Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Toplantılar ve Tutanaklar > TEOG-LYS-YGS

TEOG-LYS-YGS TEOG-LYS-YGS ile ilgili bilmek istedikleriniz, sorular, dökümanlar vs.

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 04-02-2008, 22:11   #1
lazbere
Girişken Üye
 
lazbere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ara 2007
Bulunduğu yer: Rize
Mesajlar: 132
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
lazbere
Standart

Reklam Alanı
<H3 ="storytitle">
<H3 ="storytitle">Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof.Dr. İrfan Erdoğan, liselere giriş sistemiyle ilgili yeni düzenlemelerin tüm ayrıntılarını “hurriyet.com.tr”ye açıkladı. Ortaöğretim Kurumları Sınavı’nın (OKS) kaldırılış gerekçelerini, yeni sistemi, bunun nasıl uygulanacağı ve diğer ayrıntıları anlatan Erdoğan, sistemin yararlı olacağını söyledi.
="storycontent">
OKS NİÇİN KALDIRILIYOR?
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in açıkladığı sistemin, ayrıntılarını anlatan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı İrfan Erdoğan, mevcut OKS sistemini niçin kaldırıldığını şöyle sıraladı:
· İlköğretim düzeyindeki eğitim ve öğretim sürecini olumsuz yönde etkilemektedir. Adı üzerinde ilköğretim temel eğitimdir. Çocuklarımızı hayata ve bir üst öğretim kurumuna hazırlaması esastır. Ama bugünkü yapıyla hayata hazırlama ayağı eksik kalmıştır.
· Yenilenen ilköğretim müfredatı doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığı olarak ortaya koyduğumuz yeni eğitim vizyonuna uyum sağlayamamaktadır.
· İçerdiği soruların ağırlığı belirli dersleri kapsamaktadır. Belirli derslerle örneğin yabancı dil dersleriyle ilgili sorular yer almamaktadır.
· Öğrencileri belirli derslere yöneltmesi sebebiyle diğer derslere ve sosyal aktivitelere ilgiyi azaltmaktadır.
· Öğrenci başarısını belli bir zaman diliminde ve tek sınavla ölçmesi sebebiyle telafisinin olmaması gibi birçok olumsuzluğu da beraberinde getirmektedir.
· OKS, ilköğretimi bitiren öğrencilerimizin tek hedefi haline gelmiş olması nedeniyle onların çok büyük boyutlarda kaygı ve stres yaşamalarına yol açmaktadır.
· OKS’de öğrenciler anlık performanslarıyla değerlendirilmektedir. Oysa yeni ilköğretim müfredatımız sonucu değil süreci esas alan bir ölçme ve değerlendirme yöntemini zaruri kılmaktadır.
· Eğitimde başarının yani niteliğin sadece bir final zamanına sıkıştırılarak ölçülmesi, öğrencilerimiz hakkında doğru olmayan haksız değerlendirmelerin yapılmasına neden olabilmektedir.
· Okul dışı bilgi kaynaklarına erişim imkânı olmayan öğrenciler aleyhine fırsat eşitliğini bozmaktadır.
· Öğrenci açısından kazanma ya da kaybetmeyi sağlayan bir sınav olarak algılandığı için milyonlarca öğrencinin kendisine olan saygı ve güvenini yitirmesine neden olmaktadır.
· Okul içi performansın önemini azaltmakta ve buna dayalı olarak da öğretmenlerin otoritesini düşürmekte, etki alanını daraltmakta ve okul disiplinini olumsuz yönde etkilemektedir.
· Aileleri dershanelere ve özel öğretmenlere yöneltmekte ve bu yüzden özellikle dar gelirli aileleri mali açıdan zorlamaktadır.
· Öğrencilerde olduğu gibi ailelerin de psiko-sosyal açıdan yoğun bir şekilde gerilimler yaşamalarına neden olmaktadır.
· Ergenlik döneminin coğrafi bölgeler ve iklim farklılıkları nedeniyle değişik yaş gruplarında yaşanması; ergenlik çağına 8 inci sınıfta giren öğrenciler açısından olumsuzluklara yol açmaktadır.

YeNİ SİSTEM, “ÇOK BOYUTLU ÖLÇMEYE DAYANIYOR”
Talim ve terbiye Kurulu Başkanı Erdoğan, olumsuzlukları sıraladıktan sonra şunları söyledi:
· İlköğretimde sunulan eğitim ve öğretimin kaderinin, ağırlıklı olarak OKS’ye bağımlı bir şekilde devam etmesi düşünülemez.
· Ancak bugünkü şartlarda OKS’nin tamamen kaldırılması ve ortaöğretime geçişin sınavsız bir şekilde gerçekleştirilmesi de mümkün değildir.
Öğrencilerimizin ilköğretimdeki performansını daha doğru bir şekilde ve çok yönlü olarak ölçen, ilköğretimde sürdürülen eğitim ve öğretimin temel ruhu ile bağdaşan ve ortaöğretim kurumlarına doğru bir şekilde geçiş için zemin sağlayan yeni bir modele ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu hassasiyetle geliştirmiş olduğumuz modeli kamuoyunun dikkatlerine sunuyoruz.
Yeni geliştirmiş olduğumuz model, öğrencilerimizin performansını sürece dayalı bir şekilde ve çok boyutlu olarak ölçmeye dayanmaktadır.

YENİ MODELİN AMAÇLARI
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı, Erdoğan, “yeni modelin amaçlarını” ise şöyle sıraladı:
1. İlköğretim müfredatının başarılı bir şekilde uygulanmasını ve yeni müfredatın temel felsefesinin yerleşmesini sağlamak.
2. Okulda sunulan eğitim ve öğretimi güçlendirmek ve daha anlamlı kılmak.
3. Ortaöğretime geçişin, tek bir sınava bağlamadan, sürece dayalı ve objektif bir yerleştirmeyle gerçekleştirilmesini sağlamak.
4. İlköğretim okullarında, okulda gerçekleştirilen eğitim ve öğretime odaklı bir değerlendirme yapabilmenin zeminini hazırlamak.
5. Eğitim ve öğretimde kaliteyi artırmak ve okul dışı eğitim ve öğretim faaliyetlerini okul programlarıyla destekli ve uyumlu hâle getirmek.
6. Yeni modelle 6,7, ve 8. sınıflarda yapılacak Seviye Belirleme Sınavları ile öğrencinin süreç içindeki gelişimini değerlendirmek.
7. Okullar arasındaki niteliğe ve niceliğe dayalı farklılıkları gidermeye yönelik veriler sağlamak.
8. Ortaöğretim Yöneltme ve Davranış Puanı ile öğrencilerin 3 yıl sonunda yapılan gözlemlere dayalı olarak yetenek, ilgi ve değerlerine uygun alanlara yönelmelerini kolaylaştırmak.
9. 6,7 ve 8.sınıflarda okutulan derslerle Seviye Belirleme Sınavlarındaki sorularla birebir örtüşme sağlanarak, Uluslararası (PISA, TIMMS-R, PIRLS) sınavlarda aynı yaş grubundaki öğrencilerin ulaştığı seviyeyi yakalamak.
10. Okul ve il eğitim yöneticilerinin, öğretmenlerin yıllık olarak performanslarını gözlemlemeye yönelik veriler sağlamak.
11. Öğrencilerin performans ve proje ödevlerini ortaöğretim kurumlarına yerleştirme sürecinde değerlendirmek.
12. Öğrenciler üzerindeki sınav kaygısının azaltılarak, öğrencinin sosyal ve kişisel gelişimine zaman ayırmasını sağlamaktır.
AÇIKLAMALAR
Birleştirilmiş sınıf uygulamasının birçok okulumuzda halen devam etmesi, yine birçok okulumuzda ilköğretim ikinci kademede taşımalı eğitimin yapılıyor olması nedeniyle modelin uygulanmasında sadece 6, 7 ve 8. sınıflar esas alınmıştır.
Önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren ilköğretimde 100’lük puan sistemi uygulanacaktır.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ MODELİ UYGULAMA PLANI
Ortaöğretime Geçiş Modelinin tam olarak uygulanması 2008-2009 Öğretim Yılında gerçekleşecektir. Bu yıldan itibaren tam olarak uygulamaya geçilecek yıla kadarki geçiş süreci hazırlık olacağını Erdoğan şöyle sıraladı:

1. 2006-2007 Öğretim Yılı Sonunda OKS uygulanacaktır. OKS puanlarına İlköğretim Diploma notu ortalama % 7 dolayında etki edecektir. Bu yıl (2006-2007) 6. sınıflar için Seviye Belirleme Sınavı uygulanacaktır.
2. 2007-2008 Öğretim Yılı sonunda OKS uygulanacaktır. OKS puanlarına İlköğretim Diploma Notunun (Puanının) bir önceki uygulama doğrultusunda (% 20) dolayında etki etmesi sağlanacaktır. 2007-2008 Öğretim Yılının sonunda ayrıca 6. ve 7. Sınıflar yeni modelde öngörülen Seviye Belirleme Sınavına tabi tutulacaktır.
3. 2008-2009 Öğretim Yılı sonunda 6, 7 ve 8. sınıfların sonunda Seviye Belirleme Sınavları uygulanacaktır. Bu şekilde öğrencilerin ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmeleri tamamen yeni model çerçevesinde gerçekleştirilecektir.
UYGULAMA İLKELERİ
İlköğretimden ortaöğretime geçişte uygulanacak puan ( OYP / O rtaöğretime Y erleştirme P uanı) esasları şöyle olacak:
1. 6, 7 ve 8. sınıfların sonunda Seviye Belirleme Sınavları/Seviye Gelişim Sınavları SBS yapılacak. merkezî sistemle yapılacak olan bu sınavlardaki soru içeriğinin müfredat odaklı olması, okulda sunulan eğitim ve öğretime dayalı olarak hazırlanması esas alınacaktır.
2. 6, 7 ve 8. sınıfların sonunda öğrencilerin derslerde gösterdikleri başarı puanlarına göre Yıl Sonu Başarı Puanları (YBP) hesaplanacak. YBP belirlenirken, Türkçe ve Yabancı Dil derslerinin ağırlıklı katsayı değerlerinin daha fazla olması sağlanacaktır.
3. Yöneltme ve Davranış Puanı (YDP), 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrencinin sergilediği davranışlar ile yöneltme yönergesinin verileri dikkate alınarak yapılan değerlendirmelere göre belirlenecektir.
4. 6, 7 ve 8. sınıflarda her bir öğrencinin SBS, YBP ve YDP sonuçlarının, yukarıda belirlenen oranlardaki etkisine dayalı olarak, her bir sınıf için OYP hesaplanacaktır. Her bir sınıf için elde edilen OYP’lerin bileşkesi alınarak ilköğretim sonunda elde edilecek olan ve ortaöğretim kurumlarına yerleştirmede esas alınacak G-OYP belirlenecektir.
YERLEŞTİRME

İlköğretim sonunda elde edilen (G-OYP) Genel - Ortaöğretime Yerleştirme Puanı’na dayalı olarak yerleştirme süreci aşağıdaki aşamalara göre gerçekleştirilecektir:
1. Her eğitim ve öğretim yılının sonunda her bir sınıf için elde edilen OYP’lerin toplanmasıyla bulunan G-OYP ilan edildikten sonra öğrenciler, okulların kontenjanlarına göre tercihlerini yapacaklar.
2. Millî Eğitim Bakanlığınca her yıl okulların kontenjanları tespit edilerek açıklanacaktır.
3. Bütün ortaöğretim kurumlarına, G-OYP sonuçlarına göre yerleştirme yapılacaktır. Ancak Fen, Sosyal Bilimler ve Öğretmen Liseleri; öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ve Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP) toplamının, genel ve özel alan bağlamında Bakanlıkça belirlenen baraj düzeyini geçmiş olmaları şartıyla tercih edilebilecektir.
4. Öğrenciler, almış oldukları Genel - Ortaöğretime Yerleştirme Puanlarına (G-OYP) ve yapmış oldukları tercihlere göre Milli Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi sistemle yerleştirilecektir.
5. Özel yetenek gerektiren liselere ( Spor ve Güzel Sanatlar Liseleri) öğrenci alımı mevcut sistemdeki şekliyle devam edecektir.
6. Yeni sistemde yöneltme puanı kullanılmaktadır, özellikle mesleki teknik eğitime öğrenci yerleştirmede yöneltme puanı mesleki yöneltme puanı olarak, genel liselere yerleştirmede genel yöneltme puanı kullanılacaktır.
YENİ MODELDEN BEKLENTİLER
· İlköğretim programlarının öğretilmesi ön plana çıkacak, böylece öğrencilerin muhakeme ve yorum yapma yetenekleri gelişecektir.
· Öğrencilerin bireysel gelişimleri, yetenekleri, ilgi alanları, farklılıkları, bilgi ve becerileri tam olarak ölçülmüş olacaktır.
· Öğrencilerin ilköğretim süresince gerçekleştirmiş oldukları davranışlar ile yöneltme yönergesi çerçevesinde belirlenen yetenek ve ilgileri ortaöğretime geçişte değerlendirilmiş olacaktır.
· Eğitim sistemi, tek oturumda yapılan ve bir sınav olan OKS’ye odaklı olmaktan kurtulacaktır.
· Genel liselerin eğitim kaliteleri artırılmış olacaktır.
· Sınavların zamana yayılması ile bir sınavın sebep olacağı puan kaybının telafisi mümkün olduğundan, öğrencilerin yaşadığı sınav stresi optimal noktada (olması gereken düzeyde) tutulacaktır.
· Diploma puanının değerlendirmeye katılması, okulda yapılan sınavların da önemini artıracak ve öğrenci tüm derslere aynı ilgi ve gayreti gösterecektir.
· Okul dışı kurumlara olan bağımlılık azalacaktır.
· Ortaöğretime geçişte sürece dayalı ve objektif bir yerleştirme sistemi gelişecektir.
· Okul kültürü öğretmenin etkinliği bağlamında daha güçlü hâle gelecektir.
· Öğrencilerin yetenek ve ilgi alanlarının ortaöğrenime geçişte değerlendirilmesine imkân verilecektir.
· Okulda sunulan eğitim ve öğretim güçlendirilecek, daha anlamlı hâle gelecektir.
· Ergenlik döneminin coğrafi farklılıklar nedeniyle değişik yaş gruplarında yaşanması ve bu dönemde sınava giren öğrencilerin olumsuz etkilenmeleri, her sınıf ve yaş kademesinde değerlendirmenin yapılacak olması sebebiyle en az düzeye inecektir.
· Eğitim ve öğretimin sınav merkezli olmaktan çıkarak okul ve öğrenci merkezli olması sağlanacaktır.
· 6, 7 ve 8. sınıflarda yapılan sınavların herhangi birisinde çeşitli nedenlerle başarısız olan öğrencilere diğer sınavlar vasıtasıyla telafi imkanı verilecektir.
· Mesleki eğitime yönelmenin artırılacağı düşünülmektedir.
· Uygulama ÖSS’yi de olumlu yönde etkileyecektir.

BU YIL Kİ OKS UYGULAMASI
Erdoğan, soru işaretlerine yol açan, bu yıl ki uygulamanın esaslarını ie şöyle açıkladı:
1. Başvurular 26 Mart – 13 Nisan 2007 tarihleri arasında, sınav 10 Haziran 2007’de gerçekleştirilecek, sınav sonuçları ise 15 Temmuz 2007’de ilan edilecektir.
2. 4. - 8. sınıfların ders notlarından oluşan ilköğretim diploma notu, ilköğretim başarı puanına dönüştürülerek elde edilen değer, OKS’ de alınan puana etki ettirilerek yerleştirme puanı hesaplanacaktır. Bu etki ortalama % 7 seviyesinde olacaktır. Hesaplama yöntemi, 12.03.2007 tarihinde yayınlanacak OKS kılavuzunda yer alacaktır.
3. OKS yerleştirme işleminde 20 tercih bir defada yapılacaktır. Tek form üzerinde yapılacak tercihler, 2. yerleştirmede de aynen kullanılacaktır. Böylelikle öğrencilere birinci tercihlerden sonra tekrar tercih yapma külfeti kaldırılarak tercih kargaşasına son verilecektir.
4. Başvurular, elektronik ortamda randevu esasına göre kabul edilecektir. Veliler için randevular okul müdürlüklerinde belirlenecek gün ve saatte gerçekleştirilecektir.
Başvuru, tercih ve yerleştirme gibi tüm işlemlerdeki süreç, veliler tarafından elektronik ortamda izlenecektir.
__________________
Beden Beden Beden...
ADS BY MERT BUÇAN
[FLASH WIDTH=468 HEIGHT=70]http://www.bedenegitimi.gen.tr/swf/banner1.swf[/FLASH]
lazbere isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 04-02-2008, 23:12   #2
webkenan
Administrators
 
webkenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nis 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 577
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webkenan
Standart

teşekürler hocam
webkenan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2008, 00:38   #3
lazbere
Girişken Üye
 
lazbere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ara 2007
Bulunduğu yer: Rize
Mesajlar: 132
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
lazbere
Standart

birşey değil
__________________
Beden Beden Beden...
ADS BY MERT BUÇAN
[FLASH WIDTH=468 HEIGHT=70]http://www.bedenegitimi.gen.tr/swf/banner1.swf[/FLASH]
lazbere isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 20-05-2008, 15:52   #4
bedcom
Girişken Üye
 
bedcom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Haz 2007
Bulunduğu yer: Adana
Mesajlar: 267
Teşekkürleriniz: 248
2 Mesajına 3 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
bedcom
Standart

Bilgilendirme için teşekkürler hocam...
bedcom isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
bilgiler, hakkında, oks, yeni


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Atletizm hakkında genel bilgiler webkerem Atletizm 1 02-09-2017 04:30
Uzun atlama hakkında genel bilgiler webkerem Atletizm 1 27-02-2013 14:21
100 metre hakkında genel bilgiler webkerem Atletizm 0 03-02-2012 18:42
CAS hakkında bazı güncel bilgiler binali Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi 0 04-10-2010 18:22
Voleybol hakkında kısa bilgiler webkerem Voleybol 0 22-06-2010 09:03

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159