Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Beden Eğitimi > Yeni Müfredat

Yeni Müfredat Beden Eğitimi Dersi Müfredat Tanıtımı

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 19-06-2008, 22:40   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
Gelecek, Eğitimle Gelecek" Canlı Yayın Programı
16. 06. 2008 Pazartesi
Konu: e- okul
Konuk: MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Prof. Dr. Nizami AKTÜRK

17. 06. 2008 Salı
Konu: Mesleki Teknik Eğitim
Konuk: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürü Hüseyin ACIR

18 Haziran 2008 Çarşamba

Konuk: Millî Eğitim Bakanı Doç. Dr. Hüseyin ÇELİK

19 Haziran 2008 Perşembe
Konu: Yaz tatilini verimli değerlendirme.
Konuk: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri PDR Ana Bilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY

20 Haziran 2008 Cuma
Konu: Okuma alışkanlığı
Konuk: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sedat SEVER


16.06.2008 Pazartesi
KONU:E-Okul
Konuk:Nizami AKTÜRK

Programda e-okul sisteminin kullanılışı ve yararları ile ilgili bilgiler verildi. Sistemin öğretmen,öğrenci ve veliler açısından getirdiği kolaylıklar vurgulandı.
Sistem sayesinde öğretmenlerin evrak yükünün azaltıldığı, internet üzerinden öğrencilere ait bütün bilgilerin kaydedilip saklanabildiği anlatıldı.
Sistemle ilgili aksaklıkların giderilmeye çalışıldığı gelecek yıllarda sistemin daha verimli olacağına değinildi.


17. 06. 2008 Salı
Konu: Mesleki Teknik Eğitim
Konuk: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürü Hüseyin ACIR

Tarım, inşaat, endüstri sektörlerinde mesleki ve teknik eğitimi Erkek Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü üstlenmiştir.

Mesleki ve teknik eğitim iç içe olan kavramlardır. Hem ulusal hem de evrensel boyutta aynı anlam ifade ederler. Mesleki eğitim ulusal, teknik eğitim ise tarım, inşaat, endüstri alanlarını ifade etmektedir.

Mesleki ve teknik eğitimde son 5 yılda öğrenci sayısı artmıştır. Mesleki ve teknik eğitimi özendirmek amacı ile 4207 sayılı kanunla değişiklik yapılmıştır. Fiziki alt yapı, kalite, yönlendirme, eğitimin geliştirmesi ve artırılması hedefleniştir. Askeri okullar ve polis okulları kendi kurumları bünyesinde bırakılarak, daha önce MEB bünyesinde olamayan okular da MEB bünyesine alınmıştır. Bu okular donanım, alt yapı ve öğretmen eğitim durumu sil baştan değiştirilmiştir. 2002 yılında 2 büyük proje oluşturulmuş ve AB fonlarından destek alınmıştır. Ayrıca bu okullarda çalışan öğretmenler AB projeleri kapsamında hizmet içi eğitimden geçirilmiştir. Okulların da donanımları yenilenmiştir Amacına ulaştığı için tüm okullarda uygulanmaya başlanmıştır. Çeşitli anketler uygulanarak AB standartlarına uygun hale getirilmiştir.

Mesleki eğitim 4 yıla çıkarılarak, uzmanlık alanları oluşturulmuştur. 9. sınıfa kadar normal liselerdeki dersler işlenmektedir. 9. sınıfın sonu ve 10. sınıfta meslek liselerinden düz liseye, düz liselerden meslek liselerine yatay ve dikey geçiş hakkı vardır. Bu uygulamalar 2004 yılında 145 pilot okulda başlatılmıştır. 42 alan, 197 dalda uzmanlıklar oluşturulmuştur. 5700 modül oluşturulmuştur(modül: bir mesleğin tam öğrenilebilmesi için basamak basamak oluşturulan derslerin her birine denir.). Bu modüllerin 5000’i yazılmış, 700’ü yazım aşamasındadır. Bir modül öğrenilince bir üst modüle geçilerek o ders veya alandan başarılı olunmaktadır. Böylece uzmanlık alanları oluşmaktadır.

Sertifikalar işe girmede alternatif olacaktır. Son zamanlarda öğrenciler iş olanağının fazla olması nedeniyle bilişim alanlarına yönelmişlerdir. Bu alandaki en büyük sorun katsayıdır.

Anadolu Meteoroloji Meslek Liseleri : Bu okullar sınırlı sayıda öğrenci almaktadır.Bu okulların istihdam sorunu yoktur. Bu okulları bitirenler askeri ve sivil hava alanlarında, hava tahminlerinin yapıldığı analiz ve bilgi işlem alanlarında teknisyen olarak çalışmaktadırlar. KPSS’ye girerek işe girebilmektedirler.

Endüstri otomasyon alanı: Japonya - Türkiye’nin işbirliği ile makine, bilgisayar, elektrik,elektronik gibi 4 alan açılarak oluşturulmuştur. Günümüzde her şey otomasyona dayalı olduğu için öğrenciler kolaylıkla iş bulabilmektedirler. Bu alanlar SBS ile öğrenci almaktadır. Bu alanları seçen öğrencilerin alan değiştirme hakkı vardır. Bu kurumlarda karma eğitime devam edilmektedir.

18 Haziran 2008 Çarşamba
Konuk: Millî Eğitim Bakanı Doç. Dr. Hüseyin ÇELİK

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in katıldığı programda meslek liselerinin önemi, mesleki ve teknik eğitim ile ilgili gelişmelere yer verildi.

Programa telefonla katılan konuklardan meslek liselerinin programının ağır olduğu, ihtiyaca cevap vermediği şeklinde yapılan eleştirilere cevap verildi.

Meslek liselerinde mesleğe yönelik müfredat uygulandığı, sektörlerin ihtiyacını karşılayacak şekilde uygulamalı eğitime yer verildiği belirtildi. Türkiye’de halen 600–650 civarında meslek yüksekokulu bulunduğu ve buralarda bölge potansiyeline göre eğitim yapıldığına dikkat çekildi.
Turkcell’in sponsorluğunda “Gönül Köprüsü Projesi” kapsamında Doğu ve Güney Doğu Anadolu Bölgelerinden 80.000, batıdan 20.000 öğrenci doğuya ağaç dikeceği anlatıldı.

Eskişehir Demiryolu Meslek Lisesi’nden görüntülere yer verildikten sonra ülkemizde demiryolu sektörünün önemi vurgulandı.
İstihdam paketi ile ilgili bilgiler verildi. Bu pakete yönelik olarak meslek yüksekokulları açıldığı ve kalifiye eleman yetiştirilmeye çalışıldığı vurgulandı.Açılan kurslarda diplomadan ziyade sertifikalar verildiği ve meslek sahibi olmaya yönelik eğitimin ağırlıklı olduğu açıklandı.

Ayrıca 2007-2008 Eğitim-Öğretim Yılı hakkında genel değerlendirme yapıldı. Sözleşmeli öğretmenlerin durumu konuşuldu. Orta Öğretimde Ders Geçme Yönetmeliği hakkında bilgi verildi.

19 Haziran 2008 Perşembe
Konu: Yaz tatilini verimli değerlendirme.
Konuk: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri PDR Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY

Yaz tatilini verimli değerlendirme ile ilgili açıklamalarda bulundu. Tatilin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredatla belirlediği sürenin dışında değerlendirilmesi gereken boş zamandır. Uzun ya da kısa olsun tatil çocuk için gereklidir.
Bireylerin değişik ihtiyaçları vardır. Çocuğun da eğlenmeye ve özgürlüğe ihtiyacı vardır. Eğlenme boş zaman olarak ele alınmamadır.

Tatil planlı olmalıdır. Ama plansızlığa da açık olmalıdır. Planlama çocuk ve ailenin ihtiyaçları, ailenin koşulları doğrultusunda; çocukla beraber yapılmalıdır. Çocuğun görüşünün alınmasının çocuk için tatil yapıp yapmamaktan daha önemlidir. Çocuğun tatilde kendini özgür hissetmesine yardımcı olunmalıdır. Çocuk eğlenebileceği şekilde, kendi isteğiyle tatilde de çalışabilmelidir.

20 Haziran 2008 Cuma
Konu: Okuma alışkanlığı
Konuk: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sedat SEVER

Öğrenme yaşamın en vazgeçilmezidir. Çocuğun öğrenme ihtiyacıdır ve bu uygun uyaranlarla uyarılması gerekir.Çocuğun öğrenme ihtiyaçlarını karşılayacak kitapların nitekli ve sanatsal olması ,doğumdan başlayarak çocuğun kavramsal boyutlu gelişimine destek sağlanması ve bu desteği sağlamada anne babaların 3 yaşından başlayarak görsel metin,masal,bilmece , tekerleme ve anlatılardan yararlanılması gerekir.Her kitap çocuğa göre değildir. Okuma kültürü edinmek ardışık bir süreçtir.
Öğrencilerin en son girdikleri sınavda çıkan 50 adet Sosyal Bilgiler ve Türkçe sorularının 49 tanesi anlamaya yönelik sorulardı. Kitap okuma alışkanlığını kazanmış öğrencilerin bu soruları 20-25 dakikada cevapladılar. Bu alışkanlığı kazanamamış öğrencilerin ise bir saatten fazla zaman ayırmak zorunda kaldılar.
Çocuklar için yazılan kitapların mutlaka Türkçe olmalıdır. İçinde yabancı kelimelere yer verilmemesi gerekir. Ayrıca bazı yazarların ve bazı yayınevlerinin “ÇOCUK KİTAPLARI” adı altında maddi çıkar sağlamaya için ve siyasi ve inançları doğrultusunda kitaplar yayınlamaktadır. Öğrencilere kitap alırken veli ve öğretmenlerin bu tür yayınlara dikkat etmeleri gerekir.

SONUÇ OLARAK:
1. e-okul sistemi öğretmen, öğrenci ve veliler açısından kolaylıklar getirmiştir. Sistemin aksaklıkları vardır. Bu aksaklıklar giderilmeye çalışılmaktadır.
2. Meslek elemanlarının alana yönelik bilinçli bir eğitimle yetiştirilmesi hedef alınıyor.
3. Uzman birer teknisyen olarak yetiştirilmeleri hedefleniyor. Meslekte ara eleman yetiştirmek çok önemli.
4. Piyasanın ihtiyacı olan şey, nitelikli elemanlardır.
5. Meslek liselerinde öğrencilerin daha çok uygulama yaparak öğrenmesi meslekte kaliteyi artırıyor.
6. Tatil planlı olmalıdır. Ama plansızlığa da açık olmalıdır. Planlama çocuk ve ailenin ihtiyaçları, ailenin koşulları doğrultusunda; çocukla beraber yapılmalıdır. Çocuğun görüşünün alınmasının çocuk için tatil yapıp yapmamaktan daha önemlidir.
7. Çocuğun tatilde kendini özgür hissetmesine yardımcı olunmalıdır.
8. Çocuk eğlenebileceği şekilde, kendi isteğiyle tatilde de ders çalışabilmelidir
9. Duygu ve düşünce eğitiminin aracı kitaptır.
10. Okuma kültürü edinme ardışık bir süreçtir.
11. Çocuk 6 yaşına gelince kitabı, kendini yaşamı tamamlayan bir unsur olarak görmelidir.
12. Çocuk kitapla buluşmazsa kavramsal yönden yoksul olur.
13. Kitapla buluşamayan çocuk; bakar görmez, işitir duymaz, okur anlamaz duruma gelir. Böylece demokratik toplumun etkin üyesi olamaz.
14. Öğrencilere kitap seçerken veli ve öğretmenler dikkat etmelidir.

Hazırlayan: egeli76
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 19-06-2008, 23:52   #2
erdohoca
Üye
 
erdohoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 47
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
erdohoca
Standart

eline sağlık makbule geçti,teşekkürler.
erdohoca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-06-2008, 18:12   #3
winner84
Girişken Üye
 
winner84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Kırklareli
Mesajlar: 257
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
winner84
Standart

çok teşekkürler...
winner84 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 23-06-2008, 09:45   #4
tkurtoglu
Üye
 
tkurtoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 46
Teşekkürleriniz: 6
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0
tkurtoglu
Standart



eline sağlık
__________________
Çukurova Ünv. 1999
tkurtoglu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
canlı, gelecek eğitimle gelecek, prog, trt4, yayın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
ROTASYON AFFI GELECEK Mİ ulus4170 İstek Bölümü 3 22-02-2010 20:23
"Gelecek, Eğitimle Gelecek" Haziran 2009 Canlı Yayın Programı webmaster Seminer Dönemi Çalışmaları 0 27-06-2009 00:10
AKGÜL: "DOMUZ GRİBİ İLE İLGİLİ GEREKLİ TEDBİRLERİ ALDIK" webceren Spor Haberleri ve Güncel Olaylar 0 18-05-2009 20:03
önemli bi konu gelecek için subwoofer İstek Bölümü 1 13-12-2008 00:04
Sitemiz, yayın hayatının 1. yılını dolduruyor. webmaster Sohbet ve Tartışma 12 20-02-2008 00:24

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159