26-03-2008, 22:04 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Yapılacak iş ve işlemlerin sırası program geliştirme modellerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Programda bulunması gereken temel öğeleri ortaya koymak için yapılan işlemler farklılaşmaktadır. En yaygın olan program modelleri; 1. Taba modeli 2. Tyler modeli 3. Taba, Tyler modeli 4. Süreç yaklaşımı modeli 5. Sistem yaklaşımı modeli 6. Yenilikçi durumsal model 7. MEB modeli 8. Demirel modeli 1. Taba Modeli Amaçların belirlenmesini, ihtiyaçların belirlenmesinden sonra ister. Program geliştirmede tümevarım yaklaşımını ele alır. Model aşağıdaki basamakları içerir. A.İhtiyaçların belirlenmesi B.Amaçların belirlenmesi C.Içeriğin seçimi D.içeriğin düzenlenmesi E.Öğrenme yaşantılarının seçimi F.Neyin nasıl değerlendirileceğinin saptanması 2.Tyler Modeli 1.Genel amaçların belirlenmesi 2.Kesinleşmiş amaçlar 3.öğrenme yaşantıları 4.değerlendirme 3.Taba-Tyler Modeli Rasyonel Planlama modeli olarak da bilinir. 1.İhtiyaçlar 2.Genel amaçlar 3.Amaçlar 4.İçerik 5.öğrenme aşantıları 6.Değerlendirme(değerlndirme sonucunda program başarısız olursa amaçlar basamağına geri dönülür. 4. Süreç Yaklaşımı Modeli A. Genel Amaçlar B. İçerik Bağlam C. öğrenme Durumları D. Değerlendirme 5.Sistem Yaklaşımı Modeli A.Problemin tanımı: Amacın belirlenmesi, B.Gelişme: Amaçların davranışlara dönüştürülmesi, uygun ders planlarının yazılması, öğretim materyallerinin geliştirilmesi, öğrenme ortamının desenlenmesi C.Değerlendirme: Sonuçların değerlendirilmesi ve sürekli dönüt sağlanması 6.Yenilikçi Durumsal Model Skillbeck tarafından geliştirilmiştir. Okul Merkezli program geliştirme anlayışına odaklanmaktadır. 7.MEB Modeli Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kullanılan program geliştirme modelidir. Aşağıda verilen aşamaları izlemektedir; A.Çerçeve-amaç-süreç, komisyonların oluşturulması, ihtiyaçların belirlenmesi B.Hedefler C.Ana konu başlıkları D.öğretim stratejileri, ünite planları, ders kitapları, öğretim materyalleri E.Alan testi, hizmet içi eğitim, genel uygulama, genel değerlendirme F.Alan testinden sonra düzeltme, genel değerlendirmeden sonra tekrar 8. Demirel Modeli A.İhtiyaç saptama, analizi-değerlendirilmesi B.Hedeflerin belirlenmesi, uzak, genel, özel, taksonomik sınıflama C.Içerik seçimi, düzenlenmesi D.öğrenme ortamının düzenlenmesi, çoklu ortamların seçilmesi E.Programın denenmesi, sonucun değerlendirilmesi, Alan testinin uygulanması F.Bir yıl uygulamadan sonra tekrar veya genel Uygulama |
Reklam Alanı |
26-03-2008, 22:10 | #2 |
Moderator
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Bulunduğu yer: OSMANİYE
Mesajlar: 2.034
Teşekkürleriniz: 13
32 Mesajına 54 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
tşkler kerem hocam
__________________
GÜL SUNAN BİR ELDE DAİMA BİR MİKTAR GÜL KOKUSU KALIR... |
26-03-2008, 22:30 | #3 |
Çalışkan Üye
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
12 Mesajına 18 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 21 |
tşkler Kerem hocam
__________________
\'\'ONE WORLD ONE DREAM\'\' |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
geliştirme, modelleri, program |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Program Geliştirme Sunu 2 | webceren | Sunular ve Slaytlar | 0 | 18-04-2009 16:03 |
Program Geliştirme Sunu 1 | webceren | Sunular ve Slaytlar | 0 | 18-04-2009 16:02 |
Program Geliştirme | webmaster | Eğitim Bilimleri | 2 | 06-02-2009 14:06 |
Program Geliştirme | webmaster | Eğitim Bilimleri | 1 | 09-12-2008 13:33 |
Güreş Antrenman Modelleri | webmaster | Güreş | 9 | 06-08-2008 15:24 |
Reklam Alanı |