Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Beden Eğitimi > Yeni Müfredat

Yeni Müfredat Beden Eğitimi Dersi Müfredat Tanıtımı

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 04-07-2007, 00:09   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart Yeni Müfredatın İncelenmesi 2011

Reklam Alanı
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER. = o ns = /><?:NAMESPACE PREFIX = O />

Beden eğitimi dersi öğretim programında, <I mso-bidi-font-style: yapılandırıcı[/I] <I mso-bidi-font-style: öğrenme yaklaşımı [/I] esas alınarak hazırlanmıştır. Genel olarak programlarda yenilik getirici bir bakış açısı bulunmaktadır. Öğrenciyi daha fazla merkeze alan ve geleneksel yöntemlerden farklı yöntemler öneren bir yapısının olduğu gözlenmektedir.

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Yeni bilgiler önceden yapılanmış bilgilerin üzerine bina edilir. Yapılandırmacı öğrenme, var olanlarla yeni olan öğrenmeler arasında bağ kurma ve her yeni bilgiyi var olanlarla bütünleştirme sürecidir Yapılandırmacı öğrenmede temel olarak ele alınanlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:
1 Bilgiyi araştırma yorumlama ve analiz etme.
2. Bilgiyi ve düşündürme sürecini geliştirme.
3. Geçmişteki yaşantılarla yeni yaşantıları bütünleştirme.
Öğrenenin etkin rol aldığı yapılandırmacı öğrenmede sadece okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirleri savunma, hipotez kurma, sorgulama ve fikirler paylaşma gibi öğrenme sürecine etkin katılım yoluyla öğrenme gerçekleştirilir. Bireylerin etkileşimi önemlidir. Öğrenenler bilgiyi olduğu gibi kabul etmezler, bilgiyi yaratır ya da tekrar keşfederler

Programlara bakıldığında genel olarak koşullara göre değişebilecek gibi görünmektedir. Programlar değişen bilgi, teknoloji ve sosyal koşullara göre uyarlanabilecek öğeler taşımaktadırlar.
Yeni programların başarılı bir şekilde yürütülmeleri için çok kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir öğretmen eğitimine gereksinim vardır.
Yeni programda üniteler ve konular yoktur. Programın öğrenme alanları üzerine yapılandırıldığı açık olarak belirtilmiştir.

AMAÇLAR
Önceki ve yeni programların farklılaştığı önemli ayrımlardan birisi de öğrenme çıktıları için
kullanılan terminolojidir. Önceki programlarda “amaç ”, “hedef” ve “hedef davranışlardan ” bahsedilirken yeni programda bu terminoloji terk edilerek yerine “kazanım” ifadesi kullanılmıştır. Bu kullanımın amaç olarak yüzeysel olmadığı, aksine programın benimsediği felsefi yaklaşıma uygun bir çıkış olduğu söylenebilir.
Programlarda kazanım sözcüğü kullanılarak daha çok öğrenciyi merkeze alan bir tutum takınılmıştır.
Öte yandan yeni programların becerilere ağırlık verdiğini gözlenmiştir. <I mso-bidi-font-style: Eleştirel düşünme, [/I]
<I mso-bidi-font-style: yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimci olma, kişisel ve sosyal değerlere önem verme[/I] gibi beceriler her
programda altı çizilerek belirtilmiştir.
Kazanımlar, her sınıf düzeyi için ayrı ayrı, ilgili öğrenme alanlarının altında alt başlıklarla listelenmiştir.
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
Yeni programlarda öğrenme-öğretme süreçleri ve öğretmenin rolü önceki programlara göre daha ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Bilgi ve becerilerin edinimi ile ilgili uygulama
sürecine dönük öneriler yapılmış ve “ Etkinlik Örnekleri ” verilmiştir. Ancak etkinliklerin
örnek niteliğinde olduğu ve uygulamada bireysel farklılıklar ve çevresel koşullar dikkate
alınarak esnek olmanın gereği üzerinde durulmuştur.
Yeni programlarda eskiye oranla öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla somut araç-gereç kullanımının özendirildiği ve bununla ilgili daha somut örneklerin verildiği görülmektedir.
Öğrencilerin <I mso-bidi-font-style: araştırma, sorgulama, problem çözme ve karar verme[/I] süreçlerine katılmasını sağlayacak etkinliklerin kullanılması önerilmiştir. Ayrıca “ yaparak- yaşayarak düşünerek ” öğrenme etkinliklerinin önemli olduğu vurgulanmış ve iş birlikli öğrenme stratejilerinin gerektiği ölçüde kullanılması öngörülmüştür. Etkinlikler de Çoklu Zeka Kuramına dayandırılmıştır.
Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ise, öğrencilere <I mso-bidi-font-style: rehberlik[/I] yaparak öğrenmeyi
kolaylaştırmak olarak belirlenmiştir.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yeni programlarda, ölçme ve değerlendirme sadece öğrenme sonucunu değil, sürecini de <I mso-bidi-font-style: değerlendirmeye dönük[/I] ele alınmıştır. Hem öğrencinin kendini değerlendirmesi için hem de öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi için değişik ölçme aracı örneklerine yer verilmiştir. Bu açıdan önceki programlarda sadece geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin
örneklendirildiği düşünülürse çeşitliliğin arttığı söylenebilir. Programların en zayıf yönü yeni yaklaşımlara göre öğrenci değerlendirmelerinin nasıl yapılacağıdır. Bu açıdan öğretmenlerin bilgilendirilmesi ve onlara destek olunması gerekmektedir. Programların başarısı değerlendirme sürecinin ne kadar sürekli olduğu ve araştırmalarla desteklenerek programı geliştirmede nasıl katkıda bulunacağı ile ilgilidir.

ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİNDEKİ DEĞİŞİM
Programlarda yapılan değişikliklerin önemli bir yönü, öğrenci ve öğretmen rollerinin de temele alınan yaklaşımla birlikte şekillenmesidir. Yeni öğretim programlarının giriş bölümleri incelendiğinde öğrenci ve öğretmen rollerinde önemli değişiklikler gözlemlenmiştir. Öğrenciye, dinleyen, alıştırma yapan ve sorulara cevap veren bir rol yerine, sorular soran, problem kuran, problem çözen, tıpkı bir bilim insanı gibi gerekensinim duyulan bilgiyi ortaya çıkarmaya ve değerlendirmeye yönelik faaliyetlere girişen, etkinlikler yoluyla kendi bilişsel yapısını oluşturan aktif bir rol öngörülmektedir.
Programlarda öğrencinin aktif ve bilgiyi yapılandırmacı rolü üzerinde altı çizilerek durulmaktadır. Öğrenci, bilgiye nasıl ulaşması gerektiğini bilen, bilgiye ulaşarak bunu zihninde yeniden yapılandıran, sonunda da yeni bilgi üretebilen bireydir.
Öğretmene “ öğretici ” yerine “ ortam düzenleyici ”, “ yönlendirici ” ve “ kolaylaştırıcı ” roller yüklenmektedir. Öğretmenin temel rolü öğrenme-öğretme ortamını düzenlemek, etkinlikler konusunda öğrencilere rehberlik yapmaktır. Öğretmene rehberliğin yanı sıra <I mso-bidi-font-style: işbirliği sağlayıcı, yardımcı, kolaylaştırıcı, kendini geliştirici, planlayıcı, yönlendirici, bireysel farklılıkları dikkate alıcı, sağlık ve güvenliği sağlayıcı [/I] roller verilmiştir. <I mso-bidi-font-style: [/I]
Öğretmenin rolü bir <I mso-bidi-font-style: antrenör gibi öğrencileri motive eden, durumlara tanı koyan, gerektiğinde onlara rehberlik eden, öğrencilerin yararına uygun ve destekleyici öğrenme ortamları hazırlayan, öğrenmekten bıkmayan ve sürekli araştıran[/I] kişiler olarak tanımlanmıştır. Öğrenim sürecinde öğretmenin rolünün, öğrencilere rehberlik yaparak öğrenmeyi kolaylaştırmak olduğu vurgulanmaktadır.



Gönderen: zeysfun
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 11-09-2007, 10:48   #2
tkurtoglu
Üye
 
tkurtoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 46
Teşekkürleriniz: 6
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0
tkurtoglu
Standart

İlköğretim Beden Eğitimi Dersi = o ns = />
(1-8.Sınıf) Öğretim Programı ve Kılavuzu’nun İncelenmesi

Sayı : 349 Tarih : 28.08.2006

Önceki Karar :

Sayı : 232 Tarih : 04.12.1987


1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’na göre Türk Milli Eğitiminin Genel amaçlarını kısaca şöyle özetleyebiliriz;
Türk Gençliğinin Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda hareket eden, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen, bedenen, fikren ve ruhen sağlıklı, dürüst, Türk toplumunun ihtiyacı olan nitelikli insanlar olarak yetişmelerine olanak sağlamaktır.
Beden Eğitimi öğretim programının temel amacı ise bireyin fiziksel, devinişsel, bilişsel, duygusal ve toplumsal gelişimine katkıda bulunmak, yaşam boyu fiziksel etkinliklere katılmasını sağlamaktır . Burada dikkat edilmesi ve vurgulanması gereken bölüm “yaşam boyu etkinliklere katılmasını sağlamaktır” cümlesidir. Bu hedefe ulaşabilmek için öğrenciler etkinlik sürecinin sonunda ne kadar gelişme sağladıklarının farkında olmalı ve süreci uygulamalı, birebir yaşamalıdır.
Bizler eğitim programcısı olarak değil, MEB’de görevli Beden Eğitimi Öğretmenleri olarak bu programın uygulamada bize getirdiği artıları ve düşündürdüklerini görmeliyiz.

İlköğretim Beden Eğitimi Dersi (1-8.Sınıf) Öğretim Programı ve Klavuzu ile ilgili artılar;
Önceki programlarda “amaç ”, “hedef” ve “hedef davranışlardan ” bahsedilirken yeni programda bu terminoloji terk edilerek yerine “kazanım” ifadesi kullanılmıştır.
Programlarda kazanım sözcüğü kullanılarak daha çok öğrenciyi merkeze alan bir tutum takınılmıştır.
Kazanımlar, her sınıf düzeyi için ayrı ayrı, ilgili öğrenme alanlarının altında alt başlıklarla listelenmiştir.
Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ise, öğrencilere <I mso-bidi-font-style: rehberlik[/I] yaparak öğrenmeyi
kolaylaştırmak olarak belirlenmiştir.
Öğrencilerin <I mso-bidi-font-style: araştırma, sorgulama, problem çözme ve karar verme[/I] süreçlerine katılmasını sağlayacak etkinliklerin kullanılması önerilmiştir.
Program değişen bilgi, teknoloji ve sosyal koşullara göre uyarlanabilecek öğeler taşımaktadır. Özellikle ilişkilendirilmiş Beden Eğitimi dersleri, Milli Eğitimde bir devrim olarak kabul edilebilir. Derslerin bu şekilde işlenişi Beden Eğitimi Öğretmeninin niteliklerini ve donanımını gözden geçirmesine sebep olmuştur.
Yeni programlarda, ölçme ve değerlendirme sadece öğrenme sonucunu değil, sürecini de <I mso-bidi-font-style: değerlendirmeye dönük[/I] ele alınmıştır. Hem öğrencinin kendini değerlendirmesi için hem de öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi için değişik ölçme aracı örneklerine yer verilmiştir.
İlköğretim okullarının Beden Eğitimi programları teorik açıdan incelendiğinde I.kademede Beden Eğitimi ağırlıklı olup, II. Kademede Beden Eğitiminin yanı sıra Spora daha fazla yer vermektedir. Ülkemizde erken yaş da branşlaşma ve spora yönelmenin çocuklar üzerinde ki olumsuz etkilerinin önüne geçmek istenmektedir.
İlköğretim Beden Eğitimi Dersi (1-8.Sınıf) Öğretim Programı ve Klavuzu incelendiğinde program içerisinde kız ve erkek öğrenci ayrımı yapılmamıştır. Temel seviyede kız ve erkek öğrenciler arasındaki fiziksel farklılık olmadığı veya göz ardı edilebilecek kadar küçük olduğu varsayımından hareket edilmiştir.

İlköğretim Beden Eğitimi Dersi (1-8.Sınıf) Öğretim Programı ve Klavuzu ile ilgili düşündüklerim;

Yeni programların başarılı bir şekilde yürütülmeleri için çok kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir öğretmen eğitimine gereksinim vardır. Programın uygulamaya sokulmasından itibaren Beden Eğitimi Öğretmenlerine düzenli bir şekilde Hizmet İçi Eğitim verilmesi gereği ortaya çıkmıştır. Bu Eğitimin verilmesini daha çok bekleyecek miyiz?
Sınıflardaki öğrenci sayımız programın uygulanması için uygun mu?
Ders süresinin yeterli olmaması öğrenciye verilmek istenen amaçlarda, öğretmen tarafından uygulanacak olan öğretim yöntemlerini kısıtlamaz mı?
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kazandırılması istenen bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların tamamının değerlendirilmesi istenmektedir. Sınıf mevcutları ve ders saati ışığında öğrencinin fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden değerlendirilmesinin yapılması mümkün mü?
Öğrenim Kurumlarımız Beden eğitimi ve spor çalışmaları için gerekli olan araç-gereç ve malzemeye sahip mi?
Programda bazı spor dallarının öğretilmesi aşamasında ( yüzme, kayak vb.) uygulamaların nasıl yapılacağı açık mı?
Yeni öğretim programı içerisinde yer alan ilişkilendirilmiş Beden Eğitimi dersleri konusunda Beden Eğitimi öğretmenleri yeterli donanıma sahip mi?
Özellikle 4. ve 5. sınıflarda uygulanması daha kolay olan ilişkilendirilmiş Beden Eğitimi derslerinde Sınıf öğretmenleri ile ortak çalışma yapılması konusunda bir ön hazırlık yapılmış mı?
İlişkilendirilmiş Beden eğitimi derslerinin uygulanmasının daha kolay bir hale gelmesini sağlamak açısından branş ve sınıf öğretmenlerinin sene içerisinde işleyecekleri konulara ilişkin konu başlıklarını içeren bir kılavuz kitabın yayınlanması Beden Eğitimi programın üretkenliğini arttırıcı etken olmaz mı?
tkurtoglu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-09-2007, 10:52   #3
selkad
Girişken Üye
 
selkad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nis 2007
Bulunduğu yer: Karaman
Mesajlar: 253
Teşekkürleriniz: 2
2 Mesajına 2 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 18
selkad is on a distinguished road
Standart

elinize saglık
selkad isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 14-09-2007, 00:10   #4
eray__
Yeni Üye
 
eray__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Gaziantep
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
eray__
Standart

teşekkür ederim hocam
eray__ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-06-2008, 00:24   #5
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart



Dosyayı indirmek için tıklayınız...


Gön: Nurdan


Hocamıza çok teşekkür ederim.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-06-2008, 00:36   #6
Ahmet Köseoğlu
Moderator
 
Ahmet Köseoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 1.242
Teşekkürleriniz: 0
8 Mesajına 9 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
Ahmet Köseoğlu is an unknown quantity at this point
Standart

Çok sağolun sevgili arkadaşlar...
__________________
Birlikten KUVVET doğar...
Ahmet Köseoğlu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-06-2008, 01:54   #7
enur
Girişken Üye
 
enur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Çorum
Mesajlar: 104
Teşekkürleriniz: 2
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
enur
Standart

tş ederim linki yapamamıştım saolasın hocam
__________________
Ben Sporcunun Zeki Çevik ve Aynı Zamanda Ahlaklısını severim!!! (Çanakkale)
Nurdan YAYKIN
Corum güzel sanatlar ve spor lisesi
enur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-06-2008, 01:30   #8
ayhanogretmen
Yeni Üye
 
ayhanogretmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Mesajlar: 8
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
ayhanogretmen
Standart

teşekkürler arkadaşlar
ayhanogretmen isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 13-06-2008, 12:59   #9
mnebi
Yeni Üye
 
mnebi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Haz 2008
Bulunduğu yer: Adıyaman
Mesajlar: 9
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
mnebi
Standart

teşekkürler hocam çalışmalarınızda başarılar
mnebi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 18-06-2008, 22:00   #10
doyran
Yeni Üye
 
doyran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2008
Bulunduğu yer: Gaziantep
Mesajlar: 10
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
doyran
Standart

tşkkürler...................
doyran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
2011, müfredatın, İncelenmesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
15 Yaş Çocuklarının Fiziksel Uygunluk Düzeylerinin İncelenmesi binali Futbol 0 23-11-2013 21:06
Yenilenen Eğitim Mevzuatının İncelenmesi Alınacak Tedbirlerin Belirlenmesi webkerem Seminer Dönemi Çalışmaları 0 13-06-2012 01:34
Bayan Dağcıların Farklı Yüksekliklerdeki Solunum Parametrelerinin İncelenmesi binali Doğa Sporları 0 23-04-2011 19:18
Beden Eğitimi Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi KSA Anketler 0 11-04-2011 13:49
2011-2012 BEDEN EĞT. ZÜMRE(yeni) dram2976 Yıl Sonu Beden Eğitimi Zümre Toplantısı 9 13-09-2007 17:35

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159