Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Test ve Sorular

Test ve Sorular Eğitimi Bilimleri, Genel Yetenek, Genel Kültür, Testleri ve Soruları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 07-04-2007, 15:24   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
1. “Bir çocuk sesleri ayırt etmeyi öğrendikten sonra müzikteki notları kendisine öğretebiliriz.” Bu durumu aşağıdaki kavramlardan hangisi ile açıklayabiliriz? = o ns = />
a) Hazır bulunuşluluk
b) Büyüme
c) Olgunlaşma
d) Gelişim
e) Genel uyarılmışlık

2. Albert isimli bir çocuğa beyaz bir tavşanla oynarken çok şiddetli bir gürültü verilir. Her tavşanı görmesinde bu şiddetli gürültü verilir. Bu durum karşısında Albert’in beyaz türlü nesne ve cisimlerden korkması nasıl bir öğrenmedir?
a) Klasik şartlanma
b) Operant şartlanma
c) Sosyal öğrenme
d) Ayırt etme
e) Genelleme

3. Aşağıdaki kavramlardan hangisi duyusal kayıt sürecinde yer almaz?
a) Dikkat
b) Algılama
c) Tanıma
d) Kavrama
e) Algıda seçicilik

4. Aşağıdakilerden hangisi sınıf içi iletişimi arttırmak için öğretmene düşen görevlerden birisi değildir?
a) Konuşma yeteneğini geliştirme
b) Ders arasında sık sık uyarılar yapmak
c) Öğrencilere saygı gösterme
d) Öğrencileri dikkatli dinleme
e) Öğrencilere güler yüz gösterme

5. Bir fabrikada işçilere parça başına (10 parça) ücret ödenmektedir. Bu durum hangi pekiştireç tarifesiyle açıklanabilir?
a) Sabit oranlı
b) Sabit aralıklı
c) Değişken aralıklı
d) Değişken oran aralıklı
e) Sistematik oranlı

6. Aşağıdakilerden hangisi uzun süreli belleğin kavrama boyutunu ele alır?
a) Davranışsal
b) Anlamsal
c) Yöntemsel
d) Olgusal
e) Duyuşsal

7. Çok sayıda bilginin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe tutarlı bir şekilde aktarılmasını sağlamak için aşağıdaki araç ve yöntemlerden etkisi en az olan hangisidir?
a) Sıraya dizme
b) Koruyucu tekrarlar
c) Kavramsal basamaklar dizisi
d) Çağrışımsal basamaklar dizisi
e) Anlamlandırma stratejileri

8. Aşağıdakilerden hangisi ikincil pekiştireç-lerdendir?
a) Elektrik şoku
b) Yiyecek
c) Sevgi
d) Şefkat
e) Para

9. Bir gencin müzikten gerçekten hoşlandığı bir piyano çalmayı öğrenme süresi, ailesini memnun etmek amacında olan bireyin öğrenme süresinden daha kısa olacaktır. Bu örnekte aşağıdakilerden hangisinin öğrenme üzerindeki etkisi belirtilmiştir?
a) Geri bildirim
b) Kaygı derecesinin
c) İçsel pekiştirecin
d) Daha önceki bilgilerin
e) Bedensel ve zihinsel olgunlaşmanın

10. Aşağıdakilerden hangisi savunma mekaniz-malarının fonksiyonlarından birisi değildir?
a) Kaygı huzursuzluk ve gerilimleri bir dereceye kadar hafifletmesi.
b) Bireyin, topluma ve çevresine uyumunu kolaylaştırması
c) Benliği tehdit ve çatışmalardan koruması
d) Engellemenin etkisinin azaltması.
e) Problemlerin çözüm yolunu göster-mesi

11. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmenin tanımı ile ilgili değildir?
a) Öğrenme davranışlardaki değişimle ilgilidir.
b) Öğrenme süreklidir.
c) Öğrenme direkt olarak görünmez, sadece öğrenen kişinin davranışları incelenerek fark edilir.
d) Öğrenme, bellekteki bir değişmedir.
e) Öğrenme, her zaman olumlu bir türdedir.


12. Aşağıdakilerden hangisi olgusal belleğin en önemli niteliğini açıklamaktadır?
a) Tecrübe
b) Yer
c) Zaman
d) Şekillendirme
e) Sembolleştirme

13. Organizmanın kendisinden beklenilen görevleri yapabilecek düzeye gelmesine ne ad verilir?
a) Olgunlaşma
b) Büyüme
c) Hazır bulunuşluluk
d) Gelişme
e) Genel uyarılmışlık

14. Algılama nedir?
a) Uyarıcıların uzun süreli bellekte saklanması
b) Uyaranların önceden öğrenilenlerle bütünleştirilmesi
c) Uyarıcıların zihinde yorumlanması
d) Uyaranların kısa süreli bellekte işleme konması
e) Uyaranların duyusal olarak incelenmesi

15. Derslerde kavram haritası kullanmanın bilgilerin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarılmasında ne gibi katkısı olabilir?
a) Konuya dikkati artırır.
b) Algılamayı kolaylaştırır.
c) Konunun anlamlandırılmasını sağlar
d) Konunun tekrar edilmesine katkıda bulunur.
e) Konunun zihinse örgütlenmesini sağlar.

16. Aşağıdakilerden hangisi öğrenci başarısını etkileyen bir duyuşsal özellik değildir?
a) Akademik benlik tasarımı
b) Güdü
c) Derse yönelik tutum
d) Genel yetenek
e) İlgi

17. Aşağıdakilerden hangisi kısa süreli belleğin özelliklerinden biri değildir?
a) Kapasitesi sınırlıdır.
b) Bilgiyi koruma süresi sınırlıdır.
c) Bilgiyi depolar
d) Bilgiyi iletir
e) Bilgiyi aktarır

18. Uzun süreli bellekte konunun uygun bir şekilde yerleşmesi ve şemalandırılması için en uygun yol aşağıdakilerden hangisidir?
a) Materyal kullanma
b) Kavram haritası kullanma
c) Algısal ayırt edebilirlik
d) Sembolleşme
e) Genelleme

19. Olumlu pekiştirme,
a) İstendik davranışın sıklığını artırmak için pekiştireç uygulamasıdır.
b) Öğrencinin istendik davranışa yaklaşmasını sağlayan pekiştireç
c) Öğrenciyi ödüllendirme işleminin durdurulması
d) Öğrenciyi cezalandırma işleminin durdurulması
e) Öğrenciyi motive etmenin simgesidir.

20. Deneğin daha önce öğrendiği davranışı zayıflatmak için davranmanın her yapıldığında deneğe ceza verilmesi aşağıdaki işlemlerden hangisidir?
a) Bastırma
b) Söndürme
c) Olumsuz pekiştireç
d) Unutma
e) Uyarma

21. Aşağıdakilerden hangisi duyusal kayıtın en fonksiyonel kısmıdır?
a) Algı b) Dikkat
c) Seçicilik d) Tanıma
e) Gruplama

22. Bir insan rastgele bir caddede sağa sola bakarak yürür. Ertesi gün bir mağazanın ismi sorulduğunda hemen cevap verir. Bu öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangi kavramla açıklanır?
a) Gizil öğrenme
b) Kavram öğrenme
c) Modelden öğrenme
d) Tam öğrenme
e) Davranışsal öğrenme

23. Sınava hazırlanmakta olan iki grup öğrenciden A grubunun öğrencileri günde iki saat çalışarak bir haftada, B grubunun öğrencileri ise haftanın bir gününde 10 saat çalışarak hazırlanmışlardır. Sonuçta A grubunun öğrencilerinin daha başarılı olduğu gözlenmiştir.
Bu durum öğrenme ilkelerinden hangisine bir örnektir?
a) Güdülenme
b) Tekrar sayısı
c) Aralıklı çalışma
d) Elde edilen sonucun bildirilmesi
e) Öğrenmeden sonra yapılan etkinlik

24. Sözel ip uçlarından yönergelerin en önemli işlevi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Öğrencilerin nelere dikkat etmesi gerektiğini anlamasını sağlar.
b) Öğrencilerin kendilerine gelen mesajlara anlam vermesini sağlar.
c) Karmaşık olguların ve soyut kavramların anlaşılmasını sağlar.
d) Öğrencilerin öğrendiklerini tekrar etmelerini sağlar.
e) Öğrencilerin beklentilerini göz önünde bulundurur.

25. Davranışçı öğrenme ilkeleri eğitimde psikolojide ve iş yerinde sık sık uygulanmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi sınav kaygısı olan bir öğrencinin sınav kaygısının giderilmesinde uygulanacak davranışçı öğrenme yaklaşımıdır?
a) Kaçınma koşullanması
b) Sistematik duyarsızlaştırma
c) Premack ilkesi
d) Marka biriktirme
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 22-12-2008, 23:20   #2
cit_38
Yeni Üye
 
cit_38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ara 2008
Bulunduğu yer: Turkey
Mesajlar: 2
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
cit_38
Standart



tkşlr


cit_38 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 19-02-2009, 19:51   #3
oslemm
Üye
 
oslemm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Kas 2008
Bulunduğu yer: Muğla
Mesajlar: 63
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
oslemm
Standart

CEVAPLARI NERDEEEEEEEE
__________________
Özlem Ekin
oslemm isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 20-02-2009, 14:58   #4
handecik
Yeni Üye
 
handecik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Ara 2008
Bulunduğu yer: Turkey
Mesajlar: 4
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
handecik
Standart

evet cevaplar nerde nereden dönüt alacağız???)
handecik isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
gelişim, test, Öğrenme1


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Gelişim ve Öğrenme webmaster Eğitim Bilimleri 1 15-09-2009 21:26
Gelişim ve Öğrenme (Tamamı) webmaster Eğitim Bilimleri 12 09-04-2009 13:28
Test 17: 2001 KMS GELİŞİM VE ÖĞRENME webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 15:27
Test 16: Gelişim Öğrenme-2 webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 15:25
Test 14: Gelişim Öğrenme webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 15:22

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159