araçlar yardımıyla oluşur.
Sembolik dönemde, dil ve sembollerin kullanılması aracılığıyla yeni bilgiler kazandırılır.
Bruner, bilgilerin öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olarak sunulması gerektiğini savunur. Eğer bu ilkeye uyulursa her türlü bilgi öğretilebilir. Bu nedenle yeni bilgiler eylemselden semboliğe doğru düzenlenmelidir.
Bruner öğretimin amacını şöyle açıklar:
Öğrenciler bir konunun temel yapısını kavramalıdır.
Konunun temel yapısını verebilmek için öncelikle genel kavramlar verilmeli ve özel kavramlar genel kavramların altında örgütlenmelidir. Örn. Önce üçgen kavramını öğrenen bir öğrenci daha sonra her türlü üçgeni tanıyabilir.
Bu modele göre konunun temel yapısı tüme varım yoluyla keşfedilir. Tümevarım sezgisel düşünceyi gerektirir. Sezgisel düşünce, bireyin karşılaştığı yeni problemlerle ilgili hipotezler oluşturmalarını ve daha sonra bu hipotezleri test etmesini sağlar. Böylece problem çözme yeteneklerini geliştirir.
Konunun temel yapısını öğretmenin en iyi yöntemi olan bireylerin (öğrencilerin) keşfetmesine izin vermek oluşturur. Bunun için öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılmaları şarttır.
Öğretmenler öğrenme –öğretme sürecinin başında öğrencilerin merakını uyandıracak sorular sormalı, problem durumları yaratmalıdırlar. Ayrıca Bruner öğrenmede içsel pekiştireçlerin üzerinde durmaktadır. Öğrencilerin öğrenme işine aktif olarak katılmaları sağlanırsa problemleri kendi başlarına çözebilme olanağı bulurlar ve elde ettikleri başarı onlar için içsel bir pekiştireç görevi görür.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
buluŞ, yoluyla, ÖĞretİm


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Beden Eğitimi Yoluyla Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı webceren Beden Eğitiminde ve Sporda Örnek Uygulamalar 10 21-09-2017 18:47
Ağız yoluyla giren mikroorganizmalar .... Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi 2 23-06-2009 00:24
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ webmaster Eğitim Bilimleri 0 07-04-2007 11:34
ÖĞRETİM İLKELERİ webmaster Eğitim Bilimleri 0 07-04-2007 11:34
SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 02:02

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159