02-04-2007, 19:43 | #1 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Reklam Alanı
Eskrim, önceden saptanmış kurallara göre, farklı teknik özelliklere sahip, kesici ve delici olmayan FLÖRE, EPE ve KILIÇ olarak isimlendirilen üç silahla yapılan Olimpik bir mücadele sporudur. Eskrim, satranç gibi, birkaç hamle sonra ne yapılması gerektirdiğini düşündürdüğü gibi, bunun çok kısa sürede olması gerektiğinden zamanında karar verme, dikkat, sürat, dayanma gücü gibi kişisel refleks ve yeteneklerin gelişmesine yararlı bir spordur. Maçlar, 2 Eskrimci arasında, vuruşma alanı 14mt. x 2 mt. olan bir pist üzerinde yapılır. Pistin ortasından sağa ve sola doğru 2'şer metre mesafede başlama çizgisi bulunur. Müsabıklar vuruşmaya başlamadan önce, başlama çizgisinde durup önce selamlaşırlar, sonra da "en Garde" (vuruşmaya başlama) pozisyonuna geçerler ve hakemin "başlayın" komutu ile vuruşmaya başlarlar. Her üç branşda da vuruşma sonucunda meydana gelen tuşları gösteren elektronik bir cihaz mevcuttur. Hakem bu cihazın yardımıyla ve atak, savunma gibi hareketleri dikkate alarak tuşu kimin yaptığını belirler. Tuş göstergesi olarak da isimlendirilen bu cihaz üzerinde beyaz, kırmızı ve yeşil olmak üzere 3 değişik renkte lamba bulunur. Kırmızı ve yeşil renkli lambalar geçerli tuşları, beyaz lamba ise geçersiz tuşları göstermektedir. Flöre ve Epe hem erkekler hem de bayanlar tarafından yapılmakta, Kılıç ise geçen yıla kadar sadece erkekler tarafından yapılmakta idi. Artık her üç dalı da hem erkekler hem de bayanlar yapmaktadır. Müsabaka organizasyonunda, öncelikle yarışmaya katılan eskrimcilerin kuvvet (klasman) sıralamasının yapılabilmesi için küme müsabakaları yapılır. Küme müsabakalarında süre maksimum 4 dakikadır. 5 tuş yapan galip sayılır. Ancak sürenin bitiminde müsabıklar eşit durumda ise (beraberlik hali) her maçta kimin galip geleceğinin belirlenmesi için hakem tarafından önceden kur'a atışı yapılır. Klasman turundan sonra yarışmaya katılan sporcu sayısına göre, 8-16-32 veya 64'lük Direkt Eleminasyon maçları yapılır. Direkt Eliminasyon maçları toplam 15 tuş üzerinden ve maksimum 3'er dakikalık 3 set şeklinde yapılır. Maç, eskrimcinin 15 tuş yapması veya Yönetmelik gereği sürenin bitimiyle |
webmaster adlı üyenin yazısını beğenenler: | demet_1985 (15-02-2014) |
Reklam Alanı |
10-12-2007, 19:05 | #2 |
Moderator
Üyelik tarihi: Ağu 2007
Bulunduğu yer: OSMANİYE
Mesajlar: 2.034
Teşekkürleriniz: 13
32 Mesajına 54 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
ellerine sağlık kerm hocam
__________________
GÜL SUNAN BİR ELDE DAİMA BİR MİKTAR GÜL KOKUSU KALIR... |
05-01-2009, 12:11 | #3 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Eki 2008
Bulunduğu yer: bursa
Mesajlar: 281
Teşekkürleriniz: 2
7 Mesajına 14 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 17 |
ESKRIM BIR SPORCUYA NELER KAZANDIRIR? Eskrim, satranç gibi, birkaç hamle sonra ne yapilmasi gerektirdigini düsündürdügü gibi, bunun çok kisa sürede olmasi gerektiginden zamaninda karar verme, dikkat, sürat, dayanma gücü gibi kisisel refleks ve yeteneklerin gelismesine yararli bir spordur. Eskrim fizik ve ussal öncelikleri en iyi sekilde ve en genis ölçüde gelistirilmesi yönünden herkese saglik verecek bir spor olarak kabul edilmistir.Eskrim , yapilmasindaki genis teknigi ,inceligi ve adelelerin yerine göre düzenini saglamasi bakimindan bir sanat olarak anilmaktadir. Her hamle hareketinde oldukça agir olan vücudu üstün süratle , çeviklik ve kolaylikla ileri götürmek geri getirmek için çok büyük adele çalismasini gerektirmektedir.Bu çalisma sayesinde solunum hareketinin gelismesi ve kan dolasiminin artmasi , buna bagli olarak vücut isisinin yükselmesi alinan gidalarin kolayca yakimi ve kana geçirilmesi saglanmaktadir.Bunlardan baska besi yakimi üzerinde büyük etkisi oldugu gibi ter ve idrar salgisi yönünden bu sporun önemi büyüktür.Ayrica sinir sistemi üzerinde düzenlemeyi saglar , özellikle görme ve elle dokunma hislerini gelistirir. Eskrim vücudun degisik yerlerine en genis ölçüde uzanma ve gerilme imkanini vermekte adelenin en kisa anda harekete geçmesini , gerektiginde de tekrarlamasini saglamakta , oldugundan en süratli spor olarak kabul edilmistir.Ayrica eskrim süratle hareket halinde iken karar verme , hareket ve yön degistirme imkanini vermekte oldugundan refleksi en genis ölçüde gelistirmektedir. MÜSABAKA SEKLI Maçlar, 2 Eskrimci arasinda, vurusma alani 14mt. x 2 mt. olan bir pist üzerinde yapilir. Pistin ortasindan saga ve sola dogru 2'ser metre mesafede baslama çizgisi bulunur. Müsabiklar vurusmaya baslamadan önce, baslama çizgisinde durup önce selamlasirlar, sonra da "en Garde" (vurusmaya baslama) pozisyonuna geçerler ve hakemin "baslayin" komutu ile vurusmaya baslarlar. Her üç bransda da vurusma sonucunda meydana gelen tuslari gösteren elektronik bir cihaz mevcuttur. Hakem bu cihazin yardimiyla ve atak, savunma gibi hareketleri dikkate alarak tusu kimin yaptigini belirler. Tus göstergesi olarak da isimlendirilen bu cihaz üzerinde beyaz, kirmizi ve yesil olmak üzere 3 degisik renkte lamba bulunur. Kirmizi ve yesil renkli lambalar geçerli tuslari, beyaz lamba ise geçersiz tuslari göstermektedir. Karsilasmada tek söz sahibi hakemdir. Karsilasmayi baslatir , durdurur , hareketlern kurallara uygun olup olmadigina karar verir.Turnuvalarda ilk önce 5 sayilik grup maçlari yapilir.Daha sonra 15 sayilik eleme maçlarina geçilir.Kurallarin çignenmesi durumunda çesitli cezalar verilir:ilk çignemede uyari tekrari durumunda rakip lehine puan yazilmasi , vurusun geçersiz sayilmasi gibi.Daha agir olarak erteleme , karsilasmaya son verme ve ihraç cezalarida verilebilir. Eskrimde hangi silah söz konusu olursa olsun , iyi bir oyuncu için en önemli ve güç nokta , oyun sirasinda gerçek niyetini gizlemek ve ayni zamanda rakibinin niyetini sezerek ona göre bir oyun stili ortaya koymaktir.Teknik hazirliklari ve fiziksel güçleri denk de olsa , eskrimciler o günkü formlarina , dogru tahminde bulunma yeteneklerine ve taktiklerini uygulama biçimlerine göre birbirlerinden ayrilirlar. Elektrikli sinyal düzeni flöre ve epede dürtüsün gerçekten yapilip yapilmadigini gösteren bir düzendir. Su parçalardan olusur:Silahin ucundaki yayli dügme , bu dügme dürtüs aninda temasla lambanin yanmasini saglar , silaha bagli tel , bu tel silahin siperinden geçerek gardin iç kismina kadar gelir , burada oyuncunun yeleginin altindan geçerek arkasindan çikar ve sarici makaraya baglanmis tel ile birlesir( apere: pistin ucuna yerlestirilen sarici makara , asagi yukari 20 metre uzunlukta esnek tel tasiyan bir bobindir; bobin saglam bir yay sayesinde , eskrimcinin hareketine göre teli sarip bosaltarak telin uzalip kisalmasini saglar). Son olarak sarici makara bir baglanti kablosuyla kontrol aletine baglanir.Üzerinde lambalar bulunan kontrol aleti dürtüs aninda elektrik akiminin kapanmasiyla yanan lambalarla sayi alan oyuncuyu belirler.
__________________
Düşünceleriniz pozitif olsun Çünkü düşünceleriniz sözleriniz olur. Sözleriniz pozitif olsun, Çünkü sözleriniz davranışlarınız olur. Davranışlarınız pozitif olsun, Çünkü davranışlarınız alışkanlık |
05-01-2009, 12:26 | #4 |
Çalışkan Üye
Üyelik tarihi: Ara 2008
Bulunduğu yer: Niğde
Mesajlar: 4.065
Teşekkürleriniz: 7
16 Mesajına 19 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
TEŞEKKÜRLER HOCAM ELLERİNİZE SAĞLIK
__________________
Kontrolsüz Güç Güç Değildir...! Bizler Gücümüzü Kontrol Ederek Ve Birliktelik İçerisinde Daha Doğru Ve Güzele Ulaşacağız...! |
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
eskrim, nedir, sporu |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Eskrim hakem kol hareketleri | proksi | Eskrim | 3 | 05-03-2009 19:01 |
Eskrim Branşları | webmaster | Eskrim | 2 | 31-08-2008 13:39 |
Eskrim Hakem Semineri--ANTALYA | hat64 | Antrenör ve Hakem Kursları, Seminerler | 1 | 08-04-2008 11:45 |
Eskrim Tarihçesi | webmaster | Eskrim | 1 | 10-12-2007 19:04 |
eskrim yıllık plan | m.taşpınar | İstek Bölümü | 0 | 21-09-2007 18:52 |
Reklam Alanı |