23-10-2008, 13:29 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eki 2008
Bulunduğu yer: Diyarbakır
Mesajlar: 2
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
1- beden eğitimi dersinde kalma varmı. 2- her beden eğitimi öğretmeni performasn ödevi vermek zorundamı. yada sözlü notundan başka birşey varmı.. şimdiden tşk ederim |
Reklam Alanı |
23-10-2008, 21:06 | #2 |
Çalışkan Üye
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
12 Mesajına 18 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 21 |
sorularına aşağıdaki yönetmelik maddeleri cevap verir umarım. her iki dönem de performans görevi notu alacaksınız. beden eğitimi dersinden aşağıdaki maddeleri yerine getirmeyen öğrenci genellikle kalır. fakat bu görevleri de hiçbir öğrenci yerine getirmemezlik yapmayacağına göre ....... [img]smileys/smiley1.gif[/img]. =tableBorder TABLE-LAYOUT: fixed" cellSpacing=1 cellPadding=3 > =msgableRow > Konu: Beden Eğitimi Dersinde Ölçme ve Değerlendir (yeni) Gönderim Zamanı: 26-Aralık-2007 Saat 21:43 =msgableRow> =msgLineDevider height=150> =msg : left; OVERFLOW: auto"> B.080.1TK.0.01.01. sayılı 06.12.07 tarihliyazıyla yeni değişiklikler aşağıdaki gibidir. Not çizelgeside içinde vardır. yazının tamamamını indirmek için tıklayınız.. BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE ÖGRENCİ BASARISININ DEGERLENDİRİLMESİ Beden egitimi dersinde ögrencilerin basarıları; sınavlar, varsa projeler, ögrencilerin performanslarını belirlemeye yönelik çalısmalardan olan ders ve etkinliklere katılım ve performans görevlerinden alınan puanlara göre tespit edilir. Sınavlar a. Beden egitimi dersinde sınavlar yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki sekilde yapılabilir. 4-8. sınıflarda yazılı sınav yapılıp yapılmayacagı zümre ögretmenler kurulu kararı dogrultusunda belirlenir. 1-3. sınıflarda sınav yapılmaz. b. Yazılı sınav yapılacaksa; bir dönemde bir yazılı, bir uygulama sınavı olmak üzere iki sınav yapılır. Yazılı sınav yapılmadıgı takdirde bir dönemde iki uygulama sınavı yapılır. c. Beden egitimi dersinin dönem puanı belirlenirken sınavlardan alınan puanlar dogrudan ortalamaya katılır. Projeler a. Ögrenciler, bir ders yılında isterlerse beden egitimi dersinden bireysel ya da grup çalısması seklinde ögretmen rehberliginde en az bir proje hazırlar. Projeler teslim edildikleri dönemde degerlendirilir. b. Ögrenciler bir yıl içerisinde isterlerse bir dersten birden fazla sayıda proje alabilirler. c. Proje konuları zümre ögretmenleri tarafından belirlenebilecegi gibi, ögrenciler kendi ilgi duydukları alanlara göre bireysel ya da grup olarak proje konusu belirleyebilirler. d. Verilen proje konuları, ögrencilerin düzeyine uygun ve yerel imkânlarla yapılabilecek nitelikte olmalıdır. d. Grup hâlinde yapılacak projelerde grupların, ögrencilerin cinsiyet, basarı durumu vb. özellikleri bakımından heterojen olmasına dikkat edilmelidir. e. Grup çalısmalarında grup üyelerinin görev dagılımı projenin her asaması için net olarak yapılmalıdır. Görev dagılımı grup üyeleri tarafından yapılarak ögretmenin görüsüne sunulur. f. Projenin her asamasında görevlerin yapılıp yapılmadıgı, o asamanın bitiminde ögretmen tarafından kontrol edilir ve grup üyelerine geri bildirim verilir. Görevinin gereklerini yerine getirmeyen ögrencilerin bireysel özelliklerine de dikkat edilerek gerekli önlemler alınır. g. Grup çalısmalarının degerlendirilmesinde ögrencilerin grup içerisinde sergiledikleri bireysel performansları da dikkate alınmalıdır. Performans Belirlemeye Yönelik Çalısmalar -Performans görevleri -Ders ve etkinliklere katılım Performans Görevleri Beden egitimi dersinde ögrencilere her dönemde bireysel ya da grup çalısması seklinde en az bir performans görevi verilir. a. Performans görevleri; İlkögretim Beden Egitimi Dersi (1-8. Sınıflar) Ögretim Programının 14. sayfasında belirtilen elestirel düsünme, problem çözme, yaratıcılıgını kullanma, arastırma yapma, iletisim, öz yönetim gibi ögrencinin bilissel, duyussal, psiko-motor, alandaki becerilerini kullanmasını, gelistirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalısmaları kapsayan ve ögretmen rehberliginde yaptırılan görevlerdir. b. Performans görevleri ile ögrencilerin edindikleri bilgi, beceri ve yetenekleri gelisimlerini günlük yasamla iliskilendirerek göstermeleri beklenmektedir. c. Performans görevleri, bilissel ve duyussal ögrenme alanlarını kapsayabilecegi gibi beden egitimi dersinin özelligi de dikkate alınarak psiko-motor ögrenme alanını yogunlukla kapsayacak biçimde de olusturulabilir. d. Performans görevlerinin bir sınıftaki her ögrenciye, aynı konu baslıgında, aynı türde ve aynı zamanda verilmesi zorunlu degildir. e. Performans görevleri ögrencilerin seviyesine uygun ve ögrencilerin kendilerinin yapabilecegi nitelikte olmalıdır. f. Performans görevinde sürecin her asaması ögretmen tarafından kontrol edilerek gerekli rehberlik saglanır. Ders ve Etkinliklere Katılım a. Ögrencilerin ders ve etkinliklere katılımları degerlendirilirken derslere hazırlıklı gelip gelmedikleri, derse katılımları, arkadaslarıyla is birligi içerisinde çalısmaları vb. durumlar dikkate alınır. b. Ögretmenler, ögrencilerin ders ve etkinliklere katılımlarını degerlendirirken gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarlarından uygun olanını seçerek kullanır. c. Gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarlarının, sınıfta yapılan her etkinlik sonunda kullanılması zorunlu degildir. Ögretmen bunları gerekli gördügü etkinliklerden sonra kullanır. Ögrenci Ürün Dosyası Ögrenci isterse Beden Egitimi dersindeki basarılarını ve çalısmalarını göstermek için ürün dosyası hazırlayabilir. Ögrenme-ögretme sürecinde ögrenciler belirli ölçütler dogrultusunda kendilerini ve akranlarını degerlendirirler. Öz degerlendirme ve akran degerlendirme yapmak amacıyla açık uçlu sorular, sözel ifadeler ya da formlar kullanılır. Öz degerlendirme ve akran degerlendirme çalısmaları ögretmenlerin uygun gördükleri sıklıkta yapılır. Öz degerlendirme ve akran degerlendirme çalısmalarıyla ögrencilere not verilmez. Sonuçlar ögrencinin gelisimine katkı saglamak amacıyla kullanılır. Saglık Durumu Engeli Beden egitimi dersinde saglık durumu engeli bulunan ögrencilerin degerlendirilmesi İlkögretim Kurumları Yönetmeligi’nin ilgili maddeleri dogrultusunda gerçeklestirilir. Saglık durumu engelini doktor raporu ile belgeleyen ögrenciler, raporda belirtilen faaliyetlerden sorumlu tutulmazlar ancak, saglık durumu engeli dısında kalan hâllerde ögretmenin rehberligi ile ders ve etkinliklere katılımları devam eder. Not: Dersve Etkinliklerekatılım ve performans görevinin ortalaması alınacak bir not olarak yansıyacak bunun adına performansı belirlemeye yönelik çalışmalar notu olarak gececek. Not verirken; 2 sınav notu+ (Derse ve Etkinliklere katılım+ Performans görevinin ortalaması)toplanıp 3'e bölünecek. yani: 2 sınav + Performans belirlemeye yönelik çalışmalar/3 = not İnşallah faydalı olmuştur. |
23-10-2008, 23:27 | #3 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Konya
Mesajlar: 374
Teşekkürleriniz: 0
Thanked 2 Times in 1 Post
Tecrübe Puanı: 0 |
hızır gibisiniz.
teşekkürler
__________________
çukurova ün.1994 |
25-10-2008, 13:26 | #4 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eki 2008
Bulunduğu yer: Diyarbakır
Mesajlar: 2
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Bu bilgiler benim için yeterli oldu ayıptır söylemesi 1. sözlüden çok kötü not aldımda ondan korkmuştum rahatladım şimdi
|
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
bazı, sorulaarım, var |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Bazı Filmlerde Satranç Sahneleri | mrtbucan | Satranç | 0 | 13-03-2011 13:37 |
Bazı Türkçe Satranç Siteleri | mrtbucan | Satranç | 0 | 12-03-2011 15:46 |
İp ve Ağırlıklı İp Çalışmalarının Basketbolcularda Bazı | binali | Basketbol | 0 | 14-02-2010 12:25 |
bazı bilgisayar kurtları ... | Bilgisayar ve Eğlence | 0 | 22-09-2009 12:41 | |
Bazı Ülkelere Özel Alkış | binali | Spor Haberleri ve Güncel Olaylar | 0 | 08-08-2008 22:30 |
Reklam Alanı |