![]() |
![]() |
#1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Reklam Alanı |
![]() |
#2 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Haz 2007
Bulunduğu yer: Konya
Mesajlar: 10
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]()
Sayın Hocam yapmış olduğun çalışmadan dolayı çok teşekkür ederim
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eki 2008
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]()
Allah razı olsun tam aradığım bilgiler olmuş hocam ellerinize sağlık
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 117
Teşekkürleriniz: 1
2 Mesajına 2 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]() EMEĞİNİZE SAĞLIK HOCAM. TEŞEKKÜRLER...
__________________
KÜÇÜK ADAMLARIN GÖLGELERİNİN BÜYÜDÜĞÜ YERDE GÜNEŞ BATIYOR DEMEKTİR!.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oca 2009
Bulunduğu yer: AKÜ/BESYO
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]()
ellerinize sağlık
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Çalışkan Üye
Üyelik tarihi: Ara 2008
Bulunduğu yer: Niğde
Mesajlar: 4.065
Teşekkürleriniz: 7
16 Mesajına 19 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 ![]() |
![]()
=Section1>
DERS PROGRAMIN /> Adı: Özel Öğretim Yöntemleri 1 Kodu: EĞT-5 Haftalık Öğretim Süresi: · Teori : 2/ saat · Uygulama: 2 / saat · Toplam : 4/ saat Kredi Değeri: 3 ECTS Kredisi: 6 Ön Şart: DERSİN TANITIMI Bu modülü başarıyla tamamlayan öğrenciler, öğretme-öğrenme yaklaşımlarını (stratejilerini), öğretim yöntem ve ilkelerinin özelliklerini açıklayabilme ve bunları kendi meslek alanında uygulayabilme yeterliliklerini kazanır. uygulamalı ve teorik dersin giriş, gelişme ve sonuç aşamalarında uygun öğretim becerilerinin, nasıl uygulanacağını açıklama ve uygulama yeterliliklerini kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. DERSİN AMAÇLARI <I mso-bidi-font-style: Dersl öğrenme-öğretme etkinliklerini başarıyla gerçekleştiren, ÖĞRENCİ;[/I]
(<I mso-bidi-font-style: * Dersin hazırlanmasında DACUM tekniği kullanılarak geliştirilen “Tüm Meslek Dersleri Öğretmenleri, Eğitim-Öğretim / Pedagoji Yeterlilik Tablosu” referans alınmıştır)[/I] <I mso-bidi-font-style: [/I] DERSİN İÇERİĞİ 1. Öğretim yöntem ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramlar (strateji, yaklaşım, yöntem, teknik, ilke, vb.) 2. Öğretme-öğrenme yaklaşımlarını ve özellikleri (yapılandırmacı, probleme dayalı, iş ve göreve dayalı, vb.) 3. Öğretim ilkeleri ve özellikleri (hedefe görelik, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, iş ilkesi, vb.) 4. Öğretim yöntemlerini ve özellikleri (programlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim, soru-cevap, gösterip yaptırma, vb.) 5. Öğretim yöntem ve ilkelerini meslek alanında, bilgi ve beceri konularının öğretiminde uygulama 6.Uygulamalı ve teorik dersin giriş aşamasındaki öğretim becerilerinin uygulanması (yoklama, hedefleri benimsetme, güdüleme, ön öğrenmeleri hatırlatma, konuya giriş) 7.Uygulamalı ve teorik dersin gelişme aşamasındaki öğretim becerilerinin uygulanması (ipucu verme, katılımı sağlama, pekiştireç verme, geri bildirim verme) 8.Uygulamalı ve teorik dersin sonuç aşamasındaki öğretim becerilerinin uygulanması (ödev verme, özet yapma, alıştırma yapma, gelecek derse hazırlık) mso-element: ; mso-element--: 9.0pt; mso-element-wrap: around; mso-element-anchor-vertical: paragraph; mso-element-anchor-horizontal: margin; mso-element-top: .05pt; mso-height-rule: exactly"> align=left ="0" ="0"> 9pt; 9pt; 0cm; 0cm" ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
DEĞERLENDİRME mso-element: ; mso-element--: 9.0pt; mso-element-wrap: around; mso-element-anchor-vertical: paragraph; mso-element-anchor-horizontal: margin; mso-element-top: .05pt; mso-height-rule: exactly"> align=left ="0" ="0"> 9pt; 9pt; 0cm; 0cm" 1. Öğretim yöntem ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler. 2. Öğretme-öğrenme yaklaşımlarını ve özelliklerini açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler. 3. Öğretim ilkelerini ve özelliklerini açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler. 4. Öğretim yöntemlerini ve özelliklerini açıklayabildiğini ölçen sözlü ve yazılı testler. mso-element: ; mso-element--: 9.0pt; mso-element-wrap: around; mso-element-anchor-vertical: paragraph; mso-element-anchor-horizontal: margin; mso-element-top: .05pt; mso-height-rule: exactly"> align=left ="0" ="0"> 9pt; 9pt; 0cm; 0cm" 5. Öğretim yöntem ve ilkelerini meslek alanında uygulayabildiğini ölçen gözlem ölçekleri 6. Öğretmen adayı öğrencilerin geçmiş öğrenim yaşantılarına dayanarak öğretmenlerinin uyguladığı yaklaşım, yöntem ve ilkeleri analiz ederek hazırladıkları raporları değerlendiren ölçekler 7.Uygulamalı ve teorik dersin giriş aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabildiğini ölçen kontrol listesi. 8.Uygulamalı ve teorik dersin gelişme aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabildiğini ölçen kontrol listesi. 9.Uygulamalı ve teorik dersin sonuç aşamasındaki öğretim becerilerini uygulayabildiğini ölçen kontrol listesi. ÖNERİLEN ÖĞRETİM MALZEMELERİ
1- Plan çeşitlerinin öğrenilmesi ve örnek plan örnekleri hazırlama, 2- Bir Dersin Teorik ve davranışsal hedeflerini uygulamaya geçirebilme, 3- Konuların işlenişinde kullanılacak strateji, metot ve teknikleri kararlaştırabilme, 4- Eğitim teknolojilerini (yeni teknolojileri derse uygulayarak) kullanabilme, 5- Ödev verme ve değerlendirme bilgisinin kavranması, 6- Planın işleyiş takvimini belirleyebilme, 7- Gerektiğinde eğitimin her hangi bir konusunda uygun planlama yapabilme, 8- Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının, dersin ve konunun hedeflerine göre hazırlanması ve uygulanabilmesi, 9- Edinilen bilgiler ışığında uygun eğitim ortamının düzenlenebilmesi. Öğretim Stratejileri ve Etkinlikleri 1. Hafta : Özel öğretim yöntemleri dersinin amacı, dersin işleniş ve uygulama yöntemlerinin belirlenmesi; öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik meslek bilgisi dersleri, öğretim bilgisi alanı amacı ve gelişiminin öğrenilmesi. 2. Hafta : Eğitimde temel kavramlar; öğretimi sınırlayan faktörler, öğretimin öğeleri, iletişim süreci konularının anlatılması ve öğrencilerle tartışılarak kavranması; eğitim ve öğretimde ilkenin belirlenmesi; belli başlı eğitim ve öğretim ilkelerinin kavranması. 3. Hafta : Öğretim stratejisi; başlıca öğretim stratejileri; öğretimde metot ve teknikler; başlıca öğretim metotları; eğitim teknolojisi. 4. Hafta : Eğitimde yeni teknolojilere dayalı öğretim uygulamaları; ödevlerin verilmesi ve değerlendirilmesi; verimli ders çalışma yollarının öğretilmesi. 5. Hafta : Öğretimde planlı çalışma (planın tanımı ve önemi, plan yapmanın gereği, öğretimde planlı çalışmanın yaraları, iyi bir öğretim planının özellikleri); plan çeşitleri (yıllık plan, ünite planı, günlük plan) incelenmesi ve öğrencilere dağıtılan konulara göre bu plan türlerinin uygulanması. 6. Hafta : Program ve eğitimde program çeşitleri (Eğitim programı, öğretim programı, müfredat programı); eğitim programlarının faydaları; iyi bir eğitim programının özellikleri; eğitim programlarının dayandığı temeller; basılı bir programın öğeleri. 7. Hafta : Programların uygulanması; eğitim programlarının geliştirilmesi; demokrasi eğitimi (Eğitimin demokratikleşmesindeki engeller, demokrasi eğitiminin çerçevesi, demokrasi eğitiminde okulun rolü, okullarda kazanılacak demokratik değerler, demokrasi eğitiminin yasal çerçevesi, öğretim programları ve demokrasi eğilimi, öğretim kurumlarında bugünkü durum); demokrasi eğitiminde sınıf yönetimi (Sınıf yönetiminde öğrenme çerçevesinin önemi, sınıf yönetimini etkileyen hususlar, öğrenci öğretmen ilişkisi). 8. Hafta : Demokrasi eğitiminde disiplin (Eski disiplin anlayışının özellikleri, yeni disiplin anlayışının özellikleri, okul disiplininin amacı, disiplin çeşitleri, disiplin problemi meydana getiren sebepler, disiplin sağlamada öğretmenin rolü); eğitim ortamları ve düzenlenmesi (Okul binası, sınıf, atölye, kitaplık, öğretim araç ve gereçleri, okulda kullanılan işitsel ve görsel araçlar ve bunların kullanımları, bir öğretim aracı olarak kullanılan kitaplardan ve yazılı kaynaklardan faydalanma); okul-aile-çevre ilişkileri. 9. Hafta : Arasınav ve değerlendirilmesi. 10. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan birinci grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması. 11. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan ikinci grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması. 12. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan üçüncü grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması. 13. Hafta : Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan dördüncü grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması. 14. Hafta: Öğrencilere dağıtılan konularla ilgili hazırlanan plan ve programlar çerçevesinde; uygun eğitim çevresi, materyali, yöntemi, disiplini, araç-gereç temininin sağlanması ve öğrencilerin aldıkları konuları bu hususları dikkate alarak sunum yapmaları (Altı kişiden oluşan beşinci grup). Yapılan sunumların eksik, yanlış ve doğru yönlerinin sınıf ortamında tartışılarak giderilmeye çalışılması. Dersin Ölçüm ve Değerlendirme Yöntemi Bu derse katılan öğrenciler Vize sınavına kadar Yıllık Plan ve Ders Planı örneği, Final sınavına kadar ise 1 yazılı sınav 1 uygulama çalışması (sunum) olarak tamamlar. Yapılan uygulamaların aritmetik ortalaması uygulama notunu oluşturur. Uygulama notu ara sınava kadar olan uygulamalar ve finale kadar olan uygulamalar olarak iki defa verilir. Ara sınava kadar olan uygulamalar vize notu hesaplamasına, ara sınavdan finale kadar olan uygulamalar da final notu değerlendirmesine katılır. %50 Ara sınav + %50 uygulama = ara sınav notu olarak değerlendirilir. %50 final notu + %50 uygulama notu = final notu olarak değerlendirilir. Haftalık uygulamalarla kazanılan bilgilerin pekiştirilmesi sağlanır. Değerlendirmeler 100 üzerinden yapılır. Vizeye kadar yapılan uygulamalar ve vize’nin ortalamasının %40’ı, vizeden finale kadar olan uygulamalar ve finalin ortalamasının % 60’ı alınarak başarı notu olarak değerlendirilir.
__________________
Kontrolsüz Güç Güç Değildir...! Bizler Gücümüzü Kontrol Ederek Ve Birliktelik İçerisinde Daha Doğru Ve Güzele Ulaşacağız...! |
![]() |
![]() |
![]() |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
planlar, yöntemleri, Öğretim, özel |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Güreş öğretim yöntemleri | hardwrestler27 | Güreş | 5 | 03-09-2010 02:01 |
Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri | proksi | Beden Eğitimi ve Spor | 0 | 06-02-2010 18:20 |
Özel Öğretim Yöntemleri | webmaster | Eğitim Bilimleri | 9 | 11-12-2008 18:30 |
özel öğretim yöntemleri | gknvt4 | İstek Bölümü | 2 | 11-06-2008 16:03 |
Test 9: Tarih-Özel Öğretim Yöntemleri | webmaster | Test ve Sorular | 0 | 07-04-2007 12:40 |
Reklam Alanı |