Beden Eğitimi ve Spor Portalı

Beden Eğitimi ve Spor Portalı (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/index.php)
-   Eğitim Bilimleri (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Program Geliştirme Modelleri (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/showthread.php?t=2206)

webmaster 26-03-2008 22:04

PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Yapılacak iş ve işlemlerin sırası program geliştirme modellerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur.
Programda bulunması gereken temel öğeleri ortaya koymak için yapılan işlemler farklılaşmaktadır. En yaygın olan program modelleri;
1. Taba modeli
2. Tyler modeli
3. Taba, Tyler modeli
4. Süreç yaklaşımı modeli
5. Sistem yaklaşımı modeli
6. Yenilikçi durumsal model
7. MEB modeli
8. Demirel modeli

1. Taba Modeli
Amaçların belirlenmesini, ihtiyaçların belirlenmesinden sonra ister. Program geliştirmede tümevarım yaklaşımını ele alır. Model aşağıdaki basamakları içerir.
A.İhtiyaçların belirlenmesi
B.Amaçların belirlenmesi
C.Içeriğin seçimi
D.içeriğin düzenlenmesi
E.Öğrenme yaşantılarının seçimi
F.Neyin nasıl değerlendirileceğinin saptanması

2.Tyler Modeli
1.Genel amaçların belirlenmesi
2.Kesinleşmiş amaçlar
3.öğrenme yaşantıları
4.değerlendirme

3.Taba-Tyler Modeli
Rasyonel Planlama modeli olarak da bilinir.
1.İhtiyaçlar
2.Genel amaçlar
3.Amaçlar
4.İçerik
5.öğrenme aşantıları
6.Değerlendirme(değerlndirme sonucunda program başarısız olursa amaçlar basamağına geri dönülür.
4. Süreç Yaklaşımı Modeli
A. Genel Amaçlar
B. İçerik Bağlam
C. öğrenme Durumları
D. Değerlendirme

5.Sistem Yaklaşımı Modeli
A.Problemin tanımı: Amacın belirlenmesi,
B.Gelişme: Amaçların davranışlara dönüştürülmesi, uygun ders planlarının yazılması, öğretim materyallerinin
geliştirilmesi, öğrenme ortamının desenlenmesi
C.Değerlendirme: Sonuçların değerlendirilmesi ve sürekli dönüt sağlanması

6.Yenilikçi Durumsal Model
Skillbeck tarafından geliştirilmiştir. Okul Merkezli program geliştirme anlayışına odaklanmaktadır.

7.MEB Modeli
Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kullanılan program geliştirme modelidir. Aşağıda verilen aşamaları izlemektedir;
A.Çerçeve-amaç-süreç, komisyonların oluşturulması, ihtiyaçların belirlenmesi
B.Hedefler
C.Ana konu başlıkları
D.öğretim stratejileri, ünite planları, ders kitapları, öğretim materyalleri
E.Alan testi, hizmet içi eğitim, genel uygulama, genel değerlendirme
F.Alan testinden sonra düzeltme, genel değerlendirmeden sonra tekrar

8. Demirel Modeli
A.İhtiyaç saptama, analizi-değerlendirilmesi
B.Hedeflerin belirlenmesi, uzak, genel, özel, taksonomik sınıflama
C.Içerik seçimi, düzenlenmesi
D.öğrenme ortamının düzenlenmesi, çoklu ortamların seçilmesi
E.Programın denenmesi, sonucun değerlendirilmesi, Alan testinin uygulanması
F.Bir yıl uygulamadan sonra tekrar veya genel Uygulama

enjoyment333 26-03-2008 22:10

tşkler kerem hocam

hat64 26-03-2008 22:30

tşkler Kerem hocam


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159