Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > İstek Bölümü

İstek Bölümü Arayıpta bulamadığınız, İsteyipte ulaşamadığınız ne varsa bize yazın

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-03-2008, 21:26   #1
sokrates_01
Yeni Üye
 
sokrates_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 4
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
sokrates_01
Standart

Reklam Alanı
ben sınıf öğretmenliğinde okumaytayım.beden eğitimi dersi görüyoruz ve bir araştırma ödevi verildi.ödev 'beden eğitimi dersinde öğretim metodları '
içerik olarak neler var hiçbi fikrim yok bilenler varsa açarlarsa sevinirim
sokrates_01 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 05-03-2008, 22:52   #2
hat64
Çalışkan Üye
 
hat64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
12 Mesajına 18 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 21
hat64 is on a distinguished road
Standart

Beden Eğitimi Dersi;
8. Programın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar

8.1. Programın Uygulanmasında Yararlanılabilecek Öğretim Yöntemleri
Beden eğitimi dersinin öğretme-öğrenme sürecinde yoğun olarak kullanılan öğreten merkezli komut ve alıştırma yöntemlerinin yanında daha öğrenen merkezli olan eşli çalışma, kendini denetleme, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, bireysel programlama, öğrencinin etkinliği başlatması ve kendi kendine öğrenme yöntemleri (Bakınız Mosston ve Ashworth, 2002, 2004) bulunmaktadır. Ayrıca, son yıllarda öğrenen merkezli ve yapılandırmacı yaklaşımlardan da etkilenilerek oluşturulmuş olan beden eğitimine özgü “spor eğitimi” (Siedentop, Hastie ve Van Der Mars; 2004), “taktik oyun yaklaşımı” (Mitchell, Oslin ve Griffin, 2003) ve “kişisel ve sosyal sorumluluk” (Hellison, 2003) modellerinden de özellikle 6-8. sınıflarda yararlanılabilinir.
Dersler işlenirken özellikle hareket eğitiminin bilişsel boyutuna ilişkin kazanımlara ait etkinliklerde anlatım, soru-yanıt, dramatizasyon, örnek olay inceleme, tartışma, bilgisayarlı öğretim, beyin fırtınası, gösteri, yansıtma, grup ya da takım oyunları, gözlem, gezi, ve projelerden yararlanılabilinir. Konuyla ilgili olarak öğretim yöntemleri ve program geliştirme kitaplarına bakılabilir.
Sonuçta, öğretmenler, “öğrenen merkezlilik” ilkelerinden hareketle derslerini planlamalı ve işlemelidirler. Ders işlerken öğrencilerin özellikleri, çevre koşulları, okulun olanakları, öğrencinin ilgi, istek ve gereksinimleri, öğretim yöntemlerinin özellikleri, engelli öğrencilerin varlığı, vb değişkenlere göre değişik öğretim yöntemlerinden yararlanabilir. Beden eğitimi dersinde yararlanılabilecek yöntemlerden önemli görülenler, belirtilen kaynaklardan yararlanılarak, öz olarak aşağıda açıklanmıştır (Mosston ve Ashworth, 2002, 2004; Hellison, 2003; Mitchell, Oslin ve Griffin, 2003; Siedentop, Hastie ve Van Der Mars, 2004).

Komutla öğretimin özü: Uyarana anında yanıt verir, performans anında ve doğru olmalıdır; grup çalışmalarında eş zamanlılık gerekir. Fiziksel, devinişsel ve toplumsal gelişim üst düzeydedir.

Alıştırmayla öğretimin özü: Öğrenciye hareketi yalnız yapması ve özel çalışması için zaman verilir, öğretmenin öğrencilere tekrar dönüt vermesi için zaman yaratılır. Öğrenci, hareketi yaparken çalışma yaprağından yararlanır. Fiziksel, toplumsal ve devinişsel gelişim üst düzeydedir.

İş birliği ile öğretimin özü: Öğrenci eşleri ile beraber çalışırken arkadaşından dönüt alır. Hareketin yapılmasıyla ilgili bilgiler öğretmenin hazırladığı ölçüt çizelgesinden sağlanır. Toplumsal ve duygusal gelişim üst düzeydedir.

Kendini denetlemeyle öğretimin özü: Öğrenci dönütleri öğretmenin hazırladığı ölçüt çizelgesinden alır. Öğrenciler harekete ilişkin içsel dönütler geliştirebilirler. Duygusal özellikler üst düzeydedir.

Katılımla öğretimin özü: Aynı hareket, çalışma yapraklarından yararlanılarak değişik zorluk derecelerine göre hazırlanır. Öğrenciler başlangıç düzeylerini kendileri belirlerler, bütün öğrenciler düşünülerek program hazırlanır. Fiziksel ve duygusal gelişim üst düzeydedir.

Yönlendirilmiş buluşun özü: Öğretmen; öğrencileri daha önceden bilmedikleri, sistemli bir şekilde hazırladığı ve belirlediği hedefe doğru yönlendirir. Öğrencilere basamaklı şekilde sorular sorularak hedefe ulaşmaları sağlanır. Bilişsel ve duygusal gelişim üst düzeydedir.

Problem çözmenin özü: Öğrenciler tek bir soruya bir ya da birden fazla yanıt üretirler. Bu, problemin durumuna göre değişir. Yönlendirilmiş buluştaki gibi yönlendirici ipuçları verilmez. Fiziksel, devinişsel, duygusal, özellikle bilişsel gelişim üst düzeydedir.

Bireysel programlamanın özü: Öğrenci, bireysel kapasitesini yükseltmek için, öğretmenin yol göstericiliğinde etkinlikleri kendisi planlar, uygular ve değerlendirir. Duygusal gelişim üst düzeydedir, yapılacak çalışmaya göre de diğer özelliklerin gelişim düzeyi değişebilir.

Öğrencinin başlatmasının özü: İlk defa etkinliklere öğrenci kendisi başlamak için gönüllü olur ve etkinlikleri planlar, yapar ve değerlendirir. Duygusal gelişim üst düzeydedir, yapılacak çalışmaya göre de diğer özelliklerin gelişim düzeyi değişebilir.

Kendi kendine öğrenmenin özü: Bütün etkinlikler bağımsız olarak öğrenci tarafından yapılır. Duygusal gelişim üst düzeydedir. Yapılacak çalışmaya göre de diğer özelliklerin gelişim düzeyi değişebilir.

Taktik oyun yaklaşımının özü: Taktik oyun yaklaşımında, öğrencilere taktik bilinci vermek amaçlanır ve bilişsel bilgi oyun oynanırken edinilir. Taktik oyun yaklaşımının 3 özelliği vardır. Bunlar; taktik oyunlar sınıflandırma sistemi, taktik hareket gerektiren kurallı oyunlar ve taktik problemlerin belirlenmesidir. Bilişsel, fiziksel ve devinişsel gelişim üst düzeydedir.

Spor eğitimi modelinin özü: Bu model, beden eğitimi dersinde gerçek yaşamdaki sportif organizasyonlara benzer bir ortamı oluşturarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlamayı hedeflemektedir. Yaklaşık 10 haftalık bir dönem için öğrencilerle birlikte bir spor branşı seçilir. Sınıf, eşit sayıda takımlara bölünür. Takımlar içindeki her bir öğrenci sporculuk yanında antrenörlük, basın, istatistikçi, malzemeci, vb. farklı roller alır. 10 haftanın ilk 5-6 haftasında öğrenciler, antrenörleri eşliğinde son 5-6 haftada yapılacak sınıf içi müsabakalara hazırlanırlar. Takımlar, son 4-5 haftada kendi aralarında sınıf içi resmî maçlar yaparlar. Basın, istatistikçi, malzemeci, vb. görevlerde olanlar kendi sorumlulukları doğrultusunda takımları ile bilgileri/verileri toplar. Bunları okul, sınıf ve öğretmenle paylaşırlar. Bilişsel, toplumsal, duygusal, fiziksel ve devinişsel gelişim üst düzeydedir.

Kişisel ve sosyal sorumluluk modeli: Bu modelin temel varsayımı kişisel ve sosyal sorumluluk öğrenmesinin fiziksel etkinlik öğrenmesi ile içiçe olduğudur. Buna göre öğrenciler ders içinde aldıkları ve gösterdikleri sorumlu davranışları okula, günlük hayatına ve toplumsal yaşama taşımalıdırlar. Öğrenme ortamı bu bakış açısıyla yapılandırılır. Duygusal ve toplumsal gelişim üst düzeydedir.
Kaynak: Beden eğt. dersi (1-8.sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu sayfa;28
hat64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-03-2008, 21:58   #3
sokrates_01
Yeni Üye
 
sokrates_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 4
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
sokrates_01
Standart

tşkler.........
sokrates_01 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 20-03-2008, 21:21   #4
sokrates_01
Yeni Üye
 
sokrates_01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 4
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
sokrates_01
Standart

ben bu konuyla ilgili tekrar bişe sormak istiyodum bu konunun tam olarak içeriği beden eğitiminin nasıl yöntemlerle ve tekniklerle işleneceğimi tam olarak sölerseniz çok sevinirim.herkese ii akşamalar
sokrates_01 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 21-03-2008, 01:28   #5
hat64
Çalışkan Üye
 
hat64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
12 Mesajına 18 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 21
hat64 is on a distinguished road
Standart



evet, beden eğitimi dersi işlenirken bu yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilere kazanımlar kazandırılıyor. örneğin, '' komutla öğretimin özü'' maddesine bakacak olursak, düzen alıştırmalarını işlerken tamamiyle bu maddeyi görebiliyoruz.
__________________
\'\'ONE WORLD ONE DREAM\'\'





hat64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-01-2011, 20:44   #6
pidekrali
Yeni Üye
 
pidekrali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
pidekrali is on a distinguished road
Standart

Kırık link
pidekrali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-01-2011, 17:34   #7
webkerem
Administrator
 
webkerem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2006
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 6.253
Teşekkürleriniz: 325
1.137 Mesajına 2.464 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webkerem is an unknown quantity at this point
Standart

Linkin açılımını yukarıya bıraktım
__________________
webkerem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
Çok, edersin, mutlu, olurum, yardım


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Spor, Sağlık ve Mutlu Bir Hayat binali Sohbet ve Tartışma 0 22-11-2009 21:29
Halil Mutlu hala kırgın ! hat64 Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 0 21-01-2009 01:12
2007-08 Beden Eğitimi 9. Sınıf Yıllık Plan (Mutlu) webmaster Beden Eğitimi Yıllık Planları 2 29-09-2007 12:30
Para insanı mutlu etmez diyenlere Bilgisayar ve Eğlence 0 01-01-1970 03:00

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 16:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159