Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > Eğitim Haberleri

Eğitim Haberleri Eğitim camiasındaki tüm gelişmeler burada

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 23-06-2007, 19:44   #1
Cem
Girişken Üye
 
Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Şub 2007
Bulunduğu yer: Konya
Mesajlar: 251
Teşekkürleriniz: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 0
Cem
Standart

Reklam Alanı
=post>
“GELECEK EĞİTİMLE GELECEK” PROGRAMI
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
İZLEME VE DEĞERLENDİRME RAPORU

TRT 4 kanalında 18–22 Haziran 2007 tarihlerinde saat 10.00 – 11.30 arasında yayınlanan program izlenmiş ve değerlendirilmiştir.
Programda açılış konuşmasını Milli Eğitim Bakanımız Sayın Doç Dr. Hüseyin ÇELİK yaptı. Sayın Bakanımız okul öncesi eğitimin önemine değindi. Getirilen sabahçı-öğlenci uygulamasının yararlarını anlattı. Ayrıca yeni OKS sistemi hakkında açıklamalarda bulundu.
Programda Sayın Bakanımızdan sonra Sayın Prof. Dr. Uğur ÖNER “Okullarda şiddet ve zorbalığın önlenmesi ve pdr hizmetinin rolü” konusunda açıklamalarda bulundu. Zorbalık bir veya birden fazla öğrencini başka bir öğrenci grubu üzerinde eziyet uygulamasıdır. Bu eziyet fizksel, ya da duygusal (Küsme, arkadaş grubuna almama, küfür vb) olabilmektedir. Zorbalık anasınıfında başlar.İlköğretimde en doruk seviyeye ulaşır. Lisede nispeten azalmakla beraber daha yıkıcı ve şiddet içerikli olmaktadır.
İkinci programda Hacettepe Üniversitesinden Prof. Dr. İsmihan ARTAN “Çocuklarda sosyal ve duyusal gelişim” konusu ile ilgili açıklamalarda bulundu. Sosyal ve duyusal gelişim doğumla beraber başlar.Çocuklar için konulan kurallar kararlı ve tutarlı olmalıdır. Çocuk ailede gördüğünü taklit eder. Bu yüzden aile çocuk için doğru model, iyi model olmalıdır.Çocuklara paylaşma duygusu kazandırılmalıdır. Öğretmenler de sınıflarda rekabetçi ortam yerine işbirlikçi bir ortam yaratmalıdırlar.
Üçüncü programda Prof. Dr. Selahattin ŞENOL “Çocuk Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları” konusunda açıklamalarda bulundu. Aile çocuğun gelişimine sürekli müdahil olmamalı, çocuğun gelişim basamakları desteklenmelidir. Beynin gelişimi beş duyunun etkisiyle olur. Öğrencinin sınıf çindeki dikkatini; yapısal bozukluklar, görme bozuklukları, aile içi olumsuzluklar etkileyebilmektedir.
Dördüncü programda Prof. Dr.Nilüfer DARICA “Başarılı İletişim(Yetişkin-Çocuk İletişimi)” ile ilgili açıklamalarda bulundu. Çocuklara toplumsal kurallar öğretilirken bu kurallar ezberletilmemeli, aile tarafından uygulanarak çocuğa model olunmalı bu yolla öğretilmelidir. Çocuğun 6 yaşına kadar olan dönemi iletişim açısından çok önemlidir.Çocuk doğumdan sonra kucağa alındığı anda iletişim başlamaktadır.İletişimin iki önemli özelliği vardır. Biri göz teması diğeri dinlemedir.Disiplin ve iletişim konusunda okullarda aile bilgilendirme toplantıları yapılmalıdır.Aile içi deisiplin ile okuldaki disiplin birbirine paralel yürütülmelidir. Disiplinde aşırı hoşgörüden de aşırı baskıcılıktan da sakınmak gerekir.
Beşinci ve son programda Eğitim Prof. Dr. Pınar BAYHAN konuk oldu., Pınar BAYHAN “Çocuk ve Bilgisayar Oyunları, İnternet” konularında açıklamalarda bulundu. İlköğretim çağındaki çocuklar bilgisayar ve internete mereklı olurlar. Öğretmen, bu merakı iyi değerlendirmeli ve doğru internet kulanımına çocukları alıştırmalıdır. Çocuk internet başında başı boş bırakılmamalı, girebileceği eğitici siteler önceden tespit edilip bu sitelere yönlendirilmelidir. Çocuklara gireceği siteler hakkında rehberlik edilmelidir. Çocuklarda bilgisayarın bir alışkanlık haline gelmesine izin verilmemelidir.Bunu sağlamak için evde belli bir süre konulmalı bu süre dışında çocuğun bilgisayar kullanmasına izin verilmemelidir. Bilgisayarlar evlerde uygun sürelerde ve uygun eğitim programlarıyla kullanılmalıdır.
Beş günlük “Gelecek, Eğitimle Gelecek” programı genel olarak olumlu karşılanmıştır.Televizyonun imkanlarının daha sık kullanılarak, stüdyo ortamından çok görsel ortamlarda konuların işlenmesinin, uygulamalara daha fazla yer verilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.Bir dahaki programlarda; sınıf yönetimi, sınıf toplantıları, sınıf içi davranış bozukluklarının düzeltilmesi, yeni yöntem ve teknikler gibi konulara ağırlık verilmesinin yararlı olacağı değerlendirilmiştir.
ALINTIDIR
Cem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
raporu, semİner, trt


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Yıl Sonu Faaliyet Raporu ve Ders Kesim Raporu webmaster Spor Kulübü 34 12-06-2023 11:17
kemik raporu yusufefe Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Soru Cevap Bölümü 0 17-01-2011 09:50
SEMİNER ÇALIŞMALARI Seminer Dönemi Çalışmaları 7 16-09-2010 13:12
Sağlık Raporu webkerem Spor Kulübü 2 14-05-2009 15:04
2008 YILI ANTRENÖR KURS SEMİNER VE DİĞER hat64 Antrenör ve Hakem Kursları, Seminerler 4 13-02-2008 22:56

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159