Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Kütüphane > Beden Eğitimi ve Spor

Beden Eğitimi ve Spor Beden Eğitiminin Tanımı, Amaçları, Faydaları, Spor Yöneticiliği, Felsefesi, Fizyolojisi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 11-11-2008, 22:55   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı
SPOR BECERİLERİNİ ÖĞRETMEK
Öğr.Gör. Ali GÜREŞ = o ns = />
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi B. E.S.Y.O

Beceri Nedir?
<UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc">
mso-list: l12 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bireyin fiziksel ve psikolojik çaba göstererek bir işi kolaylıkla ve ustalıkla yapabilmesidir.[/list] Eylem Nedir?
<UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc">
mso-list: l17 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Düzgün ve süresi içinde yapılabilecek hareketler bütününe denir (yanlış hareketler varsa beceriler henüz öğrenilmemiştir).[/list]* Beceri Motor Gelişimin Bir Ürünü Olarak Değerlendirilir
<UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc">
mso-list: l20 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceri sadece spor için geçerli değildir. Hareket olan her şeyde beceri söz konusudur.
mso-list: l20 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bir becerinin öğrenilmesi sırasında öğrenilecek olan beceriden bir takın uyarılar alırız.[/list] BECERİKLİLİK
<UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc">
mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Birey yeterli sayıda deneme yaptıktan sonra becerisi yerleşerek usta bir şekilde istenilen şeyi yapabilmesidir.
mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilikte dış uyarıların sayısı azalırken iç uyarıların sayısı artar.
mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilikle birlikte kullanılan uyarı sayısı artar.
mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilik düzeyi arttıkça beceriyi yapmak için gereken motor etkinlikler dengelenir.
mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilik düzeyi arttıkça becerinin yapılması için süre azalır ve sağlamlığı artar.[/list] Spor becerilerini öğretmenin yolları;
  1. mso-list: l21 level1 lfo5; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriyi tanıtmak
    mso-list: l21 level1 lfo5; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriyi göstermek ve kısaca açıklamak
    mso-list: l21 level1 lfo5; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Becerinin alıştırmasını yaptırmak
    mso-list: l21 level1 lfo5; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Hataları düzeltmek için geribildirim vermek
Beceriyi tanıtmak
• Beceriyi hareket ve sözcüklerinizde heyecan ifadenizle tanıtın.
• Açık ve sporcuların anlayabileceği bir dil kullanın.
• Sporcularınız ne kadar küçükse sözcüklerinizde o kadar basit olmalıdır. Ayrıntıya girmeyin, bütün söyleyeceklerinizi 3 dakikadan az bir sürede söyleyin
• Alaydan, rahatsız edici tavırlardan ve argo ifadelerden kaçının
Üç olay iyi bir tanıtım sağlar ;
  1. mso-list: l18 level1 lfo11; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Sporcuların dikkatini çekmek
    mso-list: l18 level1 lfo11; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Sporcuları herkesin görmesini ve duymasını sağlayacak şekilde düzene sokun
    mso-list: l18 level1 lfo11; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriye bir isim verin ve öğrenme nedenini belirtin
Beceriyi göster ve açıkla
• Beceriyi doğru olarak gösterebilecek duruma gelinceye kadar çalışın
• Gösterebilecek birisinden isteyin
• Beceriyi gösteren bir film veya bir video kullanın
Etkili bir gösteri ve açıklamanın 4 yolu
  1. mso-list: l4 level1 lfo17; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Sporcuların dikkatini çekin
    mso-list: l4 level1 lfo17; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Gösterin ve açıklayın
    mso-list: l4 level1 lfo17; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Önceden öğrenilen beceriler ile bir bağlantı kurun
    mso-list: l4 level1 lfo17; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Anlaşıldığını kontrol edin
Gösteri ve açıklama yaparken ;
• Becerinin tamamını müsabaka koşulunda uygulanıyormuş gibi gösterin
• Becerinin nasıl yapılacağını değişik açılardan birkaç defa gösterin
• Beceriyi solaklar ve sağ elin kullananlar için ayrı ayrı gösterin
• Beceri karmaşık ise ana kısımları ayrı ayrı gösterin
• Becerinin çok süratli yapılması gerekiyorsa sporcunun hareketlerin sırasını iyi görebilmesi için yavaş bir şekilde gösterin
Becerinin alıştırmasını yaptırmak
Sporcuların gösterim ve açıklamadan hemen sonra beceriyi denemeye başlamalıdırlar
  1. mso-list: l5 level1 lfo19; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bütün veya parçanın denenmesi
Beceri tümüyle çalışılır. Parça yöntemi ise aslında bütün-parça-bütün yöntemidir
Bölünen parçaları tekrar birleştirmek
Bir beceriyi öğretmek için parçalara ayırmanız her birini ayrı ayrı öğretmeniz gerektiği anlamına gelmez
Beceriyi öğretmek için ek yollar
Basitleştirme : Öğretmede etkili bir yaklaşım da öğrenilecek beceriyi basitleştirmektir
Dikkati yoğunlaştırma : Becerilerin bir bölümüne konsantre olmalarını istemek. Örneğin disk atıcıdan atışı tam olarak yapmasını ancak atış anında diski çekerken vücuttan mümkün olduğu kadar uzak tutmaya dikkat etmesini isteyebilirsiniz.
Beceriyi alıştırma prensipleri
  1. mso-list: l13 level1 lfo20; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Doğru beceriyi çalıştırın
    mso-list: l13 level1 lfo20; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Sporcular öğrenir öğrenmez beceriyi müsabaka koşullarına benzer koşullarda çalıştırın
    mso-list: l13 level1 lfo20; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Yeni beceriler öğretirken alıştırmayı kısa ve sık aralıklarla yaptırın
    mso-list: l13 level1 lfo20; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Çalışma süresini etkili olarak kullanın
    mso-list: l13 level1 lfo20; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Tesis ve malzemeyi verimli kullanın
    mso-list: l13 level1 lfo20; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Her çalışmada sporcuların belli bir başarı düzeyine ulaştığından emin olun
    mso-list: l13 level1 lfo20; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Çalışmayı eğlenceli hale getirin
Beceride hataları düzeltin
Sporcularınızda hataları düzeltmek üzere 2 değişik bilgi verebiliriz
  1. mso-list: l6 level1 lfo21; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Erişilen performans ile öngörülen performansı nasıl karşılaştırırız ?
    mso-list: l6 level1 lfo21; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Yanlış bir performansı arzu edilen performansa en yakın hale getirecek şekilde nasıl değiştirebiliriz ?
Her iki tür bilgiye de GERİBİLDİRİM (FEDDBACK) denir
Hataları fark etmek
  1. mso-list: l7 level1 lfo22; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Öğrenme hataları
    mso-list: l7 level1 lfo22; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Performans (uygulama) hataları
Uygulamayı gözle ve değerlendir
Sporcularımızın hatalarının düzeltilmesine yardımcı olma süreci onları gözleyerek ve değerlendirerek bu hatalarının öğrenme mi yoksa uygulama hatası mı olduğuna karar vermekle başlar
Beceri Ne Kadar İyi Anlaşılırsa Hataların Düzeltilmesi de O Kadar Kolay Olur
<A name=_PictureBullets></A>
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
becerİlerİnİ, spor, ÖĞretmek


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Spor becerilerini öğretmek binali Antrenman Bilgisi 0 05-02-2009 19:14
Öğretmenin Değişen Rolü: Öğrenmeyi Öğretmek binali Kişisel Gelişim ve Spor 0 25-10-2008 00:37

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159