Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Beden Eğitimi > Yeni Müfredat

Yeni Müfredat Beden Eğitimi Dersi Müfredat Tanıtımı

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Arama Stil
Alt 03-01-2008, 20:32   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.799
Teşekkürleriniz: 0
138 Mesajına 242 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
Beden Eğitimi Dersi 1-8. Sınıflar Öğretim Programı Geliştirme Komisyonu Adına Cenk TEMEL Hocamızla röportaj = o ns = />

Süre : 40 Dk
Tarih : 03/01/2008
Röportajı yapan : Kerem BALYEMEZ (Site Editörü)

Soru: 6-7-8 Sınıf beden Dersi 2 Saat olacak mı?

Cevap: İlköğretim okullarında derslerin haftalık kaç saat okutulacağı Talim ve Terbiye Kurulu Kararlarınca belirlenmektedir. Beden eğitimi dersinin 6- 7- 8. sınıflarda haftalık en az 2 ders saati olarak okutulması Komisyonumuzun en önemli konularından birini oluşturmaktadır. Bu konu hakkında Komisyonumuzun girişimleri bulunmaktadır. Umarız en kısa zamanda gerçekleşir ve beden eğitimi dersleri 6- 7- 8. sınıflarda en az 2 ders saati olarak okutulur.

Soru: e-okul Uygulamaları

Cevap: E-okul uygulamasının nasıl yapılacağı http://iogm.meb.gov.tr adresinde yayınlanan 06/12/2007 tarih ve 10679 sayılı yazı ile açıklanmaktadır.



Soru: ben sorumu sorduğumda cenk bey beni muhakkak hatırlayacaktır..bu kadar kağıt kullanmadan daha pratik yollarla değerlendirme neden yapılmıyor..her branş için tek tek değil,bütün branşların tek bir formda buluştuğu bir değerlendirme çizelgesi yapılmalı..ölçme değerlendirme adil olmalı deniyorsa eğer ben hiçbir öğretmenimin adaletsiz not verdiğini inanmıyorum.bu güne kadar bu böyle idi.öğrenci itiraz eder ise doğru ve yanlış izah edilirdi.yani öğretmenin sözü doğruluk ve tarafsızlıktı.öğrenci bilirdi ki öğretmen hak yemez.ama şimdi ne var??değerlendirmede öğretmen bu formları doldurmazsa adaletsiz not verebilir!!bu çok önemli bir konu değil mi??lütfen şunu sorun,bu kadar kağıdı harcarken(ki bu formları doldurmaktan öğretmenliğimizi unuttuk..)çok düşündüğümüz bu çocukların geleceğini, doğanın bir zinciri olan ormanın yok olmasına nasıl büyük bir katkı yaparak nelere yol açtığımızıgörebiliyorlar mı???şunu sorun..siz hiç hayatınızda ağaç diktiniz mi??? bizleri bu formlar içinde bırakarak nasıl öğretmenlikten,üretkenlikten,insanlıktan uzaklaştırıyorlar acaba farkındalar mı??çok harika bir müfredat çıktı,bu harika,haydi hep beraber buna inanalım!!!ben öyle görmüyorum..çocukların sporla alakası kalmadı..bol bol oyun..lütfen bunları bir sorun..

Cevap: Beden eğitimi dersinde ölçme- değerlendirme ve öğrenci başarısının belirlenmesinin nasıl yapılacağı Talim ve Terbiye Kurulunun 06-12-2007/10673 Sayılı Mütalaa yazısında belirtilmiştir. Bilindiği gibi ölçme ve değerlendirme konusunda son yıllarda farklı ve yeni bir anlayış meydana gelmiştir. Buna göre öğrencilerin sadece sınavlardan (uygulama veya yazılı) aldıkları notlar ile değil bir öğretim süreci boyunca sergilemiş oldukları performansları göz önüne alınarak değerlendirmesi ön plana çıkmıştır. Sürecin değerlendirilmesinde beden eğitimi derslerinde daha önceki yıllarda kullanılmış olan ama tanımlanması yapılmamış ders ve etkinliklere katılım bir değerlendirme ölçüt olmuştur. Bunun yanında performans görevi ve varsa projeler ile sürecin değerlendirilmesi hedeflenmektedir.
Öğretmenlerimizin eğitim – öğretim sürecinde öğrencinin performansını belirlerken hangi araç/araçlardan yararlanacakları öğretim programında belirtilmiştir. Ancak burada belirtilen araç/araçların her derste ve her öğrenci için ayrı ayrı kullanılması mecburi değildir. Burada ki amaç öğrencinin performansını bir veriye çevirmektir. Öğretmenin gözlemi ve öğrencinin performansının verilere çevrilmesi hem öğretmene hem öğrenciye hem de veliye sonuçların hangi amaçla kullanılabileceğine dair bir veri sağlar.
Elbette ölçme ve değerlendirme araç/araçlarının amaçlara hizmet etmeyen ve sadece kâğıt israfını sağlayan çalışmalar yerine; değerlendirmenin sağlıklı yapılmasını sağlayacak verilerin elde edilmesi, öğrencilerin adalet duygusunu geliştirmesi ve öğretmenin değerlendirme ölçütleri üzerinden konumunu güçlendirecek tarzda oluşturulması önemlidir.

Soru: Beden eğitimi öğretim programının vizyonunda, '' NASPE'' ( Kuzey Amerika Spor ve Beden Eğitimi Birliği) den yararlanılarak belirlenmiştir diye yazıyor. Ben de bu hiç ısınılmayan programın nereden getirildiğini soruyorum. Biz , Kuzey Amerika'nın beden eğitimi programınımı kullanıyoruz?

Beden eğitimi öğretim programının hazırlanmasında yararlanılan kaynakların neler olduğu öğretim programının 47 ve 48. sayfalarındaki kaynakça’da belirtilmiştir. Öğretim programının hazırlanmasında yararlanılan kaynakların yanında komisyonumuza danışmanlık yapan çok değerli akademisyenlerimizin katkıları ayrıca malumunuzdur. Öğretim programının yurtdışından bir ülkenin programının çevrilmesi ile oluşturulduğu yönünde bir bilgi tamamen yanlıştır. Ancak öğretim programları bir alanın geleceğini şekillendirecek çok önemli araçlar olduğundan hem bilimsel ilkelerden hem de dünya örneklerinden yararlanmak komisyonumuzun görevleri arasındadır. Bunun yanında; ülkemiz eğitim alanında kendi deneyimleri bulunan çok köklü bir ülkedir. Komisyonumuz önceki yıllarda hazırlanmış öğretim programları ve beden eğitimi ders uygulamaları hakkında elbette ki araştırmalar yapmıştır. Öğretim programları için MEB Yayımlar Dairesi Arşiv Kütüphanesi, beden eğitimi ders uygulamaları için de MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün Fotoğraf Arşivi ve Milli Kütüphane kaynakları taranmıştır. Elde edilen dokümanlar Komisyonumuzun katıldığı Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Kongresi, Bursa ilinde düzenlenen tanıtım semineri ve Özel Bilfen okullarında düzenlenen seminer ve çalıştay da ilgililere sunulmuştur.

Soru: yıllık planlarda etkinlikler belirtilecek mi? Var olan kimi planda var, kiminde yok!

Cevap: Yıllık plan ve yıllık planın nasıl hazırlanması gerektiğine dair sıkıntının ana kaynağı beden eğitimi dersinin diğer derslerden farklı olmasıdır. Bu farklardan ikisi şöyledir:

a) Dersimiz; öğrenci ders kitabı, buna ek olarak kullanılan öğrenci çalışma kitabı ve bu kitapların nasıl kullanılması gerektiğini açıklayan öğretmen kitabı üçlüsünün bulunmadığı bir derstir.
b) Beden eğitimi ders uygulamaları okul imkânları, hava ve iklim koşulları vb. birçok önemli farklılıkların okuldan okula farklılık gösterdiği gerçekliği ile hareket etmek durumundadır.

Bu iki önemli noktadan hareketle; hazırlanmakta olan Öğretmen Kitabının hafta hafta öğretmenlerin yapacağı etkinlikleri kurgulaması imkânsızdır . Bu nedenle hazırlanan etkinlik örnekleri, beden eğitimi derslerinde daha önce kullanılmamış ya da fazla değerlendirilmemiş farklı etkinlik örnekleri ile öğretim yöntem ve tekniklerini içerecek şekilde hazırlanmaktadır. Burada amaç öğretmen arkadaşlarımızın güçlü oldukları alan üzerinden konuyu değerlendirmek yerine, yeni ve farklı bir bakış açısı kazandırarak öğretmen yeterliliklerini geliştirmek ve güçlendirmektir. Hazırlanmakta olan kitap elinize ulaştığında bu bakış açısı ile değerlendirilmelidir.

Yıllık plan ise yine a ve b maddelerindeki sebeplerden dolayı okulun öğretmeni tarafından bizzat hazırlanmalıdır. Yıllık planın nasıl hazırlanması gerektiği İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, http://ttkb.meb.gov.tr/, http://iogm.meb.gov.tr/ İnternet adresleri, Tebliğler dergisi ve diğer resmi belgelerde açıklanmaktadır.

Yıllık planlarda etkinliklerin bulunması veya bulunmaması konusunda Komisyonumuzun görüşü, etkinliklerin yıllık planda değil yıllık plana uygun olarak hazırlanacak günlük planlarda bulunmasının daha gerçekçi olacağı yönündedir. Çünkü etkinlik farklı kurgulamaları içerebilen esnek ve aktif bir konudur. Yıllık plan ise öğretim programının kazanımlarının ne zaman, nasıl, hangi malzemelerle, hangi ölçme-değerlendirme araçları ile uygulanacağını, ek olarak ta diğer önemli konuları içeren ve bunları ay, hafta ve ders saatleri ile belirten bir çizelgedir. Yıllık planın ders saatlerinde nasıl işleneceği ise günlük planlar aracılığı ile yapılmalıdır. Günlük plan farklı etkinliklerin kurgulanması ve kazanım ifadelerinin gerçekleşmesi amacıyla kullanılması gereken araçlardır. Günlük plan etkinliğin kurgulanmasını, bilginin saklanmasını, öğretmenin dersine hazırlıklı gelmesini vb. konuları düzenlemek amacıyla kullanılması uygun olan araçlardır.

Buradan hareketle; öğretim programının kazanımları değiştirilemez ve programın bütününü oluşturur. Etkinlikler ise bu kazanımlara öğrencilerin nasıl ulaştırılacağının araçlarıdır. Etkinlikler kazanım ifadelerinin önüne geçmemelidir. Okullarımızın şartlarına göre farklı etkinlikler kurgulanabilir ama farklı kazanım ifadeleri kullanılamaz.

Soru: Yıllık planlarda değerlendirmeleri belirtmeli miyiz?
Cevap: Yıllık planda değerlendirmenin ne zaman ve hangi araçlarla gerçekleştirileceği belirtilmelidir.

Soru: Sınıf defterine ne yazacağız?

Cevap: Sınıf defterlerine kazanım ifadeleri yazılmalıdır. Bu konu ile ilgili yönergede kazanım ifadeleri ya da etkinlikleri yazılması gerekmektedir diye bir hüküm var. Beden eğitimi dersini diğer derslerden ayıran farklardan biride burada kendisini göstermektedir. Diğer derslerde ders kitabı ve bu ders kitabında hafta hafta etkinliklerin nasıl işleneceğini açıklayan öğretmen kitabı bulunmaktadır. Bu kitaplara ek olarak ta öğrenci çalışma kitabı mevcuttur. Ancak bu üçlü kitap sisteminin dersimizde bulunmamasından dolayı, standart ve her okulda aynı haftada uygulanacak etkinlikler mevcut değildir. Bizim dersimizde etkinlikler okuldan okula farklılık gösterebilir. Bu nedenle öğretim programının özünü oluşturan kazanım ifadelerinin değiştirilmeden ders defterine yazılması gerekmektedir.

Soru: 4ve 5. sınıflarda seçili branş yok. Nasıl değerlendirme yapacağız?

Cevap: Öğretim programının içeriği öğretmen arkadaşlarımızca dikkatle okunmalı ve değerlendirilmelidir. 4-5. sınıflarda alt öğrenme alanının başlığını Özelleşmiş Hareket Bilgi ve Becerileri başlığındadır. Özelleşmiş hareketlerin nelerden oluştuğu öğretim programının 23. sayfasındaki çizelge ile açıklanmıştır. Burada spor branşlarına hazırlayıcı ve spor branşının/branşlarının ihtiyaç duyduğu temel beceriler spor dalına özgü formda özelleştirilerek verilmesi gerekmektedir. Spor branşlarının tüm kuralları ile verilmesi 6-8. sınıflarda olmalıdır.

Soru: kazanımlar yeterince açık değil. Açıklanma yoluna gidilebilirmi?

Cevap: Kazanım ifadelerinin hazırlanmasında aşamalı sınıflama ilkesi kullanılmıştır. Kazanım ifadeleri bilişsel, duyuşsal (psiko-motor) ve duygusal (duyuşsal) öğrenme alanlarını kapsamaktadır. Kazanımlar 1. sınıftan 8. sınıfa kadar binişiktir ve sarmallık ilkesi ile hazırlanmıştır. Öğretmen arkadaşlarımız kazanım ifadelerini 1. sınıftan 8. sınıfa kadar ard arda değerlendirmeleri ve özellikle kazanımların fiilerine dikkat ederek okumaları gerekmektedir.

Örn: Devinişsel alan için:

7. sınıf
A.1.1. Seçili spor dalına özgü hareketleri artan bir doğrulukla sergiler.
8. sınıf
A.1.1. Seçili spor dalına özgü hareketleri geliştirir.

Bilişsel alan için:

5. sınıf
B.1.3. Düzenli fiziksel etkinlikte bulunmanın sağlıklı yaşam üzerindeki etkilerinin farkına varır.
6. sınıf
B.1.2. Düzenli fiziksel etkinlikte bulunmanın sağlıklı yaşam üzerindeki etkilerinin önemini kavrar .

Duyuşsal alan için:

4. sınıf
A.1.21. Bireysel farklılıkları olanlarla fiziksel etkinlik yapmaya istekli olur.

5. sınıf
A.1.20. Bireysel farklılıkları olanlarla fiziksel etkinlik yapmaya gönüllü olur.

6. sınıf
A.1.23. Bireysel farklılıkları olanlarla fiziksel etkinlik yapmaya değer verir.

Soru: Eski program çok mu kötüydü de yeni bir programa ihtiyaç duyuldu????

Cevap: Bir önceki öğretim programının iyi ya da kötü olarak değerlendirilmesi söz konusu değildir. Önceki öğretim programlarını hazırlayan çok değerli büyüklerimizi minnetle anıyoruz. Önceki öğretim programı 04.12.1987 yılında 232 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararınca uygulanmaya başlanmıştı. Önceki program 20 yıllık bir uygulamanın ardından değiştirilmiştir. 20 yıl bir öğretim programının hiçbir düzeltmeye uğramadan uygulanması için çok uzun bir süredir. Öğretim programlarının değiştirilmesini gerekli kılan birçok sebep vardır. Bu sebeplerden birkaç tanesi şöyle tanımlanabilir:

Ø Beden eğitimi alanında dünyadaki değişimler,
Ø Beden eğitimi ders uygulamalarındaki verim sorunu,
Ø Eğitim bilimlerinde öğretme/öğrenme anlayışında gelişmeler,
Ø Bilimsel ve teknolojik gelişmeler,
Ø Eğitimde kaliteyi ve eşitliği artırma ihtiyacı,
Ø Bireysel ve ulusal değerlerin küresel değerler içinde geliştirilmesi ihtiyacı,
Ø Sekiz yıllık temel eğitim için program bütünlüğünün sağlanması ihtiyacı,
Ø Katı davranışçı programdan bilişsel ve yapılandırıcı bir yaklaşıma geçilmesi.

Beden eğitimi öğretim programları yenilenen ilköğretim programlarından biridir. Öğretim programının yenilenmesi sadece beden eğitimi dersi öğretim programı ile sınırlı değildir. Konunun bu yönü ile de değerlendirilmesi gerekmektedir.

Soru: Beden Eğitimi derslerinin temel taşı olan düzen alıştırmaları neden yeni programda yok?

Cevap: Düzenin olmadığı bir ders ortamında dersin sağlıklı ve istenen şekilde gerçekleşmesi söz konusu değildir. Düzen alıştırmaları öğrencilerin takım halinde hareket etmesi, işbirliği vb. becerileri kazanmaları için kullanılan araçlardır. Düzen alıştırmaları araç - amaç ilkesi ile değerlendirilmelidir. Amacımız öğrencilerimize kazandırmayı hedeflediğimiz kazanımlar olmalıdır. Kazanımlara götürecek araçların neler olduğu öğretmenlerimizin öğretmenlik nitelikleri ile farklılık gösterebilir. Öğretmenlerimiz eğer düzen alıştırmaları ile kazanımların gerçekleştirildiğini düşünüyorlarsa öğretim programı buna uygundur bu aracı kullanabilirler. Ancak farklı araçları ve uygulamaları kullanarak kazanımların gerçekleştiğini düşünüyorlarsa düzen alıştırmalarını kullanmayabilirler.

Soru: Bu kadar kağıt israfına yazık günah değil mi???

Cevap: Kağıt israfına elbette bizlerde karşıyız. Her etkinliğin ardından öğrenciler kullanacakları ölçme değerlendirme araçlarının kullanılmasına gerek yok. Dikkat edilmesi gereken nokta araçların etkililiği ve verimliliğidir. Etkili ve verimli bir şekilde kullanıyorsa israf değildir.


Soru: Bu programla istenilen amaca ulaşılabilir miya da ulaşıldı mı???

Cevap: Öğretim programlarının amacına ulaşması uzun bir süreci kapsamaktadır. Öğretim programının vizyonunun gerçekleşmesi ise sadece öğretim programı ile değil alanda emek veren çok değerli öğretmen arkadaşlarımızın ve akademisyenlerimizin çabaları ile gerçekleşecektir. Ancak şunu çok içtenlikle belirtmek isterim; öğretim programının hazırlanmasında yoğun bilgi, emek ve çaba harcanmıştır. Tüm eleştiriler içtenlikle ve dikkatle değerlendirilmiş; ülkemiz ve çocuklarımız (öğrencilerimiz) için en doğrusu yapılmaya çalışılmıştır. Öğretim programının alanda karşılaştığı problemleri belirlemek için İlköğretim Genel Müdürlüğü gözetiminde, Tübitak destekli ve başkanlığını Prof. Dr. Gıyasettin DEMİRHAN hocamızın yapacağı geniş katılımlı bir araştırma yapılacaktır. Araştırma sonuçları öğretim programının geliştirilmesinde kullanılacaktır.




Soru: 4-5 sınıflarda beden eğitimi dersinde sürekli oyun mu oynatacağız.

Cevap: Özellikle oyun kavramının çok iyi anlaşılması gerekmektedir. Beden eğitimi dersinde çok farklı öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Oyun etkinliğin bir parçası olarak değerlendirilmelidir. Serbest oyun asla amaç değildir. Etkinliğin içinde farklı öğretim yöntem ve tekniğinin kullanılmasında oyun ve oyunlar amaç değil bir araçtır. Hangi oyunun neden seçildiği net olarak değerlendirilmelidir. Oyun ile hedeflenen kazanım nedir? Neden “a” oyunu yerine “b” oyunu seçildi? Vb. Oyun aşağıdaki tabloda görüleceği gibi özelleşmiş hareketlerin bir alt başlığıdır. 4-5. sınıfların bütünü oyun değildir.

4-5. sınıflarda özelleşmiş hareket bilgi ve becerileri başlığına ait çizelge şu şekildedir:

medium none; medium none; medium none; medium none; mso-border-alt: solid text .5pt; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1 ="MsonormalTable">

0;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: " width=171>
Özelleşmiş Hareket Bilgi ve Becerileri

5.4pt; 5.4pt; 0cm; #f4f8fc; WIDTH: 336.2pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=448>

Basamaklar
1">
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
1. Vücut Yönetimi *
Çeşitli durum ve hallerde vücudun kontrolü için gereklidir. Çabukluk, koordinasyon, denge ve esnekliğin bütünleşmesini gerektirir.

5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; #f4f8fc; WIDTH: 336.2pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Geri dönme etkinlikleri
2. Araç-gereçlerin güvenli kullanımı
3. Cimnastik denge aletinde etkinlikler
4. Çeşitli yükseklikteki nesnelerin üzerinden atlama hareketleri
5. Merdiven etkinlikleri
6. Cimnastik barındaki etkinlikler
7. Bireysel minderdeki hareketler (her öğrencinin ayrı ayrı minder, küçük halı, hasır vb. üzerinde yaptığı hareketler)
8. Lastik ip kullanılarak yapılan etkinlikler
9. Tekerlekli paten vb. araçlarla yapılan hareketler
2">
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
2. Ritmik Hareketler
Halk oyunları ve dansların temelini teşkil ederler.
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; #f4f8fc; WIDTH: 336.2pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Temel ritimler
2. Yaratıcı ritimler
3. Halk oyunları/ halk dansları
4. Halk oyunlarında ilerleme
5. Salon danslarına giriş
HEIGHT: 141.4pt; mso-yfti-irow: 3">
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; HEIGHT: 141.4pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
3. Cimnastik
Cimnastik’teki temel becerilerin geliştirilmesi ana amaçtır. Bu yolla esneklik, çabukluk, denge, kuvvet ve vücut kontrolü artırılır. Yuvarlanma, denge becerileri, el ve el-baş dengeleri ve düşüş becerileri gibi özelleşmiş devinişsel beceriler bu etkinlikler yoluyla öğrenilir.
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; #f4f8fc; WIDTH: 336.2pt; 0cm; HEIGHT: 141.4pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Temel cimnastik duruşları: çömelik duruş, düz bank, düz cephe, engel oturuşu, yan cephe, ters cephe, ritmik duruş, öne hamle duruşu, yana hamle duruşu, kartal duruşu, planör, dizüstü planör, mum duruşu, çakı, yarım çakı, ters bank, uzun oturuş, açık bacak oturuş, uçak duruşu vb.
2. Serbest cimnastik
§ Yuvarlanmalar: öne düz yuvarlanma, öne adımlı yuvarlanma, öne açık bacak yuvarlanma, geri düz yuvarlanma, geri adımlı yuvarlanma, geri açık bacak yuvarlanma vb.
§ Dengeler: el dengesi, el-baş dengesi, el-baş dengesi açık bacak, çember vb.
§ Yaylanmalar: baş yaylanması vb.
4">
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
4. Bireysel ve Eşli Mücadeleler
İşbirliği içinde davranmayı amaçlar. Bireysel mücadele becerileri öğrencilere kendi kuvvetini, çabukluğunu ve dengesini sınama fırsatı verir. Grup mücadele becerileri ise işbirliği, yarışma ve sportmenlik gibi sosyal becerilerin öğretilmesinde öğrenciye fırsatlar verir.
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; #f4f8fc; WIDTH: 336.2pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>


1. Nesne kullanarak, taşıyarak yapılan grup yarışları
· Çizgide yapılan grup yarışları
· Geri dönen topla yapılan takım yarışları (çeşitli şekillerde topun aktarılarak oynandığı oyunlar)
· Dairesel şekillerde topu aktarma yarışları
· Karışık yarışlar

2. Bireysel mücadele etkinlikleri

HEIGHT: 3.5pt; mso-yfti-irow: 5;
5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; HEIGHT: 3.5pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
5. Oyun
Sosyal becerileri geliştirmek için uygun etkinliklerdir.

5.4pt; #f4f8fc; 5.4pt; 0cm; #f4f8fc; WIDTH: 336.2pt; 0cm; HEIGHT: 3.5pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Oyunları değerlendirme
2. Oyunları değiştirme
3. İşbirliği ve dayanışma
4. Güvenlik
5. Oyunların seçimi
<P MARG
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 03-01-2008, 20:39   #2
enjoyment333
Moderator
 
enjoyment333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Bulunduğu yer: OSMANİYE
Mesajlar: 2.034
Teşekkürleriniz: 13
32 Mesajına 54 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
enjoyment333 is an unknown quantity at this point
Standart

tşkler
__________________
GÜL SUNAN BİR ELDE DAİMA BİR MİKTAR GÜL KOKUSU KALIR...
enjoyment333 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-01-2008, 23:01   #3
hat64
Çalışkan Üye
 
hat64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
11 Mesajına 17 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 20
hat64 is on a distinguished road
Standart



Sayın Kerem Hocam, öncelikle gerçekleştirmiş olduğunuz böylesi değerli aydınlatıcı röportajınız için size, kendim ve tüm site ziyaretçileri adına teşekkür ederim.
Sorulan tüm soruları da içtenlikle ve bilimsel bir şekilde yanıtlayan değerli eğitimcimiz CenkTEMEL Hocamıza da sonsuz teşekkürlerimiiletirim.

__________________
\'\'ONE WORLD ONE DREAM\'\'





hat64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-01-2008, 00:26   #4
Ahmet Köseoğlu
Moderator
 
Ahmet Köseoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 1.242
Teşekkürleriniz: 0
8 Mesajına 9 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
Ahmet Köseoğlu is an unknown quantity at this point
Standart

Çok sağolun Kerem hocam,
__________________
Birlikten KUVVET doğar...
Ahmet Köseoğlu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-01-2008, 12:05   #5
winner84
Girişken Üye
 
winner84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Kırklareli
Mesajlar: 257
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
winner84
Standart

çok teşekkürler...
winner84 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-01-2008, 23:22   #6
manage
Yeni Üye
 
manage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 5
Teşekkürleriniz: 2
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
manage
Standart

Hocam gerçekten güzel bir röpartaj olmuş. Ancak yeni sistemin uygulanabilirliği hakkında bir söylem yok. Aynı zamanda kazanımlardan söz ediliyor ancak bu kazanımların ne kadarını deftere yazıcaz. Heralde bunları zaman göstericek. TEŞEKKÜRLER !!!!!!!!!!!!!



manage isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-01-2008, 00:10   #7
alpagon
Girişken Üye
 
alpagon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Burdur
Mesajlar: 186
Teşekkürleriniz: 8
4 Mesajına 7 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
alpagon
Standart

Bu kadar güzel ve ayrıntılı bir röportaj için teşekkürler hocam.
alpagon isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-01-2008, 00:53   #8
derbey79
Yeni Üye
 
derbey79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ara 2007
Bulunduğu yer: Ağrı
Mesajlar: 6
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
derbey79
Standart

çok teşekürler güzel bir röpotaj olmuş ama bir saatlik ders saatinde bu anlatılanların hangibirini yapacağız.keşke bunuda sorsaydınız.beden eğitimini 10 saat sanıyorlar galiba.
derbey79 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-01-2008, 16:35   #9
BESYO600
Yeni Üye
 
BESYO600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Kas 2007
Bulunduğu yer: Sivas
Mesajlar: 11
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
BESYO600
Standart

teşekkürler güzel röportaj olmuş.
BESYO600 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-01-2008, 21:02   #10
bolen
Yeni Üye
 
bolen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Mesajlar: 3
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
bolen
Standart

Röportaj için teşekkürler ama Cenk bey biraz kaçak güreşmiş gibime geldi dediklerinin uygulama aşamasını es geçmiş.
bolen isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
cenk, hakkında, ile, müfredat, röportaj, temel, yeni


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Lise Müfredat Programı 9-12. Sınıflar (Yeni) webkerem Yeni Müfredat 1 25-04-2012 19:55
orta öğretim beden eğitimi yeni müfredat ile eski müfredat m.taşpınar Yeni Müfredat 0 24-06-2010 16:34
yeni müfredat için çalışma yaprakları erdicanım Beden Eğitimi Günlük Planları 19 17-10-2008 08:54
Sene Sonu Seminer Çalışması Yeni Müfredat Programı webmaster Yeni Müfredat 0 01-07-2007 23:10

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122