05-09-2007, 15:53 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
1.1. Çeviklik, koordinasyon, denge ve esnekliğin bir arada kullanılması gerektiği durumlarda vücut yönetim becerilerini artan bir doğrulukla sergiler. H 1.1. Çin Çan: Cimnastik sırası kullanarak denge becerisi, tırmanma halatları kullanarak koordinasyon becerisi, çeşitli yükseklikteki kutulardan ve esnek ipten (lastik) atlayarak ve çekerek vb. esneklik becerisi geliştirilir. Üçer kişilik gruplara lastik ip verilir. İki ucu birbirine bağlanan ipin içine iki öğrenci girerek ipi ayak bileklerine geçirirler ve gergin tutarlar. Üçüncü öğrenci her iki ipin üzerinden tek tek, çift olarak ya da çeşitli şekillerde atlar. Kurallarını öğrencilerin kendilerinin belirlediği oyunda hata yapan öğrenci ipin içine girer. 1.2. Kendine özgü ritmik hareketler sergiler. H 1.2. Dans Ediyorum: Verilen müzik eşliğinde ritmik hareketleri kullanarak serbest hareket eden öğrencilere; “Hadi bu hareketi kuş gibi yapalım.”, “Sevinçli bir şekilde dans edelim.”, “Hadi gösteri yapar gibi dans edelim.” vb. uyaranları verilerek kendine özgü hareket etmeleri için öğrenciler cesaretlendirilir. Bir duyguyu, ritmik hareketleri kullanarak müzik eşliğinde ifade etmeleri için öğrencilere rehberlik edilir (Uyarı: Müzik içinde verilen tek ya da çift sinyallerle hareket etme, sıçrama, yere düşme vb. hareketler katılır). 1.3. Farklı figürlerin/hareket serile-rini ardışık olarak yer aldığı ritmik hareketleri akıcı şekilde sergiler. H 1.3. Müzikal: Öğrenciler etkilendikleri bir olayı çok kısa bir şekilde kağıda yazarlar. Aynı kağıda sevdikleri dans türünü de yazan öğrenciler; istedikleri hareket gruplarını (yer değiştirme, dengeleme ve nesne kullanma gerektiren hareketler) seçerek yazdıkları olayı drama şeklinde nesneli ya da nesnesiz olarak müzik eşliğinde çalışır ve sunarlar (Uyarı: Halk oyunları çalışmaları yaptırıldığında; saat yönünde, saat yönünün tersine, karşılıklı eşli, yan yana eşli vb. biçimlerde çalışılır) . 1.4. Cimnastik serileri seçerek su-nar. H 1.4. Zik zak : Üç ya da dört cimnastik minderi uç uca eklenir. Öne yuvarlanma hareketini aynı anda yapmak için öğrenciler, minderin önünde derin kolda tek sıra olurlar. İlk öğrenci öne yuvarlanma hareketini yapıp kollarını havaya kaldırdığında ikinci sıradaki öğrenci de ellerini havaya kaldırır ve ikisi aynı anda öne yuvarlanma hareketini yapar. Onlar yeni yuvarlanmaya hazırlanırken üçüncü sıradaki öğrenci, önündeki iki öğrenciyi takip ederek aynı anda yuvarlanır. Daha sonra minderin sağ ve sol köşesinden öğrenciler; aynı anda ve birbirlerine çarpmayacak şekilde yuvarlanırlar. Bütün sınıf sırayla bu hareketi çalışabilir. (Uyarı: Önündeki öğrenciyi iyi kontrol etmeleri ve hareket sırasında duraklama yaşarlarsa birbirlerine çarpma ihtimaline karşı öğrenciler bilinçlendirilir.) 1.5. Özelleşmiş hareketleri uygularken karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. H 1.5. Dengemi Buluyorum: Denge sırasında yürüyen öğrencilerin her bir eline ağırlıkları farklı birer nesne verilir (tek elle taşıyabileceği farklı ağırlıkta toplar, içi kum dolu pet şişeler, ağırlıklar vb.). Dengede kalabilmek için öğrencilerin ne tür yollar bulduğu gözlemlenir. “Dengenizi koruyabilmek için hangi çözüm yolları buldunuz?”, vb. sorularla öğrencilerin uyguladıkları çözüm yolları üzerine konuşulur. 1.6. Bireysel ve eşli mücadele bece-rileri sergiler. H 1.6. Birbirimizi Bırakmayalım: Öğrenciler dört eşit gruba ayrılır. Etkinliğin yapılacağı alana, sınıfın büyüklüğüne göre kare bir alan çizilir ve karenin köşelerinden, 2 m uzaklığa sağlık topu yerleştirilir. Gruplar karenin köşelerine yerleşir ve her gruba farklı renklerde kurdele bağlanır. Ardından gruplar köşelerinde derin kolda tek sıra halinde sıralanır ve birbirlerinin belinden sıkıca tutarlar. Uzunluğu karenin büyüklüğüne göre belirlenmiş bir halat, kare şekline getirilerek yerleştirilir. Grupların ilk öğrencileri halatın köşelerinden tutarlar. Verilen uyaranla ilk oyuncular, halatı kendilerine doğru çekerken grup elemanları da arkadaşlarını sağlık topuna doğru çekmeye çalışırlar. Hangi grup arkasındaki sağlık topuna dokunursa o grup oyunu kazanmış sayılır. Kazanan grup diğerleri tarafından alkışlanır. 1.7. Bireysel ve grupla, bir nesneyi kontrollü şekilde kullanarak artan bir doğrulukla oyun oynar. 1.7. Korfbol: Sınıf dörder kişilik gruplara ayrılır. Her takımda iki kız iki erkek vardır. İkişer takım birbirine rakip olacak şekilde eşleşir. Kızlar sadece kızlara, erkekler sadece erkeklere savunma yapar. Topla yürümenin ve top sürmenin kural dışı olduğu oyunda amaç, birebir savunma yaparak takım arkadaşlarıyla paslaşmaktır. Oyunda her türlü pas vermek serbesttir. Savunma yaparken rakibe temas kural dışı olduğu gibi ancak bir metre yaklaşılabilir. Topu, rakibe kaptırmadan kendi aralarında on kez paslaşabilen takım, başka bir on pas yapabilmiş takımla eşleşir, onların eşleri de kendi aralarında eşleşir fakat önce nerde hata yaptıklarını konuşup top kontrolünü daha iyi sağlamanın yollarını bulmaya çalışırlar (Uyarı: Takımlara birer öğrenci hakem olarak görevlendirilir). 1.8. Özelleşmiş hareketlere ilişkin ilke ve kuralları etkinlikler içersinde uygular. 1.8. Kavram Haritası: Öğrenciler, özelleşmiş hareketlerde kullanılan ilke ve kurallarla ilgili kavram haritası oluştururlar ( Eklerdeki örnekten yararlanabilirsiniz). 1.9. Zihinsel ve bedensel engelin spor yapmaya engel olmadığını bilir. H 1.9. Ben de Varım! Öğrenciler zihinsel ve bedensel engelleri bulunan ve spor yapan insanları gösteren fotoğraf ve resimleri bularak okulun uygun yerlerinde sergilerler. 1.10. Fiziksel etkinliklerde kurallara uyma ve yönergeleri takip etmeye uyum gösterir. H 1.10., 1.11., 1.12. Dikkat!: Öğrenciler, spor araç-gereç ve malzemelerinin uygun kullanımı ile ilgili uyarı levhaları hazırlarlar. Uyarı levhaları okulun çeşitli yerlerine asılır. 1.11. Fiziksel etkinliklerde kulla-nılan araç-gereç ve malzemelerini amacına uygun kullanarak korur. 1.12. Fiziksel etkinliklerde araç-gereçleri ve alanlarını paylaşmaya değer verir. H 1.12. Ocak, Şubat, Mart : Etkinlik alanı on iki bölüme ayrılır. Bölümler küçük daireler olarak çizilir ve içlerine ayların isimleri yazılır. Öğrenciler, uyaran yardımı ile doğdukları aya ait olan daireye iki destek noktası dairenin içinde olacak şekilde yerleşirler. Kendileri için belirlenmiş daireye sığamayan öğrenciler, dairenin içine yerleşebilmek için çözüm yollarını üretirler. 1.13. Fiziksel etkinliklere ilişkin düşüncelerini ifade eder. H 1.13. Spor Panosu: Okulun uygun yerine spor panosu asılır. Bu panoya “SPOR” kelimesinin kendilerinde çağrıştırdıklarını ifade eden akrostişler hazırlayıp panoya asarlar. S ağlık S………. P aylaşım P………. O rganizasyon O………. R ahatlama R………. İfadeler öğrencilerin fikirleri alınarak uyarlanır. 1.14.Fiziksel etkinliklerde başka-larının haklarına saygı gösterir. H 1.14. Herkes Önemli: Düzenlenen bir etkinlikte bütün öğrenciler aynı görev ve sorumluluğu üstlenirler. Örneğin; bütün öğrenciler kaleci, bütün öğrenciler hücum oyuncusu, bütün öğrenciler savunma oyuncusu ya da hakem vb. olurlar. Etkinlik tamamladıktan sonra farklı rol ve sorumluluklar, “Herkes Önemli” başlığı altında tartışırlar. 1.15. Fiziksel etkinliklerde üstlen-ği rollerin sorumluluklarını yerine getirir. 1.16. Fiziksel etkinliklerde kazan-ma ve kaybetme durumlarında duygularını kontrollü davranış-larla gösterir. 1.16. Öz Değerlendirme: Drama yoluyla öğrenciler; sportif etkinliklerde, kazanma durumlarındaki aşırı tepkilerini canlandırırlar. Yapılan canlandırmalar sonrasında aşırı davranışları eleştirirler. “Siz olsaydınız nasıl davranırdınız?” sorusunu sorarak durumu kendi açılarından değerlendirirler. Kaybetme durumundaki aşırı davranışlara, drama yoluyla örnekler verirler. Yapılan aşırı davranışları tartıştırarak bu olumsuz davranışları günlük hayatta ne sıklıkta gösterdiklerini sorarak kendilerini eleştirirler. 1.17. Fiziksel etkinliklerde başa-rıya değer vererek takdir eder. 1.18. Farklı fiziksel etkinlikleri yaparken kendine güven duyar. H 1.18. Yapabilirim: Öğrenciler, Ay’a giden ilk insanın neler hissetmiş olabileceğini yorumlarlar. Kendine güven duymanın önemini aileleri ile tartışırlar. Büyüklerinin kişisel deneyimlerini alarak okyanusun derinliklerine tek başlarına indiklerini ve gördüklerini içeren bir hikâye kurgularlar. 1.19. Fiziksel etkinliklere katı-lıma değer verir. 1.20. Bireysel farklılıkları olan-larla fiziksel etkinlik yapmaya gönüllü olur. 1.21. Yakın çevresindeki spor alanları ve spor etkinliklerini ta-nır. H 1. 21. “İlimizin Spor Tesisleri”: Yakın çevredeki spor alanlarına gezi düzenlenir. Gezi için ekler bölümündeki “İlimizin Spor Tesisleri” etkinliğinden yararlanılır. 1.1. Sağlığını korumak için vü-cudunu doğru kullanır. <I mso-bidi-font-style: [/I] <I mso-bidi-font-style: [/I] 1.2. Fiziksel etkinlikte bulunmanın fiziksel uygunluğa olan katkılarını açıklar. 1.3. Düzenli fiziksel etkinlikte bu-lunmanın sağlıklı yaşam üzerindeki etkilerinin farkına varır. H 1.3. Beş Risk: Kalp sağlığını tehdit eden “beş risk faktörü” belirtilir. Oyun için beş öğrenci ebe seçilir. Bunlar “beş risk faktörünü” temsil ederler (fiziksel aktivite yetersizliği, yetersiz ve dengesiz beslenme, aşırı kilo, sigara içme ve stres). Ebe olan öğrenciler kimi yakalarsa, o öğrenciler risk faktöründen kurtularak oyuna geri dönebilirler. “Fiziksel aktivite yetersizliği” ni temsil eden ebeye yakalanan öğrenci kurtulmak için oyun alanı dışına çıkar ve on kez ip atlar. “Yetersiz ve dengesiz beslenme” yi temsil eden ebeye yakalanan öğrenci kurtulmak için oyun alanı dışına çıkar ve besinlerin resmini çizer ya da kağıda isimlerini yazar. “Aşırı kilo” yu temsil eden ebeye yakalanan öğrenci, kurtulmak için oyun alanı dışına çıkar ve çemberi belinde on beş kez çevirir. “Sigara” tarafından yakalanan öğrenci kurtulmak için oyun alanı dışına çıkar ve beş kez “Sigara içmeyeceğim” der. “Stres” tarafından yakalanan öğrenci kurtulmak için oyun alanı dışına çıkar ve beş kez derin nefes alır. Ebeler her kırk beş saniyede ya da bir buçuk dakikada bir değişebilir. Kullanılan yer değiştirme hareketleri değiştirilebilir. 1.4.Fiziksel etkinlik sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini yapmaya değer verir. 1.5.Fiziksel etkinliklerde yapılan ısınma, esnetme ve soğuma hareket-lerinin kişisel sağlığı için önemli olduğunu kavrar. 1.6. Dengeli ve düzenli beslenme ile fiziksel etkinlik arasındaki ilişkiyi kavrar. H 1.6., 1.7. Neler Tüketiyoruz?: Öğrenciler aşağıdaki tabloda uygun olan yerlere besin, kola, su, yemek, süt, sağlıklı, öğün kelimeleriyle doldururlar. =MsoTableGrid medium none; medium none; MARGIN: auto auto auto 50.25pt; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1> 0"> text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 288pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=384> 1. Daha güçlü kemiklerim olması için her gün ………… içmeliyim. 1"> text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 288pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=384> 2.Günlük harcadığım enerji kadar yersem ………… olurum. 2"> text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 288pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=384> 3. Hiçbir zaman ………… ayırt etmem. 3"> text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 288pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=384> 4. Günde ortalama 1.- 1,5. Litre. ………… içmeliyim. 4"> text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 288pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=384> 5. Hepimiz günde üç ………… yiyerek sağlıklı ve dengeli besleniriz. 5"> text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 288pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=384> 6. Mümkün olduğu kadar az………… içmeliyim. 6; text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 288pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=384> 7. ………… değeri olmayan yiyeceklerden uzak dururum. Ardından bir günde tükettikleri besinleri değerlendirerek listelerler. Yapılan iki çalışmayı karşılaştırarak arkadaşlarıyla tartışırlar. Dengeli ve düzenli beslenmenin fiziksel etkinlikler üzerindeki olumlu etkileri açıklanır. 1.7. Sağlıklı bir vücut ve fiziksel gelişim için dengeli ve düzenli beslenme alışkanlığı kazanmanın önemini kavrar. H 1.7. Nasıl Beslenmeliyim? : Öğrenciler, fiziksel etkinliklerde hangi çeşit besin kaynaklarına ihtiyaçlarının arttığını, bu ihtiyaçların nasıl karşılanabileceğini, besin kaynaklarının çeşitlendirilmemesinin ne gibi sorunlara yol açabileceğini araştırarak sınıfta tartışırlar. 1.8. Temel ilkyardım ilkelerini açıklar. H 1.8. Kaza Geliyorum Der!: Öğrenciler, temel ilk yardım ilkelerini öğrenerek ilk yardımın yanında, kazalardan korunma ve kazaları önlemek için bilinç oluştururlar. Öğrenciler, evlerinde açıkta bulunan veya uygun ambalajda saklanmayan deterjanları, ailelerini uyararak evlerinde uygun şekilde ve şartlarda saklarlar. Okullarında ve evlerinde acil telefon numaralarını görünür yerlere asarlar. 2.1. Ulusal bayramları rontlar, halk oyunları, dans ve spor etkinliklerine katılarak coşkuyla kutlar. 2.2. Ulusal bayramlarda sınıfça ve okulca yapılan etkinliklerin ve tö-renlerin önemini kavrar. H 2.2. Bu Bayram Bizim: Ulusal bayramlarımızın ülkemiz ve geleceğimiz açısından önemini ortaya çıkarmak için bayram kutlamalarında görev alırlar. Arkadaşları arasından seçilen öğrenciler, “Ulusal Bayram Öğrenci Komitesi”ni oluşturarak öğrencilerin bayram kutlamalarında yapacakları etkinlikleri organize ederler. 2.3. Atatürk’ün, spora ve sporculara verdiği önemi bilir. H 2.3. Atamız: Öğrencilerden Atatürk’ün spora ve sporcuya verdiği önemi araştırmaları, konuyla ilgili olarak fotoğraf, anı vb. toplamaları istenir. Yapılan çalışmalar derlenerek okul panosunda sergilenir. 3.1.Olimpiyat oyunlarındaki spor dallarını bilir. H 3.1. Olimpiyat Oyunları: Etkinlik için olimpiyat oyunları çalışma yaprağı uygulanır. 3.2. Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını tanır. H 3.2. U.E.F.A. ?: Ulusal ve uluslararası spor organizasyonları, tarihsel süreçleri ile birlikte açıklanır. Öğrencilerin kısaltmalarını bildikleri spor organizasyonlarını tahtaya yazılır. Bunların açılımları ve faaliyet alanındaki önemi belirtilir. 3.3. Çeşitli spor olaylarını kitle iletişim araçlarından takip eder. H 3.3. Hangisi Doğru?: Öğrenciler yazılı ve görsel basından günlük spor olaylarını takip ederler. Dikkatlerini çeken spor olaylarını gazete küpürü gibi kaynaklardan alarak arkadaşlarıyla paylaşırlar. Bir spor köşesi ya da pano oluşturularak sınıfta bu olayları değerlendirirler. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
kazanımları, sınıf |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Beden Eğitimi Dersi 4-8. Sınıf Kazanımları | mkadir | Seminer Dönemi Çalışmaları | 1 | 05-06-2011 16:54 |
8, sınıf kazanımları | ŞİMŞEK | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 1 | 05-09-2007 16:09 |
6, sınıf kazanımları | ŞİMŞEK | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 0 | 05-09-2007 15:54 |
Reklam Alanı |