Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 05-04-2007, 12:15   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
REHBERLİK ÖRGÜTÜ = o ns = />
Rehberlik devamlı ve sistemli bir faaliyettir. Aksi halde yapılacak faaliyetler, tesadüflere kalacaktır ki bugünkü rehberlik anlayışı ile, rehberlik olmaktan uzaktır. Her devamlı ve sistemli faaliyet gibi rehberlik de örgütlenme ister. Rehberlik örgütünün sekli, daha ziyade, okulun içinde bulunduğu ihtiyaç ve şartlara göre olmak zorundadır. Okulun eğitim anlayışı, sahip olduğu parasal kaynaklar, okuldaki öğrenci çeşitleri, rehberlik servisleri için yetişmiş eleman veya elemanların mevcudiyeti gibi faktörler, örgütün şekli üzerinde rol oynayan faktörlerdir.
Bîr rehberlik örgütünün ana unsurları. Rehberlik örgütü, esas itibariyle okul müdürünün yönetimi altındadır.
Fakat okul müdürü bu fonksiyonu, baş danışman ve rehberlik kuruluna terkeder. Baş danışman, rehberlik alanındaki özel bilgi ve ustalıkları dolayısiyle, bütün rehberlik örgütünün koordinatörü, lideridir. Programda planlanan işlerin gerektirdiği sayıda danışman ve/veya rehber öğretmen, başdanışmanın yardımcısıdır. Örneğin, her dershanenin bir rehber öğretmeni olabilir. Yahut da birinci sınıflara bir rehber öğretmen, ikinci sınıflara diğer bir rehber öğretmen, ile verilebilir. Çoğu kez programın ilk uygulamaya konduğu yıl. az sayıda ve basit işler ele alındığı gibi; rehberlik programı, sınırlı sayıda öğrencileri kapsamına almalıdır. Örneğin, yalnız birinci sınıflar ele alınır. Gelecek yıl program, yeni birinci sınıflara da yayılarak genişletilir. Bu demek değildir ki program dışında kalan sınıflarla meşgul olunmayacak. Faaliyetlerin asıl yoğunlaştırılacağı alan, programın teşmil edildiği sınıflar olacak demektir.
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 18pt; TEXT-ALIGN: center" >REHBERLİK KURULU
Özellikle rehberlik örgütünün kurulup işlemeye başlamasında rehberlik kurulunun önemi büyüktür. Çünkü' esas itibariyle danışma (istişare) fonksiyonu olan bu kurul, rehberlik programı asıl seklini bulup harekete geçinceye kadar icra rolüne sahip bir kuruldur.
Rehberlik faaliyetleri için zaman ve ortamı uygun gören bir okul müdürü, ilk iş olarak bir rehberlik kurulu oluşturur. Kurulun oluşturulması çeşitli şekillerde olabilir. Gönüllülerden oluşabileceği gibi, okulun büyüklüğüne göre, öğretmenlerden veya öğretmen temsilcilerinden meydana getirilebilir. Bu kurulu oluşturan okul müdürü, kurul üyelerini, tecrübe, tahsil, ilgi ve mevkileri bakımından rehberlik programı için en uygun olan öğretmen veya kişilerden seçmeye dikkat eder. Eğer okulda, özel olarak yetiştirilmiş bir danışman yoksa, mevcutlar içinde en uygun olan ve öğrenip gelişmeye çok istekli bîr öğretmeni rehberlik kuruluna alır.
Rehberlik kuram üyelerinin sayısı, kumlun etkili bir şekilde çalışabilmesi için çok kabarık olmamalıdır. 5 ila 13 arasında olması en uygundur Kalabalık kurulların toplanmasında, yer ve zaman bakımından güçlükler çıkabilir. Sonra, kalabalık kurullarda bir konunun tartışılıp karara bağlanması, daha çok zamana lüzum gösterebilir. Tabiatiyle öğretmen kadrosu 8'i geçmeyen okullarda, bütün öğretmenler, rehberlik kurulunun üyesidir.
Rehberlik kurulunun fonksiyonunu şöylece sıralayabiliriz:
1. Rehberlik açısından okulun ihtiyaç ve problemlerini gözden geçirir; bunları somut olarak belirlenmesi yollarını arar.
2. Bir kurul olarak kendisinden beklenenleri saptar. Yani kendisine düşen işleri tartışıp planlar.
3. Mevcut ihtiyaç ve imkanlara göre inceleme komitelerinin kurulmasında, okul müdürüne yardım eder.
4. İnceleme komitelerinin çalışmalarım muntazaman izler, gerekli tavsiyelerde bulunur ve komite faaliyetlerini koordine eder.
5. Kendi faaliyetlerini ve inceleme komitelerinin faaliyetlerini, zaman zaman öğretmen kuruluna duyurur. Öğretmen kurulunun önerilerini alır.
6. İnceleme komiteleri çalışmalarını bitirdikten sonra, bütün komite raporlarını özetleyen bir rapor hazırlayarak öğretmenler kuruluna götürür.
7. Havale edilen rehberlik programı ile ilgili ilke ve politika problemlerini inceleyip tavsiyelerde bulunur.
8. İnceleme komitelerinin elde ettikleri sonuç ve yaptıkları tavsiyeler ve diğer tartışmalar ışığında, rehberlik örgütünün şeklini ve yönetimini saptayarak uzun süreli bir plana bağlar.
9. Rehberlik programı için gerekli personelin seçiminde okul müdürüne yardım eder.
<H2 MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 18pt">REHBERLİK PROGRAMINDA PERSONEL
<H3 MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 18pt; TEXT-ALIGN: justify">1-DANIŞMAN
Rehberlik programım basarı ile yürütebilecek bir kimsede aranan belli başlı nitelik grupları şunlardır: öğrenim ve eğitim, tecrübe ve kişilik.
Danışman, hele baş-danışman, esas itibariyle bir psikologdur. Baş-danışmanlık yapacak bir kimse, üniversite seviyesinde bir öğrenim görerek ruh sağlığı, insan gelişimi, müfredat programı, eğitim felsefesi, çocuk psikolojisi, test ve ölçme tekniği, araştırma metotları, öğrenme psikolojisi, kişilik gelişimi, anormal psikoloji, sosyoloji, ekonomi, iş yasaları ve problemleri alanlarında ders görmüş olmalıdır. Bu genel öğrenimden sonra en az bir yıl ihtisasa girerek rehberliğin prensipleri ve uygulaması; bireyin incelenmesi; öğrenme, mesleklere, sosyal ve ekonomik donuna ait bilgiler, danışma teori, teknik uygulaması; rehberlik programının yönetimi; ve araştırma teknikleri alanlarında çalışmalar yapmalıdır. Yeni gelişmelere açık olmalıdır.
Öğretmenler, öğrencilerin ve iş dünyasının problemlerini yakından görerek öğrenmesi için hiç değilse iki yıl öğretmenlik yapmış olmalı, öğretmenlik ve rehberlik dışında çeşitli işlerde görgüler kazanmalıdır. Bir araştırma öğretmenlik tecrübesi olan danışmanlar ile olmayanların rehberlik faaliyetlerindeki etkileri arasında, meslekî bilgileri toplama ve kullanma hususu hariç, bir fark bulamamıştır. Ama, bu hüküm, danışmanların kendi görüşüne dayanmaktadır. Gerçek verimlilikleri, kendilerinin kendi görüşlerinden farklı olabilir. Bu konudaki literatür, daha çok, öğretmenlik tecrübesinin olması yönündedir.
Rehberlik, öğretmen, öğrenci ve velilerle ilişki kurmayı gerektiren, yani serî ilişkilere dayanan bir iştir. O halde danışmanın bu ilişkileri iyi bir şekilde varabilecek ilgi ve kişilik özelliklerine sahip olması gerekir. Danışman'ın çevre kuruluşlarda ve faaliyetlerde rol alan, heyecansal bakımdan olgun ev hayatı düzenli, sarhoşluk ve saire gibi kötü huyları bulunmayan bir kimse ması lazımdır. Aynı zamanda giyiniş, görünüş, sağlık ve hareketleri bakımından da danışman'ın incelenmesi icap eder. Baş-danışman, bireye önem veren, hoş görülü ve açık fikirli olmalıdır.
Tabiatiyle, bu şartların hepsine sahip birini el altında buluvermek imkansızdır. Hele küçük okullarda müdür, baş-danışmanı mevcut öğretmenler arasından seçmek zorundadır. Bu takdirde şu ölçü kullanılabilir. Seçilecek bu öğretmende şu soruların cevapları aranmalıdır:
1. Öğrencilerin sevdiği ve dertlerini açtığı bir öğretmen midir?
2. Zaten bazı rehberlik faaliyetlerini yapmakta olan ve rehberlik faaliyetlerini üzerine almaya arzulu bir öğretmen midir?
3. Okuyarak, kurslara katılarak kendini geliştirebilecek kabiliyette ve buna istekli bir öğretmen midir?
4. Öğretmen ve öğrenciler arasında, çevrede saygı kazanacak karakter ve; sahip bir öğretmen midir?
2-OKUL MÜDÜRÜ
1. Rehberliğin önem ve gerekliliğine inanır ve programı şahsen destekler.
2. Rehberlik programı için en uygun kişiyi seçer.
3. Rehberlik kurulunu kurar.
4. Bütün Öğretmenleri rehberliğin lüzumuna inandırır ve faaliyetlerine karşı ilgilendirir.
5. Okul içindeki bütün kaynaklan, rehberlik programını destekleyecek şekilde koordine eder. ,
6. Rehberlik faaliyetleri için parasal imkanları sağlar.
7. Rehberlik programının, bütün personelin işbirliğiyle ortaya çıkarılmasını sağlar.
8. Psikolojik danışma faaliyetlerinin yürütülmesi ve toplu dosyaların muhafaza edilmesi için yer sağlar.
9. Okul programını, her öğrencinin danışma servisinden , yararlanabileceği şekilde düzenler.
10. Rehbere, rehberlik faaliyetleri için zaman sağlar.
11. Okul müfredat programında öğrenci ihtiyaçlarını karşılayabilmek için mümkün değişiklikleri ve iyileştirmeleri yapmaya çalışır.
12. Öğrenci kol faaliyetlerinin gelişmelerini sağlar.
13. Rehberlik programının değerlendirilmesini sağlar.
14. Görev-içi yetiştirme faaliyetlerim sağlar.
15. Rehberlik programının değerlendirilmesini sağlar.
16. Toplu dosya sisteminin kurulup devam etmesini sağlar.
17. Fazla mesai için rehber (veya rehberlere) parasal karşılık tanır.
17. İyi bir okul-ev-çevre ilişkisi kurar.
3-BAŞ DANIŞMAN
Bütün rehberlik programının lideri olan başdanışman:
1. Uygun bir rehberlik programı geliştirir ve koordine eder.
2. Okulun test programını ayarlar, bazı testleri uygular, değerlendirir ve öğretmenlerin hizmetine sunar.
3. Çevredeki kurum ve kaynaklarla işbirliği yapar, bazı vakaları ilgili kurumlara gönderir; velilerle görüşür,
4. Vaka incelemelerim hazırlar, vaka konferanslarına katılır ve klinik yöntemleri yapar.
5. Öğretmenlerin ve danışmanların havale ettiği vakaları yönetir.
6. Okuldaki grup faaliyetlerini ayarlar ve denetler.
7. Öğrenim ve mesleklere ait bilgi ve materyal toplar, öğretmen ve öğrencilerin hizmetine hazır tutar.
8. Öğrencilerin bir işe veya okula yerleştirilmeleriyle uğraşır.
9. Okula gelen öğrencilerin geldiği okullar ile mezunların gittiği ol arasında bağlantı kurar.
10. Çeşitli araştırmaları idare eder; sonuçları yorumlayarak ilgililerin istifadesine hazır tutar.
1. Öğlecileri daha iyi anlayabilmelerinde öğretmenlere yardım eder.
12. Görev içi yetiştirme faaliyetlerinde okul müdürüne yardım eder.
4-REHBER ÖĞRETMEN
Okul baş danışmam veya danışmanın yanında çalışacak olan rehber öğretmenden de yukarda belirtilen işlerin çoğu istenir. Genel olarak 50-60 öğrenciden sorumludur. Rehberlik alanındaki yetişmesi sınırlı olduğu için, yetkisi dışına çıkan, vakaları, baş-danışmana havale eder. öğrencilerle olan grup faaliyetlerinin çoğunu yürütür, öğrencilerini inceler, dosyalarını tutar, gücü içinde kalan yöntemleri yapar ve bütün rehberlik faaliyetlerinde danışmanla yakın işbirliği yapar. Rehberlik anlayış ve tekniklerindeki yetkisini artırmak için gerekli çalışmaları yapar ve yeni gelişmeleri izler .
5-ÖĞRETMENLER
Öğrencilerle yakın teması olan bir kimse olarak öğretmen, rehberlik faaliyetlerinde önemli bir mevki işgal eder. Rehberlik programının başarı derecesi,, onun katılma ve işbirliğine bağlıdır. Rehberlik alanında özellikle yetişmiş olmamakla beraber, etkili bir şekilde yardım edebileceği taraflar vardır. Her şeyden önce rehberlik programının dayandığı felsefeyi anlayıp bütün kalbiyle destekler. Genel olarak öğretmenden şunlar beklenir.
1. Öğrencilerini gözlemler ve onları bireysel olarak anlamaya çalışır.
2. Öğrenci hakkında bilgi toplanmasına yardım eder.
3. Öğrenciyi tanıma fişlerini en son durumu gösterecek şekilde canlı tutar.
4. İncelenen bir Öğrenci hakkında danışman'ın ihtiyaç duyduğu sağlamaya çalışır.
5. Öğrencilerin velileriyle görüşür.
6. Öğrencilerdeki sosyal, heyecansal veya akademik problemlere kargı uyanık olur ve öğrencilerin onların çözümlemeyi bilmeleri için tedbirler alır.
7. Grup rehberliği tekniğinden yararlanarak ve basit yöntemler yaparak öğrencilerin bir bütün olarak gelişmesini sağlar.
8. Kendi yetkisi dışına çıkan problemleri rehber öğretmene, danışmana veya baş-danışmana gönderin
9. Öğrencisi için diğer öğretmenlerle, danışmanla ve lüzumunda çevredeki kurumlarla temasa geçer.
10. Öğrencinin gelişmesini değerlendirir ve kaybeder.
11. Öğrenim ve mesleklere ait bilgilerin toplanıp öğrencilere duyurulmasında baş-danışmana yardım eder; okuttuğu dersin ilişkili olduğu mesleklere öğrencinin dikkatini çeker.
12. Öğrencilerinin, kendi kabiliyet ve imkanlarını anlayarak realist planlar yapmalarına yardım eder.
13. Kol faaliyetleri, geziler, temsiller gibi çeşidi rehberlik faaliyetlerinde rol alır.
14. Rehberlik komitelerinde hizmet eder.
15. Görev-içi yetiştirme faaliyetine katılır.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
kurulu, rehberlİk


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
spor kulübü genel kurulu ve yönetim kurulu ser_ay Spor Kulübü 1 17-01-2012 01:09
REHBERLİK ÇEŞİTLERİ webmaster Eğitim Bilimleri 1 20-07-2008 04:53
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSLERİ webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 12:13
REHBERLİK, PSİKOLOJİ DANIŞMA VE PSİKOTERAPİ webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 12:08
REHBERLİK TANIMI, AMACI ve KONUSU webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 12:08

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159