Beden Eğitimi ve Spor Portalı

Beden Eğitimi ve Spor Portalı (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/index.php)
-   Bisiklet (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Güçlü ve Ani Fren Yapmak (https://forum.bedenegitimi.gen.tr/showthread.php?t=3395)

binali 10-06-2008 18:12

cellSpacing=10 width="50%"



width="90%" >


Güçlü ve Ani Fren Yapmak
>


Derleyen: Cüneyt Kazokoğlu
width=40>
width=45>



align=right>
noShade SIZE=1>


align=left ="text">





Merhaba!


Fren konusuna kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bugünkü konumuz en kısa mesafede durabilmek için ne yapmalı ve ani frenlerde nasıl davranmalıyız.


Kısa mesafede durmak için neyin şart olduğu aşikar. Her iki freni de verimli bir şekilde kullanmak gerekiyor. Duruşa sadece %20-30 katkısı olan arka frenin sıkılması fren mesafesini kısaltmayacağı gibi, arka tekerleğin dengeyi bozacak şekilde yalpalanmasına, kaymasına yol açabilir. Bu tepkiyi nasıl bir avantaja çevireceğimizi önümüzdeki bültende göreceğiz. Öte yandan sadece ön fren de güçlü olmasına rağmen bisikletin arkasının kalkmasına ve bizim gidondan kapaklanmamıza kadar gidebilir. Bu nedenle yapılması gereken şey ilk olarak bizim pozisyonumuzu belirlememiz.
cellSpacing=1 cellPadding=1 ="siyah10">


http://www.mtbtr.com/uploads/432Z2.JPG

="beyaz_10">Ağırlık arkaya

align=right ="siyah10"> </TR>


Çalışma çok basit, belirli bir mesafede önünde duracağımız bir engel koyup, hızlanıp, o engele ulaşmadan durmak amacımız.


Bisikletten kalkıp temel duruşa, oradan da hemen ağırlığı arkaya verdiğimiz pozisyona geçmek fren açısından en sağlıklı adım. Bu durumda arka freni kilitlenme sınırına kadar çekiyoruz. Aynı şekilde ön fren de güçlü





width="50%" align=right>



align=right>


="text">
bir şekilde ama kesinlikle sert olmayacak ölçüde sıkılıyor.


Dikkat edilmesi gereken noktalar ön freni fazla sıkmamak, ve arka frenin ölçüsünü kaçırıp arka tekerleğin yalpalamamasına dikkat etmek. Bu sırada aynakolları temel duruşta olduğu gibi yere paralel tutuyoruz.
cellSpacing=1 cellPadding=1 >


http://www.mtbtr.com/uploads/432Z3.JPG

="beyaz_10">

align=right ="siyah10"> </TR>


Ani fren ise bu çalışmanın çalışma olmayan şekli, yani beklemediğimiz bir anda karşımıza çıkan bir engelden önce durmak için ya da örneğin bir viraja yaklaşırken fazla hızlı olduğumuzu farkettiğimiz zaman yaptığımız fren. Ani fren esnasında da yapılacak işlem yukarıdakiyle aynı. Kısaca ölçülü bir şekilde frenlere asılıp bisikleti kontrol altında tutmak amaç. Özellikle virajlarda viraj içindeki ayak pedaldan çıkarılıp ayrıca emniyet sağlanabilir.


Uzun lafın kısası fren esnasında dikkat edilecek iki önemli nokta var:


1) Ölçüyü kaçırmamak, çünkü yapabileceğiniz en sert fren en kısa mesafede durduran en güvenli fren demek degildir.


2) İki freni birden sıkmak. Sadece arka fren veya sadece ön fren kesinlikle (bazı istisnai durumlar hariç) yetmez.

enjoyment333 10-06-2008 21:06

ellerinize sağlık hocam


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159