05-04-2007, 12:09 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
1. Bireysel Ayrılıklara (Farklılıklara) verilen Önemin Artması: Bireyler arasındaki özelliklerin dağılımında görülen farklılıkların toplumsal ve ekonomik bakımdan giderek belirginleşmesi eğilim alanında bir farklılıkların dikkate alınmasını zorunlu kılmıştır. Özellikle psikolojik açıdan bireyler arasındaki farklılıkların eğitim programlarında ön plana çıkarılmasındaki kaçınılmaz zorunluluk klasik eğitim programlarının değiştirilmesine yol açmıştır. Bu eğitim programları bireylerin kişilik, ilgi ve yetenekleri bakımından aralarında olan farklılıktan ortaya çıkararak geliştirilmesine yönelik olarak düzenlenmeye başlamıştır. Bu aşamada ise eğitimde rehberlik-ihtiyacı kaçınılmaz bir hale gelmiştir. 2. Karmaşıklaşan Toplum Yapısı: Hızlı toplumsal değişmeler ve gelişmeler sonucunda toplumların yapısı karmaşık bir hal almıştır. Bu karmaşık toplum yapısı bireyleri kendi yaşamları konusunda önemli kararları alma durumuyla yüz yüze getirmiştir. Bu karar verme sürecinde birey içsel potansiyelini harekete geçirebilmek için bir dış desteğe ihtiyaç duyabilmektedir. Bu ihtiyacı da Rehberlik hizmetleri karşılamaktadır. Demokratik topluma bireylere kendi yaşamlarıyla ilgili seçimler yapabilme olanağı getirmiştir. Bireyler bu seçim yapma sürecinde de yine kendi yaşamlarıyla ilgili kararlar olabilme sürecinde olduğu gibi, iç potansiyellerini harekele geçirmelerinde yardıma gereksinim duyabilmektedir. Bu seçim sürecinin başarılı olabilmesinde Rehberlik hizmetleri kaçınılmaz olmuştur. 3. Özgürlükçü ve Modern Eğitim Sistemlerinin Gelişmesi: Okul, öğretmen, eğitim ve müfredat programlarının tek düzelik ten ve tek tip insan yetiştirme özelliğinden uzaklaşarak bireyi merkeze koyan onun ilgi yetenek ve kişilik özelliklerini dikkate alan bir özelliğe bürünmesi rehberlik ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu özelliklere sahip eğilim programları ve okullar artık bireyi sadece öğrenen pozisyonunda değil, Duyusal ve Psikolojik yönleri de olan bir varlık pozisyonunda görmeye başlamışlardır. Öğrenciye karşı bakış açısı değişen eğitim kurumlarının Rehberlik hizmetlerine duydukları ihtiyaç kaçınılmaz olmuştur. 4. İs Yaşamında Mesleklerin Çeşitlenmesi: Hızlı Toplumsa, Teknolojik ve ekonomik gelişmeler. Toplumdaki meslek sayısının artması ve bu mesleklerin gerektirdiği özelliklerin uzmanlaşma derecesine varması sonucunu ortaya çili karmıştır. Uzmanlık isteyen mesleklerin çoğalması bireylerin sağlıklı bir mesleki eğitimden geçmelerin gerekli kılmaktadır. Bu mesleklerin gerektirdiği özelliklere sahip bireylerin seçilmesi yetiştirilmesi (eğitim) ve uygun bir işe yerleştirilmesi süreçlerinde rehberlik hizmetlerine duyulan ihtiyaç artmıştır. Mesleki alanda yapılan rehberlik hizmetleri bir ülkenin insan gücü potansiyelinin en verimli şekilde değerlendirilmesi bakımından oldukça önemli bir role sahiptir. insan gücü planlamasına duyulan ihtiyacın artman rehberliğine duyulan ihtiyacı da beraberinde getirmiştir. 5 .İnsana verilen Değerin Artması: Düşünce sistemlerinde köklü değişmelerin meydana gelmesi insana bakış açısını olumlu yönde etkilemiştir. Gelişmiş toplumlarda insana verilen değer artmış ve insan yaşamının her atanında var olan problemlerin ortadan kaldırılması yönündeki çalışmalara hız verilmiştir, insanın fiziksel ve psikolojik sağlığına verilen değer artmıştır. Okullarda başarısızlık nedeniyle eğitim öğretimden düşen (eleman) öğrencilerin dikkate alınmasının gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu alanda psikoloji biliminin verilerinden yararlanılmaya başlamıştır. Çeşitli psikolojik ölçme araçları (Psikometrik araçlar) yardımıyla önleyici tarzda yoğun çalışmalar yapılmaya başlamıştır. Bu alanda Rehberlik hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve derinleştirilerek yürütülmesi ihtiyacı ortaya çıkarmıştır. 6. Zamanı ve Kaynakları Verimli Kullanabilme ihtiyacının ortaya Çıkması: Hızlı değişimlerin yaşandığı toplumlarda zaman ve kaynakların en iyi şekilde nasıl kullanılacağının bir programa bağlanamaması sorun oluşturmakladır.Zamanın en verimli şekilde nasıl kullanılacağı konusunda insanların yaşadıkları problemlerinin yanında bireylerin gerek kendi potansiyellerinden gerekse çevresel olanaklardan en verimli şekilde nasıl yararlanacakları sorunu rehberlik hizmetlerinin ortaya çıkmasını gerekli kıtan nedenler arasında sayılabilir. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
gereklİ, kilan, nedenler, rehberlİĞİn |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
DENGELİ HÜCUM İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR | enjoyment333 | Basketbol | 2 | 17-08-2009 19:13 |
ENG.BİREYLER İÇİN GEREKLİ FORMLAR | suedatug | Engellilerde Spor | 2 | 09-05-2008 15:50 |
REHBERLİĞİN TARİHÇESİ | webmaster | Eğitim Bilimleri | 0 | 05-04-2007 12:15 |
REHBERLİĞİN DAYANDIĞI İLKELER | webmaster | Eğitim Bilimleri | 0 | 05-04-2007 12:10 |
REHBERLİĞİN DAYANDIĞI TEMELLER | webmaster | Eğitim Bilimleri | 0 | 05-04-2007 12:09 |
Reklam Alanı |