![]() |
SPOR BECERİLERİNİ ÖĞRETMEK
Öğr.Gör. Ali GÜREŞ = o ns = /> Aydın Adnan Menderes Üniversitesi B. E.S.Y.O Beceri Nedir? <UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc"> mso-list: l12 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bireyin fiziksel ve psikolojik çaba göstererek bir işi kolaylıkla ve ustalıkla yapabilmesidir.[/list] Eylem Nedir? <UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc"> mso-list: l17 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Düzgün ve süresi içinde yapılabilecek hareketler bütününe denir (yanlış hareketler varsa beceriler henüz öğrenilmemiştir).[/list]* Beceri Motor Gelişimin Bir Ürünü Olarak Değerlendirilir <UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc"> mso-list: l20 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceri sadece spor için geçerli değildir. Hareket olan her şeyde beceri söz konusudur. mso-list: l20 level1 lfo3; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bir becerinin öğrenilmesi sırasında öğrenilecek olan beceriden bir takın uyarılar alırız.[/list] BECERİKLİLİK <UL MARGIN-TOP: 0cm" ="disc"> mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Birey yeterli sayıda deneme yaptıktan sonra becerisi yerleşerek usta bir şekilde istenilen şeyi yapabilmesidir. mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilikte dış uyarıların sayısı azalırken iç uyarıların sayısı artar. mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilikle birlikte kullanılan uyarı sayısı artar. mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilik düzeyi arttıkça beceriyi yapmak için gereken motor etkinlikler dengelenir. mso-list: l11 level1 lfo4; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Beceriklilik düzeyi arttıkça becerinin yapılması için süre azalır ve sağlamlığı artar.[/list] Spor becerilerini öğretmenin yolları;
• Beceriyi hareket ve sözcüklerinizde heyecan ifadenizle tanıtın. • Açık ve sporcuların anlayabileceği bir dil kullanın. • Sporcularınız ne kadar küçükse sözcüklerinizde o kadar basit olmalıdır. Ayrıntıya girmeyin, bütün söyleyeceklerinizi 3 dakikadan az bir sürede söyleyin • Alaydan, rahatsız edici tavırlardan ve argo ifadelerden kaçının Üç olay iyi bir tanıtım sağlar ;
• Beceriyi doğru olarak gösterebilecek duruma gelinceye kadar çalışın • Gösterebilecek birisinden isteyin • Beceriyi gösteren bir film veya bir video kullanın Etkili bir gösteri ve açıklamanın 4 yolu
• Becerinin tamamını müsabaka koşulunda uygulanıyormuş gibi gösterin • Becerinin nasıl yapılacağını değişik açılardan birkaç defa gösterin • Beceriyi solaklar ve sağ elin kullananlar için ayrı ayrı gösterin • Beceri karmaşık ise ana kısımları ayrı ayrı gösterin • Becerinin çok süratli yapılması gerekiyorsa sporcunun hareketlerin sırasını iyi görebilmesi için yavaş bir şekilde gösterin Becerinin alıştırmasını yaptırmak Sporcuların gösterim ve açıklamadan hemen sonra beceriyi denemeye başlamalıdırlar
Bölünen parçaları tekrar birleştirmek Bir beceriyi öğretmek için parçalara ayırmanız her birini ayrı ayrı öğretmeniz gerektiği anlamına gelmez Beceriyi öğretmek için ek yollar Basitleştirme : Öğretmede etkili bir yaklaşım da öğrenilecek beceriyi basitleştirmektir Dikkati yoğunlaştırma : Becerilerin bir bölümüne konsantre olmalarını istemek. Örneğin disk atıcıdan atışı tam olarak yapmasını ancak atış anında diski çekerken vücuttan mümkün olduğu kadar uzak tutmaya dikkat etmesini isteyebilirsiniz. Beceriyi alıştırma prensipleri
Sporcularınızda hataları düzeltmek üzere 2 değişik bilgi verebiliriz
Hataları fark etmek
Sporcularımızın hatalarının düzeltilmesine yardımcı olma süreci onları gözleyerek ve değerlendirerek bu hatalarının öğrenme mi yoksa uygulama hatası mı olduğuna karar vermekle başlar Beceri Ne Kadar İyi Anlaşılırsa Hataların Düzeltilmesi de O Kadar Kolay Olur <A name=_PictureBullets></A> |
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı