07-04-2007, 12:44 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
= o ns = /> 1. “Çökmek” sözcüğü aşağıdakilerden hangisinde gerçek anlamı dışında (mecaz anlamıyla) kullanılmıştır? A. Karşıdaki yedi katlı bina çökmüş B. Yokluğu demir bir külçe gibi içine çöktü. C. Heyelan bölgesindeki yol yine çökmüş. D. Durumu öğrence yavaşça yere çöktü. E. Hiçbir şey söylemeden sedire çöktü. Cevap: B 2. Aşağıdakilerden hangisinde “çalmak” sözcüğü, “benzemek”, andırmak” anlamında kullanılmıştır. A. Kumaşın rengi biraz kırmızıya çalıyor, B. Camideki antika halıları çalmışlar, C. Düğünde, orkestra oyun havası çalıyordu. D. Anası, bize bir kap yoğurt çalmıştı. E. Arkadaşına, “Acı patlıcanı kırağı çalmaz” dedi. Cevap: A 3. “Ayağımın tozuyla size uğradım.” Bu cümledeki altı çizili sözün cümleye kattığı anlam, aşağıdakilerden hangisinde vardır? A. Ankara’ya gelince sizi arayacaktı. B. Akşama sabaha ondan haber bekliyoruz. C. Gelir gelmez size telefon edecek. D. Elindeki işi hemen hemen bitirdi. E. Aşağı yukarı dediğinizi yaptık. Cevap: C 4. Çeviri konusunda türlü yollar, tutumlar olduğunu biliyoruz. Her çevirmenin deneyleri ilerledikçe kendine göre bazı kurallar yakaladığı da doğrudur. Bağlı çeviri mi, serbest çeviri mi? Bu sorular çevresinde öteden beri bizde de düşünceler ileri sürülmekte, kimi zaman tartışılmaktadır. İyi çevirmenlerimiz, yöntemleri olan çevirmenlerimiz de var. Ama bu yöntemler bir kurama bağlanabilir mi? Kısacası, bir çeviri kuramı olabilir mi? Bu parça aşağıdakilerden hangisinin yanıtı olabilir? A. Çeviri alanında belli yöntemlerden, kuramlardan söz edilebilir mi? B. Çeviri yaparken, metnin aslına bağlı kalınmalı mıdır? C. Aslına bağlı kalmadan yapılan bir çeviri, gerçek bir çeviri midir? D. Çeviri yapmak özel bir yeteneği ve birikimi gerektirir mi? E. İyi bir çevirmen olmanın koşulları nelerdir? Cevap: A 5. “Sanat sizleri tek tek avutabilir; ama gerçeklere karşı elinden hiçbir şey gelmez.” Bu cümleye anlamca en yakın cümle aşağıdakilerden hangisidir? A. Sanat, toplumsal sorunlardan çok, kişisel sorunlara çözüm getirebilir. B. Sanat, toplumsal olayları çözümleme gücünden uzaktır. C. Sanat, insanları ayrı ayrı mutlu ettiği gibi toplumsal gerçeklere de müdahale eder. D. Sanat, insanları mutlu eder; fakat gerçekler karşısında çaresiz kalır. E. Sanat, toplumu da insanları mutlu ettiği gibi mutlu eder. Cevap: D 6. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde bir yazım yanlışı vardır? A. Tamam, seninle bir Pazar günü tanışmıştık. B. Göreve 15 Temmuz 1975’te başlamıştı. C. Bizim oada erikler mayısta olgunlaşır. D. 27 Eylül 1995 Salı günü başvurular sona erdi. E. 15 Haziran tarihine kadar izin almıştı. Cevap: D 7. I. Dünya Savaşı sıralarındaki yaptığı çalışmalarıyla halkın gönlünde yer etti. I II III IV Bu cümledeki numaralanmış sözcüklerden hangisi gereksiz kullanılmıştır? A. I B. II C. III D. IV E. V Cevap: B 8. Aşağıdakilerden hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır? A. Fikirleri çok güzel, ancak ona kimse inanmaz. B. Akşama kadar çalıştığı halde işini henüz bitiremedi. C. Bu projenle büyük ödülü kazanabileceğini sanıyorum. D. Hemen eve gideceğim ama ve lakin otobüs yok. E. Akşamları evde kalır, evden çıkmazdı. Cevap: D 9. Bahçemizdeki genç ağaçların olgunlaşmamış ham meyvelerini yine kim koparmış. I II III IV V Yukarıda numaralandırılmış kelimelerden hangisi çıkarılırsa cümlenin anlamında bir daralma olmaz? A. I B. II C. III D. IV E. V Cevap: B 10. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır? A. İki de bir karşıma çıkıyor, sanki beni izliyor. B. Olanlara gülüp geçmek istiyorum, olmuyor. C. Koluma giriyor, başlıyor konuşmaya. D. Ne söylerseniz söyleyin, beni ikna edemezsiniz. E. Kendisine yöneltilen haksız iftiralara çok üzülmüştü. Cevap: E 11. Bekçi, sert bir sesle ( ) ( ) Burada ne geziyorsunuz ( ) dedi. Yukarıda parantez işaretiyle gösterilen yerlere, sırasıyla aşağıdaki noktalama işaretlerinden hangileri getirilmelidir?
12. İhtiyarlık duygusu ( ) şairin ihtiyarlıkla ilgili diğer şiirleri gibi ( ) bu şiirinde de İstanbul sevgisiyle beraber 2 getiriyor ( ) Yukarıdaki cümlede parantez işaretiyle gösterilen yerlere, sırasıyla aşağıdaki noktalama işaretlerinden hangileri getirilmelidir? A. (, (,(.) B. (,), (, (...) C. (,), (,), (.) D. (,), (,), (...) E. (,), (, (.) Cevap: C 13. I. Bu konuyu enine boyuna tartışalım II. Amcası, kendi halinde bir adamdı. III. Gece gündüz her yerde seni düşünüyormuş IV. Her zaman dostluğu ön plana çıkarırdı. Yukarıdaki numaralanmış cümlelerin hangilerindeki altı çizili sözler anlamca birbirine en yakındır? A. I ve II B. I ve III C. I ve IV D. II ve III E. III ve IV Cevap: E 14. “Ağzı süt kokan bu mühendisler mi üretimi artıracak, diyordu arkadaşına.” Bu cümledeki altı çizili sözle, anlatılan kişilerin hangi yönü vurgulanmıştır? A. Çalışmaktan hoşlanmamaları B. Para harcamaktan kaçınmaları C. Yeterince titiz olmamaları D. Başarısızlıklarını saklamak istemeleri E. Çok genç ve deneyimsiz olmaları Cevap: E 15. “İyi olmak arzusu bazen öyle bir azgın bir tutku oluyor ki, iyi olalım derken kötü oluyoruz” Bu cümledeki düşünceyi en iyi veren cümle, aşağıdakilerden hangisidir? A. Bazıları derler ki, iyinin aşırısı olamaz. B. Herşeyin aşırısı, zıddına döner. C. İnsan eli, doğal olarak güzel olan şeyleri bozuyor. D. Aşırıya kaçmak insanın özünde vardır. E. Gereksiz bir inceleme, bizi tabiatın güzel yolundan çıkarır. Cevap: B 16. Aşağıdaki dizelerin (cümlelerin) hangisinde “yalnızlık” anlamı vardır? A. Kendi saadetini mendilini işler gibi kendi elinle işle. B. Şimdi yağan kar değil, ruhumdur kar yerine C. Duydum gemi yüzü görmeyen bir limanın hüznünü. D. Ruhum dalga kahrından usanmış dertli kaya... E. Esiyor tane tane yine beyaz bir rüzgar Cevap: C 17. “Dilimizde zengin imkanlar görüyorum; ama........” Cümlenin sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilirse “geçmişte yapılmamış bir çalışma” vurgulanmış olur? A. onu ihmal ediyoruz. B. ona yeni kelimeler katıyoruz. C. üzerinde çok fazla çalışmışız. D. onu hiç işlememişiz. E. onu hiç işlememişiz. Cevap: E 18. I. Artık odamdan dışarıya çıkamıyorum. II. Beni herşey yoruyor. III. En ufak sesten rahatsız oluyorum. IV. Onu evimden kovmak istiyorum. Numaralanmış cümlelerin hangisinde yüklemde ifade edilen eylemin nedeni de bellidir? A. I B. II C. II D. IV E. V Cevap: C 19. “Toprağa atılan her tohum, bir ümittir. Tohum ya tutar, ya tutmaz; ya yeşerir, ya yeşermez. Ama onu toprağa attıran, tutması ve yeşermesi ümididir. Nitekim tohum tuttuktan, yeşermeye başladıktan sonra fidan olur. Eğer dünyada ümit olmasaydı hiçbirşey olmayacaktı. Parçada savunulan düşünce aşağıdakilerden hangisidir? A. İnsan eliyle var olmuş her şeyin temelinde bir beklenti vardır. B. İnsana yaşama gücü veren ve onu hayata bağlayan ümittir. C. Geleceğe ait beklentiler insanları bir noktada birleştirir. D. Her başarı önce iyi bir planlama ile gerçekleşir. E. Tohumlar fidan olmadan hayaller gerçekleşemez. Cevap: A 20. Tüm sanatlarımızda olduğu gibi müziğimizde de pek çok sorun olduğunu biliyoruz. Bu sorunları ortaya koymak ve tartışmak her şeyden önce müzikçinin işidir. Müzikçiler neyin kalıcı, neyin geçici olduğunu enine boyuna tartışmak zorundadırlar. Bunun yanında müziğin her türünde gerçek anlamda kalıcı yapıtlar vermeye çalışmalıdırlar. Çünkü sanat alanı savlarla değil, ürünlerle kurulur, gelişir. Bu parçaya göre müzikçilerden bekleneni aşağıdakilerden hangisi en iyi özetler? A. Sorunlarını ortaya koyarak tartışmak ve değerli yapıtlar üretmek. B. Neyin kalıcı, neyin geçici olduğunu enine boyuna tartışmak. C. Müzik alanındaki sorunlara sahip çıkarak bunları tartışmaya açmak. D. Müziğin her türünde kalıcı yapıtlar üreterek sanatı geliştirmek E. Müzik bilincinin savlarla değil ürünlerle gelişeceğini bilmek. Cevap: A 21. Tartışma, modern kültürün özünü oluşturur. Eskinin aydını bilmekle ve bildirmekle yükümlüydü, bugünün aydını tartışmakla yükümlüdür. Eski düşüncede kuşku hiç yoktur ya da toptan yadsıma anlamında vardır. Modern toplumda tartışma egemendir, tartışmanın temelinde bir yöntem olarak ve daha geniş anlamda bir tutum olarak kuşkuculuk yatar Bu parçada aşağıdakilerin hangisinden söz edilmemiştir? A. Eskinin aydını tartışma yöntemine yabancı kalmıştır. B. Günümüz aydını bilmekle, bildirmekte yetinemez. C. Tartışma çağdaş toplumlarda gerçeğe ulaşmanın aracıdır. D. Her görüş, her tutum, her kural eleştiriye açıktır. E. Eskinin aydını katılmadığı düşünceleri yok saymıştır. Cevap: D 22. “Sanat, her şeyden önce cömert bir oyunudur. Cömert olduğu ölçüde ciddi; ciddi olduğu ölçüde büyük; büyük olduğu ölçüde insanlığa yararlı bir oyun.... Halk oyunlarını oynayanların büyük sanatçı olduklarını söylemek istemiyorum elbet. Ama, her büyük sanatçının davranışı onlarınkine benzer. Onlarınki gibi kendinden ve candandır.” Bu parçada sanat ve sanatçıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir? A. Sanatın ciddi bir oyun olduğuna B. Halk oyunlarını oynayanların büyük sanatçıların yolunda gittiğine C. Sanatın insanlığa yararlı olduğuna D. Büyük sanatçıların niçin başarılı olduğuna E. Halk oyunlarını oynayabilmenin içten ve doğal olmayı gerektirdiğine Cevap: B 23. Şiirde ilhamı kabul etmekle birlikte, ilhamın iyi bir şiire temel olabilmesi için daha başka unsurlarını da gerektiğine inanıyorum. Şiir her şeyden önce bir duyuş meselesi ve söyleyiş sanatıdır. İyi şiir yazabilmek için duyguda derinliğe ulaşmak kadar, bunu ifade edebilmek de gerekir. Geniş bir dünya görüşü, güçlü bir düş gücü ve yaratıcı bir zeka ile sağlam bir şiir kültürü ve zevki, şairin bu söyleyiş sanatında başarıya ulaşmasını sağlayan unsurlardır. Bu parçaya göre, aşağıdakilerden hangisi başarılı bir şairin niteliklerinden değildir? A. Etkileyici bir anlatımla yazabilmesi B. İç dünyasının derinliklerine inebilmesi C. Gelişmiş bir şiir beğenisinin olması D. Yaşamı geniş bir açıdan kavrayabilmesi E. Esin gücünü geleneğin çizgisinde kullanabilmesi Cevap: E 24. I. Okuldan beri geçen yıllarda küçük bir kitaplığı dolduracak öteberi birikmişti. II. El yazısıyla müsveddeler, kalın paketler halinde üst üste yığılmaya başlamıştı. III. Bu sevimli yükleri o ülke senin, bu ülke benim taşıyamazdım. IV. İşte bundan ötürü Viyana’da küçük bir ev tuttum. V. Ama orası benim için sürekli kalacağım bir ev değildi. Numaralanmış cümlelerden hangisi, kendisinden önce gelen cümlenin nedenidir? A. I B. II C. II D. IV E. V Cevap: C 25. Hiçbir şey, hatıranın uyandırdığı duyguyu, hayatta yeniden yaşamaya kalkışmak kadar hayal yıkıcı olamaz. Bu düşünceyi en iyi ifade eden cümle aşağıdakilerden hangisidir? A. Hatıralar, insanda doyumsuz lezzetler uyandırır. B. Hatıralar, yeniden yaşanmak istenirse, insanın hayalleri yıkılır. C. Hatıralar bir kere yaşandığı için, bir daha yaşamak mümkün değildir. D. İnsan hayat defalarca hayal kırıklığına uğrayabilir. E. Hatıralar, oldukları gibi korunursa, insanı daha çok mutlu eder. Cevap: B 26. I. Yaşlı kadın, evinden çıktı. II. Parka doğru ağır ağır yürümeye başladı. III. Elinde bir su bidonu vardı. IV. Yüzündeki gülümseme çiçeklere su vermenin sevincini gösteriyordu. V. Parka girer girmez çiçeklerin olduğu tarafa yöneldi. Bu parçada numaralandırılmış cümlelerin hangisinde “yorumlama”ya yer verilmemiştir. A. I B. II C. II D. IV& |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
kpss, sorulari, test, türkçe |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
2009 KPSS SORULARI | webkenan | KPSS | 0 | 29-06-2009 13:25 |
Test 2: Türkçe | webmaster | Test ve Sorular | 7 | 17-02-2008 03:02 |
Test 10: 2002 KPSS GENEL KÜLTÜR SORULARI | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 12:43 |
Test 8: 2001 KMS GENEL KÜLTÜR SORULARI | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 12:38 |
Test 7: 2001 KMS TÜRKÇE SORULARI | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 12:29 |
Reklam Alanı |