Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > Sunular ve Slaytlar

Sunular ve Slaytlar Beden Eğitimi ve diğer branşlarla ilgili sunular, slaytlar, gösterimler ve dahası

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 07-12-2008, 12:39   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı


SPOR PAZARLAMASI VE MEDYA İLİŞKİSİ


Bir çok firma küreselleşme ve gelişen teknolojilerin yarattığı yüksek rekabetin bir sonucu olarak kendilerini mevcut potansiyel müşterilere daha iyi ifade edebilmek için, tutundurma karması elemanları dışında yeni uygulamaları hayata geçirmeye başlamışlardır. Bu uygulamalardan biride, iletişim araçlarının çeşitlenmesinin baş döndürücü bir hıza ulaşmasının, pazarlama iletişimde geliştirilen ve son yıllarda ülkemizde de örnekleri görülmeye başlanan sponsorluktur.
Bilgi ve iletişim çağında yaşadığımız günümüzde, rakipler arasından ön plana çıkmak, farkındalık yaratmak, hedef kitleyle duygusal bir bağ kurmak ve az bütçelerle geniş kitlelere ulaşmak önemlidir. Artık tüketiciler yalnızca bir ürün ya da hizmeti satın almıyorlar, aynı zamanda o ürünün sunduğu hayat tarzını, hikayeleri, deneyimleri ve duyguları da satın alıyorlar. Son yıllarda, bu amaçları gerçekleştirecek bir pazarlama aracı olan sponsorluk, diğer pazarlama araçları arasından ön plana çıkmaya başlamıştır.
Son yıllarda sponsor ve sponsorluk kavramları işletmecilik alanında pazarlama iletişimi olarak oldukça sık kullanılmaktadır.
Sporun gün geçtikçe kitle iletişimin yardımıyla popülaritesinin artması dolayısıyla, spor seyircisinin ve katılımcısının artması bu sektörü büyük bir endüstri durumuna getirmiştir. Yapılan bir araştırma sonuçlarına göre Amerika”da reklam endüstrisine 136 Milyar $, spor endüstrisine 194 Milyar $ harcanırken, Türkiye”de reklam endüstrisine 0,7 Milyar $, futbol endüstrisine ise 1,5 Milyar $ harcanmaktadır. Bu gelişmeler önemli bir pazarı oluştururken spor pazarlaması kavramının da ortaya çıkmasına sebep olmuştur. İlgili literatür tarandığında spor pazarlaması kavramının iki farklı anlamda kullanıldığı tespit edilmiştir. Bunlardan birincisi; spor pazarlaması spor otoritelerinin sponsorluk yoluyla spora para kazandırma aracı, ikincisi ise spor pazarlaması, spor araç olarak kullanılarak diğer endüstriyel ürünlerin ve hizmetlerin ve spor malzemelerinin pazarlaması anlamlarında kullanılmıştır.
Haberleşme ve ulaştırma araçlarının aratan etkinliği, spor ve diğer boş zaman faaliyetlerinin ortaya çıkmasına ve gelişmesine yardımcı olmaktadır. Geçmişten günümüze, hem sporun medyaya, hem de medyanın spora etkisi görülmektedir. Özellikle sporun tüm dünyada bir sosyal olgu olarak gelmiş olduğu konumda kitle iletişim araçlarının büyük rolü olmuştur. Değişik spor dallarının tanıtılıp yaygınlaştırılması, spor yapma olanağına sahip olmayan çoğunluğun spora ilgi duyması, kitle iletişim araçları sayesinde gerçekleşmiştir. Ancak artık spor medyayı kontrol eder ve yönlendirir duruma gelmiştir. Medya, sporun bunca değişik çeşidi, fizyolojisi, anatomisi, antrenman planlaması ve periyotlaması, organizasyon ve yönetimi, psikolojik ve sosyolojik yönü karşısında gerekli uzmanlaşmayı gerçekleştiremediği için geride kalmıştır. Özellikle profesyonel spor, gazetelerin spor sayfalarını ve televizyonların spor programlarını ele geçirmiş durumdadır.
Sporun toplumda yaygınlaşmasında önemli rolü olan kitle iletişim araçları da zaman içerisinde spordan etkilenmiştir. Şöyle ki; daha önceleri gazetelerin yalnızca arka sayfalarında yer alan spor haberleri zaman içerisinde önce sayfa sayısını arttırmış daha sonra da içinde sadece spor haberlerinin yer aldığı spora özgü gazeteler çıkmaya başlamıştır. Televizyonlarda ise önceleri sadece pazar günleri yayınlanan spor programları ve naklen yayınlar hafta içine de taşınmış ve yayın sürelerinde önemli artışlar olmuştur. Bu noktadan hareketle kitle iletişim araçları ile sporun karşılıklı olarak etkileşim içinde oldukları söylenebilir.
Günümüzde spor, ülkemizde ve diğer ülkelerde en çok ilgi duyulan, takip edilen, seyredilen, okunan, uygulanan ve sevilen sosyal bir olgudur. Bütün ülkelerde, kitleleri peşinde koşturan, uygulayıcılar kadar izleyicilerinde ilgisini çeken, dolayısıyla tüm sosyal tabakalara hitap edebilen spor, kitlesini gün geçtikçe genişletmektedir. Spora aktif veya pasif olarak katılan insan sayısının milyarla ifade edilmesi sporu, medya yöneticileri için cazip bir konuma getirmiştir. Bu nedenle medyanın ve sporun içiçe olması doğaldır. Medyanın sporu reyting aracı olarak kullandığı gibi spor da; medyayı sporun yaygınlaştırılması, farklı spor branşlarının tanıtılması, önemli miktarda finans kaynağının sağlanması, noktalarında araç olarak kullanmaktadır. Medya ve spor birbirleri için vazgeçilmez birer unsur konumuna gelmiştir.Yazar: Tamer Keskin
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
medya, pazarlamasi, spor, İlİŞkİsİ


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
PSİKO-SOSYAL GELİŞİM SÜRECİ İÇERİSİNDE İNSAN VE SPOR İLİŞKİSİ binali Kişisel Gelişim ve Spor 0 22-07-2009 00:21
YARATICILIK VE AKTİF ÖĞRENME İLİŞKİSİ binali Sunular ve Slaytlar 0 18-01-2009 00:35
SPOR-MEDYA İLİŞKİLERİNDE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN binali Sunular ve Slaytlar 0 07-12-2008 03:25
medya okur yazarlığı dersi yusuf45 İstek Bölümü 1 16-09-2008 15:21

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159