webmaster
16-06-2008, 13:05
Özel Öğretim Yöntemleri (Planlar)
http://www.bedenegitimi.gen.tr/indir.gif (http://www.bedenegitimi.gen.tr/upload/w1l3d4/paspas/ozel_ogretim_yontemleri_%28planlar%29_goksoy_dogan .rar)
Gön: Göksoy DOĞAN
Hocamıza çok teşekkür ederim.
Sayın Hocam yapmış olduğun çalışmadan dolayı çok teşekkür ederim
Allah razı olsun tam aradığım bilgiler olmuş hocam ellerinize sağlık
anatolia
23-11-2008, 12:56
EMEĞİNİZE SAĞLIK HOCAM. TEŞEKKÜRLER...
webceren
27-01-2009, 03:21
=Section1>
DERS PROGRAMIN />
Adı: Özel Öğretim Yöntemleri 1
Kodu: EĞT-5
Haftalık Öğretim Süresi:
· Teori : 2/ saat
· Uygulama: 2 / saat
· Toplam : 4/ saat
Kredi Değeri: 3
ECTS Kredisi: 6
Ön Şart:
DERSİN TANITIMI
Bu modülü başarıyla tamamlayan öğrenciler, öğretme-öğrenme yaklaşımlarını (stratejilerini), öğretim yöntem ve ilkelerinin özelliklerini açıklayabilme ve bunları kendi meslek alanında uygulayabilme yeterliliklerini kazanır. uygulamalı ve teorik dersin giriş, gelişme ve sonuç aşamalarında uygun öğretim becerilerinin, nasıl uygulanacağını açıklama ve uygulama yeterliliklerini kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır.
DERSİN AMAÇLARI
<I mso-bidi-font-style: Dersl öğrenme-öğretme etkinliklerini başarıyla gerçekleştiren, ÖĞRENCİ;[/I]
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Öğretim yöntem ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Öğretme-öğrenme yaklaşımlarını ve özelliklerini açıklayabilir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Öğretim ilkelerini ve özelliklerini açıklayabilir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Öğretim yöntemlerini ve özelliklerini açıklayabilir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Öğretim yöntem ve ilkelerini meslek alanında, bilgi ve beceri konularının öğretiminde uygulayabilir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Uygulamalı ve teorik dersin giriş aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabilir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Uygulamalı ve teorik dersin gelişme aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabilir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l24 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt">Uygulamalı ve teorik dersin sonuç aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabilir.
(<I mso-bidi-font-style: * Dersin hazırlanmasında DACUM tekniği kullanılarak geliştirilen “Tüm Meslek Dersleri Öğretmenleri, Eğitim-Öğretim / Pedagoji Yeterlilik Tablosu” referans alınmıştır)[/I]
<I mso-bidi-font-style: [/I]
DERSİN İÇERİĞİ
1. Öğretim yöntem ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramlar (strateji, yaklaşım, yöntem, teknik, ilke, vb.)
2. Öğretme-öğrenme yaklaşımlarını ve özellikleri (yapılandırmacı, probleme dayalı, iş ve göreve dayalı, vb.)
3. Öğretim ilkeleri ve özellikleri (hedefe görelik, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, iş ilkesi, vb.)
4. Öğretim yöntemlerini ve özellikleri (programlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim, soru-cevap, gösterip yaptırma, vb.)
5. Öğretim yöntem ve ilkelerini meslek alanında, bilgi ve beceri konularının öğretiminde uygulama
6.Uygulamalı ve teorik dersin giriş aşamasındaki öğretim becerilerinin uygulanması (yoklama, hedefleri benimsetme, güdüleme, ön öğrenmeleri hatırlatma, konuya giriş)
7.Uygulamalı ve teorik dersin gelişme aşamasındaki öğretim becerilerinin uygulanması (ipucu verme, katılımı sağlama, pekiştireç verme, geri bildirim verme)
8.Uygulamalı ve teorik dersin sonuç aşamasındaki öğretim becerilerinin uygulanması (ödev verme, özet yapma, alıştırma yapma, gelecek derse hazırlık)
mso-element: ; mso-element--: 9.0pt; mso-element-wrap: around; mso-element-anchor-vertical: paragraph; mso-element-anchor-horizontal: margin; mso-element-top: .05pt; mso-height-rule: exactly">
align=left ="0" ="0">
9pt; 9pt; 0cm; 0cm"
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Bu modülün dershane ortamında, öğretim elemanların rehberliğinde (ortalama otuz kişilik gruplarla)öğrenilmesi sağlanmalıdır.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Bu modülde yer alan yöntem ve yaklaşımlar grupla çalışma yöntemi kullanılarak uygulanmalıdır.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Öğrenci sunumları amaçlarla uyumlu ortamda yapılmalıdır. Sunumlarda uygun öğretim araç ve gereçleri kullanılmalıdır.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Bu modül, atölye ve sınıf yönetimi, iletişim süreci ve öğretim teknolojileri materyal geliştirme modülleri ile ilişkilendirmelidir.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Öğrenci sunumları öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından değerlendirilmeli, sunumun güçlü ve zayıf tarafları tartışılmalıdır.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Öğrencilere örnek öğretim planları gösterilmeli ve özellikleri açıklanmalıdır.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Bu modülün en fazla 20 kişilik gruplarla, özel hazırlanmış mikro öğretim laboratuarında ve atölyede uygulanması sağlanmalıdır.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Öğrencilerin öğretim becerileri ve özellikleri ile ilgili bilgileri öğrenme sürecinde hazırlıklı olarak derse gelmeleri ve sınıfta tartışmaları sağlanmalıdır.
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 6pt; mso-list: l17 level1 lfo27; tab-stops: list 36.0pt">Öğrencilerin yaptığı uygulamalar ölçütlere göre değerlendirilmeli ve tartışılmalıdır.
DEĞERLENDİRME
mso-element: ; mso-element--: 9.0pt; mso-element-wrap: around; mso-element-anchor-vertical: paragraph; mso-element-anchor-horizontal: margin; mso-element-top: .05pt; mso-height-rule: exactly">
align=left ="0" ="0">
9pt; 9pt; 0cm; 0cm"
1. Öğretim yöntem ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler.
2. Öğretme-öğrenme yaklaşımlarını ve özelliklerini açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler.
3. Öğretim ilkelerini ve özelliklerini açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler.
4. Öğretim yöntemlerini ve özelliklerini açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler.
mso-element: ; mso-element--: 9.0pt; mso-element-wrap: around; mso-element-anchor-vertical: paragraph; mso-element-anchor-horizontal: margin; mso-element-top: .05pt; mso-height-rule: exactly">
align=left ="0" ="0">
9pt; 9pt; 0cm; 0cm"
5. Öğretim yöntem ve ilkelerini meslek alanında uygulayabildiğini ölçen gözlem ölçekleri
6. Öğretmen adayı öğrencilerin geçmiş öğrenim yaşantılarına dayanarak öğretmenlerinin uyguladığı yaklaşım, yöntem ve ilkeleri analiz ederek hazırladıkları raporları değerlendiren ölçekler
7.Uygulamalı ve teorik dersin giriş aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabildiğini ölçen kontrol listesi.
8.Uygulamalı ve teorik dersin gelişme aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabildiğini ölçen kontrol listesi.
9.Uygulamalı ve teorik dersin sonuç aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabildiğini ölçen kontrol listesi.
ÖNERİLEN ÖĞRETİM MALZEMELERİ
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 12pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l2 level1 lfo6; tab-stops: list 36.0pt">Basılı materyaller
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 12pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l2 level1 lfo6; tab-stops: list 36.0pt">Eğitim CD’leri
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 12pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l2 level1 lfo6; tab-stops: list 36.0pt">Web siteleri
=Msonormal MARGIN-BOTTOM: 12pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l2 level1 lfo6; tab-stops: list 36.0pt">Öğretim yaprakları
medium none; 0cm; medium none; 0cm; 1pt; MARGIN-LEFT: 18pt; medium none; MARGIN-RIGHT: 0cm; 0cm; text 3pt solid; mso-element: para-border-div">
=Msonormal medium none; 0cm; medium none; 0cm; MARGIN-BOTTOM: 12pt; 0cm; MARGIN-LEFT: 18pt; medium none; 0cm; medium none; mso-list: l2 level1 lfo6; tab-stops: list 36.0pt; mso-border-bottom-alt: solid text ; 0cm 0cm 1.0pt 0cm">Kamera, video, televizyon, teyp vb.
Dersin Genel Hedefleri :
=Msonormal MARGIN-LEFT: 54pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo33; tab-stops: list 36.0pt">Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerinin ve Özel Öğretim Yöntemleri dersinin öğretmenlik mesleğindeki yerinin, öneminin, gelişmesinin, amacı ve alanının kavranması,
=Msonormal MARGIN-LEFT: 54pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo33; tab-stops: list 36.0pt">Öğrenme, öğretme, öğretme, öğrenim kavramları hakkında bilgi edinme,
=Msonormal MARGIN-LEFT: 54pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo33; tab-stops: list 36.0pt">Bireyin yeterliliği, öğretme ortamı ve durumunun öğretime etkilerini kavrayabilme,
=Msonormal MARGIN-LEFT: 54pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo33; tab-stops: list 36.0pt">Öğretim üyelerinin öğretimdeki rollerini kavrayabilme,
=Msonormal MARGIN-LEFT: 54pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo33; tab-stops: list 36.0pt">İletişim kavramı bilgisi edinme,
=Msonormal MARGIN-LEFT: 54pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo33; tab-stops: list 36.0pt">Özel öğretim metotları bilgisini edinme ve bunların faydalı, sakıncalı yönlerinin bilinmesi,
=Msonormal MARGIN-LEFT: 54pt; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l0 level1 lfo33; tab-stops: list 36.0pt">Öğretim planını hazırlama ve uygulayabilme becerisi edinme,
Dersin Özel Hedefleri:
1- Plan çeşitlerinin öğrenilmesi ve örnek plan örnekleri hazırlama,
2- Bir Dersin Teorik ve davranışsal hedeflerini uygulamaya geçirebilme,
3- Konuların işlenişinde kullanılacak strateji, metot ve teknikleri kararlaştırabilme,
4- Eğitim teknolojilerini (yeni teknolojileri derse uygulayarak) kullanabilme,
5- Ödev verme ve değerlendirme bilgisinin kavranması,
6- Planın işleyiş takvimini belirleyebilme,
7- Gerektiğinde eğitimin her hangi bir konusunda uygun planlama yapabilme,
8- Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının, dersin ve konunun hedeflerine göre hazırlanması ve uygulanabilmesi,
9- Edinilen bilgiler ışığında uygun eğitim ortamının düzenlenebilmesi.
Öğretim Stratejileri ve Etkinlikleri
1. Hafta : Özel öğretim yöntemleri dersinin amacı, dersin işleniş ve uygulama yöntemlerinin belirlenmesi; öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik meslek bilgisi dersleri, öğretim bilgisi alanı amacı ve gelişiminin öğrenilmesi.
2. Hafta : Eğitimde temel kavramlar; öğretimi sınırlayan faktörler, öğretimin öğeleri, iletişim süreci konularının anlatılması ve öğrencilerle tartışılarak kavranması; eğitim ve öğretimde ilkenin belirlenmesi; belli başlı eğitim ve öğretim ilkelerinin kavranması.
3. Hafta : Öğretim stratejisi; başlıca öğretim stratejileri; öğretimde metot ve teknikler; başlıca öğretim metotları; eğitim teknolojisi.
4. Hafta : Eğitimde yeni teknolojilere dayalı öğretim uygulamaları; ödevlerin verilmesi ve değerlendirilmesi; verimli ders çalışma yollarının öğretilmesi.
5. Hafta : Öğretimde planlı çalışma (planın tanımı ve önemi, plan yapmanın gereği, öğretimde planlı çalışmanın yaraları, iyi bir öğretim planının özellikleri); plan çeşitleri (yıllık plan, ünite planı, günlük plan) incelenmesi ve öğrencilere dağıtılan konulara göre bu plan türlerinin uygulanması.
6. Hafta : Program ve eğitimde program çeşitleri (Eğitim programı, öğretim programı, müfredat programı); eğitim programlarının faydaları; iyi bir eğitim programının özellikleri; eğitim programlarının dayandığı temeller; basılı bir programın öğeleri.
7. Hafta : Programların uygulanması; eğitim programlarının geliştirilmesi; demokrasi eğitimi (Eğitimin demokratikleşmesindeki engeller, demokrasi eğitiminin çerçevesi, demokrasi eğitiminde okulun rolü, okullarda kazanılacak demokratik değerler, demokrasi eğitiminin yasal çerçevesi, öğretim programları ve demokrasi eğilimi, öğretim kurumlarında bugünkü durum); demokrasi eğitiminde sınıf yönetimi (Sınıf yönetiminde öğrenme çerçevesinin önemi, sınıf yönetimini etkileyen hususlar, öğrenci öğretmen ilişkisi).
8. Hafta : Demokrasi eğitiminde disiplin (Eski disiplin anlayışının özellikleri, yeni disiplin anlayışının özellikleri, okul disiplininin amacı, disiplin çeşitleri, disiplin problemi meydana getiren sebepler, disiplin sağlamada öğretmenin rolü); eğitim ortamları ve düzenlenmesi (Okul binası, sınıf, atölye, kitaplık, öğretim araç ve gereçleri, okulda kullanılan işitsel ve görsel araçlar ve bunların kullanımları, bir öğretim aracı olarak kullanılan kitaplardan ve yazılı kaynaklardan faydalanma); okul-aile-çevre ilişkileri.
9. Hafta : Arasınav ve değerlendirilmesi.
10. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan birinci grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması.
11. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan ikinci grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması.
12. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan üçüncü grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması.
13. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan dördüncü grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması.
14. Hafta: Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan beşinci grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması.
Dersin Ölçüm ve Değerlendirme Yöntemi
Bu derse katılan öğrenciler Vize sınavına kadar Yıllık Plan ve Ders Planı örneği, Final sınavına kadar ise 1 yazılı sınav 1 uygulama çalışması (sunum) olarak tamamlar. Yapılan uygulamaların aritmetik ortalaması uygulama notunu oluşturur. Uygulama notu ara sınava kadar olan uygulamalar ve finale kadar olan uygulamalar olarak iki defa verilir. Ara sınava kadar olan uygulamalar vize notu hesaplamasına, ara sınavdan finale kadar olan uygulamalar da final notu değerlendirmesine katılır. %50 Ara sınav + %50 uygulama = ara sınav notu olarak değerlendirilir. %50 final notu + %50 uygulama notu = final notu olarak değerlendirilir. Haftalık uygulamalarla kazanılan bilgilerin pekiştirilmesi sağlanır. Değerlendirmeler 100 üzerinden yapılır. Vizeye kadar yapılan uygulamalar ve vize’nin ortalamasının %40’ı, vizeden finale kadar olan uygulamalar ve finalin ortalamasının % 60’ı alınarak başarı notu olarak değerlendirilir.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.