Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Beden Eğitimi > Beden Eğitimi Yıllık Planları

Beden Eğitimi Yıllık Planları 2024-2025 Beden eğitimi yıllık planları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 08-09-2008, 16:19   #11
hat64
Çalışkan Üye
 
hat64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
12 Mesajına 18 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 21
hat64 is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı


teşekkürler Kerem hocam. sağolun, varolun, istekleriniz en iyi şekilde gerçekleşsin.







__________________
\'\'ONE WORLD ONE DREAM\'\'





hat64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 09-09-2008, 00:09   #12
kirazmet
Üye
 
kirazmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Afyonkarahisar
Mesajlar: 56
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
kirazmet
Standart

emeginize saglık hocam
kirazmet isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-09-2008, 08:42   #13
talayhan
Üye
 
talayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mayıs 2007
Bulunduğu yer: NİĞDE
Mesajlar: 98
Teşekkürleriniz: 14
3 Mesajına 3 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
talayhan
Standart

kerem baba büyüksün
talayhan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-09-2008, 22:52   #14
burçak
Girişken Üye
 
burçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 437
Teşekkürleriniz: 0
4 Mesajına 4 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
burçak
Standart

teşekkür ederiz kerem hocam emeginize saglık....
burçak isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-09-2008, 00:32   #15
mehmet_civ
Girişken Üye
 
mehmet_civ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nis 2007
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 148
Teşekkürleriniz: 0
2 Mesajına 2 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
mehmet_civ
Standart

kardeş teşekkür ederim ama bu planda bir hata var diyorum.bu konuyu seninle daha öne konuştuk ve sen beni bir hatadan çevirmiştin.4.ve 5.sınıfta branş yok demiştik ama görüyorumki 5.sınıf planında branş var.Benim haberdar olmadığım gelişmelermi oldu....
mehmet_civ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-09-2008, 00:42   #16
hat64
Çalışkan Üye
 
hat64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eki 2007
Mesajlar: 3.631
Teşekkürleriniz: 2
12 Mesajına 18 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 21
hat64 is on a distinguished road
Standart



hocam bu konuda kerem hocaya soru sorulmuştu. soru ve yanıtları aşağıda. kerem hoca yine yanıt verecektir..






Alıntı:
hassan Nickli Üyeden Alıntı
Kerem hocam ellerinize sağlık planlar harika ötesi olmuş.Çok emek harcadığınız planların güzelliğinden ve özeninden belli oluyor.
Planlarda bazı eksiklikler (tam olarak eksiklik denemez ama) gördüm ve bunları paylaşma ihtiyacı hissettim. Lütfen yanlış anlamayın bunları belirtirkende kesinlikleemeğinize saygısızlık etmek veya sizi karalamak amacıyla yazmıyorum.
Bunlar:
1-) Tatil olan bayram haftalarınıda planlarda göstermişsiniz
Ramazan bayramı EKİM'in 1. haftası (29 Eylül- 3 Ekim)
Kurban bayramı ARALIK'ın 2. haftası (8-12 Aralık)
Bence bu haftalar plandan çıkarılmalı veya tatil olduğu yazılmalı
2-) 4. ve 5. sınıf planları sanki 2. kademeninki gibi olmuş yani özelleşmiş hareket bilgi ve becerilerden çok sportif bilgi ve becerileri (spor branşları) konuları alınmış.

Hocam amacım sadece merakımı gidermek ve yanlışım varsa düzeltmek. Bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim. TEŞEKKÜRLER.


Alıntı:
ferol74 Nickli Üyeden Alıntı
Hocam çok teşekkür ederiz. Ancak dikkatimi şu çekti.Beden eğitimi dersi ilköğretim programı kitapçığındaki etkinliklerin çoğu planlarda kullanılmamış.İlerde bu durum bize herhangi bir sorun yaratırmı.beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim.







Alıntı:
webmaster Nickli Üyeden Alıntı
teşekkür ederim hocam. eleştireye her zaman açığız. Sizler şöyle cevap vereyim.

1- Tatilleri neden almadın vallahi daha önceki yıllarda bu hükemet bir güne bile tatil vermediği için güvenemedim ve o haftaları konu yazdım. Çok basit bir hareketle orası silinie tatil yazılır diye düşündüm.

2- ferol74 hocamada yanıt olsun. ilköğretim 4.5. sınıfların hayat bilgisi, matematik vb. gibi derslerinin konularıda aynı. Beden bu yüzden konuları aynı tuttum. Konularda kılavuzdaki etkinlikleri alacağız diye bir şey yok. onlara orada örnek olarak erilmiştir. istediğiniz şekilde etkinlik yapabiliriz. Daha önce Cenk temel ile yaptığımız röportajda tabiki takım sporlarını alabilrisiniz demişti. bende diğer akzanımları araştırdım ve olabilir kanısına vardı. Zaten mantılı düşündüğümüzde biz 4.5. sınıflardan okul takımı çıkartıyoruz. futbol olsun, basketbol olsun vb. o zaman bu branşlarda nasıltakım çıkaracağız?


4-5. sınıflarda özelleşmiş hareket bilgi ve becerileri başlığına ait çizelge şu şekildedir:<?:NAMESPACE PREFIX = O /><?:NAMESPACE PREFIX = O />

medium none; medium none; medium none; medium none; mso-border-alt: solid text .5pt; 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh: .5pt solid text; mso-border-insidev: .5pt solid text" border=1 ="MsonormalTable">

0;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: " width=171>
Özelleşmiş Hareket Bilgi ve Becerileri

5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt" width=448>

Basamaklar
1">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
1. Vücut Yönetimi *
Çeşitli durum ve hallerde vücudun kontrolü için gereklidir. Çabukluk, koordinasyon, denge ve esnekliğin bütünleşmesini gerektirir.

5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Geri dönme etkinlikleri
2. Araç-gereçlerin güvenli kullanımı
3. Cimnastik denge aletinde etkinlikler
4. Çeşitli yükseklikteki nesnelerin üzerinden atlama hareketleri
5. Merdiven etkinlikleri
6. Cimnastik barındaki etkinlikler
7. Bireysel minderdeki hareketler (her öğrencinin ayrı ayrı minder, küçük halı, hasır vb. üzerinde yaptığı hareketler)
8. Lastik ip kullanılarak yapılan etkinlikler
9. Tekerlekli paten vb. araçlarla yapılan hareketler
2">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
2. Ritmik Hareketler
Halk oyunları ve dansların temelini teşkil ederler.
5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Temel ritimler
2. Yaratıcı ritimler
3. Halk oyunları/ halk dansları
4. Halk oyunlarında ilerleme
5. Salon danslarına giriş
HEIGHT: 141.4pt; mso-yfti-irow: 3">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 141.4pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
3. Cimnastik
Cimnastik’teki temel becerilerin geliştirilmesi ana amaçtır. Bu yolla esneklik, çabukluk, denge, kuvvet ve vücut kontrolü artırılır. Yuvarlanma, denge becerileri, el ve el-baş dengeleri ve düşüş becerileri gibi özelleşmiş devinişsel beceriler bu etkinlikler yoluyla öğrenilir.
5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 141.4pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Temel cimnastik duruşları: çömelik duruş, düz bank, düz cephe, engel oturuşu, yan cephe, ters cephe, ritmik duruş, öne hamle duruşu, yana hamle duruşu, kartal duruşu, planör, dizüstü planör, mum duruşu, çakı, yarım çakı, ters bank, uzun oturuş, açık bacak oturuş, uçak duruşu vb.
2. Serbest cimnastik
§ Yuvarlanmalar: öne düz yuvarlanma, öne adımlı yuvarlanma, öne açık bacak yuvarlanma, geri düz yuvarlanma, geri adımlı yuvarlanma, geri açık bacak yuvarlanma vb.
§ Dengeler: el dengesi, el-baş dengesi, el-baş dengesi açık bacak, çember vb.
§ Yaylanmalar: baş yaylanması vb.
4">
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
4. Bireysel ve Eşli Mücadeleler
İşbirliği içinde davranmayı amaçlar. Bireysel mücadele becerileri öğrencilere kendi kuvvetini, çabukluğunu ve dengesini sınama fırsatı verir. Grup mücadele becerileri ise işbirliği, yarışma ve sportmenlik gibi sosyal becerilerin öğretilmesinde öğrenciye fırsatlar verir.
5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>


1. Nesne kullanarak, taşıyarak yapılan grup yarışları
· Çizgide yapılan grup yarışları
· Geri dönen topla yapılan takım yarışları (çeşitli şekillerde topun aktarılarak oynandığı oyunlar)
· Dairesel şekillerde topu aktarma yarışları
· Karışık yarışlar

2. Bireysel mücadele etkinlikleri

HEIGHT: 3.5pt; mso-yfti-irow: 5;
5.4pt; 5.4pt; 0cm; WIDTH: 128.15pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 3.5pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=171>
5. Oyun
Sosyal becerileri geliştirmek için uygun etkinliklerdir.

5.4pt; 5.4pt; BORDER-LEFT- #f4f8fc; 0cm; WIDTH: 336.2pt; BORDER-TOP- #f4f8fc; 0cm; HEIGHT: 3.5pt; mso-border-alt: solid text .5pt; transparent: ; mso-border-left-alt: solid text .5pt; mso-border-top-alt: solid text .5pt" width=448>
1. Oyunları değerlendirme
2. Oyunları değiştirme
3. İşbirliği ve dayanışma
4. Güvenlik
5. Oyunların seçimi
6. Karışık saha oyunları

bu 4. madde zaten takım sporlarının kullanıması gerektini vurgulamaktadır.

4. Bireysel ve Eşli Mücadeleler
İşbirliği içinde davranmayı amaçlar. Bireysel mücadele becerileri öğrencilere kendi kuvvetini, çabukluğunu ve dengesini sınama fırsatı verir. Grup mücadele becerileri ise işbirliği, yarışma ve sportmenlik gibi sosyal becerilerin öğretilmesinde öğrenciye fırsatlar verir.


Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
hat64 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-09-2008, 00:50   #17
mehmet_civ
Girişken Üye
 
mehmet_civ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Nis 2007
Bulunduğu yer: Samsun
Mesajlar: 148
Teşekkürleriniz: 0
2 Mesajına 2 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
mehmet_civ
Standart


hocam çok teşekkür ederim...ama tam ikna olamadım..geçen yıl branşa yönelik plan uyguladım.yine bir akşam kerem beyle konuşurken,4.5. sınıfta branş yok oyun(etkinlikler) var demişti.Ve dönem ortasında planları değiştirmiştik.Şimdi tam aksi oldu....
mehmet_civ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 12-09-2008, 01:19   #18
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

HocamCenk TEMEL ile röportajımızda 4.5. sınıflarda oyundan ibaret olmadığını söylemişti. Ondan sonra kazanımlarıda inceledikten sonra konularada yer verileceği kanısına vardım. Yani geçen yıl uyguladığınızda bir yanlışlık yok. Ama ben bu sene planların içineders konularınıda ekledim. Günlük planlar da bakıldığındaoyun ağırlık planlar yaptım.

Yine programı incelediğimizde bize verilen sunumlardan şunları elde ediyoruz.

Nesne kontrolünü gerektiren hareketlerde: 4.5. sınıflarda Atma, raketle vurma, vole, durdurma, uzun saplı araçları kullanma, Birleştirilmiş Hareketler (Yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren hareketlerden en az ikisinin birleşimi) gibi örnekler uygulanabilir diyor. Buradanda anlaşılacağı gibi bu tip nesne kontrollerini verebiliriz. Örneğin burada raketle vurma nesne kontrolünü gerçekleştirebilmemiz için öncelikle raketin tutuşunu öğrencilere göstermemiz lazım diye düşündüm ve sonra arkasına oyunları yerleştirdim. Cenk Temel ile görüştüğümde de bunu söylemişti. ve sorduğumuz soruyada şu cevabı vermişti:


Soru: 4-5 sınıflarda beden eğitimi dersinde sürekli oyun mu oynatacağız. <?:NAMESPACE PREFIX = O />

Cevap: Özellikle oyun kavramının çok iyi anlaşılması gerekmektedir. Beden eğitimi dersinde çok farklı öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Oyun etkinliğin bir parçası olarak değerlendirilmelidir. Serbest oyun asla amaç değildir. Etkinliğin içinde farklı öğretim yöntem ve tekniğinin kullanılmasında oyun ve oyunlar amaç değil bir araçtır. Hangi oyunun neden seçildiği net olarak değerlendirilmelidir. Oyun ile hedeflenen kazanım nedir? Neden “a” oyunu yerine “b” oyunu seçildi? Vb. Oyun aşağıdaki tabloda görüleceği gibi özelleşmiş hareketlerin bir alt başlığıdır. 4-5. sınıfların bütünü oyun değildir.

Sonuçta geçen yıl uyguladığımız doğrudur, ben geçen yılki planı biraz geliştirdim. Günlük planlarda oyunlara yer vedim.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 20-09-2008, 23:50   #19
rahsanelcin
Yeni Üye
 
rahsanelcin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Kas 2007
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 2
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
rahsanelcin
Standart

eline sağlık hocam
rahsanelcin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-08-2009, 08:23   #20
ms
Yeni Üye
 
ms - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Haz 2009
Mesajlar: 24
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
ms
Standart

sagol
ms isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
beden, eğitimi, planı, sınıf, yıllık


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
2008-2009 Beden Eğitimi 8. Sınıf Yıllık Planı webmaster Beden Eğitimi Yıllık Planları 40 24-08-2009 16:45
2008-2009 Beden Eğitimi 4. Sınıf Yıllık Planı webmaster Beden Eğitimi Yıllık Planları 18 08-08-2009 08:13
2008-09 Beden Eğitimi 9 .Sınıf Yıllık Planı (M-F) webmaster Beden Eğitimi Yıllık Planları 1 08-02-2009 02:32
2008-2009 Beden Eğitimi 7. Sınıf Yıllık Planı webmaster Beden Eğitimi Yıllık Planları 16 04-11-2008 22:57
2008-2009 Beden Eğitimi 6. Sınıf Yıllık Planı webmaster Beden Eğitimi Yıllık Planları 15 15-09-2008 10:02

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159