OKUL ÇOCUKLARININ BESLENMESİ Okul Çağlarının Beslenmesinin Önemi ve Özellikleri : Okula başlamadan önce iyi beslenen ve iyi alışkanlıklar kazandırılmış çocuğun beslenmesinde önemli sorun çıkmaz. Bu çağdaki çocukların iyi beslenmesi, sağlık büyüme ve gelişmeleri yanında başarılı olmalarında da önemli rol oynar. Sağlıklı bir beslenme için, besin maddeleri vücudumuzun yapısına, çalışma durumuna uygun günlük harcamayı karşılayacak miktar ve çeşitte temiz olmalıdır. İyi beslenmeyen, büyüme ve gelişme geriliği gösteren çocukların başarı düzeyi, genellikle iyi beslenenlere göre düşük olmaktadır. Bazı araştırma sonuçları, kahvaltı etmeden okula giden çocukların, düzenli kahvaltı yapanlara göre zor öğrendiklerini; ilgisiz ve hareketsiz olduklarını; sonuçta başarı düzeylerinin düşük bulunduğunu göstermektedir. Yine, önceden protein- enerji yetersizliği geçirmiş olan okul çocuk çocuklarının başarı, zihinsel ve bedensel yönden büyüme ile gelişme durumları, normal yaşıtlarından ve kardeşlerinden daha geri bulunmuştur. Basit guatr, vitamin eksiklikleri (pele gra, beriber) olması kansızlık, skorbit, raşitizm gibi aksaklıklar görülür. Ayrıca beslenme bozukluğu çocukluk çağında sık görülen enfeksiyon hastalıklarının vücuda yerleşmesini ve ilerlemesini kolaylaştırıcı bir faktördür. İnsan hayatının sağlıklı sürdürülmesi için sağlıklı beslenmeye, diğer bir değişle besin öğelerine ihtiyaç vardır. Uygun bir beslenme planı çizip, uygulayabilmek için bu konudan her kademede çalışanlarca besinlerimiz hakkında kısaca bazı bilgiler bilinmelidir. Okul yetkililerinin işbirliği yapması ve yardımlaşması gerekir. çocuğun beslenmesi ve eğitimi ev ile okulda bir bütün olarak ele alınmalıdır. İki kurumdaki uygulamalar tutarlı, tamamlayıcı ve iyi alışkanlıkları pekiştirici olmalıdır. Çocuğun, okula erken gitmesi, öğle vaktini okulda geçirmesi, okulda geçen sürenin uzun olması; okulda, beslenme programları ve kaynakların yetersizliği gibi nedenler çocuğun beslenmesinde çeşitli güçlükler çıkarabilir. Bu zorluklara, aile ve okulda kazandırılacak iyi alışkanlıklarla, iki kurumun iş birliği ile çözüm bulunabilir. Çocuklar; uyku, sabahları kalkış ve okula gidiş saatleri iyi düzenlenmediğinden, okula kahvaltı yapmadan gidebilirler. Çevreden ya da okul kantininden aldıkları besin değeri düşük yiyeceklerle birkaç öğünü savuşturabilirler. Çevreden yanlış beslenme alışkanlıklarının etkisinde kalabilirler. Ayrıca, evdeki beslenme düzeni yetersiz olabilir. Bu durumdaki çocukların normal beslenmesi zorlaşır.