Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını önlemeye dönük disiplin modelleri
SINIFTA İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ÖNLEMEYE DÖNÜK DİSİPLİN MODELLERİ
Bu çalışmanın amacı, sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarını önlemeye yönelik olarak gelişmiş ülkelerde yapılan sınıf içi araştırmalara dayalı olarak geliştirilen belli başlı disiplin modelleri açıklanarak, bu davranışların önlenmesine yönelik bazı öneriler sunmaktır. Bunun için önce davranış ve istenmeyen davranış arasındaki farkı belirtmek gerekmektedir. Davranış, insanların sergilediği iyi ve kötü, doğru veya yanlış, faydalı veya faydasız, üretici veya gereksiz, fiziksel ve zihinsel hareketler olarak tanımlanabilir. İstenmeyen davranış ise, duruma veya ortama uygun olmayan, bilinçli olarak yapılan davranışlardır. Davranış bilimcilere göre öğretmenlerin şikâyet ettikleri beş tür sınıf içi istenmeyen davranış, önem sırasına göre şunlardır (Charles, 1992):
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
|