05-09-2007, 15:56 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
1.1.Seçili spor dalına özgü hare-ketleri geliştirir. H 1.1. 1.7. Hedef Bulma: Okulun kuş bakışı krokisi çıkarılır. Doğa sporları ile ilgili kavramların kullanıldığı ipuçları ve okulun krokisi yardımı ile hedef bulma çalışması yapılır. H 1.1. Hemen Pas Ver!: Öğrenciler, basketbol sahasında iki takım olarak ayrılırlar. Oyunda top sürmek yerine sadece paslaşarak ilerlerler. Pası alan oyuncu top ile hareket edemez ve topu beş saniyeden fazla elinde tutamaz. H 1.1. El Futbolu: Öğrenciler futbol oynarlar. Oyunda ayak yerine ellerini kullanırlar. Oyun futbol oyununda topun ele değdiği durumdaki kurallar, top ayağa değdiği zaman uygulanır. 1.2.Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilke ve kuralları uygular. 1.3. Sportif etkinliklerde kendisinin ve çevresindekilerin güvenliği için önlemler alır. 1.4. Sportif etkinlikleri yaparken çevreye karşı duyarlı olur. 1.4. Temiz Çevre: Öğrenciler doğa yürüyüşüne giderler. Yürüyüş öncesinde plastik çöp torbaları hazırlanır. Doğa yürüyüşü ile birlikte çevre temizliği yapılır. 1.5. Farklı durumlara uygun hücum ve savunma stratejileri geliştirir. 1.6. Seçili sportif etkinliklerle ilgili kavramları bilir. 1.7. Sportif etkinliklerde karşılaştığı problemlere çözüm/çözümler üretir. 1.8. Performansını geliştirmenin yol-larını arar. H 1.8. Kendimi Geliştiriyorum: Atakan ile Toprak aynı basketbol takımının oyun-cularıdırlar. Her ikisi de takımın iyi oyuncuları olmak için çok çalışırlar. Bu amaçla birbirlerinin oyun içerisindeki performansını analiz etmeye karar verirler. İlk hafta Toprak, Atakan’ın oyun içerisinde; pas, asist, top çalma ve şut tekniklerini analiz eder. Atakan performans grafiğine bakarak top çalma özelliğinin geliştirilmesi gerektiğine karar verir. Bu nedenle antremanlarda birebir savunma yapmayı geliştirmek için egzersizler yapmaya karar verirler. Atakan’ın Performans Grafiği = v ns = :schemas-microsoft-com:vml" /></v:stroke></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:ulas></vath><o:lock aspectratio="t" v:ext="edit"></o:lock></v:shape></v:></v:shape> 1.9. Performansını analiz etmek için mekaniğin ilkelerini kullanır. 1.10. Seçili spora özgü fiziksel et-kinliklerde ısınma ve soğuma hare-ketleri yapar. H 1.10. Ben Öğretirim: Fiziksel etkinliklerde yapılan ısınma ve soğuma yöntemleri bunların ilke ve kuralları çizelgelere yerleştirilir. Çizelgeler resim, fotoğraf vb. kullanılarak spor panosunda sergilenir. Öğrenciler etkinlikler öncesinde, kendilerinden küçük arkadaşlarına ısınma ve soğuma hareketlerinde rehberlik ederler. 1.11. Çevresindeki spor malzemele-rini, spor alanlarını tanıyarak düzen-lenen spor etkinliklerine katılır. ” 1.11. İlimizin Spor Tesisleri: Ekler bölümünde bulunan gezi etkinliği uygulanır. 1.12. Zihinsel ve bedensel engelin spor yapmaya engel olmadığını bilir. H 1.12. Elim Taşın Altında: Ülkemizde zihinsel ve bedensel engelliler için faaliyet gösteren kamu kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile iletişim kurulur. Buralarda çalışan uzmanlar, okula davet edilerek destek alınır. Zihinsel ve bedensel engellilerin spor yapabilmelerine olanak sağlamak için projeler geliştirilir. 1.13. Sportif etkinliklerde zamanı etkili kullanır. 1.14. Araç-gereçleri ve alanlarını paylaşmaya değer verir. 1.15. Sportif etkinliklere ilişkin dü-şüncelerini ifade eder. 1.16. Sportif etkinliklerde başkala-rının haklarına saygı gösterir. 1.17. Sportif etkinlikler içerisindeki farklı rolleri seçerek, sorumlu-luklarını yerine getirir. H 1.17. Üç Metre Öğrenciler voleybol sahasının üç metre çizgisi ile file arasındaki alana yerleşirler. Voleybol oyununda; baş hakem, file hakemi, çizgi hakemi, smaçör, pasör, libero için görev dağılımı yaparlar. Oyun içersindeki görevlerini her beş sayıda değişerek farklı sorumlulukları yerine getirirler. Etkinliğin sonunda, her görevin gerektirdiği sorumluluklar değerlendirilerek tartışılır. 1.18. Sportif etkinliklerde kazanma ve kaybetme durumlarını duygu-larını kontrollü davranışlarla gös-terir. H 1.18. Kazansam Da Kaybetsem De : Drama yoluyla kazanma durumlarındaki kazananın aşırı tepkilerini canlandırırılar. Yapılan canlandırmalar sonrasında kazanma ve kaybetme durumlarındaki aşırı davranışları eleştirirler. “Siz olsaydınız nasıl davranırdınız?” sorusunu cevaplarlar. Yapılan aşırı davranışları tartıştırarak bu olumsuz davranışları günlük hayatta ne sıklıkta gösterdiklerini tartışarak kendilerini eleştirirler. 1.19. Sportif etkinliklerde başarıyı takdir eder. 1.20. Farklı sportif etkinlikleri yaparken kendine güven duyar. 1.21.Sportif etkinliklere katıl-maya, değer verir. 1.22. Bireysel farklılıkları olan-larla sportif etkinlik yapmaya değer verir. 1.23. Sportif etkinliklerde mey-dana gelebilecek anlaşmazlıkların çözümü için çaba gösterir. 1.24.Kendisinin ve grubunun he-deflerine ulaşmak için işbirliği içinde olur. H 1.24. Performansım: Bireysel ve grup etkinliklerinde yapılan çalışmalar özdeğerlendirme formu ile değerlendirilir 1.1. Fiziksel uygunluğunu geliş-tirmek için düzenli olarak fiziksel etkinlikler yapar. H 1.1. Hareket Ediyorum: Öğrenciler , aşağıda oluşturulan hareket ediyorum tablosuna bir hafta içersinde yapmış oldukları fiziksel etkinlikleri; etkinlik çeşidi, süresi, katılımcıların özellikleri, etkinliğin nerede yapıldığı, etkinlik ile beslenme arasındaki ilişkilerde belirtilerek not ederler. Hafta başında okuldaki arkadaşları ile değişerek fiziksel etkinliklerini değerlendirirler. Hareket Ediyorum =MsoTableGrid medium none; medium none; MARGIN: auto auto auto 14.25pt; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-yfti-tbllook: 480; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1> 0"> text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 54pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=72> Pazartesi text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.05pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=53> Salı text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.15pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> Çarşamba text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> Perşembe text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.6pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=66> Cuma text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 58.8pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=78> Cumartesi text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=54> Pazar 1; text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 54pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=72> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.05pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=53> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.15pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 54.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=72> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 49.6pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=66> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 58.8pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=78> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. text 1pt solid; 5.4pt; #ece9d8; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 40.2pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=54> 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 1.2.Sağlıklı yaşam için düzenli fiziksel etkinlik yapma alışkanlığı kazanır. 1.3. Fiziksel uygunluğunu geliştir-mek için dengeli ve düzenli beslen-me alışkanlığı kazanır. 1.4. Sportif etkinlikler sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini yap-mayı alışkanlık hâline getirir. 1.5. Dengeli ve düzenli beslenmeyle fiziksel etkinlik arasındaki ilişkiyi kurar. 1.6. Sağlıklı bir vücut ve fiziksel gelişim için dengeli ve düzenli bes-lenme alışkanlığı kazanır. 1.7.Temel ilk yardım ilkelerinin önemini bilir. H 1.7. Kendim İçin İlkyardım: Ekler bölümünde bulunan “Kendim İçin İlk Yardım” çalışması yapılır. 2.1. Ulusal bayramları coşkuyla kutlamak için düzenlenen spor et-kinliklerine, halk oyunlarına ve dans gösterilerine değer vererek katılır. 2.2. Çevresindekileri, düzenlenen ulusal bayramlar etkinliklerine ka-tılmaya teşvik eder. 2.3. Atatürk’ün, spora ve sporculara verdiği önemi araştırarak çıkarım-larda bulunur. 3.1. Olimpiyat oyunlarının sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan ülke-lere sağladığı katkıları araştırarak yorumlar. 3.2. Okul içinde sınıflar arası spor organizasyonları düzenlenmesinde görev alır. 3.3. Çeşitli spor olaylarını kitle ile-tişim araçlarından takip ederek yo-rumlar. ” 3.3. Spor Organizasyonları Nasıl Yapılır? Öğrenciler ulusal veya uluslar arası bir sportif organizasyonunu görsel ve yazılı basın araçlarından takip ederler. Spor organizasyonunu; sporcuların katılımı, seyirciler, televizyon hakları, konaklama vb. özellikleri ile araştırarak değerlendirirler. Çalışmalarını, “Bir organizasyon nasıl düzenlenir? başlığı altında sınıflarında tartışırlar. |
Reklam Alanı |
05-09-2007, 16:09 | #2 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
__________________
Bazan bir saat tefekkür, bir sene ibadetten daha hayırlı olur. |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
kazanımları, sınıf |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Beden Eğitimi Dersi 4-8. Sınıf Kazanımları | mkadir | Seminer Dönemi Çalışmaları | 1 | 05-06-2011 16:54 |
5,sınıf kazanımları | ŞİMŞEK | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 2 | 11-12-2009 16:50 |
6, sınıf kazanımları | ŞİMŞEK | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 0 | 05-09-2007 15:54 |
Reklam Alanı |