04-09-2013, 21:39 | #1 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2008
Bulunduğu yer: Muğla
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
zümre özet raporu
Reklam Alanı
|
Reklam Alanı |
04-09-2013, 22:05 | #2 | |
Administrator
Üyelik tarihi: Oca 2010
Mesajlar: 1.186
Teşekkürleriniz: 603
190 Mesajına 344 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
Alıntı:
|
|
Adem Tırpancı adlı üyenin yazısını beğenenler: | TuncaySonmez (14-09-2013) |
04-09-2013, 22:55 | #3 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Şub 2010
Mesajlar: 3
Teşekkürleriniz: 0
1 Mesajına 1 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
zümre
SAKARYA ÖZEL ADABİLİM ORTAOKULU
2013 / 2014 ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEMİNE AİT BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI. TOPLANTI YERİ : Müdür Odası TOPLANTI TARİHİ : 11/09/2013 TOPLANTIYA KATILANLAR : Selim KONDAKCI(Müdür) , Ferhan GÜLER (Beden Eğt.Öğrt.) GÜNDEM : 1 - Toplantının açılışı. 2 - Bir önceki öğretim yılı birinci ve ikinci dönem zümre toplantı tutanaklarının okunarak gözden geçirilmesi. 3 - Beden eğitimi ve Spor ve fiziki etkinlikler dersi ünite yıllık planlari yapılırken. 5- 6-7 ve 8.sınıf planları Talim ve Terbiye Kurulunun 19/06/2013 Tarih ve 56 Karar Sayılı beden Eğitimi ve Spor Etkinlikleri Dersi Etkinlik ve Öğretim Programları’nın incelenerek seçilen branşlara göre yapılması. 4 - Yıllık ders planlarının Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda hazırlanması. 2504 sayılı tebliğler dergilerinde yayınlanan Atatürk ilke inkılaplarının öğretim esasları. yönergesinin okunarak değerlendirilmesi,programa aktarılması) 5 - Bu öğretim yılı yıllık planlarının yapılması. 6 - Ölçme ve değerlendirmede birlikteliğin sağlanması. 7 - Günlük çalışma planında izlenecek yol. 8 - Derslerin işlenmesinde ve yürütülmesinde izlenecek yol. 9 - Sportif çalışmalar ve yetenekli öğrencilerin yönlendirilmesi 10 - Beden eğitimi ve spor etkinlikleri dersinin belirlenen kazanımlar doğrultusunda bilinçli ve istekli yapılması , dersin öğrenciye sevdirilmesi konusunda alınacak önlemler. 11 - Ders araç ve gereçlerinin dikkat ve özenle kullanılmasının temin edilmesi 12 - Öğrencilerde kıyafet birliğinin sağlanması. 13 - Beden eğitimi ve Spor etkinlikleri zümresinin okul disiplinine genel katkısı. 14 - Spor kıyafeti giyme yerlerinin ve spor tesislerinin temizliği,tertibi ve düzeninin sağlanması. 15 - Verilecek Proje ve Performans görevi konularının sınıflara göre belirlenmesi. 16- Sosyal Kulupler ve“Okul Spor Kulübü Yönetmeliği’nin” incelenerek ,Zümrenin bilgilendirilmesi. 18 - Okuldaki diğer derslerin öğretmenleri ile iş birliği ve koordine sağlanması. 19 - Dilek ve temenniler, Kapanış. GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ 1 - Beden eğitimi zümre öğretmenleri toplantısına 11 / 09 / 2013 Çarşamba günü saat 10.00’da Spor odasında Okul Müdürü Yusuf BADEMLİ başkanlığında başlandı. Yazman üyeliğe Ferhan Güler seçildi. 2 - 2012 / 2013 öğretim yılının birinci ve ikinci dönem zümre öğretmenler tutanakları okunarak gözden geçirildi. Türk Milli Eğitiminin ve Beden Eğitimi Dersinin amaçla- rı okunarak değerlendirildi. 3 - Beden eğitimi dersi müfredat kitabının açıklamalar bölümü okundu. İlköğretim okul- ları, lise ve dengi okullar proğramı ve Talim ve Terbiye Kurulunun 19/06/2013 Tarih ve 56 Karar Sayılı beden Eğitimi ve Spor Etkinlikleri Dersi Etkinlik ve Öğretim Programları’nın incelenerek seçilen Dersin özel amaçları okulumuzun fiziki ve çevre şartları gözetilerek ( taslak halinde ) belirlendi . Ayrıca geçen yıl sene sonu raporları okundu. Öğrencilerimizin seviyeleri,saha - tesis ve malzeme imkanları tek tek değerlendirilip bir taslak plan belirlendi. 4 - 2504 sayılı tebliğler dergisinde yayınlanan” Temel Eğitim ve Orta Öğretim Kurumlarında Atatürk İnkılap ve İlkelerinin Öğretim Esasları” çerçevesinde, beden eğitimi dersleri yıllık planlarında belirtilerek yeri ve zamanı geldikçe işlenecek konular tek tek ele alındı .Ekim ayından mayıs ayına kadar Milli bayramlar önemli gün ve haftalar ve Ulu önderin özdeyişleri, spor ve sporcular hakkındaki sözleri açıklanacak. Milli birlik ve beraberliğin,vatan sevgisini sorumlu bir yurttaş olmanın gerekliliği işlenecek. 5 - 2013 / 2014 Öğretim yılı yıllık planların yapılmasında : A - Çalışma takviminin tespiti. B -. Talim ve Terbiye Kurulunun 19/06/2013 Tarih ve 56 Karar Sayılı beden Egitimi ve Spor Etkinlikleri Dersi Etkinlik ve Öğretim programlarinin esas alinmasi C - Konuları seçiminde ve plana yerleştirilmesinde mevsim şartları, bölgenin iklim koşulları göz önünde bulundurulacak .Karmaşık ve bıktırıcı konular arındırılıp , oyun ve yarışmalarla desteklenecektir. D – 5- 6-7 ve 8. sınıflar haftada 2 saat zorunlu okutulacağından yıllık ders planlarının buna Göre düzenlenmesi kararlastırıldı. E- Bu öğretm yılından itibaren uygulanacak Milli Eğitim Bakanlığının 2012/ 37 sayılı genelgesi ve T.T.K başkanlığının 14.08.2012 tarih ve 124 sayılı kurul kararı gereğince 5.sınıflardan itibaren kademeli olarak okutulacak seçmeli derlerden Spor ve Fiziki etkinlikler dersi öğren- lerimiz tarafından seçildiği takdirde, Bu dersler seçildikten sonra öğrencilerimizin ilgi ve istek- leri doğrultusunda alt modüller oluşturularak , futbol, basketbol, voleybol, atletizm, cimnastik yüzme, sportif oyun ve etkinlik gibi branşlardan biri veya dönemlik olarak iki tanesinin bu derste uygulanmasına karar verildi. Bu nedenle bu derslerin yıllık planlarının okullar açıl- dıktan sonra 15 gün içinde yapılması kararlaştırıldı. 6 - Zümre öğretmenleri olarak mutlaka ölçme ve değerlendirmede beraberlik sağlanacaktır. İmkanlar ölçüsünde Öğrencilere Tutum ölçeği-gözlem sonuçları –bireysel ve gurup Değerlendirmesi-fiziksel uygunluk testi değerlendirmede göz önünde bulundurulacak. . Gerekirse tüm zümre öğretmenleri ortak test uygulamaları yapabilecektir. Değerlendirmeler yıllık planlarda gösterilecek ve öğrencilere 15 gün önce duyurulacaktır.Ölçme ve değerlendirme sırasında öğrencilerin fiziki yapıları ve yeteneklerinin farklı olması göz önünde bulundurup daha esnek olunacaktır.Sadece alıştırma ve hareketlerin teknik açıdan (100 PUAN),öğrencinin ders’e devamı istek ve arzusu,ders kılık kıyafet uygunluğu, ders araç ve gereçlerini koruması sahip çıkması, ayrıca sınıf,takım ve grup uyumu,kurallara uyması göz önünde bulundurulup bu bölüm performans ve Derse katılım olarak değerlendirilecektir ve öğrencilere her dönemde 2 uygulamalı sınav 1 derse katılım ve 1 performans notu verilmesi oybirliğiyle kararlaştırıldı. 7 - Çalışma planları,dersin kazanımları doğrultusunda yaş ve seviye durumları göz önünde bulundurularak hazırlanacaktır. İlköğretim kurumları beden eğitimi dersi müfredat kitabındaki Etkinlik Örneklerine göre Öğrencilerin ilgisi dağıtılmadan oyun formu ile iç içe yürütülecektir. Aktif,neşeli ve sınıfın tümüne hitap eden bir planlama yapılacaktır. .ve Beden Eğitimi klavuz kitabından faydalınacaktır. 8 - İki blok ve1 ders şeklinde yapılan Beden Eğitimi derslerinde selamlaşma ve yoklama ile ilk derse başlanacaktır .Sonra sırası ile konunun teorik açıklaması,ısınma ve genel cimnastik alıştırmaları ile konunun uygulamalı alıştırmalarının yer aldığı esas devrenin işlenmesine geçilecektir. İkinci derste esas devrede görülen hatalar ve eksik uygulamalar tamamlanıp yeterli sayıda öğrencilere alıştırma yaptırılacaktır. Bu ders saatinde sonlara doğru sportif oyunlar, müsabakalar, yarışma ve eğlenceli takım oyunları ile tüm öğrencilerimizin aktif bir biçimde katılacağı bir ders işlenecektir. Derslere girişte öğretmenler zilinden 5 dakika sonra sınıf spor başkanı öğrencileri geniş kol düzeninde sıralamış olarak sınıf hazır olacaktır. .İkinci dersin bitimine 5 dakika kala yine geniş kol ‘da sıralanmış bir şekilde paydos edilecektir. Öğretmen nezaretinde sınıf ve soyunma odalarına sessiz bir şekilde gidilecektir. Öğretim yılı başından itibaren sınıf spor başkanları ve yardımcıları ile sınıf malzeme sorumluları ve yardımcıları seçilecektir. Spor başkanları sınıf ve soyunma odası için bir nöbetçi öğrenci çizelgesi hazırlayıp derse giren öğretmen ise bu nöbet sistemini kontrol edecektir.Öğrencilere temizlik konusunda her zaman uyarılarda bulunulacak ve her dersten önce mutlaka bahçe ve çevre temizliği yapılacaktır. Derslere katılmaları sağlık açısından elverişsiz olan öğrenciler bu durumlarını bir sağlık raporu ile belgeleyeceklerdir. Bu raporlu öğrenciler derslerin teorik,bölümlerinden sorumlu olacaklar ancak uygulamalı kısımlardan muaf olacaklardır. Ders öğretmeni tarafından seçilen spor başkanları ve malzeme sorumluları yapacakları işlerle ilgili sorumlulukları ilk derslerden itibaren anlatılacak ve tatbiki yaptırılacaktır. Ders esnasında hiç bir öğretmen sınıfının başından ayrılmayacaktır. 9 - Beden eğitimi- dersleri ve takım çalıştırmaları sırasında tespit edilen yetenekli öğrenciler için önceki yıllardaki gibi çevre kulüpler ve belediye spor müdürlüğü ile ilgili spor çevreleri ile işbirliğine gidilecektir. 10 – Bed.Eğt..dersinin öğrencilere sevdirilmesi için teknik konular ve uygulamalar arasına eğitsel oyunlarla, eğlenceli yarışmalar katıp derslerin daha ahenkli ve tüm sınıfın katılacağı bir ortamda olması hedeflenmelidir. Temel ilke öğrencilerin yeteneklerini sergilemeleri değil, gayret ve caba sarfedip doğru ve yararlı olanı yapabilmeleri olmalıdır. Ancak tüm bunları yaparken dersimizin gerektirdiği disiplinli davranış ve duruş eğitimini göz ardı etmemeliyiz. Özellikle öğretim yılı başında düzen alıştırmalarına çok önem vermeliyiz. 11 – Bed.Eğt. dersi araç gereç bakımından birçok malzemenin kullanıldığı bir ders olduğundan bu araç ve gereçleri korumak,özenle kullanmak çok önemlidir. Başta sınıf malzeme sorumluları ve tüm öğrenciler aynı özeni göstermelidirler. Derse çıkan malzemeler mutlaka sayılacak ,ders bitiminde’ de tekrar sayılıp yerlerine konulacaktır. Eskiyen ve tamir olması gerekli olanlar tespit edilip onarımları yapılacak Tamir olamayacak olanların yoğaltımdan düşümleri yapılacaktır. Öğrencilere tüm araç ve gereçlerin başta spor parası ve çeşitli kaynaklardan alındığını ve tüm öğrencilerin bu malzemelerin sahibi olduğu anlatılmalıdır. 12 - Öğrencilerin derslerimizde giyeceği spor kıyafetleri konusunda herhangi bir zorlama getirilmeyecektir. Ancak öğrenciye yakışır bir biçimde olmasına ve dersimizi yapmaya uygun olmasına dikkat edilecektir. Öğrenciler spor kıyafeti olmadan derse alınmayacaktır. Bununla ilgili olarak her sınıf için yapılan “Öğrenci tanıma ve takip “ çizelgelerindeki kıyafet takip hanesi işlenecek ve devamlılık arz eden öğrenciler değerlendirilecektir. 13 - Dersimizin özünde bulunan EĞİTİM faktörü ile sadece spor aktivitelerinde değil davranış eğitimi,düzen alıştırmaları,takım ruhu , yardımlaşma,biz duygusu,okul araçlarını koruma ve genel anlamda sosyal, kültürel ve psikolojik eğitimlerle kendini ve çevreyi kontrol edebilme eğitimi dersimizin ayrılmaz parçalarıdır. Türk milli eğitiminin ve dersimizin genel amaçları hatırlandığında okulun disiplinine olan katkısı fazlaca olmaktadır.Bu konu ile ilgili olarak derslerimizin bir bölümünün davranış eğitimine ayrılması uygun bulunmuştur. 14 - Zümre öğretmenleri olarak sabah ilk ders saatinde ve öğleyin ilk ders saatinde ders yaptığımız alanlar olan okul bahçesinin temizliği yapılacaktır. Önceki yıllardaki öğrencilerimizin sağ duyusuna ve duyarlılığına inanarak bu öğretim yılında da aynı bilinçle hareket edilmesi sağlanacaktır. 15 - Ödevler ile ilgili, İlköğretim kurumları Yönetmeliği değişen maddelerine göre. projelerin kaynakları kolay bulunacak şekilde.Gezi-Gözlem ve araştırma ,incelemeye dayalı. Performans ve Proje ödevleri şeklinde verilecektir. Ayrıca proje konulari öğrencinin ilgi alanı doğrultusunda olmasına gayret edilecektir. Zümre olarak önceki yıllardaki verilen ödev konuları incelendi ve bu öğretim yılı verilecek olan konular belirlendi. 16 - Spor kolu yönetmeliğinin yer aldığı 09 - 04 - 2009 tarih ve 27195 sayılı Resmi Gazete ile 13-01-2005 tarih 25699 sayılı Resmi Gazete,de yer alan sosyal kulupler yonetmeligi okunup incelendi. Yeni dönem spor kulübü çalışmaları bu çerçevede yapılacaktır. 17– Beden Eğitimi zümresi olarak birliktelik sağlanacak ve sık sık sınıflar, öğrenciler ,yıllık ve günlük çalışma planlarının işleyişi konularında görüş alışverişinde bulunulacaktır.Diğer zümre öğretmenleri ve ilgili müdür yardımcıları ile diyalog içerisinde olup okulumuzu temsil eden sporcu öğrencilerimizin ders durumları,devam - devamsızlıkları ve antrenman ve müsabaka günleri gibi her türlü konuda görüşmeler yapılacaktır. Ayrıca tören gösteri grubu ve müsabaka günleri derslerine giremeyen öğrencilerimize boş zamanlarında telafi ders çalışmaları için okul müdürlüğü ile ilişki kurulacaktır. 18- Beden Eğitimi Öğretmeni Ferhan GÜLER, okulumuzun çok amaçlı bir spor salonuna ihtiyaç duyduğu ve bahçedeki spor alanlarının bakımının yeni eğitim öğretim dönemi öncesi bitirilmesi gerektiğini bildirdi. Okul Müdürü Selim KONDAKCI, durumun farkında olduğunu belirtti ve Sosyal etkinliklerden biri olan Beden eğitimi ve spor ayrıca yarışmaların öğrencilerin gelişimlerine yararlarını dile getirerek bu konuda beden eğitimi öğretmenine büyük görevler düşmektedir dedi. Başka söz alan olmadığı için Zümre toplantısı, 2013 / 2014 öğretim yılı okulumuza tüm öğrencilerimize ve Milli Eğitim camiamıza sağlıklı ve başarılı bir dönem olması dilekle- riyle sona ermiştir… Ferhan GÜLER Selim KONDAKCI Beden Eğitimi Öğretmeni Okul Müdürü UYGUNDUR 01 / 09 / 2013 Selim KONDAKCI Okul Müdürü 2013 / 2014 ÖĞRETİM YILI BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR ve FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİ PROJE VE PERFORMANS GOREVI KONULARI 1 - Atletizmin genel olarak tasnifi ve dallarının incelenmesi. 2 - Türkiye'de Futbol’ un tarihçesi , saha ve malzeme ölçüleri. 3 - Türkiye'de Basketbol’ un tarihçesi , saha ve malzeme ölçüleri. 4 - Türkiye'de Voleybol’ un tarihçesi , saha ve malzeme ölçüleri. 5 - Türkiye'de Hentbol’ un tarihçesi , saha ve malzeme ölçüleri. 6 - Temel Cimnastik duruşlarının çeşitleri ve açıklamaları. 7 - Olimpiyatlar tarihçesi ve Olimpizm düşüncesinin açıklanması 8 - Beden Eğitimi ve Sporun tarihçesi. 9 - Atatürk'ün Spor ile ilgili görüşleri ve açıklamaları. 10-Okuldaki kulüp sporcularının branş ve basari istatistiklerin hazirlanmasi 11- Spor gazetesi hazırlanması 12-Futbol dışındaki spor dallarının yazılı ve görsel basındaki işlenişi ve önemi 13- İlçemizdeki amatör faaliyet gösteren kulüplerin istatistik bilgileri ve incelenmesi 14- Büyük spor organizasyonlarındaki aşamaların araştırılması PERFORMANS GÖREVLERİ 1-Yöresel eğitsel oyunların sınıf ve bahçede öğrenciler tarafından sunularak uygulanması 2- Derslerde öğrenciler tarafından ısınma hareketlerinin yaptırılması 3-Sportif etkinlikler,beslenme,ilkyardım,sporun sağlığımız üzerindeki etkileri v.b konularda öğrencilerin sunum hazırlayarak sınıfta uygulanması 4- Sınıf içi turnuvalarda öğrenciler tarafından hakemlik yapılması 5- Sınıf içi turnuvalarda öğrenciler tarafından müsabaka analizi hazırlanması |
ferrante54 adlı üyenin yazısını beğenenler: | Adem Tırpancı (04-09-2013) |
06-09-2013, 18:01 | #4 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Ağu 2008
Bulunduğu yer: Antalya
Mesajlar: 396
Teşekkürleriniz: 11
24 Mesajına 26 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
güzel bir çalışma ellerinize sağlık
__________________
ahmetof -Kişilikli olmak kimse görmediği zamanda doğru olanı yapmaktır. |
05-05-2017, 21:45 | #5 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Mayıs 2017
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
teşekkürler
|
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
raporu, zümre, Özet |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Yıl Sonu Faaliyet Raporu ve Ders Kesim Raporu | webmaster | Spor Kulübü | 34 | 12-06-2023 11:17 |
Eğitim Bilimleri Ders Notlari (süper özet) | webkerem | Eğitim Bilimleri | 0 | 19-02-2012 23:46 |
PROGRAM GELİŞTİRME ÖZET NOTLAR | webmaster | Eğitim Bilimleri | 1 | 17-06-2009 14:24 |
1954 Dünya Kupası Almanya-Türkiye Grup Maçı (Özet) | webmaster | Futbol Eğitim Videoları | 0 | 25-01-2009 12:47 |
TRT FON MÜZİKLERİ - NOSTALJİ (Özet) | webmaster | Bayram ve Fon Müzikleri | 10 | 26-11-2008 23:55 |
Reklam Alanı |