10-06-2008, 18:12 | #1 |
Super Moderator
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19 |
Reklam Alanı
width="90%" > Güçlü ve Ani Fren Yapmak > Derleyen: Cüneyt Kazokoğlu width=40> width=45> align=right> noShade SIZE=1> align=left ="text"> Merhaba! Fren konusuna kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bugünkü konumuz en kısa mesafede durabilmek için ne yapmalı ve ani frenlerde nasıl davranmalıyız. Kısa mesafede durmak için neyin şart olduğu aşikar. Her iki freni de verimli bir şekilde kullanmak gerekiyor. Duruşa sadece %20-30 katkısı olan arka frenin sıkılması fren mesafesini kısaltmayacağı gibi, arka tekerleğin dengeyi bozacak şekilde yalpalanmasına, kaymasına yol açabilir. Bu tepkiyi nasıl bir avantaja çevireceğimizi önümüzdeki bültende göreceğiz. Öte yandan sadece ön fren de güçlü olmasına rağmen bisikletin arkasının kalkmasına ve bizim gidondan kapaklanmamıza kadar gidebilir. Bu nedenle yapılması gereken şey ilk olarak bizim pozisyonumuzu belirlememiz. cellSpacing=1 cellPadding=1 ="siyah10"> ="beyaz_10">Ağırlık arkaya align=right ="siyah10"> </TR> Çalışma çok basit, belirli bir mesafede önünde duracağımız bir engel koyup, hızlanıp, o engele ulaşmadan durmak amacımız. Bisikletten kalkıp temel duruşa, oradan da hemen ağırlığı arkaya verdiğimiz pozisyona geçmek fren açısından en sağlıklı adım. Bu durumda arka freni kilitlenme sınırına kadar çekiyoruz. Aynı şekilde ön fren de güçlü width="50%" align=right> align=right> ="text"> bir şekilde ama kesinlikle sert olmayacak ölçüde sıkılıyor. Dikkat edilmesi gereken noktalar ön freni fazla sıkmamak, ve arka frenin ölçüsünü kaçırıp arka tekerleğin yalpalamamasına dikkat etmek. Bu sırada aynakolları temel duruşta olduğu gibi yere paralel tutuyoruz. cellSpacing=1 cellPadding=1 > ="beyaz_10"> align=right ="siyah10"> </TR> Ani fren ise bu çalışmanın çalışma olmayan şekli, yani beklemediğimiz bir anda karşımıza çıkan bir engelden önce durmak için ya da örneğin bir viraja yaklaşırken fazla hızlı olduğumuzu farkettiğimiz zaman yaptığımız fren. Ani fren esnasında da yapılacak işlem yukarıdakiyle aynı. Kısaca ölçülü bir şekilde frenlere asılıp bisikleti kontrol altında tutmak amaç. Özellikle virajlarda viraj içindeki ayak pedaldan çıkarılıp ayrıca emniyet sağlanabilir. Uzun lafın kısası fren esnasında dikkat edilecek iki önemli nokta var: 1) Ölçüyü kaçırmamak, çünkü yapabileceğiniz en sert fren en kısa mesafede durduran en güvenli fren demek degildir. 2) İki freni birden sıkmak. Sadece arka fren veya sadece ön fren kesinlikle (bazı istisnai durumlar hariç) yetmez.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum. |
Reklam Alanı |
10-06-2008, 21:06 | #2 |
Moderator
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Bulunduğu yer: OSMANİYE
Mesajlar: 2.034
Teşekkürleriniz: 13
32 Mesajına 54 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
ellerinize sağlık hocam
__________________
GÜL SUNAN BİR ELDE DAİMA BİR MİKTAR GÜL KOKUSU KALIR... |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
ani, fren, güçlü, yapmak |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Güçlü Bir İlk İzlenim Nasıl Yaratılır? | binali | Kişisel Gelişim ve Spor | 0 | 11-09-2011 16:04 |
Spor Yapmak İçin Bahaneler | binali | Bisiklet | 7 | 20-03-2009 00:11 |
Bağışıklık Sisteminizi Güçlü Tutun | binali | Sporcu Beslenmesi | 0 | 17-01-2009 19:20 |
bu işi yapmak istiyorum | antrenör32 | BESYO ve Antrenörlük Mezunları | 0 | 03-08-2008 22:29 |
Dağ bisikletinde fren yapmak | binali | Bisiklet | 1 | 27-05-2008 20:38 |
Reklam Alanı |