Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Kütüphane > Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi

Beden Eğitimi ve Spor Kütüphanesi Antrenman Bilgisi, Isınma, Beslenme ve Dahası

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 19-04-2017, 17:23   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart Onuncu kalkınma planı 2014-2018

Reklam Alanı
ONUNCU KALKINMA PLANI 2014-2018 SPOR ÖZEL İHTİSAS KOMİSYONU RAPORU


2.8. Elit Sporcu Seçimi ve Eğitimi
Sportif yeteneklerin belirlenmesi projeleri, uluslararası platformda, 1950’li yıllarda
başlamıştır. Ancak, ülkemizde spordaki bireysel ve rastlantısal bazı başarıların arkasına saklanarak bu gerçek, yıllarca göz ardı edilmiş ve unutulmuştur. Oysa günümüzde tüm spor otoriteleri ortak görüş olarak çocukların mümkün olan en küçük yaşlarda spora başlaması konusunda birleşmektedirler.
Spora başlama yaşının oldukça küçülmesi ve branşlaşmanın daha erken yaşlara inmiş olması yetenek seçimi ve yetenekli sporcularla çalışmanın ne derece önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sportif alanda dünya çapında başarılara imza atmamızı sağlayacak ön koşul olan yetenek düzeyi yüksek insanların seçilmesi fikri önem kazanmaktadır.
Sportif yetenek olarak kalıtımsal ya da sonradan kazanılmış davranış koşulları nedeniyle sporsal verimler için özel ve üst düzeyde yatkınlığa sahip olduğu düşünülen bireyler anlaşılmaktadır. Yetenek arama kavramı genel bir temel eğitime ya da çocuk ve gençlik antrenmanına başlamaya hazır olan yeterince fazla sayıda çocuk ya da gencin bulunması amacıyla yürütülen bütün önlemleri tanımlamaktadır. Yetenek seçme kavramı ise yüksek verim sporuna yönelik bir antrenmanın bir sonraki daha yüksek aşamasına geçmeleri ya da sürdürülmeleri uygun görülenlerin bulunmasına yardımcı olan bütün önlemleri betimlemektedir.
Yetenek seçimi konusunda ülkemizde iki önemli proje gerçekleştirilmiştir. Bunlardan ilki Türk Spor Vakfı tarafından “Sportif Yetenek Araştırma Metodu (Türkiye Uygulaması)” adı altında 1970’li yılların sonunda başlatılmış ve bu araştırma iki aşamalı olarak ele alınmıştır. Birinci aşamada 1979 yılında Akdeniz oyunlarına seçilen sporcuların antropometrik özelliklerinden yola çıkılarak somatotip belirlemesi ve kuvvet, sürat, dayanıklılık testleri uygulanmış ve ulusal takımların profilleri belirlenmiştir. İkinci aşamada ise Genelkurmayla iş birliği yapılarak ülkemizin çeşitli yörelerinde yaşları 18 ile 20 arasında değişen yaklaşık 20.000 genç üzerinde fiziksel yapı ile doğal fiziksel yetenekler arasındaki ilişkiler belirlenerek gençlerimiz ve bu gençlerin doğum yeri olan iller üzerine yorumlar yapılmıştır.
İkinci proje ise SGM’nin ve üniversiteler ile başlattığı “Türk Sporunu Yeniden Yapılandırma”projesi olup, istenilen amaca tam olarak hitap etmediği için yarıda kalmıştır. Aynı amaç doğrultusunda SGM’nin, Marmara Üniversitesi BESYO ile işbirliği yaparak 2005 yılında başlattığı “Olimpiyatlar İçin Sporda Yetenek Seçimi ve Spora Yönlendirme” projesi, ilgili kurumların yürütücü olmaktan çıkıp koordinatörlük görevini üstlenmeleri ve seçme işini illerde beden eğitimi öğretmenlerine bırakmaları sonucu amacına ulaşmamıştır. Bunlara benzer birçok proje, değişik kurumlarca geliştirilmesine rağmen, çeşitli nedenlerle istenilen sonuçlara ulaşılamamıştır.
Başarılı sporcuların tespit edilmesi kadar onlara uygun spor eğitiminin verilmesi de önem taşımaktadır. Bu amaçla Türkiye’de 1986 yılında ilk Sporcu Eğitimi Merkezi (SEM) kurulmuştur. Bu merkezler, yetenek seçiminin tüm aşamalarını kapsayan, devlet destekli ilk ve tek yetenek seçimi ve eğitimi programını uygulamışlardır. Ancak, sporcu seçim kriterleri, fiziki şartların uygunluğu, spor tesislerinin etkinliği, antrenör eğitim kalitesi gibi sorunlar yüzünden, bu merkezlerde istenilen seviyede elit sporcu yetiştirilememiştir.
2012 sonu itibarıyla, yedi spor branşında (atletizm, boks, cimnastik, judo, güreş, halter, kayak) yurt çapında 32 ilde, 35 SEM ile 1.200’ün üzerinde öğrenci-sporcuya hizmet verilmektedir.





http://www.cka.org.tr/dosyalar/Ozel%...ı/Spor_öik.pdf[/COLOR]
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.

Konu binali tarafından (19-04-2017 Saat 17:34 ) değiştirilmiştir.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
kalkınma, onuncu, planı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
2014-2015 Voleybol Egzersiz Planı / 3+3 - Murat webkerem Beden Eğitimi Ders Dışı Egzersiz Planları 1 15-10-2014 01:09
2014-2015 Toplum Hizmeti Planı webkerem Spor Kulübü 0 01-09-2014 15:56
2013-2014 Voleybol Egzersiz Planı 2+2+2 southernpartisan Beden Eğitimi Ders Dışı Egzersiz Planları 0 12-11-2013 22:56
2013-2014 futsal egzersiz planı selnur53 Beden Eğitimi Ders Dışı Egzersiz Planları 4 18-09-2013 23:34
İspanya 2018'i istiyor hat64 Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 0 18-07-2008 16:36

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159