05-04-2007, 12:10 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Rehberlik ve danışma, çocuğun bir "kişi" ve bir bütün" olarak gelişme-hedef tutar. Bir okulda eğitim programının her safhasında bu "gelişme" ile olarak rolü bulunan danışma ve rehberlik, "çocuğun gelişmesi" ile ilgili hersin ortak gayretlerini ister. Çocuğa gerekli psikolojik yardımların yapılabilmesi in okul yöneticileri, öğretmenler ve aile, çocuk ve problem hakkında yeterliği sahibi olmak zorundadır. Okulda psikolojik yardım hizmetleri programı, öğrenciye, b) öğretmene, c) yöneticiye, d) aileye, ve e) çevreye hizmet edecektir. a) Öğrenciler Öğrenci, kendi yeteneklerini, kuvvetli ve zayıf taraflarını, ve uyum sağlıya-cağı toplumun özelliklerini bilmek ve bu bilgilerin ışığı altında kendine en uygun kararlan vermek zorundadır. Çocuğa değerlendirme, danışma yapma ve bilgiler verme gibi temel hizmetler yolu ile rehberlik ve danışma; her bir öğrencinin kendini ve içinde yaşadığı fiziki ve sosyal ortamı daha iyi tanımasına, genel ve özel yeteneklerini, ilgilerini, yeterlik ve yetersizliklerini keyfederek bunları kendisi ve toplumu için en iyibir şekilde kullanmasına, olumla yetenek ve ilgilerini daha çok geliştirmesine, kendisi ve çevresine ait gerçekçi bilgilerin ışığı altında geleceğe ait realist amaç ve planlar geliştirmesine yardım eder. Psikolojik hizmetler, çocuktaki utangaçlık, çekingenlik, çabuk heyecanlanma ya da korku halleri gibi heyecansal bozukluklarda da psikolojik danışma faaliyetleri yolu ile kişiye yardımcı olur. Kişinin kendini tanıması, sadece kendi genel ve özel yeteneklerini, ilgi ve ihtiyaçlarını, yeterlik ve yetersizliklerini bilmesi demek değildir. Başkalarının onu nasıl gördüğünü de bilerek kendisi hakkında realist bir "benlik" imajı, geliştirmesi gereklidir, icabında bu "benlik" imgesi çeşitli durumlar için çeşitli bir "benlik" olacaktır ve bunların hepsi de birey için olağan kabul edilebilecek imgeler olacaktır. b)Öğretmenler Psikolojik yardım hizmetleri programı, öğretmenin eğitim ve öğretim çalışmalarını çeşitli yönlerden desteklemek, kolaylaştırmak ve daha etkili hale sokmak suretiyle öğretmene de yardımcı olur. Rehberlik programının, öğretmen-öğrenci ilişkilerini olumlu yönde arttırdığına okulda öğrenci başarısını yükselttiğine ve daha çok sayıda öğrencinin yüksek öğrenime devamına yol açtığına dair birçok araştırma bulguları vardır. Bir kere, psikolojik yardım hizmetleri programı, Öğrencilerin gelişme seyri ve her gelişme aşamasının problemleri hakkında öğretmenin daha geniş bilgi ve anlayış sahibi olmasına yardım eder. Bu yardımlar, rehberlik programının, öğretmenler için düzenleyeceği görev içi eğitim çalışmaları yolu ile ya da bir öğrenci hakkında danışman ile öğretmen arasında yapılan görüşmeler yolu ile olabilir. Görev içi ya da işbaşında eğitim çalışmaları yolu ile öğretmenin çocuk gelişimi hakkındaki bilgisi artar, öğretmenlere birçok psikolojik yardım anlayışı ve teknikleri kazandırabilir. c) Okul Yönetimi Rehberlik program, yürüttüğü çeşitli faaliyetler sonucu okul yönetimine de hizmet etmiş olmaktadır. Yürüttüğü görev içi çalışmaları ve yaptığı araştırma sonuçları yolu ile okul yöneticilerinin okulda psikolojik hizmetlere ait anlayış ve bilgilerinin artmasına yardım etmiş olur. Okul yöneticilerinin bu anlayış ve bilgileri arttıkça, okul programında psikolojik yardım hizmetlerine daha çok yer ve Önem verirler. Onların bu destekliği, rehberlik ve danışma çalışmalarının tam •ve etkili bir şekilde yürütülmesinde Önemli bir dayanak noktasıdır. Öğrenci gruplarının zeka, özel kabiliyet, akademik basan, ilgi, motivasyon ve problemleri gibi konularda yapılan rehberlik araştırmaları ve toplanan bilgiler, okulun, eğitim ve öğretim çalışmalarını daha iyi düzenleyip yürütmesine, daha uygun öğretim metotlarının kullanılmasına, daha gök geçerli olan eğitim faaliyetleri üzerinde durulmasına yol açar. Bütün bunlar, öğrencilerin daha iyi yetişmeleri, meslek ve öğrenim alanlarında daha iyi yapabilmeleri sonucunu doğurur. Psikolojik hizmetler programı, tabiatiyle, bu eğitim gelişmelerinin olmasını, programın başarısı yönünden de Psikolojik hizmet çalışmaları, okulun çalışma tarzını ve başarısını, amaç ve çevreye daha iyi yansıtmaya da aracı olur. Bu suretle halk, okul çalışmalarını daha iyi anlar, okula karşı daha takdirkar olur. Okula karşı hasıl olan bu güven, takdir ve sempati, birçok durumlarda okulun halk tarafından sevilmesi, desteklenmesini sağlar. Keza, psikolojik hizmetler programının öğrencilerle teker teker ve bilimsel anlayış içinde meşgul olarak onların olumlu bir gelişme .göstermesine yardım ettiğini, çocukların gerçekçi bir meslek ve öğrenim programı seçmekte olduklarını ve dolayısiyle başarılı Öğrenciler olduklarını gören halk, okulun top yekûn başarısı olarak bilir ve kabullenir. d) Aile Okulda rehberlik ve danışma programının ana sorunu, öğrencinin bir "bütün" olarak gelişmesine yardım etmek olmakla beraber, bu yardımın, ancak bir çok kişi ve kurumların işbirliği sayesinde gerçekleştirilebilmesi de çak açıktır. Öğrenci, günlük hayatının yalnız sınırlı bir bölümünü okulda geçirir. Geriye kalan kısmında ev ve ailenin doğrudan etkileri altında bulunmaktadır. Bu sebeple, öğrenciye yapılacak psikolojik yardımın etkili ve devamlı olabilmesi için yalnız öğretmenlerin ve yöneticilerin değil, ailenin de anlayış ve işbirliğini sağlamak gerekir. Psikolojik hizmetler programı, öğrencilerin genel ve özel yetenekleri, ilgileri, geleceğe ait düşünce ve umulan, okuldaki ders programı ve başarı durumu hakkında aileye açık ve güvenilir bilgi vererek çocuk baklanda veliyi aydınlatmış olur. Bu suretle veli, çocuğunu daha gerçekçi bir gözle anlayarak çocuk hakkındaki yanlış duygu ve düşüncelerden sıyrılır. Böyle sağlam bir anlayışa sahip olan anne baba ile çocuk arasındaki ilişkiler ise, daha düzgün ve gerçekçi bir şekil alır. Psikolojik hizmetler programı, çocuğun yetenekleri, ilgi ve ihtiyaçları, şartlan ve imkanları ve meslek heves ve idealleri hakkında ana babayı aydınlatmak ve onlara meslekler hakkında bilgiler sunmak suretiyle çocuğun meslek seçimine, meslek için gerekli olan eğitim ve öğretimi görmesine ve mesleğe girmesine ailenin de anlayışla gayret ve katkılarını sağlamış olur. Aile bu suretle, çocuğun en vaatli olduğu alanda ileriki öğrenimi için şimdiden planlar yapıp tedbirler almak fırsatını bulur. e) Çevre Gelişen çocuk üzerinde çevrenin etkisi büyüktür. Ayrıca, çevredeki birçok imkan ve fırsatlar, iyi organize ve koordine edildiği takdirde, çocukların gelişmelerine daha etkili bir şekilde ve daha az zaman ve enerji kaybederek hizmet edilebilir. Bu sebeple okul psikolojik hizmetler programı, bulunduğu çevre ile yakından ilgilenir. Çevreye bazı önemli hizmetlerde bulunur. Çevredeki iş imkanlarına, işlerin niteliklerine ve çalışan nüfusun özelliklerine ait bilgiler toplar. Bu konularda incelemelerde bulunur, öğrencilere daha iyi meslek rehberliği yaparak işverene daha kalifiye ve daha hazırlıklı iş elemanları sağlamış olur. Bunlar da, çevrenin ekonomik gelişmesinde etkili bir rol oynar. Rehberlik ve danışma programı, okul öğrenci nüfusu üzerinde genel bir tarama çalışması yaparak, öğrencilerin yetenek, ilgi, ihtiyaç ve problemlerine bunların gösterdiği eğilimlere ait bulgular sağlar. Bu araştırma bulgularına sahip olan çevre kurumlan, kendilerini daha iyi organize ederek gençlere daha yararlı olma imkanlarına sahip olurlar. Bu suretle çevrenin gelişmesi sağlanır. Rehberlik programı, problemli çocukları zamanında bulup çıkartır ve bunların çevredeki kurumlardan zamanında yararlanmağım sağlar. Bu suretle, toplumda gençlik suçlarının azalması ve önlenmesinde yardıma olur. Böylece top yekûn ruh sağlığına hizmet edilmiş olur. Okul psikolojik hizmetler programı, kadrosundaki yetişmiş elemanlar yolu ile, toplum kurumlarının yapacağı birçok kampanya ve araştırma projelerimi planlanma ve yürütülmesinde yardımcı olabilir. Okuldaki çalışmalar, öğrenciler ve velilerle yürüttüğü görüşmeler, ya da düzenlediği genel konferanslar yolu ile rehberlik programı, okulun gayretlerini ve amaçlarını halka daha iyi duyurup anlatabilir; onları okulları hakkında aydınlatır. Böylece halk, okullarının gayretlerini ve elindeki imkanları daha iyi tanıyarak ondan daha iyi yararlanabilir. |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
alan, hİzmetlerİnİn, kavradiĞi, psİkolojİk, yardim |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
GÜREŞ HAKEMLERİNİN TEMEL PSİKOLOJİK | binali | Güreş | 1 | 21-09-2008 11:07 |
2008 Alan Değişikliği | webmaster | Eğitim Haberleri | 0 | 23-06-2008 12:38 |
ALAN SAVUNMASI | clooney | Basketbol | 1 | 22-04-2008 19:01 |
alan bilgisi sınavına hazırmısınız | mutluoner | Sohbet ve Tartışma | 12 | 10-03-2008 21:54 |
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSLERİ | webmaster | Eğitim Bilimleri | 0 | 05-04-2007 12:13 |
Reklam Alanı |