![]() |
SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM = o ns = />
Sunuş yolu ile öğretim modeli Ausubel tarafından bilişsel kuramlara dayalı olarak geliştirilmiştir. Buluş yoluyla öğretimde olduğu gibi sunuş yolu ile öğretimde de bilgileri ezberlemek yerine anlayarak öğrenme önemlidir. Ancak bu modelde bilgilerin keşfedilmesi değil sunulması esastır. Bireyler sunuş yoluyla da anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Ausubel’e göre bunun olabilmesi için bazı koşullar gerekmektedir. Örgütleyici bilgiler: Ausubel’e göre anlamlı bir öğrenme ancak öğrencilerin yeni öğrendikleri bilgileri önceki bilgilerle örgütlemesiyle mümkün olmaktadır. Bu örgütleyiciler; şekiller, şemalar, konunun ana hatları, kavramlar, ilkeler ve özetlerdir. Örgütleyici bilgiler konu sunulmadan önce verilirse öğrencilerin yeni bilgileri uzun süreli belleğe kodlaması daha kolay olur. Örgütleyiciler iki çeşittir; I. Açıklayıcı örgütleyiciler: Öğrencilerin yeni öğrendikleri bir konu hakkında ön bilgileri edinmesini sağlarlar. Yeni konuların özetlenmesi, konular arasındaki ilişkilerin şemalarla verilmesi bu tür öğrenmelere örnektir. II. Karşılaştırıcı örgütleyiciler: Yeni bilgilerin daha önceki bilgilerle karşılaştırılmasını sağlarlar. Yeni bilgiler öncekilerle benzeşim kurarak öğretilir. Bu yaklaşıma göre yeni bilgilerin öğrenilmesi tümdengelim yolu ile sağlanır. Sunuş yoluyla öğretim modelinde anlamlı bir öğrenimin meydana gelebilmesi için bazı noktaları dikkate almak gerekir. Bunlar: Açıklayıcı örgütleyicilerin ve karşılaştırıcı örgütleyicilerin dersin başında kullanılması gerekir. Anlamlı bir öğrenme için öğretim sırasında bol bol örnek verilmelidir. Örneklerde öğrenciler benzerliklere ve farklılıklara dikkat etmelidirler. |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı