Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > İstek Bölümü

İstek Bölümü Arayıpta bulamadığınız, İsteyipte ulaşamadığınız ne varsa bize yazın

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 25-06-2007, 12:13   #1
iLhaN
Girişken Üye
 
iLhaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Haz 2007
Bulunduğu yer: Sivas
Mesajlar: 173
Teşekkürleriniz: 0
4 Mesajına 13 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
iLhaN is an unknown quantity at this point
Standart

Reklam Alanı
merhaba arkadaşlar ,proje ve performans ödevleri , ölçme ve değerlendirme ,yenilenen ve uygulanan ilköğretim programlarının uygulamada karşılaşılan sorunlar hakkında rapor gönderirseniz memnun kalırım. şimdiden teşekkürler. iLhaN[img]smileys/smiley1.gif[/img]
iLhaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 01-07-2007, 23:12   #2
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart


2006 – 2007 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE SONU SEMİNER ÇALIŞMASI = o ns = /><?:NAMESPACE PREFIX = O />



Yenilenen müfredat programı tüm öğrenci ve velilerimiz tarafından benimsenmiştir. Öğrenci gelişimine ve seviyesine uygunluğu açısından eğitimde kaliteyi arttırmış, çocuklara yönelik ve çocukları aktif kılan etkinliklerin olması eğitime gösterilen ilginin artmasını sağlamıştır. . Görselliğin ön planda oluşu ve çalışma kitaplarının konuların tekrarını kolaylaştırması açısından olumlu özelliklere sahiptir.

Yenilenen müfredat içerik ve öğrenciyi ele alma açısından herhangi bir olumsuz yanı yoktur ancak tüm okullarda uygulanabilmesi açısından gerekli araç gereç, teknolojik donanım ve derslik bölümlerinin bulunması, sınıf mevcutlarının elverişli olması gerekmektedir.


Proje ve Performans ödevlerinin varlığı yenilenen müfredatı amacına ulaştırma noktasında desteklemektedir. Bu çalışmalar öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirmeye, bilgi transferi yapmaya sevk etmektedir. Bu program ve çalışmalarla bilimsel düşünen, anlayan, araştıran inceleyen yorum yapabilen bireyler yetiştirme imkanı sağlamıştır. Bireysel yetenek ve farklılıkları ortaya çıkartmasından, işbirliğine açık olmasından dolayı sosyal gelişimi olumlu etkilemektedir. Öğrenci ne öğretileceğinden ve öğreneceğinden ziyade öğrenmeyi öğrenmiştir.

Yenilenen müfredat ile birlikte öğrencileri eleştirel düşünen yaratıcı düşünen, soru soran çevresiyle iletişim kurabilen, girişimci, sorumluluk üstlenebilen, karşılaştığı sorunlara çözümler üretebilen bireyler haline getirmektedir. Ancak çok zaman alması, tüm derslerden bu çalışmaların aynı zamanlarda istenmesi çocuklara çok fazla yüklenilmesine yol açmış, öğrencilerin dönem dönem bıkkınlık yaşamasına sebebiyet vermiştir.

Öğretmenin her öğrenci için ölçek hazırlaması, ödevleri incelemesi, öğrenci gözlem, ölçme ve değerlendirme formlarının çok olması, sınıf mevcutlarının kalabalık oluşu, aynı zamanda sürekli hazırlık isteyen müfredatla birlikte bu çalışmaların yürütülmesi eğitimcilerin zor durumda kalmasına yol açmış, dönem dönem eğitimde kaliteyi düşürmüştür. Bunlarla birlikte gerek öğretmen gerekse öğrenci açısından malzeme ve kağıt israfı artmıştır.

Yenilenen müfredatla birlikte ölçme değerlendirmede yapılan reformlar eğitimin kalitesini yükseltmiş, öğrencinin çok yönlü değerlendirilmesini, öğretmenini öğrencisini daha iyi tanımasını, aynı zamanda bunu öğrenciyle paylaşması öğrencinin de kendisini daha iyi tanımasını sağlamıştır. Hazırlanmış olan ders içi gözlem formları değerlendirmede daha objektif ve gerçekçi sonuçlar oluşturmuştur. Tek olumsuz yanı çok zaman almakta, özellikle kalabalık sınıflarda uygulanması çalışmayı güçleştirmekte ancak eğitimin kalitesini arttırması açısından olumsuz yanı arka planda kalmıştır.

Yenilenen müfredat okul - veli – toplum işbirliğini esas almış, çocukları gerçek hayatı tanımaya, hayatı yaşayarak ve içinde öğrenmeye yöneltmiştir. Öğrencilerin hayatı toplum içinde tanıması, velilerin okulla olan işbirliği toplumun gelişebilmesi, okulun amaçlarına ulaşabilmesi için büyük destek sağlamış ve bu çalışmalar ülke kalkınmasında kaçınılmaz bir unsur oluşturmuştur.

Ancak tüm okullarda bu çalışmaların uygulanması güçlük yaratmış, özellikle yatılı okullarda imkansız bir hal almıştır. Aynı zamanda her ailenin maddi imkanlarının aynı seviyede olmayışı, yaşam standartlarının elvermeyişi, aile yapısı, kimi öğrencilerin arka planda kalmasına, kendilerini toplumdan yalıtmasına yol açmıştır. Burada denge unsuru olara karşımıza okullar çıkmaktadır. Bu konuda çok hassas yaklaşılmalıdır.






Gönderen: O Kendini biliyor

Gönderen arkadaşımıza teşekkür ederiz.
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
ilköğretim, porogramları, uygulanan, yenilenen


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Yenilenen mevzuat onurum07 İstek Bölümü 1 25-09-2010 21:52
Voleybol kondisyonun değerlendirilmesinde uygulanan testler binali Voleybol 0 13-02-2009 00:14
BAYANLARA UYGULANAN FARKLI ISINMA binali Antrenman Bilgisi 2 12-07-2008 19:58
Atletizm Atma Branşlarında Uygulanan Ağırlıklar hat64 Atletizm 4 29-02-2008 18:29
Engelli Koşularda Uygulanan Ölçüler webmaster Atletizm 1 12-02-2008 18:06

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159