Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Spor Branşları > Doğa Sporları

Doğa Sporları Doğa Sporlarıyla ilgili herşey burada

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 04-05-2008, 23:30   #1
özlem58
Girişken Üye
 
özlem58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Tekirdağ
Mesajlar: 339
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
özlem58
Standart

Reklam Alanı
İZCİLİK = o ns = />


Gençlerin bedensel, ruhsal, zihinsel ve sosyal beceriler kazanarak ideal insanlar olarak yetişmelerini amaçlayan eğitim sürecine "İzcilik", bu süreçte eğitim gören gençlere de "İzci" denir.


İzcilik; çeşitli yaş gruplarındaki çocukların ve gençlerin zihinsel, bedensel, sosyal ve ruhsal gelişimlerine katkıda bulunan, yapıcı, yaratıcı yeteneklerinin geliştirilmesi için gerekli çabaları içeren, onları ülke kalkınmasının temeli olan bilgi ve becerilerle donatmayı hedef alan, demokratik kişilik özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlayan, ulusal ve uluslar arası tüm gençliği bünyesinde toplayan üniformalı bir gençlik hareketidir.


İzcilik; 7 ve daha yukarı yaşlardaki çocuk ve genç insanlara karakter gelişimi, yurttaşlık eğitimi, kişisel sağlamlık veren, bilgi, beceri ve davranış açısından onları besleyen bir gençlik faaliyetidir. Bize göre izcilik; Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda kendine, ailesine, çevresine, yurduna, milletine ve hatta bütün insanlığa yararlı hizmetler veren bir eğitim sistemidir.


İZCİLİĞİN EĞİTİMİ


İzciliğin kurucusu olan Baden Powell izciliğin amacını üç temel unsurda toplamıştır:


1. Kendine Karşı Görevler
Kendi kişiliğini ve sağlığını olumlu yönde geliştirmek için sorumluluk duymak.


2. Başkalarına Karşı Görevler
Vatanına bağlı olmak, ulusal ve uluslar arası barışın sağlanması için çalışmak, toplumun gelişmesine ve ilerlemesine, doğanın korunmasına katkıda bulunmak.


3. Allah’a Karşı Görevler
İnançlarına bağlı, dinine sadık kalarak tüm yükümlülüklerini yerine getirmek.


Yukarıda anlatılanlardan da anlaşılacağı gibi; birincisi kişinin kendisine karşı, ikincisi topluma, üçüncüsü ise manevî değerlere karşı olan görevleridir.


İzciliğin Amaçları
İzcilik çalışmalarına katılan çocukların ve gençlerin;
a. İyi karakterli, toplum içinde yapıcı ruha sahip,
b. Kanun, yönetmelik, talimat ve emirlere uyan, saygılı ve disiplinli,
c. Başkalarını düşünen,
d. Topluma hizmet etmekten zevk duyan,
e. Yurduna, milletine bağlı, bütün insanlara karşı dürüst ve iyi duygulu,
f. Kendisi için gerekli el becerilerine sahip,
g. Kendine güvenen, sorumlu işler almaya istekli ve hazırlıklı,
h. Sağlıklı ve olumlu düşünen,
ı. Tabiat ve kültür eserlerini seven ve koruyan nitelikte yurttaşlar olarak yetiştirilmelerini sağlamaktır.


İzcilik çalışmalarında çok değişik faaliyetler yapılır. Yapılan tüm bu faaliyetler araçtır. Amaç ise "iyi yurttaş, iyi insan" yetiştirmektir.


İzcilik çocukların ve gençlerin boş zamanlarını plânlı, programlı, disiplinli, kendilerine yararlı alışkanlıklar ve beceriler kazandırmak amacıyla yapılan bir eğitim aracıdır. Başka bir ifadeyle bu amaca ulaşmak için geliştirilmiş "sistemli bir oyundur."


Böylece izcilik faaliyetleri, yurduna, milletine, tüm insanlığa yararlı iyi yurttaşiyi insan yetiştirmeyi amaçlar. İzcilik bu amacı gerçekleştirmek için aşağıdaki hedefleri esas alır:


1. Fiziksel gelişme; sağlıklı bir gençlik,
2. Kişiliğin gelişmesi; yüksek karakterli bir gençlik,
3. Pratik gelişme; yaratıcı bir gençlik,
4. Sosyal gelişme; toplum içinde yaşama duygusu,
5. Manevî gelişme.


İZCİLİK EĞİTİMİ


İzcilik eğitimi 4 temel bölümde değerlendirilir:


1. Karakter Eğitimi ve Zihinsel Gelişim: Bunun amacı çocuğu ve genci izcilik arması taşımaya lâyık bir izci olacak şekilde, becerikli ve güvenilir yapmak, zihinsel yeteneklerini geliştirmektir.


2. Beceri Eğitimi: Çocuklara ve gençlere yaşamında işe yarayabilecek becerilerini öğretmek ve yeteneğini geliştirmek.


3. Sağlık Eğitimi: Çocuklara ve gençlere gerekli beden eğitimi hareketlerini yaptırarak, vücuduna bakmasını öğretmek ve bu yolla sağlık kazandırmak.


4. Sosyal Eğitim: Yardımsever insan olarak, insanları gerektiğinde kurtarmak, kaza ve yangın vb. gibi afetlerde yardım etmek yoluyla topluma hizmet etmek.


İZCİLİK METODU


İzcilik metodu çeşitli kavramlara dayanarak kendi kendini geliştirme sistemi olarak tanımlanır. İzcilik metodu dört bölümden oluşur:


1. Ant ve Türe: İzcilik metodunun birinci elemanı ant ve türedir. Ant ve türe için çocuk ve gençler kendi dileğiyle söz verir. Arkadaşlarının ve yakınlarının önünde verilen bu söze bağlı kalma sorumluluğunu yüklenir. Böylece ahlâkî değerlere bağlı olarak yapabileceğinin en iyisi ile yaşamını sürdürmeye çalışma, gençlerin gelişiminde en etkili araçtır.


2. Yaşayarak Öğrenme: İzcilik metodunun diğer bir temel elemanı aktif eğitim kavramı ya da modern eğitimin taşlarından biri olan yaparak ve yaşayarak öğrenmedir. Bu kavram, bu gerçeği "Çocuk okumaktan çok yapmaya hazırdır." diyerek vurgulayan kurucunun tüm yazılarında kendini daima gösterir. İzcilikteki öğrenmenin kişisel deneme ve inceleme yolu ile gerçekleştirilmesi düşüncesi, aktif eğitimin en büyük otoritesi olan Dr. Maria Montessori tarafından "yaparak öğrenme kavramına dayanamayan bir program,izcilik programı olarak düşünülmez". şeklinde ifade edilmiştir.


3. Küçük Gruplara Ait Olma: İzcilik metodunun üçüncü temel elemanı küçük gruplara ait olmadır (oba sistemi). Gençlerin sosyal yaşamla bütünleşmesini sağlama küçük grupların avantajları olarak, sosyal bilimciler tarafından uzun zamandır kabul edilmiş bulunmaktadır.


Bu küçük grupların uygulamaları, gençleri ileriye götürücü araştırma yapmak ve sorumluluklarını kabul etmek için olanak verir. Onları kendi kendilerini yönetebilecek biçimde eğitir. Bu da gençlerin kişiliğini geliştirir ve beceri, kendine güven, birlikte çalışma ile yönetme yeteneği kazanmalarına yardımcı olur.


Programa katılmak; yetişkin rehberliğinde uzmanlık, izci sınıf çalışmaları ile yükselmeyi başarmak; sorumluluk almak, karakter eğitimi, kendine güven kazanmak, beraber çalışmak, liderlik yapabilmek gibi özellikleri kazandırır.


Tüm bu konularda yetişkinlerin rolü rehberlik ve destek olmaktır. Bu rehberlik gençlerin sosyal hayatta sorumluluk almalarına yardımcı olur. Genç insanlar böylece kişiliklerine saygı duyulan bir ortamda tam olarak gelişebilecekleri için, rehberlik rolü yalnızca kontrol etmek anlamında düşünülmemelidir.


4. İlerletici Programlar: Yukarda sayılan üç eleman izcilerin faaliyetlerinin bir bütünü olarak ele alınmalı ve birbirini tamamlayıcı rol oynamalıdır. Eğitim programının bu özelliğini izcilik metodunun dördüncü elemanı oluşturur.


İzcilik programı, gençlerin yavaş yavaş ve uyumlu bir biçimde gelişme ihtiyaçlarını karşılayacak, ileriye götürücü bir yol olarak düşünülmelidir. Bu gelişmeyi sağlayacak bir araç da sınama ve uzmanlık sistemidir.


Programın hedefine varabilmesi için uygulandığı kişilerde istek uyandırması gerekir. Buna göre program, programa katılanların ilgilerine göre düzenlenmiş çeşitli etkinliklerin dengeli bir kombinasyonu olmalıdır.
özlem58 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 05-05-2008, 09:04   #2
Ahmet Köseoğlu
Moderator
 
Ahmet Köseoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 1.242
Teşekkürleriniz: 0
8 Mesajına 9 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
Ahmet Köseoğlu is an unknown quantity at this point
Standart



Çom sağolun Özlem Hocam
__________________
Birlikten KUVVET doğar...
Ahmet Köseoğlu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-05-2008, 16:01   #3
burçak
Girişken Üye
 
burçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 437
Teşekkürleriniz: 0
4 Mesajına 4 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
burçak
Standart

teşşekkür ederiz hocam
burçak isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-05-2009, 20:06   #4
ANTADOSK
Yeni Üye
 
ANTADOSK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2009
Mesajlar: 3
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
ANTADOSK
Standart

Özlem hocam merhaba.
Antalya Doğa Sporları Gençlik ve Spor Kulübü başkanıyım.Kulübümüzde Doğa Yürüyüşleri ve Kano gezilerinin yanısıra esas branşımız olan izcilik'te yapıyoruz ilgilenen arkadaşlara bir duyuru yapmak istiyorum.
Mayıs ayı sonuna doğru Antalya'da İzci liderliği Tanıtım kursu açılacak ilgi duyan bütün arkadaşlarımızı bekliyoruz. Bilgi için.Turgut Onaral 0532-6006855
ANTADOSK isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 28-07-2009, 17:39   #5
beyhan1
Girişken Üye
 
beyhan1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Tem 2009
Mesajlar: 119
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
beyhan1 is an unknown quantity at this point
Standart

teşekkkürrr
beyhan1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
İzcİlİk


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İZCİLİK FEDERASYON'UNDA NELER OLUYOR ? proksi Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 0 09-12-2008 03:10
TÜRKİYE'DE İZCİLİK özlem58 Doğa Sporları 1 05-05-2008 09:08

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159