Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-04-2007, 02:02   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM = o ns = />
Sunuş yolu ile öğretim modeli Ausubel tarafından bilişsel kuramlara dayalı olarak geliştirilmiştir. Buluş yoluyla öğretimde olduğu gibi sunuş yolu ile öğretimde de bilgileri ezberlemek yerine anlayarak öğrenme önemlidir. Ancak bu modelde bilgilerin keşfedilmesi değil sunulması esastır.
Bireyler sunuş yoluyla da anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Ausubel’e göre bunun olabilmesi için bazı koşullar gerekmektedir.
Örgütleyici bilgiler:
Ausubel’e göre anlamlı bir öğrenme ancak öğrencilerin yeni öğrendikleri bilgileri önceki bilgilerle örgütlemesiyle mümkün olmaktadır. Bu örgütleyiciler; şekiller, şemalar, konunun ana hatları, kavramlar, ilkeler ve özetlerdir.
Örgütleyici bilgiler konu sunulmadan önce verilirse öğrencilerin yeni bilgileri uzun süreli belleğe kodlaması daha kolay olur.
Örgütleyiciler iki çeşittir;
I. Açıklayıcı örgütleyiciler: Öğrencilerin yeni öğrendikleri bir konu hakkında ön bilgileri edinmesini sağlarlar. Yeni konuların özetlenmesi, konular arasındaki ilişkilerin şemalarla verilmesi bu tür öğrenmelere örnektir.
II. Karşılaştırıcı örgütleyiciler: Yeni bilgilerin daha önceki bilgilerle karşılaştırılmasını sağlarlar. Yeni bilgiler öncekilerle benzeşim kurarak öğretilir.
Bu yaklaşıma göre yeni bilgilerin öğrenilmesi tümdengelim yolu ile sağlanır.
Sunuş yoluyla öğretim modelinde anlamlı bir öğrenimin meydana gelebilmesi için bazı noktaları dikkate almak gerekir. Bunlar:
Açıklayıcı örgütleyicilerin ve karşılaştırıcı örgütleyicilerin dersin başında kullanılması gerekir.
Anlamlı bir öğrenme için öğretim sırasında bol bol örnek verilmelidir. Örneklerde öğrenciler benzerliklere ve farklılıklara dikkat etmelidirler.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
sunuŞ, yoluyla, ÖĞretİm


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Beden Eğitimi Yoluyla Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı webceren Beden Eğitiminde ve Sporda Örnek Uygulamalar 10 21-09-2017 18:47
Bayram Sunuş Metni, Seneryolar, Örnekler webmaster Resmi Törenler 12 17-03-2011 23:10
Ağız yoluyla giren mikroorganizmalar .... Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi 2 23-06-2009 00:24
19 Mayıs Sunuş Metni webmaster Resmi Törenler 2 06-02-2008 00:20
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 02:01

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159