Beden Eğitimi ve Spor Portalı  


Go Back   Beden Eğitimi ve Spor Portalı > Genel Bölüm > KPSS > Test ve Sorular

Test ve Sorular Eğitimi Bilimleri, Genel Yetenek, Genel Kültür, Testleri ve Soruları

beden eğitimi
beden eğitimi
Sitemize hoş geldiniz. Konuları beğenmeyi unutmayalım.

 
 
Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 07-04-2007, 12:19   #1
webmaster
Administrators
 
webmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oca 2007
Bulunduğu yer: Malatya
Mesajlar: 4.804
Teşekkürleriniz: 0
139 Mesajına 245 teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 10
webmaster is on a distinguished road
Standart

Reklam Alanı

A
GENEL YETENEK TESTİ
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

1
1. Kimi ülkelerde çocuklara yönelik etkinlikler hafife
I
alınıyor. Tiyatrolarda çocuklara seslenen dramalar
küçümseniyor, çocuk yazını ciddiye alınmıyor, dergi-
II III
lerde onlarla ilgili yazılar kabul görmüyor. Kısacası
IV
çocuk eğitimi önemsenmiyor.
V
Bu parçadaki numaralanmış sözlerden hangisinin
anlamı ötekilerden farklıdır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinden, ayraç içinde
verilen anlam çıkarılamaz?
A) Yeni kredi kartınızı kullanmaya başlamadan, eski
kartınızı keserek yok etmeniz herhangi bir sorunla
karşılaşmanızı engelleyecektir. (Uyarma)
B) Yeni kredi kartınızın kullanım limiti ile hesap kesim
tarihi, eski kartınızla aynıdır. (Eşitlik)
C) Yeni kartınızda yer alan çip, sahtecilik işlemlerini
büyük ölçüde ortadan kaldıracaktır. (Önlem)
D) Alışverişleriniz ve nakit çekme işlemlerinizde yeni
kartınızı eski kartınız gibi güvenle kullanabilirsiniz.
(Benzerlik)
E) Yeni kartınızla yapacağınız bir işlem, eski kartınızın
otomatik olarak kullanıma kapatılmasını
sağlayacaktır. (Öncelik)
3. Folklorik ögelerin kalıplaşmış bir yapısı vardır; bu
da yaratıcılığı sınırlar, diyenler var. Bana göre yanlış
bir saptamadır bu. Böyle diyenlerin belleklerinde
klişeleşmiş bazı şiirler var. Oysa gerçek çok farklıdır.
Folklordan yararlanma türden türe ya da sanatçıdan
sanatçıya değişiklik gösterir. Hiçbir zaman folklorik
ögeler olduğu gibi kullanılmaz, bunun için de anlatım
donup kalmaz.
Bu parçada geçen “donup kalmamak” sözüyle anlatılmak
istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anlamını yitirmemek
B) Dolaylı söyleyişlere yönlendirmek
C) Basmakalıp bir nitelik kazanmamak
D) Anlatım yeteneğini engellemek
E) Kurallara uygun davranmak
4. Bu değerlendirmeleri yaparken salt metinle karşı karşıya
kalmayı yeğledim. Gene de zaman zaman metinlerin
arkasında tanıdığım yazarın siluetini gördüm.
Emeğe duyduğum saygı, sayfalarda soluyan bir insan,
yargılarımı değiştirdi mi bilemem.
Bu parçadaki altı çizili sözlerle anlatılmak istenen
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yargılarında yazarın kişiliğinin etkisinden kurtulamamak
B) Metni değişik boyutlarıyla ele almak
C) Nesnel bir tutum takınmak
D) Metnin oluşturuluş serüvenini araştırmak
E) Metnin anlatım dokusu üzerinde yoğunlaşmak
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

2
5. (I) Televizyon dizilerinin her zaman yaşamımızda
önemli bir yeri oldu. (II) Ancak, son birkaç yıldır ağırlıklarını
daha çok hissetmeye başladık. (III) Eş dost
sohbetlerine kadar sızdı bu programlar. (IV) Günlük
yaşamımızı, izlediğimiz dizinin ekrana geleceği güne
ve saate göre planlıyoruz. (V) Diziler, öyküleriyle, öykülerinin
geçtiği yerlerle, karakterleriyle ve müzikleriyle
de yaşamımızın vazgeçilmezleri arasına girdi.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde
karşılaştırma söz konusudur?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
6. (I) Türkçemizin söz varlığı, insanımızın soyutlama,
somutlaştırma ve algılama gücünü ortaya koymaktadır.
(II) Anadilimizin doğurgan yapısı, söz diziminin
esnekliği her duyguyu ve düşünceyi dile getirmeye
uygundur. (III) Dilimizin bu nitelikleri ona çok geniş
anlatım olanakları kazandırmaktadır. (IV) Örneğin
bilim, teknik ve sanatla ilgili terimleri kolaylıkla karşılayabilmektedir.
(V) Dil Devrimiyle başlatılan girişimlerin
hayata geçirilmesiyle, özellikle yabancı ögelerin
yarattığı yozlaştırıcı etkenlerin silinebileceği düşünülmektedir.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde,
Türkçeyle ilgili bir beklenti dile getirilmektedir?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
7. (I) Dilinde doğup büyüdüğü yöreyle ilgili izler yok olmuştu.
(II) Bu yönüyle mahalledeki kadınlardan farklıydı.
(III) Konuştuğu kişilerde beklediği kibarlığı görmüşse
diline dil, sözüne söz bulunamaz, incelir de
incelirdi. (IV) Salt dili ve davranışlarıyla değil, görünüşüyle
de öteki kadınlardan ayrıydı. (V) Uzun boyu, iri
mavi gözleriyle dikkat çekerdi.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde
pekiştirmeli bir anlatıma başvurulmuştur?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
8. (I) Özenle düzenlenmiş bu sergide, Picasso’nun kimi
çizimleri ve seçilmiş tabloları yanında, kendinde kalan
çalışmaları da yer almış. (II) Sanatçının ünlenen
resimlerinin tümü olmasa bile bir bölümünün bu salonlarda
yer almasınıisterdim. (III) İsterdim istemesine
de buradakilerin değerini de biliyorum elbette.
(IV) Bir çağa damgasını vurmuş, resimde kurallar
koymuş koca Picasso’nun yapıtlarını; öne çıkanlar,
ikinci planda kalanlar diye kimin sınıflandırdığını bilmiyorum.
(V) Tabloların yerleştirilmesinde benim bilemediğim
başka kurallara da uyulmuş olmalı. (VI) Bu
arada şunu da belirteyim ki alanında ne kadar yetkin
olursa olsun hiç kimsenin resimle ilgili kesinlik içeren
yargılarına değer vermem.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde
bir tahmin söz konusudur?
A) II. B) III. C) IV. D) V. E) VI.
9. Aşağıdaki dizelerin hangisinde düşsel ögeler yoktur?
A) Gördüm sonbahar kanıyor
Çatlamış dudağında evrenin
B) Seyretsem derinliklerini gökyüzünün
Bulutların biçimden biçime girişini izlesem
C) Uçmasını öğrendim ben de
Mavisi eskimiş gökyüzünde
D) Bir rüzgâr geçti buradan
Koştum ama yetişemedim
E) Gecenin kâğıdında gözyaşının mürekkebi
Herkes kendi uçurumuna bir taş atıyor
10. Aşağıdaki cümlelerin hangisi, söyleyenin düşüncesini
içermemektedir?
A) Yazar, oyunu sık sık rastladığımız gibi diyaloglar
üzerine değil, çarpıcı olaylar zinciri üzerine kurmuş.
B) Oyunda neredeyse tüm Akdeniz ülkelerinin müziklerinden
yararlanılmış.
C) Oyunun sözleriyle müziği birbirinden ayrılmayacak
biçimde bir bütün oluşturmuş.
D) Kimi şarkıların fazlaca uzaması, oyunun hızını
kesintiye uğratmış.
E) Topluluk bu ilk oyundan sonra ikinci oyunun hazırlıklarına
başlamış.
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

3
11. (I) Yenebilir otlar, tarih öncesi dönemlerden beri Anadolu
halkının beslenmesinde önemli bir yere sahiptir.
(II) Bugün de pek çok yöresel yemeğin malzemesi
arasında bu otlar vardır. (III) Ne var ki bu tür otlar kısa
ömürlüdür, uzak yerlere taşındığında çabucak bozulup
kullanılmaz duruma gelir. (IV) Bu yüzden, büyük
kentlerde oturanlar doğanın bu görkemli hazinesinin
önemli bir bölümünü süpermarketlerde bulamazlar.
(V) Ama bu konuda deneyimli bir çift göz,
büyük kentlerin yeşil alanlarında bu bitkilerin bir bölümünü
görüp tanıyabilir.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerde, otlarla
ilgili olarak verilen aşağıdaki yargılardan hangisi
yanlıştır?
A) I. cümlede, çok eskiden beri yendiği vurgulanıyor.
B) II. cümlede, kullanım yeri belirtiliyor.
C) III. cümlede, olumsuz bir yönü açıklanıyor.
D) IV. cümlede, zor yetiştiği için az bulunduğu belirtiliyor.
E) V. cümlede, kimler tarafından kolayca bulunabileceği
anlatılıyor.
12. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde belirtilen işler,
aynı kişiler tarafından yapılmıştır?
A) Götüreceklerimizi hazırlayıp arabamıza yerleştirdik.
B) Ona para da verdim yine de mutlu olmadı.
C) Tabakları ben yıkadım, o kuruladı.
D) Bize neden gelmiyorlar, onları kırdık mı acaba?
E) Az sonra o da gelir, biraz bekleyelim.
13. Cumhuriyet Meydanı’na geldiğinizde, cıvıl cıvıl Kor-
I
donboyu’na adımınızı atmış sayılırsınız. Kordonboyu’nun
tadı, İzmir’in ünlü rüzgârı imbatın hafif serin-
II
liğinde gezinerek, kıyı kahvelerinde tatlı tatlı sohbet
III
ederek yaz akşamının keyfini sürmekle çıkar.İzmir’in
IV
o yumuşacık tropikal rahatlığını bundan daha iyi ne
V
anlatabilir?
Bu parçadaki altı çizili sözlerden hangisi niteleme
amacıyla kullanılmamıştır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
14. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı
vardır?
A) Albümdeki eski fotoğraflara sık sık bakardı.
B) Sokaklardaki elektrik direkleri kaldırılacakmış.
C) Caddenin kışın bozulan asvaltı yazın yenilenecekmiş.
D) Bu konuda bilgi edinmek için ansiklopediye bakmalısın.
E) Geçen ay oldukça ağır bir ameliyat geçirmiş.
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

4
15. Ertesi gün ,
I
Kastamonu il sınırına giriyorum. Irmak
köyündeki Devrekâni Çayı’nı geçip balıkçı kasabası
Cide’ye ulaşıyorum. Cide _
II
Doğanyurt arası, yolun
en zorlu ,
III
en güzel bölümlerinden biri ...
IV
Öbek
öbek menekşeler, papatyalar, katırtırnakları ...
V
Yukarıdaki numaralanmış noktalama işaretlerinden
hangisi yanlış kullanılmıştır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
16. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu
vardır?
A) Öyle lezzetli bir ürün elde ettik ki verilen zahmete
değdi.
B) O kadar tepki göstermeseydi arkadaşı ona kırılmayacaktı.
C) Böyle büyük bir evde yaşamanın iyi yanları da
var, kötü yanları da.
D) Bütün bunlara neden olan kendisi değilmiş gibi
davranıyordu.
E) Yarışmaya ancak kendi seçtiği şiirle katılabileceğini
söyledi.
17. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu
vardır?
A) Sana söylediklerim doğru çıkmadı mı?
B) Biz seninle her şeyi ortak paylaşmadık mı?
C) En sıkıntılı günlerimde seni aramadım mı?
D) O günlerde birbirimize destek olmadık mı?
E) Onlar seni kırdığında en çok ben üzülmedim mi?
18. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu
vardır?
A) Bu romanda yaşamda aradığını bulamayan insanların
acısı yansıtılıyor.
B) Yazar romanının ikinci bölümünde kendi başından
geçenleri anlatıyor.
C) Eleştirmenlerimiz bu yapıtın üzerinde yeterince
durmamışlar.
D) Kimi yazarlar bağlı bulundukları akımın sınırları
dışında kalan yapıtlar da ortaya koymuşlardır.
E) Adından söz ettiren bu romanda sanat ve yapısal
yönden farklı bir dil kullanılmış.
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

5
19. Demokrasi, bir katılım, özgürlüğe, insan haklarına
I II
dayalı bir yönetim biçimi olup aynı zamanda bir kül-
III
tür, kişilik ve anlayış biçimi olarak da tanımlanabilir.
IV V
Bu cümledeki numaralanmış sözlerden hangisi
atılırsa anlatımda bir daralma olmaz?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
20. (I) Şiir antolojileri hazırlanırken şiir seçiminin tartışma
konusu yapılmasından yana değilim. (II) Çünkü
her antolojide seçilen şiirler öznel ölçütlerle belirlenir.
(III) Ben de bir antoloji hazırlayacak olsam, canımın
istediği şairden şiir alırım antolojime. (IV) Seçimimden
dolayı da kimseye hesap vermem gerekmez.
(V) Antolojilerin değerlendirme bölümlerinde estetiğin
nesnel ve evrensel ölçütleri geçerlidir. (VI) Bu
nedenle, hazırlayıcının yeteneği, zekâsı, yanlılığı
ve yansızlığı bu bölümde ortaya çıkar.
Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense, ikinci
paragraf hangi cümleyle başlar?
A) II. B) III. C) IV. D) V. E) VI.
21. (I) Bilimsel çalışmaların temelinde öncelikle gerçeği
anlama, öğrenme ve araştırma isteği vardır. (II) Bilim
insanının temel karakteriyse dürüstlüktür. (III) Söz konusu
dürüstlüğün dayanağı, gerçeğe duyulan saygıdır.
(IV) Bütün bu saydıklarımıza, kendimizle ve gerçeklerle
yüzleşebilmeyi yani özeleştiriyi de eklemeliyiz.
(V) Bu arada farklı görüşlere açık olmayı ve görüşlerimizi
içtenlikle dile getirmeyi unutmamalıyız.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinden
sonra “Bu saygı, bilim insanının kendine, yaptığı
işe, bilime ve insana olan saygısıdır.” cümlesi getirilebilir?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
22. Son kitabı, kararlaştırdığımız tarihte basıma hemen
hemen hazırdı; fakat bir türlü bize teslim etmiyordu
onu. “Bitmedi.” diyordu. Yalnızca bir sözcüktü aradığı.
Aylarca, biz o tek sözcüğün bulunmasını bekledik.
Kitap, o tek sözcük bulunmadıkça ona göre eksikti,
istenilen düzeye erişmemişti. Aylar sonra o tek
sözcüğü buldu ve kitaptaki yerine oturttu. Kitabı ancak
o zaman yayımlayabildik.
Bu parçada anlatılan yazar aşağıdakilerden hangisiyle
nitelendirilebilir?
A) Yaptığı plana sıkı sıkıya bağlı kalan
B) Anlatımda yoğunluğa önem veren
C) Duygularını kolayca dile getiremeyen
D) Başkalarının önerilerini dikkate almayan
E) Yapıtlarını oluştururken çok titiz davranan
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

6
23. Çehov diyor ki: “At hırsızlarını anlattığım zaman, at
çalmanın kötü olduğunu da mutlaka belirtmemi isteyen
kimseler oluyor; bunlar düşünmüyorlar ki bu benim
değil, mahkemelerin işidir.”
Bu cümlede anlatılmak istenen aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Okuyucuya ders vermek yazarın görevi değildir.
B) Yazarlar, ele aldıkları konuyu istedikleri biçimde
yazmakta özgürdürler.
C) Başarılı yapıtlar değişik yorumlara açık olanlardır.
D) Okuyucular okudukları yapıtlarda, yaşanan gerçekleri
ararlar.
E) Yaşananların bütün yönleriyle yansıtılması, yazarın
kurgulama gücüne bağlıdır.
24. 1960’lı yılların Türk filmlerinde, karakterler, sanatlı ve
özentili bir dille konuşturulurdu. Oysa filmleri izleyen
geniş kitleler böyle bir dille konuşmuyorlardı. Roman,
öykü, hatta şiir dilinin sinemaya yanlış biçimde yansıtılmasından
kaynaklandığını sandığım tuhaf bir durumdu
bu. Romanda belki eğreti durmayan böyle bir
dil, sinemada filmin estetiğini bozan bir öge olmaktaydı.
Böylesi bir dil, salt salon filmlerinde değil, köy filmlerinde
de görülürdü.
Bu parçada bir döneme özgü Türk filmlerinin hangi
yönü eleştirilmektedir?
A) Karakterlerin gerçek yaşamdakilere benzememesi
B) Sanat açısından zayıflıklar içermeleri
C) Kişilerin yapay bir dille konuşmaları
D) Konularını günlük yaşamdan seçmemeleri
E) İzleyicilerin ilgisini canlı tutacak nitelikte olmamaları
25. Hâlâ dolmakalemle yazıyorum. Defalarca yazdıktan
sonra, artık bu sayfa oldu, dediğimde bilgisayara aktarıyorum.
Her gün aksatmadan çalışıyorum. Ne var
ki elimden çok iş çıkmıyor. Hastalık derecesindeki
hassasiyetlerim yüzünden oldukça yavaş yazıyorum.
Bu sözleri söyleyen sanatçı aşağıdakilerden hangisiyle
nitelendirilemez?
A) Kendine özgü bir çalışma yöntemi olan
B) Yazdıklarını yayımlamaktan kaçınan
C) Titiz çalışan
D) Belli bir iş disiplini olan
E) Az ve öz üreten
26. Dil, insanın en temel gereksinimlerinden biri olan iletişimi
sağlar. Dilin, söze dönüşebilmesi, onun doğal
bir biçimde öğrenilmesini zorunlu kılar. Dile yatkınlık,
genetik bir özellik olmasına karşın, gerçekleşmesi
kültürel bir süreci, daha doğrusu bir öğrenme sürecini
gerektirir. İşte dilbilim, insana özgü dil yetisiyle, bu
yetinin farklılaşmasından kaynaklanan dilleri, bunların
zaman içinde uğradıkları değişimleri ve işleyiş biçimlerini
inceleyen bir bilim dalıdır.
Bu parçada dille ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine
değinilmemiştir?
A) İnsanlar arası ilişkilerde rolünün olduğuna
B) Gelişiminin neye bağlı olduğuna
C) Söze dökülmesinde neye gereksinim duyulduğuna
D) Bilim olarak hangi konuları ele aldığına
E) Değişmesi güç bir kurallar dizgesi oluşturduğuna
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

7
27. Bilimsel bilginin uygarlığın temelini oluşturduğu günümüzde,
yabancı dilin önemi görmezlikten gelinemez.
İyi temellendirilmiş bir Türkçeyle desteklenen ikinci,
üçüncü bir dil öğrenme, yeni dünyalara kapımızı aralayacak;
bilgiye, bilime ulaşmamızı kolaylaştıracaktır.
Öte yandan, yabancı dil öğreniminde sözlüklerin ayrı
bir yeri vardır. Sözlükler salt sözcüklerin sıralandığı
kitaplar değildir. Onlarda aranan başka özellikler de
vardır. Kullanımdaki yabancı dil sözlüklerinin eksikleri
arasında Türkçe açıklamalarındaki özensizlik başta
gelmektedir. Açıklamalar, Osmanlıca denilen Arapça,
Farsça karışımı sözcüklerle yapıldığından onları anlamak
için çoğu kez ayrı bir Türkçe sözlüğe gerek duyulmaktadır.
Bu parçada aşağıdaki sorulardan hangisinin yanıtı
yoktur?
A) Sözlük kullanılmadan yabancı dil niçin öğrenilemez?
B) Yabancı dil öğrenmenin sağlayacağı yararlar
nelerdir?
C) Türkçe sözlükler, yetersiz yabancı dil sözlüklerine
nasıl yardımcı olmaktadır?
D) Yabancı dil sözlükleri hangi bakımdan eleştirilmektedir?
E) Günümüz uygarlığının temel dayanağı nedir?
28. Öykünme (taklit), sanatçının çıraklık döneminde gerekli
bir şeydir. Çalışmaları ürüne dönüştürülmüş olsun
olmasın, her sanatçı, her edebiyatçı böyle bir
süreçten geçmiştir. Denilebilir ki öykünme imrenmenin
bir ileri aşamasıdır. İmrenme sanatçı olmaya, öykünme
de sanat üretmeye yöneltir insanı. Sonrasında
ya vazgeçer insan öykünmeden ya da inat eder,
sürdürür. Sürdürenler gün gelir yapılmış bir şeyi yeniden
yapmanın anlamsız olduğunu fark eder. Özgün
olanı, yani farklı olanı veya daha iyisini yapmaya koyulursa
amacına ulaşır; ama öykünmeye devam
ederse o bir sanatçı olmaz bir zanaatçı olur, o kadar.
Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisi çıkarılamaz?
A) Her sanatçı başkalarını örnek alarak yetişir.
B) Başarıya giden yol, çabalarını sabırla sürdürmekten
geçer.
C) Sanatta başkalarına özenme bir alışkanlık durumuna
dönüştürülmemelidir.
D) Başarılı bir sanatçı, gözleme ve araştırmaya öncelik
vermelidir.
E) Var olan sanat eserlerinin benzerlerini üretenler
gerçek bir sanatçı sayılmazlar.
29. Okumak, “Peki ya böyle olsaydı?”dan yola çıkılarak
yapılan bir zihin güçlendirme, ruh tazeleme etkinliğidir.
Aynı zamanda başka bir benliği tanımak, onunla
aynı yöne gitmektir. Okurken, okunan metinle okur
arasında duygusal bir bağ oluşur. Okumaya kendini
kaptıran okur, kendi benliğinden çıkıp okuduğu karakterin
dünyasında bir yere yerleşir, bir rüya gibi.
Bu garip gerçeklikle neyin ne olduğu, yaşamın ve insanın
bütün karmaşıklığı, bilinmezliği sanki daha kolay
anlaşılır. Yaşam, okurun karşısına daha önce hiç
görünmediği bir biçimde çıkar ve okurun bir daha onu
öyle görebilme olanağı yoktur.
Bu parçadan okumayla ilgili olarak aşağıdaki yargıların
hangisi çıkarılamaz?
A) İnsana değişik bakış açıları kazandırır.
B) Okurun hiç düşünemeyeceği farklı durumlarla
karşılaşmasını sağlar.
C) Sorunlarımızı çözmenin en etkili yoludur.
D) Yaşamı ve başkalarını daha iyi tanımamıza yardımcı
olur.
E) Okur, okuduğu kitapların kişileriyle özdeşleşir.
30. Doğru beslenme, aslında basit bir matematik problemidir.
Ama her bünye için ayrı toplamalar ve çıkarmalar
yapılması gerekir. Uzmanlar: “En iyi beslenme
yöntemi, yaşamı en az kaloriyle sürdürmektir.” diyor
ve hemen ardından ekliyorlar: “Ama herkesin kendine
göre bir ‘en az kalori eşiği’ yani bir gereksinim sınırı
vardır. Bu sınırın altına düşmemek gerekir. Kas,
kemik, organ hatta gerekli oranda yağ dokusunu koruyacak
biçimde, en düşük miktara yakın ölçüde besin
tüketerek yaşamak gerekiyor. İşte bunu başardığınızda
ömrünüz uzuyor. Eski bir arkadaşınızla karşılaştığınızda
arkadaşınızın çok sağlıklı ve iyi göründüğünüzü
söylemesi, ömrünüzü daha da uzatıyor; çünkü
ruh sağlığınız korunmuş oluyor.”
Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisi çıkarılamaz?
A) Zayıflık her zaman için sağlık demek değildir.
B) Besin tüketimi belirli ölçülere göre olmalıdır.
C) Bedensel sağlıkla ruhsal sağlık arasında bir ilişki
vardır.
D) Fazla kalori almaktan kaçınılmalıdır.
E) Her kişinin kalori ihtiyacı farklı olabilir.
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

8
31.
2 3 1 3
5 5


   
   
   
işleminin sonucu kaçtır?
A) 3 B) 9 C) 15 D) 27 E) 45
32.
0,9 0,4
0,5 • 0,2

işleminin sonucu kaçtır?
A) 1 B) 2 C) 10 D) 2 E) 10
33.
( )3x 5 =9 3
olduğuna göre, x kaçtır?
A) 1
2
B) 1
3
C) 2
3
D) 4
3
E) 1
34. 813 sayısı, 7295 sayısının kaç katıdır?
A) 316 B) 317 C) 3 17 −
D) 3 18 − E) 3 19 −
35. a bir doğal sayı olmak üzere,
2•3a 1•6a 2
+ −
sayısının pozitif bölenlerinin sayısı 18 olduğuna
göre, a kaçtır?
A) 3 B) 4 C) 5 D) 6 E) 7
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

9
36. 3 sayısının yaklaşık değeri 1,7 ise
243 − 27
ifadesinin yaklaşık değeri kaçtır?
A) 3,4 B) 5,1 C) 6,8
D) 8,5 E) 10,2
37.
x y
x y
2 3
3 4
+

=
=
olduğuna göre, x2 − y2 farkı kaçtır?
A) 1 B) 2 C) 6 D) 7 E) 12
38.
b < a < 0
olduğuna göre, aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) a2 <ab B) ab < b2 C) a2 <b2
D) a < b E) −b< −a
39. a, b, c ardışık çift doğal sayılar ve a < b < c olmak
üzere,
1 2 1 2 1 2 14
a b c 15
 −  −  − =
   
olduğuna göre, c kaçtır?
A) 84 B) 86 C) 88 D) 90 E) 92
40. a, b tamsayılar ve
8 a 16
6 b 14
≤ ≤
≤ ≤
olduğuna göre, a 4
b 6
+
+
oranının alabileceği en
büyük değer kaçtır?
A) 1 B) 6
5
C) 5
4
D) 5
3
E) 3
2
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

10
41. Hem 3 hem de 5 ile bölündüğünde 2 kalanını
veren iki basamaklı doğal sayıların toplamı
kaçtır?
A) 312 B) 318 C) 327 D) 331 E) 342
42. Birler ve onlar basamağında aynı rakam, yüzler
basamağında bundan farklı bir rakam bulunan
kaç tane üç basamaklı sayı vardır?
A) 27 B) 81 C) 89 D) 90 E) 99
43. Birbirinden farklı A, B, C ve D rakamları kullanılarak
oluşturulan ve
A •B = C•D
koşulunu sağlayan dört basamaklı ABCD sayılarından
en büyüğü, en küçüğünden kaç fazladır?
A) 8160 B) 8020 C) 7640
D) 7540 E) 7450
44. x, y, z pozitif tamsayılar ve
x y 30
y z 45
x z 54



=
=
=
olduğuna göre, x • y • z çarpımı kaçtır?
A) 360 B) 330 C) 300 D) 270 E) 240
45.
32x −4•3x +3=0
denklemini sağlayan kaç tane x gerçel sayısı
vardır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

11
46. Ağırlıkça % 70 i un olan 70 kg lik un-şeker karışımına
14 kg daha un katılınca un oranı ağırlıkça
% kaç olur?
A) 75 B) 78 C) 81 D) 84 E) 85
47. 2 ceket ile 4 pantolon 420 YTL ye satılmaktadır. Bir
ceket 10 YTL ucuza, bir pantolon 20 YTL pahalıya
satılsaydı ceket ile pantolonun fiyatları eşit olacaktı.
Buna göre, bir ceketin fiyatı kaç YTL dir?
A) 75 B) 80 C) 85 D) 90 E) 95
48. Bir manav aldığı bir miktar armudun kilogramını
2,5 YTL den satarsa 40 YTL zarar, 5 YTL den
satarsa 160 YTL kâr elde ediyor.
Buna göre manav, armutları toplam kaç YTL ye
almıştır?
A) 200 B) 240 C) 280 D) 300 E) 320
49. Üç sepetten birincisine 5 lik, ikincisine 10 luk, üçüncüsüne
de 15 lik demetler halinde bağlanmış karanfiller
konacaktır. Sepetlerdeki demet sayısının aynı
olması istenmektedir.
Bu iş için elde 216 tane karanfil olduğuna göre,
eldeki tüm karanfilleri kullanmak ve bu koşulu
karşılamak için en az kaç tane karanfile daha
ihtiyaç vardır?
A) 18 B) 20 C) 24 D) 26 E) 30
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

12
50. Bir otobüsteki 45 yolcudan 5
9
u kadın, diğerleri erkektir.
Otobüsten hepsi erkek olan bir miktar yolcu
indikten sonra otobüste kalan erkek yolcuların sayısının,
otobüste kalan tüm yolcuların sayısına oranı
1
6
oluyor.
Buna göre, otobüsten inen yolcu sayısı kaçtır?
A) 8 B) 10 C) 12 D) 13 E) 15
51. Bir işyerindeki odaların % 70 inde bilgisayar,
% 50 sinde teyp vardır.
Bu işyerinde her odada teyp ya da bilgisayardan
en az biri bulunduğuna ve yalnız bilgisayar bulunan
5 oda olduğuna göre, yalnız teyp bulunan kaç
oda vardır?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 6 E) 7
52. Bir torbada 2 kırmızı, 2 beyaz, 1 sarı top bulunmaktadır.
Torbadan çekilen top geri bırakılmaksızın art
arda 2 tane top çekiliyor.
İkinci çekilen topun sarı olma olasılığı kaçtır?
A) 1
5
B) 2
5
C) 3
5
D) 1
4
E) 1
2
53. Ahmet okula gitmek için evden ayrıldı. Bir süre sonra
cüzdanının yanında olmadığını fark etti. Eve dönüp
cüzdanını bir süre aradı. Cüzdanını bulduktan sonra
okula doğru tekrar yola çıktı.
Bu öyküye göre, Ahmet’in eve olan uzaklığının
zamana göre değişimini gösteren grafik aşağıdakilerden
hangisi olabilir?
Eve olan
uzaklık
Zaman
A)
Eve olan
uzaklık
Zaman
C)
Eve olan
uzaklık
Zaman
B)
D)
Eve olan
uzaklık
Zaman
Eve olan
uzaklık
Zaman
E)
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

13
54. a bir tamsayı olmak üzere bir üçgenin kenar uzunlukları
a, a 1, + a+2 birimdir.
a ( a + 1 )( a + 2 )= 504 olduğuna göre, bu üçgenin
çevresinin uzunluğu kaç birimdir?
A) 16 B) 18 C) 21 D) 24 E) 26
55.
D C
A B F
E
x
ABCD bir eşkenar
dörtgen
[DF] [CB]
CE EB
m( EFB ) x

=
=
_
Yukarıdaki verilere göre, x kaç derecedir?
A) 15 B) 25 C) 30 D) 45 E) 60
56.
E D
C
A 8 B
F
O
ABCDEF bir düzgün
altıgen
AB = 8 cm
Şekildeki O merkezli çember FDB üçgeninin iç
teğet çemberi olduğuna göre, çemberin yarıçapı
kaç cm dir?
A) 3 B) 2 3 C) 2
D) 3 E) 4
57.
y
x
1
2
k −1
d
O
P
−2
Şekildeki k ve d doğruları P noktasında kesişmektedir.
Buna göre, P noktasının orijine olan uzaklığı kaç
birimdir?
A) 2 2
3
B) 2
3
C) 2 3
3
D) 3
3
E) 3
A
KPSS/1-GYGK-CS/2006
Diğer sayfaya geçiniz.

14
58. − 60. SORULARI AŞAĞIDAKİ BİLGİLERE
GÖRE YANITLAYINIZ.
Aşağıdaki tablo, turuncu, yeşil ve mor renkteki boyaları
elde etmek için hangi renkteki boyalardan yüzde olarak
ne kadar kullanılması gerektiğini göstermektedir.
Kullanılan boya (%)
Oluşturulan
boya
Kırmızı Beyaz Sarı Mavi
Turuncu 40 10 50 −
Yeşil − 20 45 35
Mor 40 30 − 30
58. Kırmızı, beyaz ve mavi renkteki boyalar kullanılarak
1200 gramlık mor renkli boya elde edilmek isteniyor.
Bu iş için kaç gram kırmızı boya gerekmektedir?
A) 400 B) 480 C) 500 D) 550 E) 600
59.
36
180
144
Yukarıdaki dairesel grafik, aşağıdakilerden hangisini
göstermektedir?
A) Yeşil rengi oluşturan ana renklerin dağılımını
B) Mor rengi oluşturan ana renklerin dağılımını
C) Turuncu rengi oluşturan ana renklerin dağılımını
D) Beyaz rengin turuncu, mor ve yeşil renkleri
oluşturma yüzdelerinin dağılımını
E) Mavi rengin turuncu, mor ve yeşil renkleri
oluşturma yüzdelerinin dağılımını
60. Mor, turuncu ve yeşil renkteki boyalar eşit miktarlarda
karıştırılarak başka bir boya oluşturuluyor.
Bu karışımdaki beyaz boya oranı yüzde kaçtır?
A) 15 B) 20 C) 25 D) 30 E) 35
GENEL YETENEK TESTİ BİTTİ.
GENEL KÜLTÜR TESTİNE GEÇİNİZ.
Pdf dosyası olarakindirmek için
http://www.bedenegitimi.gen.tr/kpss/...scs1genyet.pdf


Cevap anahtarınıindirmek için
http://www.bedenegitimi.gen.tr/kpss/...genyetanah.pdf
__________________
webmaster isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Reklam Alanı
 

Popüler Sitelerde Paylaş

Etiketler
2006, genel, kpss, test, testİ, yetenek


Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
KPSS Genel Yetenek ve Genel Kültür ders notları webkerem Genel Kültür ve Genel Yetenek 0 20-02-2012 00:23
genel kültür genel yetenek karma test 10 adet kamyoncu35 Test ve Sorular 4 27-04-2010 18:52
Test 10: 2002 KPSS GENEL KÜLTÜR SORULARI webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 12:43
Test 5: 2006 KPSS GENEL KÜLTÜR TESTİ webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 12:16
Test 3: 2006 KPSS EĞİTİM BİLİMLERİ TESTİ webmaster Test ve Sorular 0 07-04-2007 12:06

Reklam Alanı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2006 - 2024, Türkiye'nin Beden eğitimi ve Spor Portalı
2007-2024 Türkiye'nin Beden Eğitimi ve Spor Portalı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159