Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Test ve Sorular

Test ve Sorular Eğitimi Bilimleri, Genel Yetenek, Genel Kültür, Testleri ve Soruları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 07-05-2007, 17:56   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
1) Öğrencilere verilen not aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ilgilidir?
a) Ölçme b) Değerlendirme = o ns = />
c) Ölçek d) Ölçüt
e) Sınav sonucu
2) Ölçmede araç kullanmak araçsız ölçmeye göre ne üstünlük sağlar?
a) Ölçmede hata kaynakları belirlenir
b) Ölçümlerin duyarlılığı artar.
c) Dolaylı ölçmeye imkan sağlamak.

d) Değerlendirme ölçütü verir.
e) Puanlamayı kolaylaştırır.
3) Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemini anlatır?
a) Bir testin cevap kağıdını anahtarla puanlamak
b) Bir metindeki imla hatalarını saymak
c) Kişileri boy sıralarına göre sıralamak
d) Öğrencileri puanlarına göre ayırmak
e) Hepsi


4) Aşağıdakilerden hangisi bir değerlendirme işidir?
a) Bir ödevdeki hataları saymak
b) Öğrencilerin el yazılarını iyiden kötüye doğru sıralamak
c) Test puanlarını standartlaştırmak
d) Öğrencilerin derse karşı tutumlarını belirlemek

e) Oyun kuralarını derecelendirerek basket takımına eleman seçmek
5) Eğitim sisteminde değerlendirmenin önemini aşağıdakilerden hangisi daha iyi açıklar?
a) Sistemin kendini yenilemesine katkı sağlar.
b) Girdilerdeki eksiklikleri kontrol eder
c) Eksiklikleri saptar
d) Çıktıların hedefle tutarlılığını denetler
e) Hepsi
6) Öğrencilerinin başarılı sayılması için yapılan ölçmelerden aldığı notların aritmetik ortalamasının en az 12 olması gerekir? İfadesindeki 12’nin anlamı nedir?
a) Not b) Ölçme sonucu
c) Ölçüt d) Ölçek e) Değer yargısı
7) Eğitimdeki Ölçmeler daha çok hangi ölçmelerdir?
a) Doğrudan ölçme
b) Tanımaya yönelik ölçme
c) Yerleştirmeye yönelik ölçme
d) Dolaylı ölçme
e) Biçimlendirme yönelik ölçme
8) Öğrenciler hakkında eğitim kararları aşağıdakilerden en çok hangisiyle ilişkilidir?
a) Ölçme b) Değerlendirme
c) Sınav d) Ölçüt e) Ölçek


9) Sınıflama gerektiren testlerde, sınıf sayısının ikiden fazla yapılmasının nedeni nedir?
a) Şans başarısını azaltmak
b) Davranış düzeyini arttırmak
c) Madde ifadesine kesinlik vermek
d) Madde yanlışlığını gizlemek
e) Puanlamayı kolaylaştırmak
10) Bir öğrenciye sorulan soruya verdiği cevaba artı puan vermek ne tür bir işlemdir?
a) Ölçme b) Ölçüt c) Yargı
d) Karar e) Değerlendirme
11) Aşağıdakilerden hangisi okullarda ve derslerde kullanılan testlerin amaçları arasında yer almaz.
a) Öğrenme eksikliklerini belirlemek
b) Öğrenmelerin işlenmesini sağlamak
c) Dersin hedef davranışlarının tespitini yapmak.
d) Öğrencilerin süreç sonundaki öğrenme düzeylerini belirlemek.
e) Öğrencilerin ön bilgi ve girişteki düzeylerini yoklamak.
12) “Değerlendirme bir yargılama işlemidir ve iki şeyin karşılaştırmasına dayanır” ifadesi ne demektir?
a) Değerlendirme belli bir özelliğin ya da durumun gözlenip gözlem sonucunun sembollerle ifade edilmesidir.
b) Değerlendirme, ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülen nesneler hakkında bir değer yargısına ulaşmak-tır.
c) Değerlendirme sınavlardan alınan iki puanın karşılaştırılmasıdır.
Yandaki tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerden hangisiyle birlikte verilmiştir?(2001-KMS)

d) Değerlendirme genellikle bir maksat için nesneler hakkında değer yargısı vermek için yapılır.
e) Değerlendirme, derslerden alınan iki noktanın karşılaştırılmasıdır.

13) 30 soruluk bir sınavda en az 15 doğru yapmak gerekir ifadesi aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?
a) Ölçme b) Ölçüt c) Yargı
d) Karar e) Değerlendirme
14) Öğrencinin dersten tekrara kaldığını söylemek aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?
a) Ölçme b) Ölçüt c) Yargı
d) Karar e) Değişken
15) Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirliğinin düşük olmasının en önemli sebebi nedir?
a) Ölçmelerin yetersiz olması
b) Ölçülenlerin düşüncelerini tam yansıtamaması
c) Özeliklerin dolaylı ölçülmesi
d) Ölçme araçlarının tutarsız olması
e) Güvenirlik ve geçerliliğin saptanamaması
16) Aşağıdaki testlerden hangisinin temel amacı, derslerdeki öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunların giderilmesine imkan sağlar?(2001 KMS)
a) Tanıma-yerleştirme testleri
b) Kişilik testleri
c) Zeka testleri
d) İzleme testleri
e) Başarı testleri
17)
I. Bir Özelliği, uygun bir oranla karşılaştırarak sonucun sayı ve sembollerle ifade etmek.
II. Bir gözlem sonucunu uygun bir ölçütle karşılaştırıp, bu sonuca ilişkin bir karar ya da yargıya ulaşmak.
Yandaki tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerden hangisiyle birlikte verilmiştir?(2001-KMS)
I II
a) Değerlendirme Geçerlilik
b) Ölçme Değerlendirme
c) Güvenirlik Ölçme
d) Ölçme Ölçek
e) Değişken Değerlendirme


18) Aşağıdaki durumların hangisinde bir ölçme işlemi anlatılmaktadır? (2001 – KMS)
a) Bir sınavda başarılı sayılabilmek için gerekli olan en küçük puanın belirlenmesi
b) Bir yazılı yoklamadaki cevaplar için puan anahtarının hazırlan-ması
c) Sözlü yoklamada bir öğrencinin verdiği cevapların doğruluk derecesinin bir puanla belirlenmesi
d) Sınıfın bir sınavdaki başarı ortalamasının bulunması
e) Öğrencinin bir dersten başarılı sayılıp sayılmayacağına karar verme
19) Aşağıdaki özelliklerden hangisi dolaylı ölçme ile ölçülür?(2001 – KMS)
a) Boyun uzunluğu
b) Akademik başarı
c) Sahip olunan kitap sayısı
d) Devam ettiği ders sayısı
e) Arkadaş sayısı

20) Birden çok ölçme sonucuna bakılarak yapılacak bir değerlendirme aşağıdakilerden hangisi kararın doğruluğunu arttırıcı arasında yer almaz?
a) Amaca uyun nitelikli bir ölçütten yararlanılması
b) Nitelikli gözlem sonuçlarına daha büyük bir ağırlık verilmesi
c) Ağırlıklandırmada; araçların güvenirliliğinin dikkate alınması
d) Ağırlıklandırmada; araçların güvenirliliğinin dikkate alınmaması
e) Karar vermede kullanılacak ölçütün eldeki ölçme sonuçları cinsinden ifade edilmesi

21- Bir öğretmen aşağıdaki verilen amaç için hangi değerlendirme türlerini yapması gerekir? (2002-KMS)
I. Öğrencilerin birbirlerine göre başarı düzeylerini belirlemeyerek ileri ve geri öğrenciler için ek önlemler alma
II. Ders süresince öğrenmelerin öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunları tamamlayıcı etkinliklerle giderme
III. Dönem sonunda öğrencilerin bu dersten alacakları notu belirlerken sınıf ortalamasını dikkate alma
I. Amaç II. Amaç III. Amaç
a) Bağıl Mutlak Bağıl
b) Mutlak Mutlak Bağıl
c) Bağıl Bağıl Mutlak
d) Mutlak Bağıl Bağıl
e) Mutlak Bağıl Mutlak

22- Aşağıdakilerin hangisi Eğitimde öğrenci başarısını değerlendirme için gereklidir?
a) Zorunlu olduğundan
b) Değerlendirme ölçmeye temel olduğundan
c) Öğrencinin başarısına dayanılarak hakkında çeşitli kararlar verildiğinden
d) Değerlendirme öğrenci başarısını arttırdığından
e) Hepsi
23-Aşağıdakilerden hangisi ölçmenin yapıldığı gruba bağlı değerlendirme için bir ölçüt değildir?

a) Ortalamanın bir standart sapma üzerinde puan alma
b) Ölçülecek olan kapsamın en az % 60 ını bilme
c) Sınıfta ortalama başarı düzeyi gösteren öğrencilerden daha başarılı olma
d) Sınıfta en yüksek başarı gösteren ilk beş öğrencinin arasına girme
e) Sınıftaki öğrencilerin % 50 sinden daha başarılı olma

24-İlköğretim 8. sınıf matematik öğretmeni, öğretim yılının başında öğrencilerin bu derse hazır oluş düzeylerini belirlemek istemektedir.
Öğretmenin bu amaçla hazırlayacağı ölçme aracı, aşağıdakilerden hangisini kapsamalıdır? (2001-KMS)
A) 8. sınıf matematik dersinde gerçekleşecek öğrenmelerin ön koşulları
B) 8. sınıf matematik dersinde öğrenilecek önemli davranışları belirlemek
C) Analiz düzeyinde veya daha yüksek düzeydeki hedeflere ilişkin davranışları
D) Derste, problem çözmeyle öğretilecek davranışları
E) Derste zor olduğu düşünülen davranışları
25- Gözlemin en basit biçimi, nesneleri belli bir yönden benzeyip benzemediği-ne göre ayırma işlemidir. Bu amaçla kullanılacak ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?
a) Sınıflama b) Eşit aralık
c) Açıklama d) Sıralama
e) Oranlı
26- Bireyin mesleklerini, memur, işçi ve serbest meslek olarak ayıran bir araştırmacı ne tür ölçek kullanmaktadır?
a) Sınıflama b) Eşit aralık
c) Oranlı d) Sıralama
e) Betimsel Ölçek
27- Hangi ölçek türündeki verilerin gerçek sıfır değeri vardır?
a) Sınıflama b) Eşit aralık
c) Adlandırma d) Sıralama
e) Oranlı
28- Aşağıda verilen durumların ölçülmesinde, ölçme sonuçlarının ölçek düzeyi hangisinde oranlı ölçektir?
(2002-KMS)
a) Sınıflama genel başarı düzeyleri
b) Anne babanın eğitim düzeyi
c) Okulların üniversiteye geçiş sınavı sonuçlarına göre sıralanmaları
d) Akademik başarı ve okula yönelik tutumları arasındaki ilişki
e) Öğrencilerin boyları
29-Aşağıdakilerden hangisi bir değerlendirme türü değildir?
A) Programın sağlamlığını denemek
B) Öğretim yönteminin etkililiğine bakmak
C) Öğrencinin başarısını izlemek
D) öğrenenlerdeki eksiklikleri
saptamak
E) Ölçme aracının güvenirliğini
30-Öğrencilerin, araştırma, problem çözme,sosyal becerilerini geliştirme son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Öğrencilerin bu becerilerinin geliştirilmeye çalışıldığı derslerde ölçme değerlendirme süreçlerinde yapılması gereken yenilik aşağıdakilerden hangisidir? (2002 KMS)
A. Ölçme-Değerlendirme işlemlerinin bir merkezden yapılması
B. Ölçme-Değerlendirmede standartlaştırılmış testler kullanılması
C. Performansın öğrencilerin katılımıyla değerlendirilmesi
D. Sınıf öğretmenlerinin daha aktif rol alması
E. Program değerlendirme çalışmalarına ağırlık verilmesi

31- ." Öğrenciyi bir ders boyunca yapmış olduğu tüm ürünlerin örnekleri ile ürünlerde ve bireydeki gelişmeleri göz önünde bulundurularak değerlendirme" yaklaşımının en önemli üstünlüğü aşağıdakilerden hangisidir? (KMS 2002)
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-ALIGN: justify">A. Öğrenci başarısının diğer öğrencilerin başarılarıyla ayrıntılı olarak karşılaştırılabilmesi
B. Dersin öğretim programının etkili olup olmadığı hakkında sürece dönük bilgi vermesi
C. Öğrencinin hangi konularda ne kadar ve ne zaman öğrendiğinin, gelişme ve eksikliklerinin belirlenebilmesi
D, Öğrencinin gelişimini etkileyen diğer ders ve konuların bir arada ele alınabilmesi
E. Öğretmenin öğrencilerini çok yönlü tanıması ve yeteneklerini ortaya çıkarması


Cevaplar

medium none; medium none; medium none; medium none; 0cm 3.5pt 0cm 3.5pt; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1 ="MsonormalTable">

0;
3.5pt; 3.5pt; 0cm; WIDTH: 24.55pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: " width=33>
1
3.5pt; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 27pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; transparent: " width=36>
A
3.5pt; #e2e2e2; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 18pt; 0cm; #e2e2e2; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-right-alt: solid text .5pt; transparent: " width=24>

3.5pt; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 27pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; transparent: " width=36>
12
3.5pt; 3.5pt; 0cm; #e2e2e2; WIDTH: 27pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-left-alt: solid text .5pt; transparent: " width=36>
B
1">
3.5pt; #e2e2e2; 3.5pt; 0cm; WIDTH: 24.55pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt; transparent: " width=33>
<SPAN FONT
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 29-03-2009, 15:29   #2
serkancel
Üye
 
serkancel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 37
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
serkancel
Standart



teşekkürler ama cevaplar gözükmüyor
__________________
HAYATT EN BÜYÜK SERVET AKILDIR
serkancel isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
dğerlendirme, test, ÖlÇme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Test 21: Ölçme ve Değerlendirme-2 webmaster Test ve Sorular 1 29-03-2009 15:28
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME webmaster Eğitim Bilimleri 10 21-03-2009 11:21
Ölçme ve Değerlendirme webmaster Sunular ve Slaytlar 6 05-12-2008 15:57
Ölçme ve Değerlendirme webmaster Yeni Müfredat 6 06-09-2008 00:16
Test 19: Ölçme ve Dğerlendirme-1 webmaster Test ve Sorular 0 07-05-2007 17:59

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159