Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Test ve Sorular

Test ve Sorular Eğitimi Bilimleri, Genel Yetenek, Genel Kültür, Testleri ve Soruları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 07-04-2007, 12:06   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı

A
EĞİTİM BİLİMLERİ TESTİ
1. Gelişimde olgunlaşma kavramı aşağıdaki süreçlerden
hangisini anlatmak için kullanılmaktadır?
A) Sosyal normlara uygun davranışların öğrenilmesi
ve sergilenmesi
B) Genetik olarak belirlenen bir plan çerçevesinde
yaşantılardan bağımsız olarak gerçekleşen biyolojik
gelişmeler
C) İlk ergenlik döneminde başlayan ve yetişkinlik
çağına kadar süren fiziksel ve cinsel değişmeler
D) Büyüme ve gelişmeye eşlik eden öğrenilmiş davranış
örüntülerinin kazanılması
E) İlerleyen yaşla birlikte aşırı davranışların yerlerini
yavaş yavaş ağırbaşlı davranışların alması

2. Aşağıdakilerden hangisi kalıtım ve çevrenin zekâ
üzerindeki etkisini inceleyen araştırma sonuçlarını
en iyi özetlemektedir?
A) Zekâ, tümüyle kalıtımsal etkenler tarafından belirlenir.
B) Zekâ, tümüyle çevresel etkenler tarafından belirlenir.
C) Zekâ üzerinde kalıtımsal etkenlerin payı olup
olmadığı henüz tam olarak belirlenememiştir.
D) Zekâ üzerinde çevresel etkenlerin payı olup
olmadığı henüz tam olarak belirlenememiştir.
E) Zekâ, kalıtsal ve çevresel etkenlerin ortak etkileriyle
belirlenmektedir.

3. İki yaşındaki Esra, annesi gözden kaybolduğunda huzursuzluk,
gerginlik, ağlama ve benzeri tepkiler vermektedir.
Esra’nın böyle tepkiler vermesinin nedeni aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Henüz nesne devamlılığı kavramını kazanmamış
olması
B) Bu yaşlardaki çocuklarda görülen benmerkezci
düşünme biçimine sahip olması
C) Kayıtsız bağlanma stiline sahip olması
D) Bu yaşlardaki çocuklarda benzer durumlarda ortaya
çıkan ayrılık kaygısını yaşaması
E) Bu yaşlardaki çocuklar gibi gerçeklik ilkesinden
çok, haz ilkesine göre davranması

4. Yeni doğum yapan Hatice, bebeğinin başının diğer
organlarına göre büyük olduğunu fark eder ve kaygılanarak
bebeğini bir doktora götürür. Doktor korkulacak
bir şey olmadığını belirtir.
Bebeğin başının diğer organlarına göre büyük
olması aşağıdaki gelişim ilkelerinden hangisiyle
ilişkilidir?
A) Gelişim baştan ayağa doğru olur.
B) Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır.
C) Gelişim içten dışa doğru gerçekleşir.
D) Gelişimde kritik dönemler vardır.
E) Gelişim genelden özele doğrudur.

5. 5 yaşındaki Ayşe, oyuncak bebeğiyle oynarken bebeğinin
kolunu kırmış ve ondan defalarca özür dilemiştir.
Ayşe’nin bu davranışı Piaget’nin bilişsel gelişim
kuramında yer alan hangi bilişsel özelliğe bir
örnektir?
A) Korunum
B) Yapaycılık
C) Canlandırmacılık
D) Gerçekçilik
E) Tersine çevrilebilirlik

6. Bir hemşirenin kendisine iğne yapmasından sonra
hemşirelerin kötü olduğuna inanan bir çocuk, yanağının
başka bir hemşire tarafından okşanmasını canını
yakmaya yönelik bir davranış olarak yorumlar.
Çocuğun, yanağının okşanmasını bu şekilde yorumlaması
Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına
göre aşağıdakilerden hangisine örnek olabilir?
A) Genelleme
B) Benmerkezcilik
C) Uyum kurma (akomodasyon)
D) Psikolojik stres
E) Özümleme (asimilasyon)

7. Ali’nin annesi bir çikolatayı tam ortasından bölerek
yarısını onun, diğer yarısını da küçük kardeşinin tabağına
koyar. Ancak, küçük kardeşinin dişleri henüz
tam olarak çıkmadığı için onun tabağındaki çikolatayı
birkaç parçaya böler. Ali, kardeşinin tabağındaki çikolataları
görünce annesine “Ona daha çok çikolata
verdin.” der ve ağlamaya başlar.
Piaget’nin bilişsel gelişim kuramına göre Ali aşağıdakilerden
hangisini henüz kazanmamıştır?
A) Nesne devamlılığı
B) Korunum ilkesi
C) Başkalarının bakış açısını anlama
D) Davranışları niyete göre değerlendirme
E) Görelilik ilkesi

8. Üniversite sınavlarına hazırlanmaya başlaması gerektiğini
düşünen, ancak seçeceği bölüm konusunda
karar vermede zorluk çeken bir lise 2. sınıf öğrencisi
bir süre bu konu üzerinde durmamaya karar verir.
Bu öğrencinin bölüm seçimi konusunda düşünmeyi
erteleme kararı Erikson’un kuramında yer
alan aşağıdaki kavramlardan hangisine örnek
olabilir?
A) Olumsuz kimlik
B) Aşağılık duygusu
C) Durgunluk dönemi
D) Psikososyal moratoryum
E) Umutsuzluk dönemi

9. Lise 2. sınıf öğrencisi Deniz’in kendisini sürekli
olarak izleyen ve kendisi hakkında fikir yürüten
bir seyirci kitlesinin olduğunu düşünmesi, aşağıdaki
kavramlardan hangisine örnek olabilir?
A) Cinsel rol karmaşası
B) Suçluluk duygusu
C) Ergen benmerkezciliği
D) Aşağılık duygusu
E) Yalnızlık duygusu

10. Emekli olduktan sonra yaşamını değerlendiren ve
o güne kadar yaptıklarını anlamlı, hedeflerine
ulaşmış bularak kendini mutlu hisseden 65 yaşlarındaki
bir yetişkin, Erikson’un psikososyal gelişim
kuramına göre olgunluk yıllarına özgü aşağıdaki
gelişim özelliklerinden hangisini göstermektedir?
A) Özerklik ve bağımsızlık
B) Üretkenlik
C) Kimlik kazanma
D) Temel güven duygusu
E) Benlik bütünlüğü

11. Maslow’a göre, gelişim süreci boyunca bir üst düzeydeki
ihtiyacın ortaya çıkabilmesi, bir alt düzeydeki ihtiyacın
giderilme derecesine bağlıdır.
Buna göre, aşağıdaki ihtiyaçlardan hangisinin
diğerlerinin hepsinden sonra ortaya çıkması
beklenir?
A) Güvenlik
B) Uyuma
C) Yeteneklerini geliştirme
D) Kabul edilme
E) İlgi görme

12. Ahmet Bey kendisinden borç para isteyen arkadaşının
bu isteğini yerine getirmiştir. Eşinin “Neden borç
verdin, bizim başkalarına borç verecek kadar paramız
yok.” demesi üzerine eşine “Bir gün benim de ihtiyacım
olursa o da bana verir.” demiştir.
Arkadaşına borç verme gerekçesi dikkate alındığında
Ahmet Bey, Kohlberg’in kuramına göre ahlak
gelişiminin hangi dönemindedir?
A) Amaca yönelik araçsal ilişkiler eğilimi
B) İtaat ve ceza eğilimi
C) Toplum düzenini koruma eğilimi
D) İyi çocuk eğilimi
E) Evrensel ahlak ilkeleri eğilimi

13. Aşağıdaki örneklerin hangisinde, öğrenmeyle ilgili
bir olgu söz konusu değildir?
A) Bisiklete binmeyi bir kez öğrenen bir çocuğun
bunu hiç unutmaması
B) Daktiloda yazı yazan birinin bilgisayarla yazı
yazmayı daha kolay öğrenmesi
C) Çarpım tablosunu ezbere bilen bir çocuğun çarpmada
başarılı olması
D) Bisikletten düşen bir çocuğun ayağını incitip pedal
çevirememesi
E) Yemek pişirme dersleri alan bir annenin lezzetli
yemekler yapması

14. Aşağıdaki öğrenme model veya görüşlerinin hangisinde
bilginin algılanması, işlenmesi, kodlanması
ve gerekli olduğu zaman geri getirilerek kullanılması
üzerinde durulur?
A) Bilgi işlem modeli
B) Tam öğrenme modeli
C) Deneme yanılma yoluyla öğrenme
D) Davranışçı öğrenme yaklaşımı
E) Yaparak, yaşayarak öğrenme yaklaşımı

15. Aycan, öğretmenlerinden birinin derste yeterince istekli
ve heyecanlı olmadığı halde öğrencilerinden istekli
ve heyecanlı olmalarını beklediği görüşündedir.
Aycan’ın bu görüşüne göre, öğretmenin hangi
öğrenme kuramının öngörülerine uygun davranmadığı
söylenebilir?
A) Bilgiyi işleme kuramı
B) Sosyal öğrenme kuramı
C) Klasik koşullanma
D) Edimsel koşullanma
E) Gestalt öğrenme

16. İkincil pekiştireçler pekiştirici değerlerini, öğrenme
yoluyla kazanırlar.
Buna göre, ikincil pekiştireçlerle tepkisel koşullanmada
yer alan aşağıdaki ögelerden hangisi
arasında bir paralellik kurulabilir?
A) Koşullu uyarıcı
B) Uyarıcı genellemesi
C) Nötr uyarıcı
D) Tepki genellemesi
E) Koşulsuz uyarıcı

17. Otobüsle seyahat eden bir kişi aniden acı bir fren sesi
duymuş, ardından otobüs karşıdan gelen araca büyük
bir gürültüyle çarpmıştır. Bu kazada ciddi biçimde
yaralanan bu kişi, aradan uzun yıllar geçmesine rağmen,
her fren sesi duyduğunda korkuyla yerinden fırlamaktadır.
Bu örnekte, fren sesi kişinin korku tepkisini ortaya
çıkaran ne tür bir uyarıcıdır?
A) Pekiştirici B) Koşulsuz C) Uyandırıcı
D) Nötr E) Koşullu

18. Anaokuluna başladığı ilk gün bir başka çocuk tarafından
rahatsız edilen Ayşe’de bir okul korkusu oluşmuş,
ancak ilerleyen günlerde benzer bir olayın meydana
gelmemesi nedeniyle bu korku giderek azalmış
ve sonuçta ortadan kalkmıştır.
Ayşe’de okul korkusunun oluşması ile bu korkunun
zayıflayarak ortadan kalkması aşağıdakilerin
hangisinde verilen süreçlerle açıklanabilir?
A) Ceza / alışma
B) Edimsel koşullanma / duyarsızlaşma
C) Bilişsel öğrenme / karşıt tepki oluşturma
D) Tepkisel koşullanma / sönme
E) Aralıklı pekiştirme / sönme

19. Koşullu bir tepkiyi ortaya çıkaran bir uyarıcının
tekrar tekrar verilmesi sonucunda bu uyarıcının
söz konusu tepkiyi ortaya çıkarma gücünün azalması
aşağıdaki süreçlerden hangisiyle en iyi açıklanabilir?
A) Kendiliğinden geri gelme
B) Sönme
C) Alışma
D) Karşıt koşullama
E) Tepkisel koşullama

20. Aşağıdakilerden hangisi tepkisel koşullanmanın
ayırt edici özelliğidir?
A) Öğrenilecek davranışın zihinsel şemasının oluşturulması
B) Önceden aralarında bağlantı bulunmayan bir
uyarıcı ile bir tepki arasında bağ kurulması
C) Davranışın tekrarlama olasılığının kendi yarattığı
sonuca bağlı olarak değişmesi
D) Bir bütünün parçaları arasındaki ilişkilerin çeşitli
durumlar denenerek öğrenilmesi
E) Bir dizi yaşantı sonucunda koşulsuz bir uyarıcıya
tepki verilmeye başlanması

21. Edimsel koşullanma yoluyla öğrenmede pekiştirece
ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Davranışın sonunda ortaya çıkar.
B) Davranışla eş zamanlı olarak verilir.
C) Davranışı engeller.
D) Davranıştan önce verilir.
E) Davranıştan bağımsız olarak ortaya çıkar.

22. Bir öğretmenin derse düzenli devam eden öğrencilerin
sınav sonuçlarına beşer puan eklemesi
aşağıdakilerden hangisine bir örnek olabilir?
A) Olumlu pekiştirme
B) Olumlu aktarma
C) Premack ilkesi
D) Sürekli pekiştirme
E) Kademeli yaklaşma

23. Bir iş adamı, iş görüşmesi yapacağı kişileri etkilemek
için görüşmeye yeni aldığı şık bir takım elbiseyi giyerek
gitmiş, ancak görüşme başarısızlıkla sonuçlanmıştır.
Bu olaydan sonra bu iş adamı iş görüşmelerine
giderken yeni bir şey giymemeye özellikle dikkat
etmeye başlamıştır.
Edimsel koşullanma yaklaşımında, bu iş adamının
iş görüşmelerine giderken yeni bir şey giymemeye
özen göstermesi ne tür bir davranış olarak
nitelendirilir?
A) Araçsal B) Tepkisel C) Batıl
D) Güdüsel E) Rasyonel

24. Ücreti düzenli bir biçimde her haftanın son iş günü
ödenen bir çalışan, diğer günlerde değil, sadece haftanın
son iş gününde ücretini almak üzere muhasebe
bürosuna gitmektedir.
Bu durumda haftanın son iş günü söz konusu
çalışanın muhasebe bürosuna gitme davranışını
kontrol eden ne tür bir uyarıcıdır?
A) Koşulsuz B) Ayırt edici C) Pekiştirici
D) İtici E) Özendirici

25. Öğrencilerine bir şey yedikten sonra el yıkama alışkanlığı
kazandırmak isteyen bir anaokulu öğretmeni
önceleri onların el yıkama davranışını her seferinde
pekiştirmiş; öğrenciler alışkanlık kazandıktan sonra,
el yıkama davranışını birkaç seferde bir pekiştirmeye
başlamıştır.
Bu öğretmenin, pekiştirme işlemini birkaç seferde
bir yapmaya başlamasının nedeni aşağıdakilerden
hangisidir?
A) El yıkama davranışını her seferinde pekiştirmenin
güç olması
B) El yıkama davranışının devam edip etmediğini
görmek istemesi
C) Hangi öğrencilerin el yıkama alışkanlığı kazandığını
belirlemeye çalışması
D) Davranışa süreklilik kazandırmada aralıklı pekiştirmenin
daha etkili olduğunu bilmesi
E) Sürekli pekiştirmenin, aralıklı pekiştirmeden daha
etkili olup olmadığını öğrenmek istemesi

26. Bir futbol takımının teknik direktörü genç bir oyuncusunun
kalabalık seyirci kitlesi önünde rahat oynamasını
sağlamak için, onu önce küçük bir seyirci grubunun
izlediği bir hazırlık maçında, sonra önemsiz bir
lig maçında, daha sonra da giderek daha fazla seyircinin
izlediği önemli maçlarda oynatıp her seferinde
gösterdiği performansı sözel olarak pekiştirmiştir.
Teknik direktörün bu uygulaması aşağıdakilerden
hangisine bir örnektir?
A) Uyarıcı genellemesi
B) Olumlu pekiştirme
C) Alışma
D) Karşıt koşullama
E) Kademeli yaklaşma

27. Bir çocuk anne-babasına istediklerini ağlayarak yaptırmaya
çalışmakta, anne-baba ise çocuğun istediğini
bazen yaparken bazen de ağlamasını duymazdan
gelmektedir.
Bu durumda, çocuğun istediklerini ağlayarak yaptırmaya
çalışma davranışıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden
hangisi doğrudur?
A) Olumsuz pekiştirildiği için benzer durumlarda
tekrarlanma olasılığı artacaktır.
B) Aralıklı pekiştirildiği için sönmeye karşı dirençli
olacaktır.
C) Bazen olumlu, bazen olumsuz pekiştirildiği için
sönmeye karşı dirençsiz olacaktır.
D) Her seferinde amacına ulaşmadığı için giderek
azalacaktır.
E) Bazen olumlu, bazen olumsuz pekiştirildiği için
benzer durumlarda tekrarlanmayacaktır.
28. Öğrenmede cezanın rolüyle ilgili aşağıdaki ifadelerden
hangisi yanlıştır?
A) Ceza uygulamanın bir yolu, istenmedik davranış
sergileyen bir öğrenciyi sahip olduğu pekiştirici
bir uyarıcıdan mahrum bırakmaktır.
B) İstenmedik davranışı cezalandırılan bir öğrencinin
bu davranışının gelecekte aynı koşullarda
tekrarlanma olasılığı azalır.
C) Ceza uygulamanın bir yolu, istenmedik bir davranış
sergileyen öğrenciyi itici bir uyarıcıya maruz
bırakmaktır.
D) Ceza ne kadar şiddetli olursa cezalandırılan davranış
o kadar çabuk unutulur.
E) Ceza, sadece hangi davranışın uygun olmadığını
öğretir.

29. Sınıfta dikkat çekmek için sürekli olarak espri yapan
Serkan’ın bu davranışının sıklığı öğretmen ve arkadaşlarının
esprileri duymazdan gelmeleri nedeniyle
giderek azalmış ve sonuçta ortadan kalkmıştır.
Ancak, bir süre sonra Serkan sınıfta tekrar espri
yapmaya başlamıştır.
Serkan’ın sınıfta tekrar espri yapmaya başlaması
aşağıdaki edimsel koşullanma kavramlarından
hangisiyle açıklanabilir?
A) Ara verme
B) Alışma
C) Aralıklı pekiştirme
D) Sönme
E) Kendiliğinden geri gelme

30. Ders dinlemek yerine oyun oynamak isteyen öğrencilerine
sessiz bir biçimde ders dinleme alışkanlığı
kazandırmayı amaçlayan bir ilköğretim 1.
sınıf öğretmeninin Premack ilkesinden yararlanarak
izleyeceği yol aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrencilerine sessizce dersi dinledikleri takdirde
oyun oynamalarına izin vereceğini söylemek
B) Önce sessizce oturdukları her on dakika için öğrencilerine
bir ödül verip daha sonra, ödül vermek
için geçen süreyi giderek artırmak
C) Öğrencilerine sınıfta sessiz bir biçimde oturup
ders dinledikleri için ödüllendirilen modeller izletmek
D) Öğrencilerine dersi dinlemeyip oyun oynadıkları
takdirde yazı yazmayı öğrenemeyeceklerini anlatmak
E) Öğrencilerine sessizce oturup ders dinlemedikleri
takdirde cezalandırılacaklarını söylemek

31. 5 yaşındaki Ali tüm uyarılara rağmen sofrada sürekli
olarak konuşmaya, herkesin sözünü kesmeye ve küçük
kardeşine sataşmaya devam eder. Bunun üzerine
annesi Ali’yi, ilgisini çekebilecek hiçbir nesnenin
bulunmadığı bir odaya göndererek 10 dakika süreyle
orada kalmasını söyler.
Ali’nin annesi aşağıdaki davranış kontrol ve değiştirme
tekniklerinden hangisini kullanmaktadır?
A) Sönmeye tabi tutma
B) Ara verme
C) Şekillendirme
D) Olumsuz pekiştirme
E) Kademeli yaklaşma

32.
I. Bilgisayarda bir saat oyun oynamasına izin verilen
Muratcan kardeşiyle kavga ettiği için annesi
tarafından oyun süresi yarım saate indirilmiştir.
II. Dersin dönem ödevini çok iyi yaptığı için, öğretmeni
Okan’ın bir sonraki sözlü sınavdan muaf
olmasına karar vermiştir.
Bu iki örneği açıklayan kavramlar aşağıdakilerin
hangisinde doğru olarak verilmiştir?
I II
A) I. tip ceza Olumlu pekiştirme
B) II. tip ceza Olumsuz pekiştirme
C) I. tip ceza Olumsuz pekiştirme
D) Olumsuz pekiştirme Olumlu pekiştirme
E) II. tip ceza Olumlu pekiştirme

33. Arkadaşlarıyla top oynamaya daldığı için eve geç dönen
Zafer, öfkeyle kendisini azarlayan annesine ayağını
incittiğini söyler. Bunun üzerine anne azarlamayı
bırakarak ona şefkat gösterir. Bu olaydan sonra, Zafer
derse geç kaldığı günlerde benzer bir yalan söyleyerek
öğretmeninden azar işitmekten kurtulmaya çalışır.
Zafer’in derse geç kaldığı günlerde öğretmenine
yalan söyleyerek azar işitmekten kurtulmaya çalışması
aşağıdakilerden hangisinin sonucudur?
A) Olumsuz aktarma
B) Kaçınma
C) Öğrenmenin genellenmesi
D) I. tip ceza
E) Ayırt etmeyi öğrenme

34. Arkadaşlarının kendisiyle alay etmesinden rahatsız
olan bir ilköğretim okulu öğrencisi onları öğretmenine
şikâyet etmiş ve öğretmeni duruma müdahale ederek
arkadaşlarının onunla alay etmekten vazgeçmelerini
sağlamıştır. Bu olaydan sonra, arkadaşları hoşlanmadığı
bir davranışta bulunduğunda öğrenci hemen öğretmenine
başvurmaya başlamıştır.
Öğrencinin arkadaşlarının kendisini rahatsız eden
her davranışını öğretmene şikâyet etmeye başlaması
aşağıdakilerden hangisinin sonucudur?
A) Kendiliğinden geri gelme
B) Karşıt tepki oluşturma
C) Olumsuz pekiştirme
D) Tepkisel koşullama
E) Sosyal öğrenme

35. Bir öğretmen her yapılan ödevi bir ödülle pekiştirmek
yerine bazen iki, bazen üç ödevi ödüllendirmektedir.
Bu öğretmen aşağıdaki pekiştirme tarifelerinden
hangisini kullanmaktadır?
A) Sabit oranlı
B) Sürekli
C) Değişken zamanlı
D) Sabit zamanlı
E) Değişken oranlı

36. Bir öğrencinin sürekli olarak bir yıl önceki müsamerede
okuduğu şiiri hatırlaması nedeniyle, bu
yılki müsamerede okuyacağı şiiri öğrenmekte
güçlük çekmesi aşağıdakilerdenhangisinin sonucudur?
A) Örtük (gizil) öğrenme
B) Bastırma
C) Geriye ket vurma
D) Amnezi
E) İleriye ket vurma

37. İyi bir masa tenisi oyuncusu olan Aylin tenise başlamaya
karar vermiştir. Aylin masa tenisi raketini kullanma
becerisi sayesinde tenis raketiyle yapması gereken
bazı vuruşları kolayca öğrenmiştir.
Aylin’in bazı vuruşları kolayca öğrenmesi aşağıdakilerden
hangisinin sonucudur?
A) Aralıklı öğrenme
B) İleriye ket vurma
C) Öğrenmenin aktarılması
D) Parçalara bölerek öğrenme
E) Alışma


38. Başarısız birkaç sınama-yanılmayı takiben bir
problemin tüm bileşenlerinin ya da bileşenleri
arasındaki ilişkilerin anlaşılması sonucunda aniden
gerçekleşen öğrenme türü aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Bilişsel harita oluşturma
B) Kavram öğrenme
C) Örtük (gizil) öğrenme
D) Kavrayarak öğrenme
E) Sınama-yanılma yoluyla öğrenme

39. Sınıfındaki tüm öğrencileri derste yürütülen tartışmalara
katılmaya özendirmek (motive etmek)
isteyen bir öğretmen, sosyal öğrenme kuramlarına
göre aşağıdaki yollardan hangisine başvurmalıdır?
A) Sınıfta küçük tartışma grupları oluşturarak öğrencilere
tartışma alışkanlığı kazandırmak
B) Öğrenciler arasında olumlu sosyal bağlar oluşturmaya
çalışmak
C) Tartışmaya katılan öğrencileri diğer öğrenciler
için model oluşturacak biçimde ödüllendirmek
D) Tüm öğrencilerin ilgisini çekebilecek ilginç tartışma
konuları bulmak
E) Tartışmalara katılmayan öğrencilere ısrarla görüşlerini
sorarak yavaş yavaş tartışmaya katılmaya
alıştırmak

40. Sosyal öğrenme kuramına göre, aşağıdakilerden
hangisi gözlem yoluyla öğrenmede rol oynayan
süreçlerden biri değildir?
A) Güdülenme
B) Tekrar
C) Zihinsel şema
D) Hatırlama
E) Dikkat
41. Yılan korkusu çoğu zaman, bireyin yılanla yüz yüze
gelmesiyle değil yılanla karşılaşan kişilerin dehşete
kapılmasını izlemesi sonucu oluşur.
Bu durum aşağıdaki öğrenme türlerinden hangisine
bir örnek oluşturabilir?
A) Sınama-yanılma yoluyla öğrenme
B) Edimsel koşullanma yoluyla öğrenme
C) Örtük (gizil) öğrenme
D) Kavrayarak öğrenme
E) Dolaylı öğrenme
42. Kaçınma davranışının kazanılmasında, edimsel
koşullanmayla ilgili,
I. kademeli yaklaşma,
II. ayırt etme,
III. olumsuz pekiştirme,
IV. sönme
süreçlerinden hangileri rol oynar?
A) I ve II B) I ve III C) II ve III
D) II ve IV E) III ve IV
43. Dünyanın maddi ve manevi değerlerinin öğrenilmesinde
klasik eserlerin önemini ve değişmeyen
evrensel bir eğitim ilkesini savunan eğitim felsefesi
aşağıdakilerden hangisidir?
A) İlerlemecilik B) Varoluşçuluk
C) Esasicilik D) Daimîcilik
E) Kurmacılık
44. Davranışçı öğrenme kuramlarına dayalı öğretim
programı tasarımlarına tepki olarak ortaya çıkan
ve insan davranışlarının basit bir etki-tepki ilişkisinden
çok daha karmaşık bir yapıya sahip olduğunu
ileri süren temel program tasarımı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Yaşantı merkezli
B) Öğrenci merkezli
C) Romantik
D) Hümanistik
E) Süreç merkezli
45. İnsani değerlerin incelenmesinde sanat ve ahlak
konularını ele alan, insan eylemlerinde değerlerin
çevre etkisiyle sonradan mı, yoksa doğuştan mı
kazanıldığıyla uğraşan felsefe alanı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Epistemoloji B) Ontoloji C) Aksiyoloji
D) Metafizik E) Kozmoloji
46. Program geliştirme sürecinde toplumun beklenti
ve ihtiyaçlarının dikkate alınmamasının yaratacağı
en önemli güçlük aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bireylerin topluma uyum sağlamasının zorlaşması
B) Toplumsal değişmenin yavaşlaması
C) Eğitimde teknolojik imkânlardan yararlanılamaması
D) Öğretmenlerin uygun yöntem ve teknikleri seçmelerinin
güçleşmesi
E) Yararlanılacak içerik miktarının değişmesi
47. Bir ilköğretim okuluna yeni atanan bir öğretmenin
derse gireceği sınıflar hakkında diğer öğretmenlerden,
öğrenci dosyalarından ve rehber öğretmenden
bilgi toplaması aşağıdakilerden özellikle
hangisine bir örnek oluşturur?
A) Ölçme-değerlendirme
B) İhtiyaç analizine hazırlık
C) Toplumsal değerlendirme
D) Öğrenme ortamını belirleme
E) Mesleki ve kişisel gelişimi planlama
48. Öğretim planlamasında yer alan,
I. kazanımların belirlenmesi,
II. ölçme araç ve yöntemlerinin belirlenmesi,
III. etkinliklerin belirlenmesi,
IV. öğretimin değerlendirilmesi
işlemleri aşağıdakilerin hangisinde sistematik
olarak gerçekleştirilme sırasına göre verilmiştir?
A) I, II, III, IV B) I, III, II, IV
C) II, III, IV, I D) III, II, IV, I
E) IV, III, II, I
49. İlköğretim okullarında uygulanmaya başlayan yeni
programlar; bilimin yol göstericiliğini öne çıkaran,
dünyadaki gelişmeleri dikkate alan katılımcı bir model
olmayı hedeflemektedir. Bu nedenle bu programlarda
günlük hayattan kopuk olmayan, öğrenci merkezli
yaklaşımların uygulanması beklenmektedir.
Yeni programların öğrencilere aşağıdaki alanların
hangisinde beceri kazandırmayı hedeflemesi beklenmez?
A) Öğretilenle yetinme
B) Bilimsel araştırma yapma
C) Problem çözme
D) Bilgi teknolojilerini kullanma
E) Yaratıcı düşünme
50. Günümüzdeki eğitim anlayışına göre, aşağıdakilerden
hangisi öğrenciye kazandırılmaya çalışılan
önemli becerilerden biri değildir?
A) Bilgiye ulaşma
B) Bilgi üretme
C) Bilgiyi paylaşma
D) Bilgiyi yorumlama
E) Bilgiyi ezberleme
51. Aşağıdakilerden hangisi, öğretim programında,
kazanımlarla etkinlikler arasındaki ilişkileri göstermek,
öğrenme yaşantılarının seçilmesine ve
uygun ölçme aracının geliştirilmesine katkıda
bulunmak amacıyla hazırlanır?
A) Spiral sistem B) Yaşantı konisi
C) Yıllık plan D) Gözlem formu
E) Belirtke tablosu
52. Ortaöğretimde tarih, coğrafya, sosyoloji, biyoloji, fizik
gibi derslerde ele alınan bazı konular ilköğretimin
4.-8. yıllarında fen ve teknoloji ve sosyal bilgiler
dersleri içinde, ilk üç yılda ise hayat bilgisi dersi içinde
ele alınır.
Hayat bilgisi dersinin ele alınışı, aşağıdaki program
tasarımı yaklaşımlarından hangisine bir örnektir?
A) Disiplin B) Konu C) Geniş alan
D) Süreç E) Çekirdek
53. Davranışçı eğilime sahip öğretmenlerin daha çok
tercih ettiği ve pekiştirme ilkelerini temel alan, bilgi
parçacıklarını adım adım düzenleyerek öğrenciyi
ilerlemeye yönelten öğretme-öğrenme modeli
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Programlı öğretim
B) Buluş yoluyla öğrenme
C) Tam öğrenme
D) Anlamlı öğrenme
E) Sunuş yoluyla öğrenme
54. Geliştirilen bir programda kazandırılmak istenen davranışlara
ulaşılıp ulaşılmadığı önemlidir. Bu nedenle
öğrencilerin süreç içindeki yaşantılarının ve öğrenme
eksikleri veya güçlüklerinin saptanarak iyileştirici önlemlerin
alınması gerekir.
Bu amaçla yapılan değerlendirme aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Öğrenciyi tanıma amaçlı
B) Öğrenmeleri izleme amaçlı
C) Öğrenme düzeyini belirleme amaçlı
D) Ortama bakarak
E) Ürüne bakarak
55. Aşağıdakilerden hangisi, çağdaş eğitim anlayışıyla
ilgili ilkelerden biri değildir?
A) Her öğrenci öğrenebilir.
B) Her öğrencinin öğrenme biçimi kendine özgüdür.
C) Öğretim sürecinin merkezinde öğretmen yer alır.
D) Öğrenmeyi öğrenme önemlidir.
E) Öğrencinin deneyimlerinden yararlanılmalıdır.
56. Aşağıdakilerin hangisinde öğretmenin rolü daimîcilik
felsefesine göre belirlenmiştir?
A) Geçmişten gelen kesin doğruları ve bilgiyi nesilden
nesile aktarmak
B) Bireyin doğrulara ulaşabilmesi için bizzat etkileşimde
bulunmasını sağlamak
C) Bireyde problem çözme becerilerini geliştirmek
D) Bireyin özgür bir ortamda doğruya ve bilgiye
kendisinin ulaşmasını sağlamak
E) Gerekli bilgi ve doğruları bireyin yaşantısıyla ilişkilendirmesini
sağlamak
57. Öğrencilerin, kazandıkları bilgi ve becerileri toplumsal
yaşam becerilerini geliştirme amacıyla
kullanmaları için hazırlanmış bir öğretim programında
aşağıdakilerden hangisinin öğrencilere
kazandırılması beklenmez?
A) Öz güven ve sorumluluk duygusu
B) Yaşam boyunca öğrenme isteği
C) Olumlu toplumsal beceriler
D) Eleştirel düşünme ve karar verme becerileri
E) Bireysel davranma
58. Akademik başarının düşük olmasının nedenleri üzerine
yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre, gençlerin
çoğunlukla saat 15:00 ile 18:00 arasında riskli
davranışlar gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Bu nedenle,
gençlerin okul sonrasında spor yapmaları, müzikle ilgilenmeleri
ve toplum hizmetlerinde gönüllü olarak
görev almaları, onların hem olumsuz deneyimler yaşamalarına
engel olma hem de daha sağlıklı ve üretken
bireyler olmalarına yardım etme açısından önem
taşımaktadır.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi gençlerin okul
dışında katılacağı etkinliklerin amaçlarından biri
olamaz?
A) Kendilerini daha iyi tanıyıp yeteneklerini keşfetmelerini
sağlama
B) Planlı çalışma alışkanlığı kazandırma
C) Farklı görüş ve anlayışları hoşgörüyle karşılamalarına
yardımcı olma
D) Yeni durum ve ortamlara uyum sağlamalarını kolaylaştırma
E) Not ortalamalarını yükseltme olanağı sağlama
59. Aşağıdakilerden hangisi çağdaş anlayışa göre
geliştirilen öğretim programının özelliklerinden
biri değildir?
A) Öğretimde farklı yöntem ve tekniklerin kullanılması
B) Öğrencilerin düşünmeye, paylaşmaya ve soru
sormaya özendirilmesi
C) Millî değerleri kaybetmeden evrensel değerlerin
benimsenmesi
D) Öğrencilerin birbirleriyle aynı olduklarının varsayılması
E) Öğrencilerin toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmaya
yönlendirilmesi
60. Okuma güçlüğü olan öğrencisiyle sınıf içinde
özel olarak ilgilendiğinde, işlemesi gereken konuları
zamanında bitiremeyeceğini düşünen bir öğretmenin
kullanabileceği en uygun yöntem veya
teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Oyun
B) Bireyselleştirilmiş öğretim
C) Soru-cevap
D) Drama
E) Mikro öğretim
61. Öğrencilerin, karşılaştıkları toplumsal durumlar
için yaratıcı çözüm yollarını nasıl ürettikleri hakkında
bilgi edinmek isteyen bir öğretmen, aşağıdaki
öğretme-öğrenme yaklaşımlarının hangisini
öncelikle tercih etmelidir?
A) Sunuş yoluyla öğrenme
B) Probleme dayalı öğrenme
C) Tam öğrenme
D) Buluş yoluyla öğrenme
E) Bireyselleştirilmiş öğretim
62. Eleştirel düşünme becerisini kazanan öğrencilerin
aşağıdakilerden hangisini yapması beklenmez?
A) Bir konu hakkındaki fikirleri olduğu gibi kabullenme
B) Mantıklı sonuçlara ulaşabilmek için bilginin sentezini
yapma
C) Yeni sorular veya problemler bulmak için bilgiyi
kullanma
D) Bir konu hakkındaki farklı görüşleri irdeleme
E) Problemin çözümüne ulaşmak için farklı açılardan
muhakeme yapma
63. Nükleer santrallerin kurulmasıyla ilgili farklı görüşler
vardır.
Öğrencilerin bu farklı görüşleri ortaya çıkarmalarını
sağlamada öğretmenin kullanacağı en etkili
yöntem veya teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yaratıcı drama
B) Soru-cevap
C) Gösteri
D) Altı şapka tekniği
E) Analoji
64. Bazı öğrencilerin diğerlerine göre daha sıkılgan ve
utangaç olabildiği durumlarda sosyal kulüpler önemli
bir işlevi yerine getirebilir.
Bu tür öğrencilerin ders dışı etkinliklere yönlendirilmesi,
I. bilişsel,
II. sayısal,
III. kişisel,
IV. pratik,
V. kişiler arası
yeterliklerden özellikle hangilerini geliştirmeyi
amaçlar?
A) I ve II B) I ve IV C) II ve III
D) II ve V E) III ve V
65. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenlerin kendilerini
mesleki açıdan geliştirmelerine olanak sağlayan
etkinliklerden biri değildir?
A) Dersleriyle ilgili öz değerlendirme yapmaları
B) Alanlarıyla ilgili yayınları izlemeleri
C) Meslektaşlarıyla sınıf-içi problemlere çözüm aramaları
D) Öğrencilerden, öğretmenlerini değerlendirmelerini
istemeleri
E) Alıştıkları öğretim yöntemlerine bağlı kalmaları
66. Öğrenmelerin etkili ve kalıcı olmasını sağlamak
isteyen bir öğretmenin aşağıdakilerden hangisini
yapması uygun değildir?
A) Konuyu olabildiğince kısa ve öz olarak sunması
B) Olabildiğince fazla duyu organına hitap etmesi
C) Konuyu güncel yaşamdan örneklerle desteklemesi
D) Öğrenilecek davranışa uygun etkinlikler seçmesi
E) Konuyu problem çözme şeklinde ele alması
67. Oya öğretmen, doğal sayılar konusunu işlerken öğrencilerinden
konuya ilişkin örnekler vermelerini ister.
Ahmet’in verdiği örneği çok beğenir ve ona gülümser.
Oya öğretmen Ahmet’e gülümsediğinde,
I. ipucu,
II. dönüt,
III. pekiştirme,
IV. düzeltme
işlevlerinden hangilerini yerine getirmekte
olabilir?
A) I ve II B) I ve III C) II ve III
D) II ve IV E) III ve IV
68. Mustafa öğretmen Ayşe’nin sosyal bilgiler dersinde
sonuç çıkarmakta zorlandığını fark eder. Ayşe’nin bu
dersle ilgili yaşantıları hakkında hafta boyunca notlar
tutmasını, hafta sonunda ise bu notları gözden geçirerek
kendine ait bir “problem çözme modeli” geliştirmesini
ister. Bu modelini daha da geliştirebilmek için
fikir üretmesini, farklı problemlerde hangi farklı yaklaşımları
izlediğini yazmasını ve hangi yöntemlerin gerçekten
işine yaradığını, hangilerinin ise hiç yaramadığını
düşünmesini söyler.
Çoklu zekâ kuramına göre Mustafa öğretmen öğrencisinin
hangi zekâ alanının gelişmesine yardımcı
olmaktadır?
A) Sözel zekâ
B) İçsel zekâ
C) Görsel zekâ
D) Mantıksal zekâ
E) Sosyal zekâ
69. Öğrencilerin nasıl öğrendiklerinin, öğretmenlerin nasıl
öğretmeleri gerektiği konusunda önemli bir etkisi vardır.
Bilgi, öğretenden öğrenene doğrudan aktarılmamalı,
bunun yerine öğrenen tarafından yapılandırılmalıdır.
Öğrenci, bilgiye doğrudan ulaşmak yerine
deneyimleriyle bilgiyi özümsemelidir.
Bu görüşün dayandığı eğitim felsefesi aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Daimîcilik B) Esasicilik C) İlerlemecilik
D) Kurmacılık E) Varoluşçuluk
70. İletişim konusunda “haberleşme” üzerinde duran
bir öğretmenin, öğrencileri postaneye götürüp
haberleşme türlerini uygulamalı olarak göstermesinin
temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Çevreyi tanıtmak
B) Somut yaşantılar sağlamak
C) İş birliğini geliştirmek
D) Sınıf ortamından farklı yerde ders işlemek
E) Öğrenci katılımını sağlamak
71. Aşağıdakilerden hangisi iş birlikli öğrenme sürecinde
kazandırılmak istenen özelliklerden biri
değildir?
A) Etkili iletişim becerisi
B) Başkalarının düşüncelerine saygı gösterme
C) Çok yönlü düşünme
D) Benmerkezci düşünme
E) Olumlu bağımlılık
72. Aşağıdakilerden hangisi, “yaşam becerileri” nin
bireylere yardımcı olması beklenen öncelikli alanlarından
biri değildir?
A) İş hayatındaki görevlerini yapma
B) Kişiler arası iletişim kurma
C) Başka becerileri öğrenme
D) Bilgiyi hatırlama
E) Değişime ayak uydurabilme
73. Öğrenci merkezli bir öğretim programında aşağıdakilerden
hangisine yer verilmesi beklenmez?
A) Öğrencilerin sınıf içinde yaptıkları ile yaşamları
arasında bağ kurmalarına olanak sağlanması
B) Öğrencilerin, eğitim deneyimlerini zenginleştirebilmek
için ders dışı etkinliklere katılıp öğrenme
süreçlerinde sorumluluk almaları
C) Ailenin, çocuğun katıldığı ders içi ve ders dışı
etkinlikleri takip edip gereken desteği sağlaması
D) Öğretmenin, öğrencilerini ders dışında da öğrenmeye,
araştırmaya ve inceleme yapmaya yönlendirmesi
E) Öğretmenin, öğrencilere kendi deneyimlerini
aktarması ve onlardan bu deneyimleri kullanmalarını
istemesi
74. Aşağıdaki öğretme-öğrenme yaklaşımlarından
hangisi, karşısında belirtilen becerinin kazandırılması
için etkili bir yöntem değildir?
Öğretme-öğrenme
yaklaşımı Beceri
A) Örnek olay incelemeye Problem çözme
dayalı öğretim
B) Sunuş yoluyla öğretim İş birlikli öğrenme
C) Bilimsel araştırma Eleştirel düşünme
yoluyla öğrenme
D) Buluş yoluyla öğretim Yansıtıcı düşünme
E) Proje tabanlı öğretim Bilimsel yöntem
süreç becerileri
75. Problem çözme becerisini geliştirmede aşağıdakilerden
hangisi başlangıç aşaması olarak ele alınmalıdır?
A) Çözüm önerileri üretilmesi
B) Çözüm önerilerinden en uygun olanın denenmesi
C) Problemle ilgili bilgi toplanması
D) Problemin parçalarının neler olduğunun belirlenmesi
E) Problemin tanımlanması
76. Matematik dersinde pergel kullanmayı öğreten bir
öğretmen, öğrencilerin psiko-motor alandaki öğrenmelerini
gerçekleştirmek amacıyla aşağıdaki
yöntem veya tekniklerden hangisini kullanmalıdır?
A) Soru-cevap
B) Gösterip yaptırma
C) Örnek olay
D) Proje
E) Tartışma
77. Sınıfta matematik problemlerini çözmede başarılı
olan bir öğrenci bakkaldan yaptığı alışverişlerde para
üstünü hesaplamada güçlük çekmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi bu öğrencinin durumunu
en iyi açıklamaktadır?
A) Sınıfta edinilen bilgilerin günlük yaşama taşınamaması
B) Sınıf-içi etkinliklerin öğrencinin düzeyine uygun
olmaması
C) Öğrencinin sayısal becerilerinin yetersiz olması
D) Sınıf-içi etkinliklerde öğrenci farklılıklarının dikkate
alınmaması
E) Sınıf ortamının öğrenmeyi destekleyici bir şekilde
düzenlenmemesi
78. “Çevremizi Tanıyalım” konusunda sırayla “Bölgemiz,
İlimiz, Yurdumuz, İlçemiz” ile ilgili çalışmalar
yaptıran bir öğretmen, bu dersin içeriğinin düzenlenmesinde
hangi ilkeye aykırı davranmıştır?
A) Somuttan soyuta
B) Basitten karmaşığa
C) Günümüzden geçmişe
D) Bütünden parçaya
E) Yakından uzağa
79. Öğrencilerin bireysel farklılıklarının belirlenmesinde
öğretmenlerin izleyebileceği en etkili yöntem
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gözlem yapmak
B) Anket uygulamak
C) Velilerle görüşmek
D) Okul yönetimine sormak
E) Akran değerlendirmesi yaptırmak
80. Sınıf içinde karşılaşılan bir probleme çözüm bulunabilmesi
öncelikle aşağıdakilerden hangisinin
tam ve doğru olarak yapılmasına bağlıdır?
A) Problemin çözüm yollarının tartışılması
B) Probleme ilişkin bilgi ve bulguların toplanması
C) Problemin yarattığı olumsuz etkilerin azaltılması
D) Problemin çevresel etkilerinin sınırlandırılması
E) Benzer problemlerin çözümünün örnek alınması
81. Sınıf-içi düzeni bozan ve arkadaşlarıyla iyi ilişkiler
kuramayan bir öğrencinin sorununun üstesinden
gelebilmesi için öğretmen aşağıdaki tutumlardan
hangisini sergilemelidir?
A) Olumsuz davranışın nedenlerini inceleyerek tutarlı
tepkiler verme
B) Olumsuz davranışı eleştirerek ilke ve kurallar
koyma
C) Ailenin soruna çözüm bulmasını isteme
D) Sınıftaki diğer öğrencilerin yardımıyla sorunu
çözme
E) Olumsuz davranışı görmezden gelerek zamana
bırakma
82. Belgin öğretmen öğrencilerinden, “Nasıl bir okul düşlerdiniz?”
sorusuna karşılık olarak özgün ve yaratıcı
fikir, öneri ve değerlendirmeleri açıkça ve akıllarına
ilk geldiği şekilde söylemelerini ister. Öğretmen, öğrencilerin
birbirlerinin söylediklerinden çağrışım yaparak
buldukları çok sayıda fikri tahtaya listeler ve
dersine bu şekilde devam eder.
Belgin öğretmen, aşağıdaki yöntem veya tekniklerin
hangisinden yararlanmaktadır?
A) Yaratıcı drama
B) Örnek olay incelemesi
C) Beyin fırtınası
D) Problem çözme
E) Soru-cevap
83. Mikro öğretimde,
I. dersin video kayıtlarının izlenmesi,
II. dersin tekrar hazırlanıp işlenmesi,
III. ders planının hazırlanması,
IV. dersin değerlendirilmesinin grup tarafından
yapılması,
V. dersin işlenmesi ve videoya kaydedilmesi
basamakları hangi sırayla uygulanır?
A) I, III, IV, II, V B) III, IV, V, I, II
C) III, V, I, IV, II D) IV, III, V, I, II
E) IV, V, I, II, III
84. Bir öğretim programında hedefler ve kazanımlara
yer verilmesinin en önemli amacı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Öğrencileri güdülemek
B) Öğrencilere dönüt sağlamak
C) Öğrenciyi değerlendirmek
D) Öğretimi planlı hale getirmek
E) Öğretmeni değerlendirmek
85.
I. Matematik sorularının %75’ini, fizik sorularının
da %60’ını doğru cevaplayan öğrenciler bu
dersleri başarmış sayılır.
II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan
25’tir.
III. Sınavda 65’in altında puan alan öğrenciler dersi
tekrar ederler.
IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız
olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler.
Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme
ölçütünü ifade etmektedir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III
D) III ve IV E) I, III ve IV
86. Aşağıdaki öğrenci özelliklerinden hangisi doğrudan
ölçülebilir?
A) Zekâ puanı
<P alig
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
2006, bİlİmlerİ, eĞİtİm, kpss, test, testİ


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kpss İÇİn 24 Dergİ + 1 Kİtap (eĞİtİm Bİlİmlerİ + G webmaster Genel Kültür ve Genel Yetenek 10 23-11-2009 10:36
Test 20: 2007 KPSS Sınav Soruları ve Cevapları webkenan Test ve Sorular 1 04-07-2007 01:28
Test 11:2002 KPSS TÜRKÇE SORULARI webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 12:44
Test 6: 2006 KPSS GENEL YETENEK TESTİ webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 12:19
Test 5: 2006 KPSS GENEL KÜLTÜR TESTİ webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 12:16

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159