Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Test ve Sorular

Test ve Sorular Eğitimi Bilimleri, Genel Yetenek, Genel Kültür, Testleri ve Soruları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 07-05-2007, 17:59   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
1-Bir Türkçe öğretmeni öğrencilerin yazı yazarken yazım kurallarına ne derece uyduklarını saptamak istemektedir, = o ns = />
Öğretmenin, bu amaçla yapacağı sınavda aşağıdaki soru tiplerinin hangisinden yararlanması en uygun olur? (2001 KMS)
A) Tamamlama
B) Doğru-yanlış
C) Yazılı yoklama
D) Çoktan seçmeli
E) Proje
2-Boşluk doldurmalı sınav türünün kullanılmasının en önemli sakıncası aşağıdakilerden hangisidir? (2001 KMS)
A) Öğrencileri hatırlama düzeyinde öğrenmelerle yetiştirmeye yöneltmesi
B) Öğrencilerin öğrenme güdülerini zayıflatması
C) Puanlamadan kaynaklanabilecek hataları artırması
D) Sınavın kapsam geçerliğini düşürmesi
E) Sınavların tahminle cevaplandırılma olasılığını artırması
3-Bir öğretmen çoktan seçmeli bir test için soru yazarken; öğrencilerin sıklıkla düştükleri hataları çeldirici olarak kullanmaktadır.
Bu durum, öğretmene en çok hangi konuda yardımcı olur? (2001 KMS)
A) Testin kullanışlılığını artırma
B) Puanların güvenirliğini yükseltme
C) Sorunun anlaşılmasını kolaylaştırma
D) Puanlamayı kolaylaştırma
E) Yanlış öğrenmeleri belirleme
4-D-Y ve Çoktan Seçmeli Testlerde güvenirliği düşüren en belirgin özellik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cevaplamanın işaretleme ile yapılması
B) Soruların anlaşılamaması
C) Şans başarısının oluşu
D) Çok soru sorulması
E) Cevaplama zamanının okumaya ayrılması
5-Çoktan seçmeli test oluşturulurken, doğru cevabın seçeneklere eşit dağıtılmasının gerekçesi nedir?
A) Puanlamada kolaylık sağlaması
B) Rasgele cevaplayan birinin puanının şans başarısı kadar olması
C) Çeldiricilerin iyi çalışabilmesi
D) Davranışa sahip olmayanların doğru cevabı şansla bulmalarının engellenmesi
E) Öğrencilerin sınava güdülenmelerini sağlaması
6-Seçmeli maddelerden oluşan bir testte içerik aynı kalmak şartıyla seçenek sayısının beşten üçe indirilmesi testin niteliğini nasıl etkiler?
A) Şans başarısı artacağından güvenirlik düşer
B) Madde kolaylaşacağından geçerlik düşer
C) Şans başarısı artacağından güvenirlik artar
D) İçerik değişmeyeceğinden nitelikler
Değişmez
E) Madde kolaylaşacağından geçerlik
yükselir
7-Yazılı yoklamaların çoktan seçmeli sınavlara göre genellikle daha düşük geçerlilikte olmasının başlıca sebebi nedir?
A) Yoklanabilen içeriğin sınırlılığı
B) Değerlendirme güçlüğü
C) Cevaplama süresinin sınırlılığı
D) Soru güçlüğü
E) Puanlayıcı yanlılığı
8-Bir öğretmen yazılı sınavları puanlarken el yazısı okunaklı öğrencilere her zaman gerçek başarılarının üstünde puan vermektedir. Bu davranış notlan nasıl etkiler?
A) Öğretmenin kararlılığı notların geçerliğini yükseltir.
B) öğretmenin yanlılığı notların geçerliğini düşürür.
C) Öğretmenin yanlılığı notların geçerliğini yükseltir.
D) Öğretmenin kararlılığı notların güvenirliğini düşürür.
E) Öğretmenin bu davranışı sınıftaki öğrencinin başarı sırasını etkilemez.
9-Aşağıdakilerden hangisi sözlü sınavları diğer sınav türlerinden ayırt eden özelliktir?
A) Soruların sözlü sorulması
B) Birden fazla soru sorulması
C) Cevapların sözlü verilmesi
D) Birden fazla puanlayıcı bulunması
E) Cevapların kompozisyon gerektirmesi
10-Aşağıdaki hallerden hangisi için sözlü yoklama en uygun sınav durumu olur?
A) Türkçe’yi dinleyerek anlama
B) Bir yabancı dili okuyarak anlama
C) Bir hipotezi deneyle yoklama
D) Bir problemin çözümünü işlemleriyle gösterme
E) Yabancı dildeki cümlelerin vurgularını yerinde kullanma.
11-Sorulan yazılı sorulan ve cevapları yazılı ve sözlü istenen bir matematik sınavı, başlıca nitelikleri bakımından aşağıdaki sınav türlerinden hangisine en yakındır?
A) Kısa cevaplı sözlü
B) Kısa cevaplı yazılı
C) Yazılı kompozisyon
D) Sözlü kompozisyon
E) Hem sözlü hem yazılı
12-Aşağıdakilerden hangisi bir sınavın sözlü yapılması için geçerli bir gerekçedir?
A) Sınav adaylarının çok az olması
B) Soruların teksir edilmemiş olması
C) Soru güçlüklerinin önceden saptanma­mış olması
D) Birden fazla puanlayıcı kullanma gerekliliği
E) Puanlama anahtarının önceden hazırlanmamış olması
13- Seçmeli testlerde "hepsi" seçeneği hangi halde kullanılmaz
A) Madde kökü en doğru cevabı istiyorsa
B) Kökteki sorunun birden azla yanlış cevabı varsa
C) Seçenekler arasında binişiklik varsa
D) Madde kökü olumsuz kipteyse
E) iki ayrı seçenek aynı anlama geliyorsa
14-Seçmeli testlerde kullanılan 'ortak köklü' formun en önemli özelliği nedir ?
A) Kökteki sorunun birden fazla doğru cevabı bulunması
B) Birden fazla maddenin aynı ölçme du­rumuna dayanması
C) Kökteki soruya en az iki takım çeldirici yazılması
D) Kökte önemli bir problem sorulması
E) Kökün soru kipinde yazılamaması
15-Bir testte birkaç maddenin 'ortak seçenekli' olarak yazılması ne yarar sağlar?
A) O maddenin anahtarlanması kolaylaşır.
B) O maddelerin puanlanması kolaylaşır.
C) Madde yazma kolaylaşır.
D) Test kısalır.
E) O maddeler birbirinden bağımsız hale gelir.
16- Seçmeli maddelerden oluşan bir testte, diğer etkenler aynı kalmak şartıyla, maddelerdeki seçenek sayısının beşten üçe indirilmesi testin niteliklerini nasıl etkiler?
A) Maddeleri kolaylaştığında geçerliliği yükselir.
B) Maddeleri kolaylaştığından güvenirliği! düşer.
C) Şans başarısı artacağından güvenirliği düşer.
D) Şans başarısı artacağından güvenirliği yükselir.
E) Yoklanan konular değişmeyeceğinden testin nitelikleri değişmez.
17-Seçmeli testlerde kökü olumsuz maddeler hangi durumda kullanılır?
A) Doğru cevabı gizlemek gerektiğinde
B) Doğru cevabın olumsuz olduğu hallerde
C) Seçeneklerin olumsuz, doğru cevabın olumlu olduğu hallerde
D) Kökteki olumlu sorunun doğru cevaplan fazla, yanlış hallerde
E) Kökteki olumsuz sorunun doğru cevabı birden fazla ise
18-Kısa cevaplı maddelerden oluşan bir testte, doğru cevabın baş harfinin maddede verilmesi testte ne etki yaratır?
A) Test kolaylaştığından puanın geçerliği artar.
B) Cevaplama kolaylaştığından puan hala­ları azalır.
C) Gereksiz ipucu verildiğinden puanın geçerliği düşer.
D) Doğru cevapların şansla bulunması önlenir.
E) Yukarıdakilerin hiçbiri
19-'Doğru - Yanlış tipindeki maddelerden oluşacak bir testte, 'doğru' (D) ve 'yanlış (Y) anahtarlanmış madde sayısı hangi oranda olmalıdır?
A) Yansı Y, yarısı D
B) Beşte biri Y. beşte dördü D
C) Üçte biri Y, Öçte ikisi D
D) Beşte dördü Y, beşte biri D.
E) Öçle ikisi Y. üçte biri D
20-Kısa cevaplı testlerde maddenin soru kipinde yazılması, eksik cümle yapısında olmasına kıyasla ne yarar sağlar?
A) Madde kısalır.
B) Maddenin anlamı kesinleşir.
C) Olumsuz cevaplar önlenir.
D) Doğru cevap sayısı bir taneye iner.
E) Maddenin şansla doğru cevaplanması önlenir.
21-Kısa cevap testiyle yoklanması istenen bir bilgi eksik cümle yapısında ifade edilemiyorsa ne yapılır?
A) O bilgi teste dahil edilmez.
B) Madde soru kipine çevrilir.
C) Maddenin ana fikri değiştirilir.
D) Maddede cevap sayısı artırılır.
E) Yukarıdakilerin hiçbiri
22-Test maddelerinde kullanılacak cümle ve ifadelerin ders kitabı gibi kaynaklardan aynen alınması testi nasıl etkiler ?
A) Madde sadece hatırlama ile cevaplandırılabilir.
B) O kaynağı okumamış bir öğrenci maddeyi cevaplandıramaz.
C) Maddenin anahtarlanması kolaylaşır.
D) Maddenin okunup, anlaşılması kolaylaşır.
E) Maddede gereksiz ipuçları bulunmaz.
23-Doğru-Yanlış tipindeki maddelerde olumsuz kip kullanılması niçin istenmez?
A) Olumsuz kipteki bir cümlenin anlaşılması zordur.
B) Gerçek bilgilerde olumsuzluk yoktur.
C) Bilgi olumsuz ise onun 'yanlışı olumludur.
D) Maddenin 'yanlış' anahtarlandığı kolayca anlaşılır.
E) Yukarıdakilerin hepsi
24-Soruları bir veya birkaç kelimelik ifadelerle cevaplandırılabilen maddeler hangi tipteki testlerde kullanılır?
A) Seçmeli
B) Sınıflamalı
C) Doğru - Yanlış
D) Kısa cevaplı
E) Hiçbiri
25-Kısa cevaplı madde tipi, hangi niteliklerinden dolayı düşük eğitim basamaklarında kullanılır?
A) Şans başarısı düzeltilebildiğinden
B) Test kapsamı dar olduğu için
C) Cevaplama işlemi kolay olduğundan
D) Bilgisayar ile puanlanabildiği için
E) Yukarıdakilerden hepsi
26-Yazılı yoklamalarda, puanlayıcının, bir cevabı puanlarken aynı kağıtta, önce puanladığı cevabın etkisinde kalması nasıl önlenir?
A) Puanlayıcı bir kağıdı iki defa okur.
B) Bütün kağıtlar değişik sırayla iki defa okunur.
C) Kağıtlarda cevaplayıcı kimlikleri gizlenir.
D) Bir sorunun cevabı bütün kağıtlarda okunduktan sonra diğer soruya geçilir.
E) Yukarıdakilerin hepsi
27-Yazılı yoklamalar puanlanırken birden fazla puanlayıcı kullanmanın en önemli gerekçesi nedir?
A) Puanlamayı hızlandırmak
B) Anahtar hatalarını meydana çıkarmak
C) Puanlamayı kolaylaştırmak
D) Puanlama yanlılıklarını önlemek
E) Puanların güvenirliğini artırmak
28-Bir eğitim programındaki öğrencilerin başarısını Ölçecek testlerde çeşitli konularda birçok soru bulunmasının başlıca gerekçesi nedir?
A) Programda yoklanmamış konu bırakmamak
B) Test güçlüğünü artırmak
C) Öğrencileri devamlı çalışmaya teşvik etmek
D) Testin kapsamını genişleterek geçerliğini artırmak
E) Programdaki konuları daha iyi öğretmek
29- Aşağıdaki ölçme araç ve yöntemlerinden hangisi niteliklerinin düşük olması nedeniyle en az tercih edilendir ?
A) Yazılı yoklamalar
<SPAN black; FONT-FAMILY: 'Comic Sans MS'; mso-bidi-font-family: Arial; m
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
dğerlendirme1, test, ÖlÇme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Test 18: Ölçme ve Dğerlendirme webmaster Test ve Sorular 1 29-03-2009 15:29
Test 21: Ölçme ve Değerlendirme-2 webmaster Test ve Sorular 1 29-03-2009 15:28
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME webmaster Eğitim Bilimleri 10 21-03-2009 11:21
Ölçme ve Değerlendirme webmaster Sunular ve Slaytlar 6 05-12-2008 15:57
Ölçme ve Değerlendirme webmaster Yeni Müfredat 6 06-09-2008 00:16

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159