Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Spor Branşları > Atletizm

Atletizm Atletizm'e dair herşey

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 24-02-2009, 00:44   #1
binali
Super Moderator
 
binali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2008
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 2.731
Teşekkürleriniz: 14
89 Mesajına 129 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 19
binali will become famous soon enough
Standart Dikkat:HATALAR

Reklam Alanı
Dikkat:HATALAR

ERTAN HATİPOĞLU
Marmara Üniversitesi, BESYO. Öğretim Görevlisi

100 sprint yarışlarında sporcularının derecelerini etkileyen 3 faktör vardır:takoz çıkışı, maksimal sürat ve özel dayanıklılık. Takoz çıkışı faktörü mesafenin 25-30 metresine kadar etkisini sürdürür.Bundan dolayı 100m. Ve özellikle 60m. Salon yarışlarında çok önemli faktördür.İyi çıkışa sahip olan sprinter, kısa mesafe yarışlarında kendisine büyük avantaj sağlamış olur. Bizim sprinterlerimiz yıllarca takoz çıkışında yapılan hatalar yüzünden, dünyadaki sayılı meslektaşlarının yanında gereken başarılara ulaşamamaktadırlar.
Bir sporcunun süratli çıkış yapması için sadece sürat-kuvvet özelliklerine sahip olması yeterli değildir. Bunun yanında teknik,hareket becerisi yönünden de iyi olması gerekir.




Dünyada başarılı takoz çıkışı yapabilen birçok örnekler vardır.Sizin için olimpiyat şampiyonu Valeri Borzov’un olağanüstü çıkışının bazı bölümlerini araştırdık ve bir başka meslektaşı ile karşılaştırdık. Borzov’un 100m. yarışlarını izlerken,ilk bakışta sanki 2.50m. yarışlarını kazanıyor, oysa ki olayı iyice inceledikten sonra sebebi kendiliğinden ortaya çıkıyor. Borzov çıkışında mantıklı, özellikle ekonomik hareketler sonucu, enerji tasarrufu yaparak, farklı şekilde zaferden zafere koşuyordu.Onun mükemmel takoz çıkışı olduğunun ispatı da ,60m. Salon Avrupa Şampiyonaları’nda 7 kez birinci olmasıdır.
Tabanca sesinden sonra, sprinter her iki ayağı ile takozu iterek,aynı anda ellerini de pistten ayırarak ,harekete geçer. Daha sonra ağırlık merkezi önde ,gövdesi ise pistin üzerinde “askı”durumundadır. Dengeyi kaybetmemek için yapılması gereken arkada olan dizi çabuk ileri çekmektir. Böylece sporcu “ileri-yukarı” hareketini tamamlamış olur. Genelde, bu pozisyonda yapılan hatalar şunlardır:
1. Dizi çekerken ayak bileğini kendisine “depolamak”.
Bileği ileri değil , kalçaya doğru çekmek.
2.Takozda kalan bileğin erken açılması. (şekil 2 ve 5)
Belirttiğimiz hatalar sonucu kalçanın fazla yukarı kalkmasına yol açar ve sporcunun süratli bir şekilde ilerlemesine mani olur. Sprinter havada “askılık” şeklinde kalır ve kolların dengesi de bozulur.
Borzov oldukça çabuk dizini çeker(şekil 1). O anda gövde ile baldır açısı 30 derecedir. Diğer sporcunun ise daha fazladır. Diz gereken anda hareketini bitiremediği için , daha sonraki uçuş fazında bunu telafi etmek çabasındadır. Bu tür çıkışlarda baktığımızda, daha fazla atlamaya benzediklerini görürüz. Teknik açıdan doğru bir takoz çıkışı ise , sprinterin takozdan çabuk fırlamasına benzetebiliriz.
Takozdan ayrılırken kalça pozisyonuna dikkat etmek gerekir. Borzov (şekil 3) itiş bacağı ,kalça,gövde ve kafası düz(yatay) bir şekilde olduklarını görebiliriz.Bu pozisyon atletin tüm gücüyle ileri fırlamasını sağlar ve daha sonra gereken (arzulanan) arttırmayıda yakalamaya neden olur. Diğer sporcuda gövde ile kafa pist ile paralel durumdadır(şekil 6). Bundan dolayı kalça çok gerilerde kalır ve atletin kullandığı güç diğer yönlere dağılır. Gereken artırmayı daha sonra yakalayamaz.
Yarışın birinci adımından sonra, sporcunun ağırlık merkezi gerekenden fazla ileri gitmiş ise, bundan sonraki yapılan fulelerde amortizasyon fazının zamanı artar. Bunun için, o hataya kapılmış sprinterlerin harcadıkları enerji oldukça fazladır. Mesafenin ilerleyen bölümlerinde takoz çıkışında yapılan hataların bedelini mutlaka faiziyle “ÖDERLER”.


Konu binali tarafından (15-02-2010 Saat 20:16 ) değiştirilmiştir.
binali isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 19-03-2009, 22:24   #2
proksi
Girişken Üye
 
proksi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2008
Bulunduğu yer: bursa
Mesajlar: 281
Teşekkürleriniz: 2
7 Mesajına 14 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 16
proksi is on a distinguished road
Standart



evet hocam yazıda yazılan hataları çeşitli nedenlerle bir türlü düzeltemiyoruz.teşekkür ederim.
__________________
Düşünceleriniz pozitif olsun
Çünkü düşünceleriniz sözleriniz olur.
Sözleriniz pozitif olsun,
Çünkü sözleriniz davranışlarınız olur.
Davranışlarınız pozitif olsun,
Çünkü davranışlarınız alışkanlık
proksi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
dikkathatalar, dikkathatalar2


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Hatalar--nedenleri--düzeltmeler binali Atletizm 0 29-01-2012 23:41
Voleybolda Servis Atışları ve Hatalar webmaster Voleybol 0 26-03-2009 17:04
Dikkat eksikliği.. binali Çocuk ve Spor 0 03-10-2008 19:06
MSN kullanıcıları dikkat! webmaster Bilgisayar ve Eğlence 1 05-08-2008 17:26
Badmintonda Hatalar webmaster Badminton 0 27-03-2007 15:46

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159