Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > İstek Bölümü

İstek Bölümü Arayıpta bulamadığınız, İsteyipte ulaşamadığınız ne varsa bize yazın

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 03-07-2007, 11:33   #11
serhat
Yeni Üye
 
serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Mesajlar: 12
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
serhat
Standart

Reklam Alanı
Teşekkürler hocam
serhat isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
Alt 03-07-2007, 23:13   #12
zeysfun
Yeni Üye
 
zeysfun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Tem 2007
Bulunduğu yer: Hatay
Mesajlar: 1
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
zeysfun
Standart

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER. = o ns = />

Beden eğitimi dersi öğretim programında, <I mso-bidi-font-style: yapılandırıcı[/I] <I mso-bidi-font-style: öğrenme yaklaşımı [/I] esas alınarak hazırlanmıştır. Genel olarak programlarda yenilik getirici bir bakış açısı bulunmaktadır. Öğrenciyi daha fazla merkeze alan ve geleneksel yöntemlerden farklı yöntemler öneren bir yapısının olduğu gözlenmektedir.

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Yeni bilgiler önceden yapılanmış bilgilerin üzerine bina edilir. Yapılandırmacı öğrenme, var olanlarla yeni olan öğrenmeler arasında bağ kurma ve her yeni bilgiyi var olanlarla bütünleştirme sürecidir Yapılandırmacı öğrenmede temel olarak ele alınanlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:
1 Bilgiyi araştırma yorumlama ve analiz etme.
2. Bilgiyi ve düşündürme sürecini geliştirme.
3. Geçmişteki yaşantılarla yeni yaşantıları bütünleştirme.
Öğrenenin etkin rol aldığı yapılandırmacı öğrenmede sadece okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirleri savunma, hipotez kurma, sorgulama ve fikirler paylaşma gibi öğrenme sürecine etkin katılım yoluyla öğrenme gerçekleştirilir. Bireylerin etkileşimi önemlidir. Öğrenenler bilgiyi olduğu gibi kabul etmezler, bilgiyi yaratır ya da tekrar keşfederler

Programlara bakıldığında genel olarak koşullara göre değişebilecek gibi görünmektedir. Programlar değişen bilgi, teknoloji ve sosyal koşullara göre uyarlanabilecek öğeler taşımaktadırlar.
Yeni programların başarılı bir şekilde yürütülmeleri için çok kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir öğretmen eğitimine gereksinim vardır.
Yeni programda üniteler ve konular yoktur. Programın öğrenme alanları üzerine yapılandırıldığı açık olarak belirtilmiştir.

AMAÇLAR
Önceki ve yeni programların farklılaştığı önemli ayrımlardan birisi de öğrenme çıktıları için
kullanılan terminolojidir. Önceki programlarda “amaç ”, “hedef” ve “hedef davranışlardan ” bahsedilirken yeni programda bu terminoloji terk edilerek yerine “kazanım” ifadesi kullanılmıştır. Bu kullanımın amaç olarak yüzeysel olmadığı, aksine programın benimsediği felsefi yaklaşıma uygun bir çıkış olduğu söylenebilir.
Programlarda kazanım sözcüğü kullanılarak daha çok öğrenciyi merkeze alan bir tutum takınılmıştır.
Öte yandan yeni programların becerilere ağırlık verdiğini gözlenmiştir. <I mso-bidi-font-style: Eleştirel düşünme,[/I]
<I mso-bidi-font-style: yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimci olma, kişisel ve sosyal değerlere önem verme[/I] gibi beceriler her
programda altı çizilerek belirtilmiştir.
Kazanımlar, her sınıf düzeyi için ayrı ayrı, ilgili öğrenme alanlarının altında alt başlıklarla listelenmiştir.
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
Yeni programlarda öğrenme-öğretme süreçleri ve öğretmenin rolü önceki programlara göre daha ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Bilgi ve becerilerin edinimi ile ilgili uygulama
sürecine dönük öneriler yapılmış ve “ Etkinlik Örnekleri ” verilmiştir. Ancak etkinliklerin
örnek niteliğinde olduğu ve uygulamada bireysel farklılıklar ve çevresel koşullar dikkate
alınarak esnek olmanın gereği üzerinde durulmuştur.
Yeni programlarda eskiye oranla öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla somut araç-gereç kullanımının özendirildiği ve bununla ilgili daha somut örneklerin verildiği görülmektedir.
Öğrencilerin <I mso-bidi-font-style: araştırma, sorgulama, problem çözme ve karar verme[/I] süreçlerine katılmasını sağlayacak etkinliklerin kullanılması önerilmiştir. Ayrıca “ yaparak- yaşayarak düşünerek ” öğrenme etkinliklerinin önemli olduğu vurgulanmış ve iş birlikli öğrenme stratejilerinin gerektiği ölçüde kullanılması öngörülmüştür. Etkinlikler de Çoklu Zeka Kuramına dayandırılmıştır.
Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ise, öğrencilere <I mso-bidi-font-style: rehberlik[/I] yaparak öğrenmeyi
kolaylaştırmak olarak belirlenmiştir.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yeni programlarda, ölçme ve değerlendirme sadece öğrenme sonucunu değil, sürecini de <I mso-bidi-font-style: değerlendirmeye dönük[/I] ele alınmıştır. Hem öğrencinin kendini değerlendirmesi için hem de öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi için değişik ölçme aracı örneklerine yer verilmiştir. Bu açıdan önceki programlarda sadece geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin
örneklendirildiği düşünülürse çeşitliliğin arttığı söylenebilir. Programların en zayıf yönü yeni yaklaşımlara göre öğrenci değerlendirmelerinin nasıl yapılacağıdır. Bu açıdan öğretmenlerin bilgilendirilmesi ve onlara destek olunması gerekmektedir. Programların başarısı değerlendirme sürecinin ne kadar sürekli olduğu ve araştırmalarla desteklenerek programı geliştirmede nasıl katkıda bulunacağı ile ilgilidir.

ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ROLLERİNDEKİ DEĞİŞİM
Programlarda yapılan değişikliklerin önemli bir yönü, öğrenci ve öğretmen rollerinin de temele alınan yaklaşımla birlikte şekillenmesidir. Yeni öğretim programlarının giriş bölümleri incelendiğinde öğrenci ve öğretmen rollerinde önemli değişiklikler gözlemlenmiştir. Öğrenciye, dinleyen, alıştırma yapan ve sorulara cevap veren bir rol yerine, sorular soran, problem kuran, problem çözen, tıpkı bir bilim insanı gibi gerekensinim duyulan bilgiyi ortaya çıkarmaya ve değerlendirmeye yönelik faaliyetlere girişen, etkinlikler yoluyla kendi bilişsel yapısını oluşturan aktif bir rol öngörülmektedir.
Programlarda öğrencinin aktif ve bilgiyi yapılandırmacı rolü üzerinde altı çizilerek durulmaktadır. Öğrenci, bilgiye nasıl ulaşması gerektiğini bilen, bilgiye ulaşarak bunu zihninde yeniden yapılandıran, sonunda da yeni bilgi üretebilen bireydir.
Öğretmene “ öğretici ” yerine “ ortam düzenleyici ”, “ yönlendirici ” ve “ kolaylaştırıcı ” roller yüklenmektedir. Öğretmenin temel rolü öğrenme-öğretme ortamını düzenlemek, etkinlikler konusunda öğrencilere rehberlik yapmaktır. Öğretmene rehberliğin yanı sıra <I mso-bidi-font-style: işbirliği sağlayıcı, yardımcı, kolaylaştırıcı, kendini geliştirici, planlayıcı, yönlendirici, bireysel farklılıkları dikkate alıcı, sağlık ve güvenliği sağlayıcı [/I] roller verilmiştir. <I mso-bidi-font-style: [/I]
Öğretmenin rolü bir <I mso-bidi-font-style: antrenör gibi öğrencileri motive eden, durumlara tanı koyan, gerektiğinde onlara rehberlik eden, öğrencilerin yararına uygun ve destekleyici öğrenme ortamları hazırlayan, öğrenmekten bıkmayan ve sürekli araştıran[/I] kişiler olarak tanımlanmıştır. Öğrenim sürecinde öğretmenin rolünün, öğrencilere rehberlik yaparak öğrenmeyi kolaylaştırmak olduğu vurgulanmaktadır.


BANA BALIK VERME BALIK TUTMAYI ÖĞRET…..!

kolay gelsin!
zeysfun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-07-2007, 00:08   #13
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

teşekkür ederiz Hocam
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-07-2007, 12:31   #14
alpagon
Girişken Üye
 
alpagon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Bulunduğu yer: Burdur
Mesajlar: 186
Teşekkürleriniz: 8
4 Mesajına 7 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
alpagon
Standart

Hocama çok teşekkür ederim raporu güzel hazırlamış emeğine sağlık konumuz çerçevesinde elinde raporları olan başka arkadaşlarda varsa değerlendirmemizi çeşitli görüşleride ele alarak yapabiliriz.
alpagon isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-09-2007, 19:22   #15
osk123
Yeni Üye
 
osk123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 8
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
osk123
Standart

yeni programla eski programın karşılaştırılması varsa gönderirmisiniz
osk123 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-10-2007, 00:06   #16
bedenegtci
Banned
 
bedenegtci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Eyl 2007
Bulunduğu yer: Bursa
Mesajlar: 3
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
bedenegtci
Standart

teşk
bedenegtci isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
beden, eğitimi, incelenmesi, programı, rapor, yeni


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
2010-2011 9.10.11.12 sınıf beden eğitimi yıllık plan--mrl m.taşpınar Beden Eğitimi Yıllık Planları 54 12-09-2013 23:42
Beden eğitimi dersi müfredat programının incelenmesi. pırıl2 İstek Bölümü 0 26-07-2009 23:30
Beden eğitimi dersi yeni öğretim programı webmaster Yeni Müfredat 0 05-09-2008 21:06
İlköğretimde Beden Eğitimi programı bamby06 İstek Bölümü 6 20-06-2008 00:53
Engellilerde Beden Eğitimi Ders Programı webkerem Yeni Müfredat 0 04-07-2007 12:34

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159