Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > Sohbet ve Tartışma

Sohbet ve Tartışma Hep birlikte sorunlarımızı görüşelim, tartışalım, görüşlerimizi bildirelim, birbirimize yardımcı olalım.

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 11-10-2008, 18:40   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart

Reklam Alanı

Sevgili arkadaşlar internet'te gezinirken bu yazı dikkatimi çekti.Paylaşmak istedim.

Eyvah… Yine mi o sınıf<?:NAMESPACE PREFIX = O />
Daha önce de var mıydı bilmiyorum. Ama son zamanlarda her okulda en az bir tane “Hababam Sınıfı” türemeye başladı.
Sevgili öğretmenlerimizin ders programına bakarken adını gördüklerinde “eyvah” çektikleri türden sınıflar bunlar…
O sınıflarda geçen süre öğretmenliğin “çekilmez” olduğu saatlerin başında geliyor.
Ve belki de öğretmenlerimiz saatlerine en sık o sınıflardayken bakıyorlar.
Peki nasıl oluyor da birinci sınıfa kayıt yaptırırken aynı sınıflara yerleştirdiğimiz öğrencileri bir süre sonra analize tabi tutuyor ve onların içinden bir “Hababam Sınıfı” oluşturuyoruz.
Sonra da o sınıfı/sınıfları disiplin altına almak için olmadık yollara başvuruyoruz.
Bunun en büyük sebebi elbette özellikle 6. sınıfa geçen öğrencileri not durumlarına göre farklı sınıflara yerleştirmek.
Yani bilinen adıyla “seviye sınıfları” oluşturmak.
Ben oldum olası “seviye sınıfları” denen şeye karşıyım.
Belki şartlar uygun olsa ve seviye guruplarına ayırdığımız öğrencilere seviyelerine uygun gerçek eğitimler verebilsek sorun kalmayacak.
Ama sorunun vahameti herkesin gözü önünde cereyan ediyor.
Peki seviye sınıfları neden sorun oluyor?
İşte cevapları:
  1. MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Öğretmen düşük seviye gurubunda bulunan sınıfa önyargılı giriyor. Bu öğrencilerin anlama ve algılama özürlü olduğunu düşündüğü için ders anlatmak istemiyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Sınıfa önyargılı girdiği için, diğer sınıflarda hoş gördüğü bazı davranışlara karşı aşırı tepki veriyor. Bu sınıfların yaptığı her hareket göze batıyor. Yaramazlık yapma konusunda eksi krediyle başladıkları için diğer sınıflara gösterilen tolerans bu sınıflara gösterilmiyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Öğrenci, sürekli azar işittiği için bir süre sonra agresif davranışlar göstermeye başlıyor. Sürekli eleştirilen öğrencinin savunma mekanizması çalışıyor. Ancak eleştiriler can acıttığı için öğrencinin tepkisi de aynı şiddette can acıtıyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bir olaya aynı tepkiyi veren iki öğrenciden iyi sınıfta olan öğrencinin davranışıyla diğer sınıfta bulunan öğrencinin davranışına farklı tepki gösteriliyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bu sınıflarda okumaya meyilli, geç açılan, çeşitli nedenlerden dolayı ileri yaşlarda anlama ve algılama seviyesi yükselmesi muhtemel öğrencilerin önü kesiliyor. Bu öğrenciler diğerleriyle birlikte kaybediliyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bu sınıfta okuyan öğrenciler özgüvenlerini kaybediyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Öğretmen sınıfta seviyelerine uygun konular anlatmak yerine müfredatı işlemek istediği için konunun anlaşılma oranı çok düşük kalıyor. Öğretmen sınıflar seçme olduğu halde her sınıftan eşit başarı bekliyor. Öğrencilere seviyelerine uygun konuları seviyelerine uygun yöntemlerle anlatıp, yine seviyelerine uygun sorularla değerlendirmiyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bu öğrencilerin tamamına yakını mutsuz oluyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Umutsuz oluyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Öfkeli oluyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Okuldan bir şekilde mezun olduktan sonra okula ve öğretmenlere düşman oluyor.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Okula ve öğretmenlere karşı güven duygularını kaybediyorlar.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Sevilmedikleri, saçları okşanmadıkları, övülmedikleri için okuldan sevgiye aç ayrılıyorlar.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Fırsat verilmediği için farklı kabiliyetlerini ortaya çıkaramıyorlar.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso İyi sınıfa alınan –belki bir kısmı akrabaları da olan- diğer arkadaşlarına karşı kin ve düşmanlık besliyorlar.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Kendilerini ayırıma tabi tutan idareci, öğretmen ve öğrencilere karşı hınç duyuyorlar.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Bu öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenmek isteyen, onları dinleyen ve anlamaya çalışan öğretmenler, diğer öğretmen arkadaşları tarafından bu öğrencilere “yüz vermekle” suçlanıyorlar.
    MARGIN: 6pt 0cm; mso-list: l0 level1 lfo1; tab-stops: list 36.0pt" ="Mso Disiplin mekanizması bu öğrenciler için çok acımasız çalışıyor. Öğrenci bu mekanizmaya karşı aynı şiddette tepki veriyor ve o da en az kendisini cezalandıranlar kadar acımasız olmayı öğreniyor.

Bu ve daha pek çok neden seviye sınıflarını eğitimin en büyük sorunlarından biri haline getiriyor.
Ben, seviye sınıflarını savunan ve dersleri iyi olmayan öğrencilerin bir sınıfa toplanması gerektiğini iddia edenlere şöyle diyorum:
“Tamam, bu çocukları ayıralım. Ama sadece sınıflarını ayırmak yetmez. O halde sokaklarını, mahallelerini de ayıralım. Alışveriş yaptıkları mağazaları, bindikleri otobüsleri de ayırmak lazım hatta. Eğer bunu yapamıyorsak sınıflarını ayırmanın hiçbir mantığı yok.”
Bu gün, okulda sınıfını ayırdığımız canavarlarla(!) yarın aynı toplumun içerisinde yaşamaya devam edeceğiz.
Bunların bir kısmı bindiğimiz otobüsün şoförü olacak.
Bazıları binamızı emanet ettiğimiz kapıcı olarak görev yapacak.
Bazıları konutlarımızı yapan mühendisin yanında işçi olarak çalışacak. Harç karacak, demir atacak, sıva yapacak. Kuma çimentoyu o katacak.
Bazıları lokantada yediğimiz yemeği yapacak.
Bazıları kasap olarak çalışacak. Et ihtiyacımızı ondan karşılayacağız.
Bazıları çocuğumuzu okula götüren servisin şoförü olacak. Çocuğumuzun canını ve namusunu önce Allah’a sonra ona emanet edeceğiz.
Belki bazıları bebeğimizin bakıcısı olacak.
Ama hemen hepsi ilerideki öğrencilerimiz yeni çocukların babası / annesi olacak.
…..
Çok değerli idarecilerin, yürekleri insan sevgisiyle dolu öğretmen kardeşlerimin bütün bunları dikkate aldıklarından eminim.
Gözden kaçırdığımız bazı şeyler varsa diye yazdım bu yazıyı.
Unutmayalım ki her öğrenci en az kendi çocuğumuz kadar “bizim çocuğumuzdur.”
Ve bir tek öğrenciyi bile harcama lüksümüz yoktur arkadaşlar.
Bir tek çocuğu bile….
Saygılarımla

Ali ÇAM
Şehit Mıllış Nuri İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı
KAHRAMANMARAŞ
__________________
7-8 Ağustos 2010 Tarihinde DİYARBAKIR'da yapılan Spor Tırmanış yarışmasını SİYASİ SEBEPLE protesto edip yarışmaya takım getirmeyen, aynı zamanda'da TDF Eğitmeni ve Spor kulübü BAŞKANI olan KİŞİ'yi ÖZEN'le kınıyorum.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 14-10-2008, 12:33   #2
sumer
Yeni Üye
 
sumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Tem 2008
Bulunduğu yer: Bursa
Mesajlar: 16
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
sumer
Standart

Güzel yazmış.bencede seviye sınıfları olmaması gerekir.
sumer isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 14-10-2008, 13:42   #3
anatolia
Girişken Üye
 
anatolia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 117
Teşekkürleriniz: 1
2 Mesajına 2 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
anatolia
Standart



KESİNLİKLE BEN DE HOCAMA KATILIYORUM. HOCAMIN ELİNE VE GÖNLÜNE SAĞLIK. ÇOK DOĞRU YAZMIŞ. BÖYLE İDARECİLERİ HER OKULDA GÖRMEK İSTERİM...
__________________
KÜÇÜK ADAMLARIN GÖLGELERİNİN BÜYÜDÜĞÜ YERDE GÜNEŞ BATIYOR DEMEKTİR!..
anatolia isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
eyvah, sınıf, yine


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
yine bir koy yine bir muhtac okul; jasper11 Kardeş Okul Kampanyası 0 20-09-2010 18:40
Eyvah, Liseler Artık Ölecek binali Eğitim Haberleri 0 10-02-2009 19:57
biz yine iyiyiz sanırım selçuk Eğitim Haberleri 1 18-04-2008 21:42
Tuğçe BARAN Yine Yazdı. Yine Çirkinleşti Cem Eğitim Haberleri 2 11-12-2007 21:55
Öğrenci Kayıtları Yine Sorunlu Başladı Cem Eğitim Haberleri 0 05-09-2007 15:12

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159