Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Eğitim Bilimleri

Eğitim Bilimleri Gelişim Öğrenme, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Program Geliştirme, Özel Öğretim Yöntemleri, Sınıf Yönetimi

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 05-04-2007, 02:06   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı
<H2 MARGIN: 0cm 0cm 0pt; TEXT-INDENT: 21. TEXT-ALIGN: center" BLOOM’UN OKULDA ÖĞRENME MODELİ = o ns = />
Okulda öğrenme modeli, tam öğrenme yaklaşımının okullardaki öğretime uygulanması sonucu ortaya çıkmıştır.
Tam öğrenme yaklaşımına göre öğrenciler, okulların öğretmeyi amaçladığı her şeyi öğrenebilirler.
Bloom’a göre öğrencilerin geçmişteki nitelikleri öğrenme için çok önemlidir ve öğrenme koşulları uygun bir şekilde hazırlandığı taktirde herkes her şeyi öğrenebilir.
Bloom’ un okulda öğrenme modelinin başlıca öğeleri şunlardır.
1- Öğrenci nitelikleri
-Bilişsel giriş davranışları
-Duyuşsal giriş özellikleri
2- Öğretimin niteliği
-Öğrenme ünitesi veya üniteleri
3- Öğrenme ürünleri
-Öğrenme düzeyi ve çeşidi
-Öğrenme hızı
-Duyuşsal ürünler
1-Öğrenci nitelikleri:
Bloom’un üzerinde durduğu öğrenci nitelikleri bilişsel giriş davranışları ve duyuşsal giriş davranışlarıdır.
Bilişsel giriş davranışları yeni bilgileri öğrenmek için gerekli olan ön öğrenmelerdir. Bilişsel giriş davranışları yeni bilgileri öğrenmek için gerekli olan ön öğrenmelerdir. Bilişsel giriş davranışları ile yeni bilgilerin öğrenilmesindeki başarı arasında çok güçlü bir ilişki vardır.
Bilişsel giriş davranışları genel ve özel olmak üzere ikiye ayrılır.
Genel bilişsel giriş davranışları: Bunlar tüm öğrenmeler için gerekli olan ön bilgilerdir. Sözlü anlatım yeteneği, okuduğunu anlama becerisi, mantıksal düşünme becerisi, öğrenme tarzı gibi.
Özel bilişsel giriş davranışları: Herhangi bir konuyu yada ünmiteyi öğrenebilmek için gerekli olan ön bilgilerdir.
Örneğin bir matematik problemini çözebilmek için dört işlem bilgisini bilmek gerekir.
Duyuşsal giriş özellikleri, belli bir öğrenme süreci için gerekli olan ve onları çalışmaya güdüleyen ilgiler, tutumlar, başarılı olacağına inanma, kendine güven gibi özelliklerdir.

2-Öğretim hizmetinin niteliği:
Öğrenme-öğretme sürecindeki öğretimin niteliğinin yüksek olması, öncelikle öğrencilerin giriş davranışlarına uygun bir programın hazırlanması ile mümkündür.
Bloom’a göre öğretim hizmetinin niteliğini etkileyen 4 etken vardır;
- Öğrenciye sunulan ip uçları
- Öğrencinin öğretme sürecinde aktif rol üslenmesi
- Öğrenciye verilen pekiştireçler
- Dönüt ve düzenlemeler
3-Öğrenme ürünleri:
Bloom’a göre öğrenme ürünleri:
- Öğrencinin başarısı
- Öğrenme hızı
- Öğrencilerin duyuşsal özellikleri
Öğrencilerin giriş davranışları öğrenme- öğretim sürecinin başında eşitlenmelidir. Her öğrenme ünitesinden sonra öğrencilerin eksikleri giderilmelidir.öğrenciler için nitelikli öğrenme hizmetleri sunulmalıdır.eğer böyle olursa öğrenciler arasında ki bireysel farklılıklar azalır ve öğrencilerin başarısı artar.
Okulda öğrenme modelinin uygulanma aşamaları
Bu modele göre öğretim sürecine başlamadan önce hedef davranış cincinden belirtilmelidir. Hedef davranışlar, öğrenmedeki zorlukların ve eksikliklerin, öğretim ortamının düzenlenmesinin tam öğrenme düzeyinin tanımlanması için çok önemlidir.
Öğretim iyi hazırlanmış öğrenme üniteleri ile örgütlenmelidir. Öğretimin ünitelere ayrılması öğrenmeye etki eden olumlu ve olumsuz etmenlerin ortaya çıkmasına yardımcı olur.
Bir ünite tam anlamıyla öğrenilmeden diğer bir üniteye geçmemek gerekir.
Her ünitenin sonunda değerlendirme yapılmalı, öğrencilere geri bildirimler verilmeli ve öğrencilerdeki öğrenme eksiklikleri giderilmelidir.
Öğrenme için gerekli süre tespit edilmelidir.
Öğretimin öğrencinin giriş davranışlarına göre hazırlanma, davranışlar arasındaki ön koşul ilişkilerin belirlenmesi, öğrenciler öğretme için güdülenmeli ve öğrencilerin öğrenme olayında aktif bir rol üslenmeleri sağlanmalıdır.
Bloom’un tam öğrenme modeli iyi uygulandığı taktirde, öğrenme-öğretme sürecine çok olumlu katkılar sağlar.
Edited by: webmaster
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
bloom'un, modelİ, okulda, Öğrenme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
iki okulda egzersiz mogultay36 Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Soru Cevap Bölümü 3 21-02-2011 00:30
Okulda aşı faciası! Cem Eğitim Haberleri 2 01-01-2008 19:51
okulda polis selçuk Eğitim Haberleri 0 22-09-2007 12:51
YENİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ MODELİ (OGM) webmaster Eğitim Haberleri 0 22-04-2007 00:57
GÖZLEM YOLUYLA ÖĞRENME (SOSYAL ÖĞRENME) webmaster Eğitim Bilimleri 0 05-04-2007 01:59

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2025, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159