04-09-2007, 14:42 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
1.1. Çeviklik, koordinasyon, denge ve esnekliğin bir arada kullanılması gerektiği durumlarda vücut yönetim becerilerini sergiler. H 1.1. Halat: Varsa uzun bir halat yüksekçe bir yere bağlanır. Bu halatla tırmanma, asılma, salınma hareketlerini gerçekleştirirler. 1.2. Kendine özgü ritmik hareketler yapar. H 1.2. Kalbimin Müziği: Öğrenciler bir dakika boyunca sessiz ve hareketsiz olarak kendi kalp atışlarını (kalp ritmini) elini koyarak dinler. Yer değiştirme hareketlerinden bazılarını (ör. yürüme, koşma, sekme vb.) kendi kalp ritmine benzer bir tempoda ve ritimde yapar. Aynı hareketler “Cimnastik” şarkısı eşliğinde yapılır. Öğrencilerin müzik durduğunda hareketlerinin yönünü, seviyesini ve vücut pozisyonunu değiştirerek yapması için rehberlik edilir (4. sınıf müzik kitabında bulunan “Cimnastik” şarkısı [Söz ve müzik: Hilmi Seyrek] kullanılır. Farklı müzikler de kullanılabilir). 1.3. Farklı figürlerin/ hareket seri-lerinin ardışık olarak yer aldığı rit-mik hareketleri sergiler. 1.3. Özgür Dans: Yer değiştirme hareketlerinden düzenli ritme sahip olanlar (yürüme, koşma, zıplama, sıçramalı koşu, atlama, sek sek vb. ve at gibi koşu, asker yürüyüşü vb.) yapılır. Yer değiştirme hareketlerinden düzensiz ritme sahip olanlar (sıçrayarak geçiş, galop ve yana kayma vb.) yapılır. Bu ritimler arasındaki farka vurgu yapılır. Öğrenciler verilen müzik eşliğinde düzenli ve düzensiz ritme sahip olan yer değiştirme ve dengeleme hareketlerini kullanarak seçtikleri bir nesne eşliğinde istedikleri gibi seri oluşturur ve sunarlar. Öğrenciler, mümkün olduğunca özgür hareket etmeleri için cesaretlendirilmelidir (İmkânlar çerçevesinde step ve aerobik çalışması yaptırılır.). 1.4. Temel cimnastik hareketlerini yapar. H 1.4. Taklitçi: Temel cimnastik duruşlarının temelini oluşturan hayvan yürüyüşleri yoluyla ısınma ve esnetme yapılır (ör. Ayı yürüyüşü, goril yürüyüşü, tavşan sıçraması, fil yürüyüşü –iki elin önde kenetlenip gergin tutularak eğilip yürüme- fok emeklemesi, yengeç yürümesi vb). Temel cimnastik duruşlarını çalışan öğrenciler grup oluşturur ve kendi belirledikleri bir diziliş şekliyle hareketleri ardışık bir şekilde yapar (Temel cimnastik duruşları “kavram haritasında” verilmiştir) . 1.5.Özelleşmiş hareketleri uygularken karşılaştığı sorunlara çözüm yolları üretir. 1.6. Bireysel ve eşli mücadele bece-rileri sergiler. H 1.6 Bozma Dengemi: Öğrenciler ikişerli eşleşirler. Herkes sol ayaklarını havada sağ elleri ile tutup sol elle de sağ dirseklerini tutarlar. Amaç, sol omuzla eşini iterek dengesini bozmaya çalışmaktır. Elini bırakan ya da sol ayağını yere basan kişinin eşi puan kazanır (Uyarı: aynı oyun diğer ayak ve değişik vücut pozisyonlarında oynatılabilir) . 1.7. Bireysel, eşli ve grupla, bir nes-neyi kontrollü şekilde kullanarak oyunlar oynar. H 1.7. Top Kimin Elinde: Öğrenciler, iç içe iki halka olacak şekilde bulundukları yere uzun oturuşla otururlar. İçteki dairede öğrencilerin yüzleri dairenin içine, dıştaki öğrencilerin yüzü dairenin dışına bakar. Bir öğrencinin eline top verilmesiyle oyun başlar. Topu eline alan öğrenci, dönerek topu arkasındaki arkadaşına verir. Oyun bu şekilde devam ederken verilen uyaranla Top kimin elinde?” denildiğinde oyun durur, top elinde kalan öğrenci en içerde yeni bir daire oluşturacak şekilde oturur ve gelecek arkadaşlarını bekler. Oyun 4 kişi kalıncaya kadar devam eder. (Uyarı: Oyun müzik eşliğinde oynanır. Müziğin temposu değiştikçe topun aktarılma hızı da uyumlu şekilde değişir.) 1.8. Özelleşmiş hareketlerle ilgili kav-ramları bilir. H 1.8. Sözlük: Yıl boyunca beden eğitimi dersinde kullanılan kavramlar açıklanır. Öğrenciler, kavramları her türlü kaynağı kullanarak açıklarlar. Yıl sonunda kavramlarla ilgili sözlük oluştururlar. “Kavramlar Sözlüğü” küçük kitapçık hâline getirilerek okul kütüphanesinde bütün öğrencilerin kullanımına açılır. 1.9. Özelleşmiş hareketlerle ilgili ilke ve kuralları bilir. H 1.9. Nasıl Sıçrayabilirim?: Durarak uzun atlama çalışması yapılır. Daha uzun sıçramak için hareketin başlangıcında, havada ve düşerken kol, bacak, vücut pozisyonu ve sıçrama açısına dikkat edilerek sınıfça tekrar edilir. 1.10.Yakın çevresindeki spor alanla-rını ve spor etkinliklerini tanır. 1.11. Fiziksel etkinliklerde kurallara uyma ve yönergeleri takip etmeye gönüllü olur. H 1.11 . Kar, Fırtına: Öğrenciler daire şeklini alırlar. Aralarından seçilen bir kişi ebe olur ve ortaya geçer. Öğrenciler, ebenin söylediği kelimeleri dikkatle dinleyerek doğru hareketi yapmaya çalışırlar. Ebe “ Fırtına. “ deyince öğrenciler ellerini dizlerine vururlar. “ Kar.” deyince ellerini havaya kaldırırlar. “ Yağmur. “ deyince elleriyle yukarıda alkış yaparlar. “ İlkbahar.” deyince kelebek gibi uçarlar. “ Sonbahar.” deyince kollarını açarak rüzgar sesi çıkarırlar. Yanlış hareket yapan öğrenci dairenin içine alınır. 1.12. Fiziksel etkinliklerde kullanı-lan araç-gereç ve malzemeleri ama-cına uygun kullanarak korur. 1.13. Fiziksel etkinliklerde araç-ge-reçleri ve alanlarını paylaşır. 1.14. Fiziksel etkinliklere ilişkin dü-şüncelerini ifade eder. H 1.14 ., 1.17. Lâl: Yapılan bir fiziksel etkinlikte, kural hiç konuşmamaktır. Öğrenciler duygularını arkadaşlarına konuşmadan ifade etmek zorundadırlar. Etkinlik sonunda öğrencilere konuşmadan oynarken neler hissettikleri sorulur. H 1.14. Ne Hissettim?: Öğrenciler ders içinde yapılan fiziksel etkinliğe ait görüşleri hakkında bir gazete yazısı yazar ve sınıf panosuna asarak bunu arkadaşlarıyla paylaşır. 1.15. Fiziksel etkinliklerde başkala-rının haklarına saygı gösterir. 1.16. Fiziksel etkinliklerde üstlen-diği rollerin sorumluluklarını yerine getirir. 1.17. Fiziksel etkinliklerde kaza-nma ve kaybetme durumlarında duygularını kontrollü davranışlar-la gösterir. H 1.17. Kendimi Kontrol Edebilirim: Bir spor etkinliğinde ya da maç esnasında yapılmış bir olumsuz durumu örnekleyen TV. programı ya da gazete haberi araştırırlar. Araştırmalarında tespit ettikleri olumsuz davranışı, nedenlerini ve önlemek için nasıl davranılması gerektiğini tartışırlar. Benzer durumlarda kendi hayatlarına ne derece uyguladıklarını sorarak kendilerini eleştirirler. Tartışmanın sonucunda, kaybetmenin de kazanmak kadar doğal olduğunu fark ederler. Kaybetme ve kazanma durumlarında nasıl davranmaları gerektiği, öfkelerini kontrol altına almalarının önemini belirtirler. 1.18. Fiziksel etkinliklerde başarı-yı takdir eder. 1.19. Farklı fiziksel etkinlikleri kendine güven duyarak yapar. 1.20. Fiziksel etkinliklere katıl-maya gönüllü olur. 1.21. Bireysel farklılıkları olan-larla fiziksel etkinlik yapmaya istekli olur. H 1.21. Farkımız Yok: Sporun insanları kaynaştırması ile ilgili görsel araçlar kullanılarak örnekler verilir. Büyük spor organizasyonlarında ve spor takımlarında yer alan sporcuların bireysel farklılıkları olmasına rağmen elde ettikleri başarıları açıklarlar. 1.1. Sağlığını korumak için vücudunu nasıl kullanması gerek-tiğini kavrar. 1.2. Fiziksel etkinlikte bulunmanın fiziksel uygunluk üzerindeki katkı-larını bilir. H 1.2. Yorulmuyorum: Öğrencilere, yüksek bir binaya çıkan iki kişiden biri hemen yorulmakta ve binaya çıkarken zorlanmaktadır. Diğeri ise zorlanmadan çıkabilmektedir. Sebepleri neler olabilir? Çözüm yolları nelerdir? Soruları sorulur. H 1.2. Fiziksel Uygunluğum: Farklı fiziksel uygunluk özelliklerini ( kalp dolaşım sistemi dayanıklılığı, kas kuvveti ve dayanıklılığı, esneklik) çalıştıran bir istasyon çalışması yapılır. Daha sonra istasyondaki her bir çalışmanın hangi fiziksel uygunluk özelliğini geliştirdiği tartışılır. 1.3. Düzenli fiziksel etkinlik de bulunmanın sağlıklı yaşam üzerin-deki etkilerini bilir. H 1.3. Sağlıklı Yaşam: Öğrenciler, fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerinde etkilerini açıklayan sloganlar üretirler. Sloganlar afiş hâline getirilir. Daha sonra sloganlar arasından oy çokluğuyla en beğenilenleri, belirli gün ve haftalarla uyuşanlarından okulda sergilenir. 1.4. Fiziksel etkinlik sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini yapmaya gönüllü olur. H 1.4. Tertemizim: Her fiziksel etkinliğin sonunda, yanlarında getirmiş oldukları havlu ve sabunları ile temizliklerini yaparlar. Öğrencilerin içinden seçilen görevliler, ders sonunda temizliğini en doğru şekilde sağlayan öğrencileri ödüllendirirler. 1.5. Fiziksel etkinliklerde yapılan ısınma ve soğuma hareketlerinin ki-şisel sağlığı için önemli olduğunu kavrar. 1.6. Fiziksel etkinlik ile beslenme arasındaki ilişkiyi kavrar. 1.7. Sağlıklı bir vücut ve fiziksel gelişim için dengeli ve düzenli bes-lenme alışkanlığı kazanmanın önemli olduğunu bilir. 1.7. Sağlığımı Koruyorum: “Sağlıksız bir vücut” için neler yapmak gerektiğini sorarak tersine beyin fırtınası yapılır. Yanıtlarını tahtaya yazarlar. Bunların içinde düzenli beslenme alışkanlığına yönelik olan yanıtların altı çizilerek bunların ortak yönlerini belirtirler. Düzenli ve dengeli beslenmenin anlamını sorarak araştırma ödevi olarak verilir. 1.8. Temel ilk yardım ilkelerini bi-lir. H 1.8. İlk Yardım Afişi Yapalım : Bilişim teknolojilerinden ve çevresindeki sağlık kuruluşlarından yararlanarak sınıfında temel ilk yardım ilkelerini içeren bir afiş hazırlanır 2.1. Ulusal bayramların coşkusunu rontlar, halk oyunları, dans ve spor etkinliklerine katılarak gösterir. H 2.1 . Hepimizin Görevi: Okulda bulunan bütün öğrenciler, bayram kutlamalarında görev alırlar. Görevlerini belirten yaka kartlarını hazırlayarak yakalarına asarlar. Yaka kartları, öğrencilerin görevlerini belirtebilmesi için farklı renkte kartonlardan oluşturulur ve öğrencinin ismi bulunur. 2.2. Ulusal bayramlarda sınıfça ve okulca yapılan etkinliklerin ve törenlerin önemini kavrar. H 2.2. Bayramımızı Kutluyoruz: Öğrencilere, yaklaşan bayram hakkındaki düşünceleri sorulur. Bayramın kendileri için ne anlam ifade ettiğini belirtirler. Bu bayramın hangi bayram olduğu ve ilan edilme sebepleri hakkında öğrenciler konuşturulur. Bayram hazırlıklarını yapmak için tüm öğrencilerin katılımı ile sınıf süslenir. Bu aşamada öğrencilerin neler hissettikleri sorulur. 2.3. Atatürk’ün, spora ve spor-culara verdiği önemi kavrar. 2.3. Atatürk ve Spor: Atatürk’ün spor ve sporcularla ilgili söylediği sözleri bilişim teknolojileri kaynak kitaplar ve büyüklerine sorarak araştırırlar. Bulunan sözler sınıfa getirilir. Tüm öğrencilerin katılımı sağlanarak öğrenciler konuşturulur. Atatürk’ün sözlerinden bir kaçı sınıfa asılır. 3. 1. Olimpiyat oyunlarında başarılı olmuş sporcuları tanır. H 3.1. Sporcularımız: Olimpiyat oyunlarımızda başarılı olmuş sporcularımızın yaşam öyküleri, bilişim teknolojilerinden yararlanılarak bulunur. Sporcularımızın fotoğraf ve anıları çerçevelenerek okulun uygun yerlerine asılır. H 3.1. Ben Yapabilirim: Spor karşılaşmalarının organizasyonlar içersinde yapıldığı fark ettirilir. Okulda yapılan sportif organizasyonların önemi açıklanır. Öğrenciler, okul spor organizasyonlarının her boyutunda görev alırlar. 3.2. Spor organizasyonlarının öne-mini fark eder. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
kazanimlar, sinif |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
1-3.SINIF TRAFİK SLAYTI | lazbere | Sunular ve Slaytlar | 7 | 06-11-2015 15:11 |
KAZANIMLAR | karasahin | Yüzme | 2 | 23-02-2009 19:37 |
İZCİLİKTE SINIF ÇALIŞMALARI | özlem58 | Doğa Sporları | 0 | 04-05-2008 23:36 |
3, SINIF KAZANIMLAR | ŞİMŞEK | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 0 | 04-09-2007 14:40 |
SINIF YÖNETİMİ | webmaster | Eğitim Bilimleri | 1 | 16-07-2007 19:23 |
Reklam Alanı |