03-07-2007, 11:33 | #11 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Oca 2007
Mesajlar: 12
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Reklam Alanı
|
Reklam Alanı |
03-07-2007, 23:13 | #12 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Tem 2007
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER. = o ns = />
Beden eğitimi dersi öğretim programında, <I mso-bidi-font-style: yapılandırıcı[/I] <I mso-bidi-font-style: öğrenme yaklaşımı [/I] esas alınarak hazırlanmıştır. Genel olarak programlarda yenilik getirici bir bakış açısı bulunmaktadır. Öğrenciyi daha fazla merkeze alan ve geleneksel yöntemlerden farklı yöntemler öneren bir yapısının olduğu gözlenmektedir. YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM Yeni bilgiler önceden yapılanmış bilgilerin üzerine bina edilir. Yapılandırmacı öğrenme, var olanlarla yeni olan öğrenmeler arasında bağ kurma ve her yeni bilgiyi var olanlarla bütünleştirme sürecidir Yapılandırmacı öğrenmede temel olarak ele alınanlar aşağıdaki gibi özetlenebilir: 1 Bilgiyi araştırma yorumlama ve analiz etme. 2. Bilgiyi ve düşündürme sürecini geliştirme. 3. Geçmişteki yaşantılarla yeni yaşantıları bütünleştirme. Öğrenenin etkin rol aldığı yapılandırmacı öğrenmede sadece okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirleri savunma, hipotez kurma, sorgulama ve fikirler paylaşma gibi öğrenme sürecine etkin katılım yoluyla öğrenme gerçekleştirilir. Bireylerin etkileşimi önemlidir. Öğrenenler bilgiyi olduğu gibi kabul etmezler, bilgiyi yaratır ya da tekrar keşfederler Programlara bakıldığında genel olarak koşullara göre değişebilecek gibi görünmektedir. Programlar değişen bilgi, teknoloji ve sosyal koşullara göre uyarlanabilecek öğeler taşımaktadırlar. Yeni programların başarılı bir şekilde yürütülmeleri için çok kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir öğretmen eğitimine gereksinim vardır. Yeni programda üniteler ve konular yoktur. Programın öğrenme alanları üzerine yapılandırıldığı açık olarak belirtilmiştir. AMAÇLAR Önceki ve yeni programların farklılaştığı önemli ayrımlardan birisi de öğrenme çıktıları için kullanılan terminolojidir. Önceki programlarda “amaç ”, “hedef” ve “hedef davranışlardan ” bahsedilirken yeni programda bu terminoloji terk edilerek yerine “kazanım” ifadesi kullanılmıştır. Bu kullanımın amaç olarak yüzeysel olmadığı, aksine programın benimsediği felsefi yaklaşıma uygun bir çıkış olduğu söylenebilir. Programlarda kazanım sözcüğü kullanılarak daha çok öğrenciyi merkeze alan bir tutum takınılmıştır. Öte yandan yeni programların becerilere ağırlık verdiğini gözlenmiştir. <I mso-bidi-font-style: Eleştirel düşünme,[/I] <I mso-bidi-font-style: yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimci olma, kişisel ve sosyal değerlere önem verme[/I] gibi beceriler her programda altı çizilerek belirtilmiştir. Kazanımlar, her sınıf düzeyi için ayrı ayrı, ilgili öğrenme alanlarının altında alt başlıklarla listelenmiştir. ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ Yeni programlarda öğrenme-öğretme süreçleri ve öğretmenin rolü önceki programlara göre daha ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Bilgi ve becerilerin edinimi ile ilgili uygulama sürecine dönük öneriler yapılmış ve “ Etkinlik Örnekleri ” verilmiştir. Ancak etkinliklerin örnek niteliğinde olduğu ve uygulamada bireysel farklılıklar ve çevresel koşullar dikkate alınarak esnek olmanın gereği üzerinde durulmuştur. Yeni programlarda eskiye oranla öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla somut araç-gereç kullanımının özendirildiği ve bununla ilgili daha somut örneklerin verildiği görülmektedir. Öğrencilerin <I mso-bidi-font-style: araştırma, sorgulama, problem çözme ve karar verme[/I] süreçlerine katılmasını sağlayacak etkinliklerin kullanılması önerilmiştir. Ayrıca “ yaparak- yaşayarak düşünerek ” öğrenme etkinliklerinin önemli olduğu vurgulanmış ve iş birlikli öğrenme stratejilerinin gerektiği ölçüde kullanılması öngörülmüştür. Etkinlikler de Çoklu Zeka Kuramına dayandırılmıştır. Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ise, öğrencilere <I mso-bidi-font-style: rehberlik[/I] yaparak öğrenmeyi kolaylaştırmak olarak belirlenmiştir. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Yeni programlarda, ölçme ve değerlendirme sadece öğrenme sonucunu değil, sürecini de <I mso-bidi-font-style: değerlendirmeye dönük[/I] ele alınmıştır. Hem öğrencinin kendini değerlendirmesi için hem de öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi için değişik ölçme aracı örneklerine yer verilmiştir. Bu açıdan önceki programlarda sadece geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin örneklendirildiği düşünülürse çeşitliliğin arttığı söylenebilir. Programların en zayıf yönü yeni yaklaşımlara göre öğrenci değerlendirmelerinin nasıl yapılacağıdır. Bu açıdan öğretmenlerin bilgilendirilmesi ve onlara destek olunması gerekmektedir. Programların başarısı değerlendirme sürecinin ne kadar sürekli olduğu ve araştırmalarla desteklenerek programı geliştirmede nasıl katkıda bulunacağı ile ilgilidir. ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİNDEKİ DEĞİŞİM Programlarda yapılan değişikliklerin önemli bir yönü, öğrenci ve öğretmen rollerinin de temele alınan yaklaşımla birlikte şekillenmesidir. Yeni öğretim programlarının giriş bölümleri incelendiğinde öğrenci ve öğretmen rollerinde önemli değişiklikler gözlemlenmiştir. Öğrenciye, dinleyen, alıştırma yapan ve sorulara cevap veren bir rol yerine, sorular soran, problem kuran, problem çözen, tıpkı bir bilim insanı gibi gerekensinim duyulan bilgiyi ortaya çıkarmaya ve değerlendirmeye yönelik faaliyetlere girişen, etkinlikler yoluyla kendi bilişsel yapısını oluşturan aktif bir rol öngörülmektedir. Programlarda öğrencinin aktif ve bilgiyi yapılandırmacı rolü üzerinde altı çizilerek durulmaktadır. Öğrenci, bilgiye nasıl ulaşması gerektiğini bilen, bilgiye ulaşarak bunu zihninde yeniden yapılandıran, sonunda da yeni bilgi üretebilen bireydir. Öğretmene “ öğretici ” yerine “ ortam düzenleyici ”, “ yönlendirici ” ve “ kolaylaştırıcı ” roller yüklenmektedir. Öğretmenin temel rolü öğrenme-öğretme ortamını düzenlemek, etkinlikler konusunda öğrencilere rehberlik yapmaktır. Öğretmene rehberliğin yanı sıra <I mso-bidi-font-style: işbirliği sağlayıcı, yardımcı, kolaylaştırıcı, kendini geliştirici, planlayıcı, yönlendirici, bireysel farklılıkları dikkate alıcı, sağlık ve güvenliği sağlayıcı [/I] roller verilmiştir. <I mso-bidi-font-style: [/I] Öğretmenin rolü bir <I mso-bidi-font-style: antrenör gibi öğrencileri motive eden, durumlara tanı koyan, gerektiğinde onlara rehberlik eden, öğrencilerin yararına uygun ve destekleyici öğrenme ortamları hazırlayan, öğrenmekten bıkmayan ve sürekli araştıran[/I] kişiler olarak tanımlanmıştır. Öğrenim sürecinde öğretmenin rolünün, öğrencilere rehberlik yaparak öğrenmeyi kolaylaştırmak olduğu vurgulanmaktadır. BANA BALIK VERME BALIK TUTMAYI ÖĞRET…..! kolay gelsin! |
04-07-2007, 00:08 | #13 |
Administrators
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10 |
teşekkür ederiz Hocam
|
04-07-2007, 12:31 | #14 |
Girişken Üye
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Burdur
Mesajlar: 186
Teşekkürleriniz: 8
4 Mesajına 7 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
Hocama çok teşekkür ederim raporu güzel hazırlamış emeğine sağlık konumuz çerçevesinde elinde raporları olan başka arkadaşlarda varsa değerlendirmemizi çeşitli görüşleride ele alarak yapabiliriz.
|
09-09-2007, 19:22 | #15 |
Yeni Üye
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 8
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
yeni programla eski programın karşılaştırılması varsa gönderirmisiniz
|
08-10-2007, 00:06 | #16 |
Banned
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Bursa
Mesajlar: 3
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0 |
teşk
|
Popüler Sitelerde Paylaş |
Etiketler |
beden, eğitimi, incelenmesi, programı, rapor, yeni |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
2010-2011 9.10.11.12 sınıf beden eğitimi yıllık plan--mrl | m.taşpınar | Beden Eğitimi Yıllık Planları | 54 | 12-09-2013 23:42 |
Beden eğitimi dersi müfredat programının incelenmesi. | pırıl2 | İstek Bölümü | 0 | 26-07-2009 23:30 |
Beden eğitimi dersi yeni öğretim programı | webmaster | Yeni Müfredat | 0 | 05-09-2008 21:06 |
İlköğretimde Beden Eğitimi programı | bamby06 | İstek Bölümü | 6 | 20-06-2008 00:53 |
Engellilerde Beden Eğitimi Ders Programı | webkerem | Yeni Müfredat | 0 | 04-07-2007 12:34 |
Reklam Alanı |