Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Spor Branşları > Bisiklet

Bisiklet Bisiklet Sporuna dair herşey

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 22-07-2008, 19:48   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı
cellSpacing=10 width="50%"



width="90%" >





Daha İyi Sürüş İçin Derleme
>


Yazar: Cüneyt Kazokoğlu
width=40>
width=45>



align=right>
noShade SIZE=1>


=text



1) Sele Yüksekliği


Yanlış: İtiraf etmek gerekirse doğru yükseklikteki sele ile en azından arazi sürüsü (XC) sahasında durmak biraz zor, sonuçta doğru yükseklikte selede otururken yere sadece parmak uçları ile değmek mümkün. Bu nedenle, daha güven verdiği için, sele konumu genelde olması gerektiğinden daha aşağıda tutuluyor bisikletlerde. Hâlbuki alçak sele konumunun getirisi ötürüsünden daha fazla, yani astarı yüzünden pahalıya geliyor. Diz ağrıları ve güç aktarımında gerçekleşen kayıplar en önemli zaaflar.



=siyah10 cellSpacing=1 cellPadding=1 >




=beyaz_10 =#000000>Sele yüksekliği

=siyah10 align=right> </TR>


Doğru: doğru sele boyunu saptamak çok kolay, bunun için selede otururken aynakolu saat 6 konumunda tutmak ve seleyi ancak topuk ile pedala basabilecek yüksekliğe getirmek yeterli. Bu konumda diz tamamen düzgün olmalı, kesinlikle bükülmemeli.
2) Vites Seçimi


Yanlış: Sayısız bisikletçi vites geçirme konusunda bayağı hatalar yapıyorlar. En çok yapılan hata sadece kaslara güvenip fazlasıyla zor viteslerde zorlana zorlana pedal çevirmek. Bu takıntının sonuçları daha çabuk yorulma, dizlerde olası sakatlıklar, ağrılar…


Doğru: Bisiklette her durum için bir vites mevcut ve bunlar kullanılmak için varlar. Genel olarak bir kural vermek gerekirse düz yolda pedal devrinin 70’in altına düşmesinin bir getirisi yok, yokuşlarda ise 60’in altında bir pedal devri dizlere zarar verebiliyor. Pedalları çevirirken mümkün olduğu kadar yuvarlak ve akıcı bir şekilde bacakları hareket ettirmek de önemli.
3) Bakış Yönü


Yanlış: Pek çok bisikletçi bisiklet kullanırken ön tekerleğin hemen önüne yoğunlaşır. Bu şekilde ideal çizgiyi tespit etmek ve izlemek mümkün değil. Buna ek olarak bisikletçi bu şekilde aniden çıkan engellere tepki verme konusunda da zorlanacaktır.


Doğru: Bisiklete binerken kafanızı kaldırın. Bilhassa hızınızı arttırdıkça daha ileriye bakmanız, gerek yoldaki ideal çizgiyi takip etmek ve akıcı bir sürüş geliştirmek, gerekse birden karşınıza çıkabilecek engellere karşı tepki verebilmeniz açısından şart.
4) Virajlarda Bakış Yönü


Yanlış: Virajlarda bilhassa yeni başlayan bisikletçiler bakışlarını korkudan virajın dışına yöneltirler. Hâlbuki bu şekilde ideal çizgi takibi zorlaşır, eğik konumda emniyet kaybolur, aniden frene basmak gerekebilir.


Doğru: Viraja girmeden önce bakışlar önce virajın tam içine, sonar da virajın dışına yönelmeli. Hiçbir zaman unutulmaması gereken kural: Nereye bakarsanız oraya gidersiniz. virajın dışına bakan virajın dışına gidip yoldan çıkar.
5) Virajlarda Fren Yapmak


Yanlış: Viraj dışına bakmak kadar virajlarda anî frenler de en çok yapılan hatalardan. Eğik konumda lastiklerin yol tutusu zâten nispeten azalmış durumdayken bir de anî fren yapıldığında fren gücünün yola aktarımı haliyle verimli olmuyor, lastikler yana doğru kayıyorlar. Akıcı bir eğik konum kesinlikle mümkün olmuyor.


Doğru: Viraja girmeden önce hızı viraja göre azaltmak şart. Hangi virajda ne kadar hızlı gidileceği de virajın çapına, yolun enine ve zemine bağlı bir olgu. doğru hızı saptamak tecrübeyle gelen bir şey, her halükârda zamanla virajlarda azamî hiza ulaşmak olası.
6) Fren Tekniği


Yanlış: Bilhassa bisiklete yeni başlayanlarda arka fren en sevilen frendir. Halbuki olması gereken tam tersi. Bisiklette her iki frene de basıldığında ön fren %70-80 oranında duruşa katkıda bulunurken





width="50%" align=right>



align=right>


=text>
arka fren sadece %20-30 oranında katkıda bulunuyor.


Doğru: Bu oran nedeniyle en doğrusu daima her iki freni de bir arada kullanmak. Çünkü ön frenin verimli kullanımı ile fren mesâfesi çok kısalıyor. Buna ek olarak arka fren kolayca kilitlenebilirken ön frende böyle bir durumun gerçekleşmesi daha zor, buna karşın gerçekleştiği zaman sonuçları da daha kötü (gidon üzerinden kapaklanmak gibi). Dolayısıyla ön freni verimli kullanmak için hassas bir el, hepsinden önemlisi etkin olarak vücut ağırlığını arkaya vermek gerekli.



cellSpacing=1 cellPadding=1 >




=beyaz_10 =#000000>

=siyah10 align=right> </TR>
7) Engelleri Aşmak


Yanlış: En çok korku yaratan engeller kaldırım kenarları, yola paralel suyolları, ıslak ağaç kökleri veya şehir içinde tramvay rayları (Türkiye’de pek rastlanmasa da). Sık sık bu tarz engellerde kontrolü kaybedip düşenlere hepimiz rastlarız. Genel olarak bütün bu düşüşlerde hata ayni, engele yanlış yaklaşılıyor.


Doğru: Kesin olan bir şey varsa o da ön tekerleğin engele mümkün olduğunca dik bir açı ile yaklaşması, mümkünse 90° ile engele gelmesi gerektiği. Buna ek olarak ön tekerleğe binen yükü azaltmak için vücut ağırlığını arkaya vermek şart. Son olarak engelin üzerindeyken frene basmamak lâzım.
8) İnişler


Yanlış: Bilhassa bisiklete yeni başlayanlar kendilerini daha bir emniyette hissettiklerinden inişler esnâsında selede kalırlar. Hâlbuki bu şekilde etkin ve dinamik bir sürüş tekniği geliştirmek imkânsız, buna ek olarak yoldan gelen bilumum darbelerin doğrudan bisikletçiye aktarılması da cabası.


Doğru: İnişlerde mümkün olduğu kadar seleden kalkmak gerekli. Bu sâyede vücut ağırlığını arkaya aktarmak, kolları ve bacakları etkin bir şekilde birer amortisör gibi kullanarak darbeleri emmek mümkün. Buna ek olarak elbette en az iki parmağın her daim hazır ve nâzır şekilde fren kolunda olması ve bakışların bisikletin önüne değil de ileriye yönelmesi gerektiğini hatırlatalım.
9) Çıkışlar


Yanlış: Çıkışlarda da dik durulup selede oturulduğu takdirde arka tekerleğe fazla güç binmesi ve bu nedenle bilhassa dik yokuşlarda kalkış esnâsında ön tekerleğin havalanması ya da ön tekerleğin yol tutusunu kaybetmesi nedeniyle çıkış sırasında bisiklete yön vermenin zorlaşmadı durumu söz konusu oluyor.



cellSpacing=1 cellPadding=1 >




=beyaz_10 =#000000>

=siyah10 align=right> </TR>


Doğru: İnişlerde vücudun ağırlık noktası nasıl arkaya gidiyorsa, çıkışlarda da öne doğru gelmeli. Bunu oturarak sağlamak için sele üzerinde öne kaymak ve dirsekleri kırmak gerekli. Buna alternatif olarak ayağa kalkarak pedal çevirmek tercih edilebilir.
10) Ayakta Pedal Çevirmek


Yanlış: Vücut ağırlığının fazlasıyla önde olmasının sonucu arka tekerleğin yol tutusunu kaybedip patinaja düşmesi. Ayakta yokuş çıkarkenki bir diğer hata da çok dik durmak ve kolları bükmemek. Bu konumda bisikleti yanlara yatırmak ve dolayısıyla pedal çevrimini kollarla desteklemek imkânsızlaşıyor.


Doğru: Ayaktayken bisikletin üzerinde merkezî bir konumda durmak gerekli. Bu sayede arka tekerleğin yol tutusunu kaybetmemesi sağlanırken ön tekerleğe de bisiklete yön verecek kadar ağırlık binebiliyor. Kolların da yardımı ile bisiklet pedal ritminde sağa ve sola yatırılıyor, üst vücut bu esnâda sâbit kalıyor.
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
daha, derleme, sürüş, İçin, İyi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kayalık Zeminde Sürüş binali Bisiklet 0 28-01-2010 21:46
Daha iyi Koç Olmak Ahmet Köseoğlu Antrenman Bilgisi 13 31-08-2008 23:35
Nurcan Taylan'dan Bir İlk Daha! binali Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 0 30-07-2008 18:26
Hakkımızı Arayalım. Daha Fazla Atama İçin MEB Mail webmaster Sohbet ve Tartışma 15 10-05-2008 12:44
daha çok çekeriz selçuk Eğitim Haberleri 1 22-03-2008 12:20

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159