PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ölçme ve Değerlendirme


webmaster
08-06-2007, 20:43
BEDEN E ĞİTİMİ DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ A ÇIKLAMALAR = o ns = />

Beden eğitimi dersinde öğrencilerin başarılan sınavlar, projeler, performans görevleri aracılığıyla ve ders içietkinliklerine bakılarak değerlendirilir.

S ınavlar
a.Beden eğitimi dersinde sınavlar yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki şekilde yapılabilir. Yazılı sınav 4-8. sınıflarda zümre Öğretmenler kurulu karan doğrultusunda yapılır.
b.Yazılı sınav yapılacaksa; bir yarıyılda bir yazılı, bir uygulama sınavı olmak üzere iki sınav yapılır. Yazılı sınav yapılmadığı takdirde iki uygulama sınavı yapılır.
c.Beden eğitimi dersinin yarıyıl notu belirlenirken sınavlardan alınan puanlar doğrudan ortalamaya katılır.

Projeler
a.Öğrenciler, bir ders yılında isterlerse beden eğitimi dersinden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir proje hazırlar. Projeler teslim edildikleri yarıyılda değerlendirilir.
b.Not çizelgesinde projeye ait sütun sayılan üç olarak belirtilmesine rağmen öğrenciler bir yıl içerisinde isterlerse bu dersten üçten fazla ya da daha az sayıda proje alabilirler.
c.Proje konuları zümre öğretmenleri tarafından belirlenebileceği gibi öğrenciler de kendi ilgi duydukları alanlara göre bireysel ya da grup olarak proje konusu belirleyebilirler.
ç.Verilen proje konuları öğrencilerin düzeyine uygun ve yerel imkânlara göre yapılabilecek nitelikte olmalıdır.
d.Grup hâlinde yapılacak projelerde grupların, Öğrencilerin cinsiyet, başarı durumu vb. özellikleri bakımından heterojen olmasına dikkat edilmelidir.
e.Grup çalışmalarında grup üyelerinin görev dağılımı projenin her aşaması için net olarak yapılmalıdır. Görev dağılımı grup üyeleri tarafından yapılarak öğretmenin onayı alınır.
f.Projenin her aşamasında görevlerin yapılıp yapılmadığı aşamanın bitiminde öğretmen tarafından kontrol edilir ve grup üyelerine geri bildirim verilir. Görevini yeterince yerine getirmeyen öğrencilerin bireysel özelliklerine de dikkat edilerek gerekli önlemler alınır.

Performans Görevi (Ödevi)
Beden eğitimi dersinde Öğrenciler her yarıyılda bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir performans ödevi hazırlar.
a.Performans Ödevleri, kısa sürelerde yapılabilecek çalışmalardır. Bu tür ödevlerle, öğrencilerin derslerde kazandırılması hedeflenen bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlardaki gelişimlerini günlük yaşamla ilişkilendirerek göstermeleri beklenmektedir.
b.Not çizelgesinde performans ödevlerine ait sütun sayılan üç olarak belirtilmesine rağmen, üçten fazla ya da daha az sayıda performans ödevi verilebilir. Ödev puanlarının aritmetik ortalamaları alınarak bu dersin yarıyıl notunun belirlenmesi için ortalamaya dâhil edilir.
c. Performans ödevlerinin bir sınıftaki her öğrenciye, aynı konu başlığında ve aynı zamanda verilmesi zorunlu değildir.
ç. Performans ödevleri öğrencilerin seviyesine uygun ve öğrenciler tarafından yapılabilecek nitelikte olmalıdır.
d.Performans ödevleri, öğrencilerin yarıyıl notunu etkilediğinden öğrencinin ödevi yaparken konuya ilişkin kazanımlarını gözlemleyebilmek için yapmış olduğu çalışmayı öğretmeniyle ve arkadaşlarıyla paylaşması sağlanır.

Ders İçi Etkinlik (Ders İçi Performans)
a.Öğrencilerin ders içi performansları değerlendirilirken sınıf içi etkinliklerine katılımları, derslere hazırlıklı gelip gelmedikleri, arkadaşlarıyla iş birliği içerisinde çalışmaları vb. durumlar dikkate alınır.
b.Öğretmenler, öğrencilerin ders içi performanslarını değerlendirirken gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarlarından uygun olan aracı kullanırlar
c.Bu araçların, her etkinlik sonunda kullanılması zorunlu değildir. Öğretmen bunları gerekli gördüğü etkinliklerden sonra kullanır.
ç.Ders içi performanslara İlişkin puanlar hesaplanırken yukarıda sözü edilen araçlar kullanılarak verilen puanların aritmetik ortalaması alınıp dersin yarıyıl notunun belirlenmesi için ortalamaya dâhil edilir.

Öğrenci Ürün Dosyası Öğrencilerin gelişimi ve başarılan hakkında bilgi veren bir ya da birkaç ders alanına ilişkin çalışmaların toplandığı dosyadır. Öğrenci isterse Beden Eğitimi dersindeki basanlarını ve çalışmalarını göstermek için ürün dosyası hazırlayabilir.

Öğrenme-Öğretme sürecinde öğrenciler belirli ölçütler doğrultusunda kendilerini ve akranlarını değerlendirirler, öz değerlendirme ve akran değerlendirme yapmak amacıyla açık uçlu sorular, sözel ifadeler ya da formlar kullanılır. Öz değerlendirme ve akran değerlendirme çalışmaları öğretmenlerin uygun gördükleri sıklıkta yapılır. Öz değerlendirme ve akran değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilere not verilmez. Sonuçlar öğrencinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla kullanılır.

hat64
15-12-2007, 17:05
Teşekkürler hcm. Beden eğt. notları bu şekilde verilecek.

enjoyment333
16-12-2007, 18:06
tşkler keremciğim

göksell
16-12-2007, 21:51
teşekkürler

lgn61
17-06-2008, 14:25
teşekkürler line sağlık

karya
23-06-2008, 19:22
Ellerine sağlık sayın hocam

famous4650
06-09-2008, 00:16
slm hocam bişey sormak istıyorum degişik uygulamalar yapıldığı için karışıyor yazılı sınav yapılmadıysa beden eğtimi dersinde uygulama sınav notları derş içi etkinlik bölümüne mi yoksa sınavlar bölümüne mi giriliyo cevaplandırabilirseniz sevinirim ayrıca verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum