u.taylan
14-06-2017, 22:22
2016-2017 SİNCAN İMKB ORTAOKULU
BEDEN EĞİTİMİ ZÜMRESİ SENE SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
KONU: Okul spor faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri;
Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri:
1. Beden Eğitimi dersinin yürütülmesinde birinci derecede sadece Beden Eğitimi öğretmenlerinin sorumlu olması.
1- Yardımcı antrenörlerin Beden eğitimi derslerine dahil edilerek öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gruplara ayrılarak daha verimli ve güvenli ortamlarda ders işlenebilir.
2. Tesis ve araç-gereç yetersizliği.
2- Öğrencileri spora yönlendirilmesinde en önemli etkenlerin başında okulun sportif bakımdan fiziki ortamının tam olması gerekmektedir.Okulun kendilerine ait bir spor salonunun olması hem beden eğitimi derslerinin yeterli hem de spor faaliyetlerinin istenilen seviyede olmasına neden olacaktır. Bu kapsamda Devletin her okula spor malzemesi desteği sağlamalıdır.
3. Velilerin ve diğer branş öğretmenlerinin Beden Eğitimi dersine karşı ilgisiz oluşları.
3- Aile ve diğer öğretmenlerinden teşvik ve manevi motivasyon eksiktir.Psikolojik ve motivasyon yönünden olumsuz etkilemektedir. Beden eğitimi dersinin önemi ve amaçları konusunda bilinçlendirilmelerine yönelik hizmet içi eğitimler verilmesinin faydalı olacağı söylenebilir
4. Öğrencilerin her türlü sosyal faaliyetlerinde ki başarılarının yeteri kadar okul bazında duyurulmaması.
4- Öğrencilerin katıldığı her türlü sosyal faaliyetlerdeki kazanılan başarıların, ilgili Öğretmenler tarafından Okul idaresine zamanında bilgi verilerek öğrenciler onura edilmelidir.
5. Sınıf mevcutlarının fazlalığı
5- Kalabalık sınıfların Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gruplara ayrılarak daha verimli ders işlenir Beden eğitimi dersinden elde edilecek verimi arttıracağından okul sporlarında da başarı artacaktır.
6. Öğrencilerin TEOG vs gibi sınav hazırlıkları.
6- Sportif becerileri iyi olan yetenekli öğrencilere lise ve üniversiteye giriş sınavlarında ayrıcalık tanınması ve ek puan verilmesi gibi önlemler alınabilir. Sadece Ülke temsillerinde madalyaya hak kazananlarla sınırlandırılmamalıdır.
7. İlkokul 1.- 2. - 3. – 4. Sınıflarda Beden eğitimi öğretmenlerinin olmaması.
7- İlkokul 1.- 2. - 3. – 4. Sınıflarda Beden eğitimi dersinin, Beden eğitimi öğretmenleri tarafından işlenmesi gerekmektedir.
8. Müsabakalara öğrenci taşımada yaşanan sıkıntılar.
8- Okul servis sözleşmeleri yapılırken spor müsabakaları için ayrı bir servis aracı temini maddesi eklenebilir.
9. Müsabakaların branş bazında 2-3 güne sıkıştırılması ve tüm gün olması.
9- Özellikle spor müsabakalarının Gençlik ve spor müdürlüğüne devredilmesinden sonra müsabakaların sıkışık ve akşam geç saatlere kadar sürmesi sporcu öğrencilerini psikolojik ve fizyolojik olarak olumsuz etkilemektedir. Müsabakalar haftaya yayılabilir.
10. Müsabakalarda Sağlık ve Güvenlik önlemlerinin yetersizliği.
10- Müsabakalarda oluşabilecek sağlık sorunları ve güvenlik için gerekli önlemleri kurumlar arası zamanında bilgilendirilmesi.
Ulviye TAYLAN Ebru YAZ Erkan KARACAOĞLAN
Beden Eğitimi Öğretmeni Beden Eğitimi Öğretmeni Beden Eğitimi Öğretmeni
BEDEN EĞİTİMİ ZÜMRESİ SENE SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
KONU: Okul spor faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri;
Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri:
1. Beden Eğitimi dersinin yürütülmesinde birinci derecede sadece Beden Eğitimi öğretmenlerinin sorumlu olması.
1- Yardımcı antrenörlerin Beden eğitimi derslerine dahil edilerek öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gruplara ayrılarak daha verimli ve güvenli ortamlarda ders işlenebilir.
2. Tesis ve araç-gereç yetersizliği.
2- Öğrencileri spora yönlendirilmesinde en önemli etkenlerin başında okulun sportif bakımdan fiziki ortamının tam olması gerekmektedir.Okulun kendilerine ait bir spor salonunun olması hem beden eğitimi derslerinin yeterli hem de spor faaliyetlerinin istenilen seviyede olmasına neden olacaktır. Bu kapsamda Devletin her okula spor malzemesi desteği sağlamalıdır.
3. Velilerin ve diğer branş öğretmenlerinin Beden Eğitimi dersine karşı ilgisiz oluşları.
3- Aile ve diğer öğretmenlerinden teşvik ve manevi motivasyon eksiktir.Psikolojik ve motivasyon yönünden olumsuz etkilemektedir. Beden eğitimi dersinin önemi ve amaçları konusunda bilinçlendirilmelerine yönelik hizmet içi eğitimler verilmesinin faydalı olacağı söylenebilir
4. Öğrencilerin her türlü sosyal faaliyetlerinde ki başarılarının yeteri kadar okul bazında duyurulmaması.
4- Öğrencilerin katıldığı her türlü sosyal faaliyetlerdeki kazanılan başarıların, ilgili Öğretmenler tarafından Okul idaresine zamanında bilgi verilerek öğrenciler onura edilmelidir.
5. Sınıf mevcutlarının fazlalığı
5- Kalabalık sınıfların Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gruplara ayrılarak daha verimli ders işlenir Beden eğitimi dersinden elde edilecek verimi arttıracağından okul sporlarında da başarı artacaktır.
6. Öğrencilerin TEOG vs gibi sınav hazırlıkları.
6- Sportif becerileri iyi olan yetenekli öğrencilere lise ve üniversiteye giriş sınavlarında ayrıcalık tanınması ve ek puan verilmesi gibi önlemler alınabilir. Sadece Ülke temsillerinde madalyaya hak kazananlarla sınırlandırılmamalıdır.
7. İlkokul 1.- 2. - 3. – 4. Sınıflarda Beden eğitimi öğretmenlerinin olmaması.
7- İlkokul 1.- 2. - 3. – 4. Sınıflarda Beden eğitimi dersinin, Beden eğitimi öğretmenleri tarafından işlenmesi gerekmektedir.
8. Müsabakalara öğrenci taşımada yaşanan sıkıntılar.
8- Okul servis sözleşmeleri yapılırken spor müsabakaları için ayrı bir servis aracı temini maddesi eklenebilir.
9. Müsabakaların branş bazında 2-3 güne sıkıştırılması ve tüm gün olması.
9- Özellikle spor müsabakalarının Gençlik ve spor müdürlüğüne devredilmesinden sonra müsabakaların sıkışık ve akşam geç saatlere kadar sürmesi sporcu öğrencilerini psikolojik ve fizyolojik olarak olumsuz etkilemektedir. Müsabakalar haftaya yayılabilir.
10. Müsabakalarda Sağlık ve Güvenlik önlemlerinin yetersizliği.
10- Müsabakalarda oluşabilecek sağlık sorunları ve güvenlik için gerekli önlemleri kurumlar arası zamanında bilgilendirilmesi.
Ulviye TAYLAN Ebru YAZ Erkan KARACAOĞLAN
Beden Eğitimi Öğretmeni Beden Eğitimi Öğretmeni Beden Eğitimi Öğretmeni