PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yaş Gruplarına Göre Eğitim İçeriği Dağılımı


webmaster
11-06-2007, 17:00
Yaş Gruplarına Göre Eğitim İçeriği Dağılımı = o ns = />

Hazırlayanlar: Arif PEÇENEK, Yılmaz BAL

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

8-10 YAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel:

-Denge

-Koordinasyon

Teknik:

-Duruş pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri-Atış

-Farklı Yüksekliklerden oyunu başlatma

-Gruplama: -Kontrollü ve Kısa ilerleyiş

-Takım arkadaşına kapanma

-Ellerle vole

Taktik:

-Pozisyon değişimleri-Herkes farklı pozisyonlarda oynayacak

-Pozisyon

Kondisyon

-Isınma-Soğuma

-Temel Gerdirmenin başlatılması

-Topa yatkınlık-3 numara

Psikolojik

-Eğlenceli ve zevkli

-Temel teknik gelişimi-aşamalı öğrenme

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

10-12 YAŞ

10-12 YAŞ
10-12 YAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel

-Boy/Ağırlık – Ocak / Mayıs / Eylül

-Denge

-Koordinasyon

-Ritim

Teknik

-Duruş Pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri -Elle/Ayakla oyunu başlatma

-Tüm yüksekliklerde oyunu başlatma

-Çizgi içi ve dışının tanımlanması

-Temel hızlı hareket etme teknikleri

-Çapraz tekniklerin başlaması

-Servis atışlarında kontrollü ve kısa ilerleyişlerin gruplandırılması

-Küçük bir alanda Takım arkadaşına hem kol üzerinden -ayakla hem de elle atış.

-1 v 1 – temel prensipler

“Nicelik değil nitelik”

Taktik

-Kalecinin rolü-temel teknik

-Prensipler-grup

-Tartışma

Kondisyon

-Isınmalar/soğumalar

-Gerdirmenin önemi

-Topa yatkınlık-4 numara-esneklik ve hareketlilik

Psikolojik

-Temel teknik gelişimi – set standartları

-Teorik-grup çalışması-Kaleci hangi niteliklere sahip olmalıdır?

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

12-14 YAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel

-Boy/Ağırlık – Ocak / Nisan / Temmuz / Ekim

-Ayak Çalışmaları-Denge/ Koordinasyon / Ritm / Tempo – Tüm yönlere dönük hız çalışması (Maksimum 15 metre )

Teknik

-Duruş Pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri - Tüm yüksekliklerden gelen şutu durdurma-Karar verme-Dar alanda seken topu yakalama teknikleri-çizgi içine ve dışına-kurtar/adım at, kurtar/adım at, güç ve temel pratik uygulamalarla reaksiyonun geliştirilmesi- servis kesme-

-Karşı koymadan-yakalama ve yumruklama

-Gruplama -Geriye verilen pasa hazır oluşluk

-Desteğin önemi ve geçerliliği

-Pas aralığının kontrollü olarak arttırılması-her iki ayakla

-Tüm atış teknikleri-yuvarlama-kol üstü-altı

-Ayakla vuruşları vole ile karşılama ve yarı volenin başlatılması

-1 v 1 – temel prensipler

“Nicelik değil nitelik”

Taktik

-Desteğin mesafesi

-İletişim

-Terminoloji

-Benzer oyun durumları-dar alanlı oyunlar-karar verme

Kondisyon

-Isınmalar/soğumalar

-Benzer yakalamalar

-Gerdirme/esneklik ve hareketlilik ezgersizleri

Psikolojik

-Motivasyonel ve taktiksel canlandırma konuşmaları-maksimum 15 dakika

Genel amaçlı- maç ve antrenmanlarda büyüme ve gelişmeyi sağlayıcı problemlerin arttırılması

-Diyet ve beslenme

-Yaşam şekli

-Görüş bildirme

-Seçim ve değerlendirme

-Övgü ve eleştiri yapma

MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

14 ve ÜzeriYAŞ
MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-ALIGN: center" ="Mso
SIZE=2>

Fiziksel

-Boy/Ağırlık – Ocak / Mart / Mayıs / Temmuz / Eylül / Kasım

-Vücut Yağı –kişisel

-Denge / koordinasyon / ritm /tempo – tüm yönler

-Sürat-maksimum 20 metre

Teknik

-Ayak çalışmaları/set posizyonları/genel tutuş teknikleri

-Duruş Pozisyonu

-Genel tutuş teknikleri -Tüm yüksekliklerden gelen şutu durdurma-Karar verme-Dar alanda çökme/kurtarma-üçgen top durdurma/yakalama veya sekme/kurtarıştan sonra toparlanma teorisi

-Reaksiyon zamanını geliştirici orta düzey alıştırmalar

-Çapraz çalışma-tüm alanlara servis atışı

-Rakibe

-Savunma oyuncuları ile birlikte hareket

-Fonksiyonel/dar alanda veya bölümde oyun dağıtma

-Geriye pas

-Farklı açı ve mesafelere pas

-İletişim/kontrol-ilk dokunuş-her iki ayakla

-Takım arkadaşının pozisyonu/seçim/en iyi karar

-Pas kalitesi/pozisyona yeniden alışmak

-Pas çeşitlemeleri

-Gol vuruşları/voleler/yarım voleler/kenar voleler

-Atış teknikleri ve dağılımları ile ilgili seminer çalışması-videolar-antrenman/maçlar –geri dönüt

Taktik

-Hücum/orta alan/savunma üçlüsü ile iletişim

-Benzer oyun koşullarının oluşturulması

-Dar alanda oyunlar/oyun evreleri/11v11 organizasyonlar/savunma kurgusu/korner ve frikikler

Kondisyon

-Gerdirme, esneklik, hareketlilik ve kuvvet egzersizleri

-Çabukluk egzersizlerinin tanımlanması-düşük şiddet/tekrar

-Temel pliometrik çalışmaların tanımlanması-teorik

Psikolojik

-Motivasyonel konuşmalar/videolar-maksimum 15 dakika

-Grup tartışmaları/sunumlar

-Antrenman/maç hazırlıkları

-Yaşam biçimi/disiplin

-Evden ayrı yaşamak

-Müsabakada:yabancı kalecilerle karşılaşma-fiziksel hazırlık-

-Stres (baskı)-iç/dış- ile başa çıkma hata ile tanışma

enjoyment333
15-12-2007, 01:51
güzel paylaşım tşkler

alpagon
29-12-2007, 12:47
Öğrencilerimizin gelişim özelliklerine göre antrenman içeriklerini planlarsak çocuğun ilerideki başarısını büyük ölçüde etkilemiş oluruz.Hemen başarı için çocuklarımızı aşırı derecede altından kalkamayacakları antrenmanlar yaptırmayalım arkadaşlar.

sunny
26-01-2008, 16:15
haklısınız hocam, sağolun