04-09-2007, 14:40 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 27
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
1.1. Hareket ederken vücut ve alan farkındalığını geliştirir. H 1.1. Kim Nerede?: Öğrenci sayısına göre etkinlik alanına geniş bir daire çizilir. Öğrenciler dairenin etrafına aralarında birbirleriyle 2-3 metre mesafe olacak şekilde yerleşirler. Ellerindeki tebeşirle kendi etraflarında bir daire çizerler. Bu dairenin içine her öğrenci kendi ismini yazarak oturur. Uyaran verildiğinde saat yönünde yanında bulunan arkadaşının dairesine geçer. Sınıf, bir tur döndüğünde öğrenciler karşısındaki arkadaşı ile eşleşir. Uyaran verildiğinde sırayla, kendi isimlerini yüksek sesle söyleyerek eşleriyle yer değiştirirler. Bütün eşler yer değiştirdiklerinde, etkinliğin başında sınıfın düzeni ile etkinliğin sonundaki düzeni öğrenciler tarafından değerlendirilir. Etkinlik içersinde sıçrama, yürüme, zıplama vb. hareketleri yaparak yer değiştirirler. 1.2. “Adım al sek” ve “koşarak sıçrama” gibi karmaşık yer değiş-tirme hareketlerini yapar. 1. 3. Bireysel ve eşli olarak dengeleme hareketlerini hız ve kuvvet ayarlaması yaparak gösterir. H 1.3. Dengede Kal : Öğrenciler, fiziksel özelliklerine göre eş olarak karşılıklı yerleşirler. Ortada eşlerden eşit uzaklıkta uzun, düz bir çizgi vardır. Eşler bir ayaklarını çizgiye koyarak birbirlerinin ellerini tutarlar. Birbirlerine itme-çekme kuvveti uygularlar. Sonra aynı pozisyonda aynı anda otururlar ve kalkarlar. Daha sonra eşler sırt sırta vererek birbirlerinin kollarına girerler. Bu pozisyonda otururlar ve kalkarlar. 1.4. Hız ve kuvvet ayarlaması yaparak nesneleri hareket ettirir. 1.4. Hedefi Vuralım: Öğrenciler iki gruba ayrılır. Dikdörtgen şeklindeki oyun alanını ortadan bölen çizginin iki tarafında yer alırlar. Orta çizginin orta noktasına hafif bir top (plastik olabilir) yerleştirilir. Her öğrencinin elinde bir tane tenis topu bulunur. Verilen uyaranla birlikte öğrenciler ellerindeki toplarla, orta çizgide yer alan plastik topu, çizgiden dışarıya çıkarmaya çalışırlar. Topu karşı alana geçiren grup alkışlanır ve oyun bu şekilde devam eder. İstenirse plastik top yerine huni, pet şişe vb. nesneler kullanılabilir. =MsoTableGrid medium none; medium none; MARGIN: auto auto auto 77.25pt; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text; mso-yfti-tbllook: 480" border=1> 0; text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 35pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=47> A text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 108pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=144> ● text 1pt solid; 5.4pt; text 1pt solid; 5.4pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 37pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=49> B 1.5. Hız ve kuvvet ayarlaması yaparak nesneleri kontrol eder. H 1.5. İstop!: Daire şeklini alan öğrencilerden biri, halkanın ortasına gelir. Herhangi bir arkadaşının ismini söyleyerek topu havaya atar. İsmi söylenen öğrenci topu tutabilirse aynı şekilde istediği bir kişinin ismini söyler. Topu tutamayan veya düşüren öğrenciler kaçışan arkadaşlarını, topu atarak vurmaya çalışır. Vurulan öğrenci dışarı çıkar. Vurmaya çalıştığı halde kimseyi vuramayan öğrenci de oyun dışına çıkar ve dışarıda kalan öğrenciler aynı oyunu kendi aralarında oynamaya başlar. 1.6. Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketleri farklı yön, hız ve kuvvetlerde yaparak gösterir. H 1.6 .Kaleli Yakan Top: Sınıf kırmızı ve beyaz olmak üzere iki takıma ayrılır. Takımlar dikdörtgen şeklinde ortadan ikiye ayrılmış bir sahaya kendi aralarında “kaleciler” ve “oyuncular” olarak yerleşirler. Sahanın bir dip çizgisine beyaz takımın kalecileri, diğer dip çizgisine ise “kırmızı takımın kalecileri” yerleşir. “Beyaz kalecilerin” hemen önündeki oyun alanına kırmızı oyuncular” , “kırmızı kalecilerin” hemen önündeki oyun alanına “beyaz oyuncular” yerleşir. Oyunun amacı her takımın kalecileriyle oyuncularının kendi aralarında paslaşarak topu yere dokundurmadan karşı takım oyuncularını vurmaktır. Top yere çarptıktan sonra bir oyuncuya dokunursa oyuncu vurulmuş sayılmaz, topu kendi sahasında tutabilirse oyuna devam eder. Havadan gelen topu tutan öğrenci, rakip takımı vurmak için avantaj sağlamış olur. “Oyuncular” vuruldukça oyunun durduğu bir anda “kaleciler” istediği zaman, oyuna ister birer birer isterse hepsi aynı anda girebilirler. Oyuncu olup vurulanlar bir daha oyuna giremez ve kaleci olarak oyuna devam ederler. Takımlardan birinin bütün oyuncuları, vuruluncaya kadar oyun devam eder. Oyundan sonra öğrencilere, “uzaktaki birini vurmak için topu nasıl fırlatırsanız iyi olur? Oyun sırasında neden sürekli yön değiştirmeye ihtiyaç duydunuz? Topu rakip takıma yavaş bir şekilde fırlattığınızda sonuç ne oldu?” gibi sorular sorulur. 1.7. Ritmik hareketleri bireysel, eşli, grupla, nesnesiz ve nesneli olarak uyumlu şekilde yapar. 1.8. Vücut ve alan farkındalığı, yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketlerle ilgili kavramları bilir. 1.9.Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketlerle ilgili ilke ve kuralları bilir. H 1.9. Kendimi Geliştiriyorum: Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketlerle ilgili ilke ve kurallardan; dikey sıçrama, ileriye sıçrama, bir nesneyi kontrollü yakalama, bir nesneyi el altından, el seviyesinde ve yukardan atma, belirlenmiş bir hedefe atma ile ilgili koordinasyon parkurları düzenlenir. 1.10. Fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar. H 1.10. Çok Sıcak- Çok Soğuk: Dersin başında ısınma ve soğuma hareketlerinin fiziksel etkinliklerdeki önemi hakkında tartışma ortamı yaratılır. Isınma ve soğuma ile ilgili, ilke ve kurallar belirlenir. Ardından öğrenciler “U” şeklinde sıralanırlar. Her bir öğrenci sırayla kendine özgü ısınma hareketleri yaparak etkinliğe hazırlanırlar. Sınıf mevcuduna göre her ders öncesinde öğrenciler beşerli, onarlı vb. gruplar hâlinde ısınma hareketleri grubu, esnetme hareketleri grubu ve soğutma hareketleri grubu olarak görev dağılımı yapılır. Gruplar, etkinlikler öncesinde ve sonrasında bu görevlerini yerine getirir. Gruplar görev dağılımlarını ve öğrencilerini zaman içinde değişir. 1.11. Fiziksel etkinliklerde kullana-cağı kişisel malzemeler için çanta hazırlar. 1.12. Fiziksel etkinlik sırasında vücudunda meydana gelen değişik-liklerin nedenlerini kavrar. H 1.12. Kalbimi Seviyorum: Öğrenciler etkinlik alanında “U” şeklinde sıralanırlar. Dersin etkinlik bölümü başlamadan önce, nabızlarını bularak nabız atışlarını sayarlar ve nabız sayılarını küçük bir kağıda not alırlar. Ardından tek sıra hâlinde okul bahçesinin büyüklüğüne ve öğrencilerin özelliğine göre orta şiddette koşarlar. Koşuyu bitirdikten sonra her öğrenci nabız sayılarını tekrar bulur ve not eder. Daha sonra yürüyüş düzeninde dinlenerek nabız sayılarını bulurlar ve son kez nabızlarını not ederler. Dersin sonunda öğrencilerden, nabız ritimlerinde meydana gelen değişikliklerin nedenlerini diğer derslerle ilişki kurarak araştırmaları istenir. Ayrıca her bir öğrencinin nabız çizelgelerini okul panosunda sergilemelerine rehberlik edilir. 1.13. Okulundaki spor malzeme-lerinden, spor alanlarından ve spor etkinliklerinden yararlanır. 1.14. Nesne kontrolü gerektiren hareketlerin olduğu farklı oyunlar bularak arkadaşlarıyla oynar. H 1.14. Oyunlarımız: Öğrencilere aşağıdaki ‘Oyunlarımız’ adlı çalışma kâğıdı dağıtılır ve bu kâğıtları doldururlar. Çalışma kâğıdı öğrenci ürün dosyasında saklanır. Oyunlarımız birçok temel hareket içermektedir. Örneğin, kovalamaca koşmayı içeren bir oyundur. Siz de bildiğiniz oyunları düşünerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz. =MsonormalTable medium none; medium none; MARGIN: auto auto auto 23.15pt; medium none; medium none; mso-table-layout-alt: fixed; mso-border-alt: solid text .5pt; 0cm 3.5pt 0cm 3.5pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1> 0"> text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt" width=199> TEMEL HAREKETLER text 1pt solid; 3.5pt; text 1pt solid; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=245> OYUNLAR 1"> text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 1.Yürümek text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> 2"> text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 2.Koşmak text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> Kovalamaca,…….., 3"> text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 3.Atlamak text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> 4"> text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 4.Sıçramak text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> 5"> text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 5.Sekmek text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> 6"> text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 6.Yakalamak text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> 7"> text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 7.Fırlatmak text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> 8; text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; text 1pt solid; WIDTH: 149.25pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=199> 8.Topa ayakla vurmak text 1pt solid; 3.5pt; #ece9d8; 3.5pt; 0cm; #ece9d8; WIDTH: 183.85pt; 0cm; text 1pt solid; : transparent; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=245> 1.15. Fiziksel etkinliklerin eğlendi-rici yönünü fark eder. 1.16. Fiziksel etkinliklerde kurallara uyma ve yönergeleri takip etmeyi benimser. 1.17. Fiziksel etkinliklerde araç-gereçleri ve etkinlik alanlarını pay-laşır. H 1.17. Okul Hepimizin!: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplardan biri okul imkanları ölçüsünde spor malzemelerini alır. Diğer grupta ise spor malzemesi yoktur. Spor malzemesi olmayan grup, malzeme gerektirmeyen bir oyun, spor malzemesi olan grup ise malzeme ile oynanan bir oyun oynar. Dersin on dakikası bu şekilde devam eder. Ardından malzemeler, malzemesi olmayan gruba verilir ve aynı süre korunarak, öğrenciler malzemelerden eşit sürede yararlanırlar. Öğrenciler, dersin bitiş aşamasında malzemeden yararlanamadıkları zaman hissettikleri ile malzemeden yararlandıkları zaman hissettiklerini paylaşma başlığında bir kağıda yazarlar. Etkinlik kâğıtları sınıf panosunda sergilenir. 1.18. Fiziksel etkinliklere ilişkin düşüncelerini ifade eder. 1.19. Fiziksel etkinliklerde başka-larının haklarına saygı gösterir. 1.20. Fiziksel etkinliklerde üstlendiği rollerin sorumlulukları-nı yerine getirir. H 1.20. Değişen Roller Sınıf, her grupta 8-10 öğrenci olacak şekilde gruplara ayrılır. Her gruba bir başkan seçilir. Gruplar kendi aralarında futbol oynarlar. Her öğrenci grup içinde sırayla hakem, kaleci, hücum oyuncusu, savunma oyuncusu olurlar. Grup başkanlarının görevi 3-5 dakika aralıklarla arkadaşlarının rol değişimlerini denetlemektir. Oyun sonunda öğrencilerin girdikleri farklı roller hakkında bilgi verilir. 1.21. Fiziksel etkinliklerde ba-şarıyı tebrik eder. 1.22. Fiziksel etkinliklerde eşli ve grup çalışmalarına isteyerek katılır. H 1.22. Ayna Ayna: Öğrenciler eşli gruplara ayrılırlar. Eşlerden biri ayna olarak arkadaşının yaptığı hareketin aynısını yapar. Ayna olan öğrenci hata yapınca eşler rollerini değiştirirler. Etkinliğin bitiminde neler hissettikleri sorulur. Fiziksel etkinliklerde eğlenmenin, yardımlaşmanın ve oyunlarda kurallara uymanın önemini açıklarlar. 1.23. Fiziksel etkinlikler içersin-deki farklı rollerin önemini kav-rar. 1.24. Farklı fiziksel etkinlikleri yaparken kendine güven duyar. 1.25. Fiziksel etkinliklerde kulla-nılan araç-gereç ve malzemeleri amacına uygun kullanarak korur. 1.1. Fiziksel etkinlik sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini yap-maya gönüllü olur. 1.2. Sağlığını korumak için vücudu-nu nasıl kullanması gerektiğini bilir. 1.3.Fiziksel etkinlik öncesi ve son-rasında beslenme ilkelerini doğru uygular. H 1.3., 1.4. Yemek Yediniz mi?: Öğrencilere, “ Yemek yemeden oyun oynamaya çıktığınız zamanlar oldu mu? Bu durumda herhangi bir sorun yaşadınız mı?” veya “ Çok fazla yemek yedikten sonra oyun oynamaya çıktınız mı?” gibi sorular sorularak düşünceleri alınır. Bu durum drama yöntemi ile canlandırılarak yemek yedikten bir buçuk dk sonra fiziksel etkinlik yapmanın ve fiziksel etkinlikten sonra sıvı tüketip düzenli beslenmenin önemli olduğu belirtilir. 1.4 . Fiziksel etkinliklerde sıvı tüke-timinin gerekliliğini bilir. 1.5. Temel ilk yardım ilkelerini fark eder. 2.1. Ulusal bayramların coşkusunu rontlar, halk oyunları, dans ve spor etkinliklerine katılarak gösterir. 2.2. Atatürk’ün, spora ve sporculara verdiği önemi bilir. H 2.2. Atam: Öğrencilerden, Atatürk’ün spora ve sporcuya verdiği önemi araştırmalarını, bununla ilgili olarak fotoğraf, anı vs. bulmaları istenir. Yapılan çalışmalar bir araya getirilerek spor panosu oluşturulur. Atatürk köşesi adı altında kendi çalışmalarını yaparak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı haftalarında sergilerler. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
kazanimlar, sinif |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
1-3.SINIF TRAFİK SLAYTI | lazbere | Sunular ve Slaytlar | 7 | 06-11-2015 15:11 |
KAZANIMLAR | karasahin | Yüzme | 2 | 23-02-2009 19:37 |
İZCİLİKTE SINIF ÇALIŞMALARI | özlem58 | Doğa Sporları | 0 | 04-05-2008 23:36 |
4. SINIF KAZANIMLAR | ŞİMŞEK | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 0 | 04-09-2007 14:42 |
SINIF YÖNETİMİ | webmaster | Eğitim Bilimleri | 1 | 16-07-2007 19:23 |
Reklam Alanı |