18-03-2007, 20:45 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
DERS : Beden eğitimi SINIF : 6 SÜRE : 40 dakika ÖĞRENME ALANI : Hareket Bilgi ve Becerileri ALT ÖĞRENME ALANI: Spor Bilgi ve Becerileri TEMEL BECERİLER : Karar verme, öz yönetim. KAZANIMLAR 1. Seçili spor dallarına özgü hareketler sergiler. 2. Seçili spor dallarını yaparken spor dalına özgü ilk ev kuralları uygular. 3. Seçili spora özgü fiziksel etkinliklerde ısınma ve soğuma hareketleri yapar. 4. Araç-gereç ve alanları paylaşmaya değer verir. 5. Kurallara uyma ve yönergeleri takip sürecine katılarak belirlenen kural ve yönergeleri takip eder. ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ: Anlatım, soru yanıt, gösteri, komut, alıştırma. ARAÇ-GEREÇ VE KAYNAKLAR: 10 Adet hentbol topu, 10 adet yelek, video oynatıcı ve kaset, taktik panosu, 5 adet engel, 8 adet kasa parçası (Bunlar olanaklara göre uyarlanabilir). Muratlı, S. ve diğerleri, Hentbol, Oto Basımevi, İstanbul,1984 DERS ALANI: Spor salonu (Bunlar örnektir, olanaklara göre uyarlanabilir). GÜVENLİK ÖNLEMLERİ: Öğrenciler ders işlemede açıklanan kurallara uyarlar, öğretmen tehlikesizce ders işler ve yanında sağlık çantası bulundurur. ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ GİRİŞ “Şimdi hentbol maçından kısa bir kesit izleyeceğiz. Ben sizden maç izlerken oyuncuların hangi temel atış çeşitlerini kullandıklarını ve bu atış çeşitlerini oyun alanının nerelerinden kullandıklarını dikkatle izlemenizi istiyorum” denilerek video başlatılır. Dört dakikalık izlemeden sonra video durdurularak öğrencilere, önce temel atış çeşitleri ve sonra da bu atışların oyun alanının nerelerinden kullanıldığı ile ilgili sorular yöneltilir ve yanıtlar alınır. Daha sonar, “Temel atışı başarılı yaparsanız hentbola iyi bir başlangıç yaparsınız,” denilir. Devamında öğretmen;“Bugünkü dersimizde hentbol de temel atışı öğreneceğiz,” diyerek öğrencileri konudan ve hedeflerden haberdar eder. DERSE GEÇİŞ Öğretmen; “Sizlerin hentbol oyunu içerisinde izlediğiniz temel atışlar, maçta da gördüğünüz gibi; yüksek temel atış, kalça yüksekliğinde temel atış ve alçak temel atış, teknikleri uygulanır. Özellikle son iki teknik savunma oyuncuları ve kaleciler için sürpriz atışlardır ve gol olma olasılıkları yüksek atışlardır. Bu nedenle bu atış tekniklerinin maç içerisinde çok kullanılması için tekniklerin iyi öğrenilmesi ve antrenmanlarda çok çalışılması gerekir. Şimdi salona geçerek maçta izlediğimiz temel atış çeşitlerini uygulayalım.” der. İŞLENİŞ 1. Öğrenciler, 3 dakika hafif koşu ve aynı anda özellikle kol ve omuzlara yönelik gerdirme ve esnetme çalışması yaparlar. Daha sonra grup ikiye ayrılarak “Sağlık Topunu Bombalama” oyunu oynarlar. 2. Öğretmenin yüksek temel atış tekniğini gösterir ve bu tekniği öğrencilerin duvara atış kullanmak suretiyle uygulamalarını ister. Öğrenciler sınıfa dağılarak bir (1) numaralı çalışma yaprağında görüldüğü gibi uygulama yaparken, öğretmen aralarda dolaşıp dönüt, düzeltme ve pekiştireç verir. Devamında, kalça yüksekliğinde temel atış tekniği gösterilir ve bu tekniği öğrencilerin duvara atış kullanmak suretiyle uygulamalarını istenir. Daha sonra alçak temel atış tekniği gösterilir ve bu tekniğin öğrencilerin duvara atış kullanmak suretiyle uygulamaları istenir. Öğrenciler çalışmayı yaparken öğretmen aralarda dolaşıp dönüt, düzeltme ve pekiştireç verir. 3. Öğretmen, grubu toplayarak; “Şimdi sizden öğrendiğiniz bu üç temel atış çeşidini kullanarak duvara çizdiğiniz hedefleri vurmanızı istiyorum. Ancak hedefleri mümkün olduğu kadar uzak mesafelerden vurmalısınız. Bunun için kendinize bir mesafe belirleyin. Eğer bu mesafeden rahatlıkla hedefi vuruyorsanız mesafeyi uzatın. Ancak hedefi vuramıyorsanız mesafeyi kısaltarak çalışmaya devam edin,” der. Öğrenciler çalışmayı yaparken öğretmen aralarda dolaşıp dönüt, düzeltme ve pekiştireç verir. 4. Öğrenciler, kale önünde önce edilgen, daha sonra yarı etkin ve en sonunda etkin savunma oyuncusunun karşısında, öğrenilen temel atışlarla kaleye gol atma çalışmaları yaparlar. Öğrenciler çalışmayı yaparlarken öğretmen aralarda dolaşıp dönüt, düzeltme ve pekiştireç verir. 5. Son olarak öğretmen grubu takımlara ayırarak hentbol maçı yaptırır ve“ Çocuklar maçta sizden sadece öğrendiğimiz temel atışlarla gol atmanızı istiyorum,” diyerek maç içerisinde sadece temel atışı kullanmaları sağlanır. Maç devam ederken öğretmen öğrencileri gözleyerek, temel atışı ne kadar öğrenip öğrenmediklerini gözler. SONUÇ VE ÖZET Öğretmen grubu toplayarak; “Bugünkü dersimizde hentbol de temel atış çeşitlerini ve uygulanışlarını öğrendik,” diyerek, öğrencilere temel atış çeşitleri ve her bir atış tekniğinin nasıl kullanıldığı ile ilgili sorular sorar. Daha sonra gönüllü öğrenciler öğrenilen teknikleri gösterirler. Ders değerlendirilir, malzemeler toplanır ve bir sonraki dersin konusu söylenerek ders bitirilir. DEĞERLENDİRME <I mso-bidi-font-style: Öğrencilerden aşağıdaki etkinlikleri yapmaları istenir: [/I] 1. Üç adet yüksek temel atış kullanınız. 2. Üç adet kalça yüksekliğinde temel atış kulanınız. 3. Üç adet alçak temel atış kullanınız. (Gönüllü öğrencilerin hareketleri yapmaları sağlanır.) |
Reklam Alanı |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
günlük, meb, olduğu, plan, vermiş, örneği |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Günlük plan | kartal02 | Beden Eğitimi Günlük Planları | 1 | 25-09-2010 18:25 |
Boş günlük plan örneği - Hakan | webmaster | Beden Eğitimi Günlük Planları | 3 | 19-04-2009 19:05 |
Rehberlik günlük planı örneği | selçuk | Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler | 3 | 24-02-2009 22:08 |
3 aylık voleybol yıllık plan ve günlük plan | toleredo | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 1 | 11-01-2008 23:52 |
günlük plan | hızlı | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 1 | 21-12-2007 21:10 |
Reklam Alanı |